bidzio1 Zgłoś #221 Napisano 4 Sierpnia 2017 Prawda nie potrzeba telefonu aby chodziło na 451. Miałem obydwa do dyspozycji ale ostatecznie założyłem na 452 i 451 leży jak będzie ktoś potrzebował. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lokacztar Zgłoś #222 Napisano 1 Września 2017 Mam pytanie jakie wartosci sa przy przyciskaniu 4 przycisków sterowania radiem na pojedynczym przewodzie analogowym idacym do radia? bedzie ktoś tak dobry i zrobi pomiar? auto bez cana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #223 Napisano 2 Września 2017 To nie jest analog. Nie przerobisz pod inne radio. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lokacztar Zgłoś #224 Napisano 3 Września 2017 Sterowanie wychodzi poprzez rozne opornosci sygnalu na przewodzie lub napiecia czyz nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
montevina Zgłoś #225 Napisano 2 Października 2017 Czy instrukcja z 1 wątku będzie miała zastosowanie do Skody SuperB po lifcie z 2007r (modelowo 2008), silnik 2.8 AMX, skrzynia manuala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #226 Napisano 9 Października 2017 Hmm czy aby dowiedzieć się czy mam wersje z CAN wystarczy sprawdzić jaki mam przekaźnik? 451 czy 452? Bo wcześniej miałem radio co sterowanie działało przez adapter z tej wtyczki zielonej a teraz moje nowe radio obsługuje tylko po CANie sterowanie. A u mnie w tej wtyczce z tego co pamiętam nie ma przewodów CANowskich tylko są w innej. Sterowanie mam oryginalne rok 2000 przed liftem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #227 Napisano 9 Października 2017 W ori przekaźnik 451 występował jedynie w 3BG (04-05r.) z licznikiem 849 oraz MFD G/MCD C/Delta6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #228 Napisano 9 Października 2017 Czyli musiałbym to przerobić pod ten przekaźnik. Muszę zobaczyć czy dużo z tym zabawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #229 Napisano 6 Grudnia 2017 Od jakiegoś czasu przymierzam się do montażu multifunkcji. Przeczytałem ten wątek kilka razy i nadal nie rozwiałem wszystkich swoich wątpliwości. Posiadam fabryczny tempomat i nawigację MFD v.G z DSP bez telefonu . Oto moje pytania: - Który przekaźnik wybrać 451 czy 452 ? - Jeżeli 451, to czy muszę dodatkowo podłączać podświetlanie przycisków i sterowanie radia do zielonego iso przy navi ? - Czy wystarczy zamiast tych przewodów podłączyć tylko cana przy zegarach i będzie działało podświetlanie przycisków kierownicy i sterowanie radia? - A może 452 i dać sobie spokój z canem ? - Jak dobrze zrozumiałem to przy fabrycznym tempomacie, przewód T10/5 przy manetce tempomatu jest już połączony z T15a/7 . Należy go przeciąć i od strony złącza T15a połączyć go z przekaźnikiem multifunkicji z pinem 14 ? - Czy podłączam do przekaźnika multifunkcji zasilanie z bezpieczników s5 i s10? Ktoś na pierwszej stronie napisał, że po podłączeniu cana nie podpinał plusa po zapłonie. Z kolei na 4 stronie są schematy dla przekaźników 451 i 452 i przy 451 jest tylko jedno zasilanie. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś ogarnięty w temacie udzielił mi odpowiedzi na moje pytania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MisterDe Zgłoś #230 Napisano 11 Grudnia 2017 (edytowane) Witam montował ktoś multifunkcje do passata b5 z 1998r ? Od razu mówię mam kompletną instalacje pod przekaźnik 451 z passata b5 fl 2004 rok , pytania mam związane z podłączeniem tempomatu który jest oryginalnie zamontowany w samochodzie do instalacji od tempomatu z przekaźnika multifunkcji , oraz czy na dużym fisie będą się wyświetlać informacje z radia(Licznik z dużym fisem przed liftowy z niebiesko czerwonym podświetleniem). Mam oryginalna navi w aucie i od niej info się wyświetla na liczniku(też są takie same 3 kabelki). Edytowane 11 Grudnia 2017 przez MisterDe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #231 Napisano 20 Grudnia 2017 Jezt wszystko na forum! Wystarczy poszukać! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soldier Zgłoś #232 Napisano 20 Maja 2018 Panowie a jak wyglada sprawa podlaczenia multifunkcji w Octavii 2002? Zestaw mam z passata poliftowego z przekaznikiem 451. Kiedys montowalem multifunkcje w mojej skodzie superb na podstawie waszego przepisu i wszystko ladnie dzialalo. Zastanawia mnie tylko to, czy tym samym sposobem mogę podlaczyc w octavii bo tam podobno jest jakis okrojony can albo wcale go nie ma. Chociaz widzialem octavie z kierownica multifunkcyjna wiec chyba sie da. Jezeli macie jakąś wiedzę na ten temat to prosze o pomoc. Pisalem na forum skody ale tam cisza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
notri Zgłoś #233 Napisano 23 Czerwca 2018 (edytowane) Witam Serdecznie. Mam pytanie co prawda w temacie jaki dotyczy multifunkcji ale nie jest to passat. Jestem właścicielem VW T4 rok 2001 151PS. Zrobiłem całą przeróbkę by zamontować kierownicę multifunkcyjną z passata do T4 co do prostych rzeczy nie należało. Fabrycznie nigdy taka opcja nie istniała. Przeróbka tulejki redukcyjnej, przeróbka taśmy AIRBAG, dostosowanie osadzenia kierownicy (obróbka mechaniczna). Wszystko jest ok. Kierownica się kręci ;-), kierunki odbija. Pod kątem elektrycznym z racji braku CAN w tych samochodach (czyli analogicznie jak w passacie B5) zastosowałem przekaźnik 452 (487B). Wszystko podłączone na podstawie manuala z pierwszej strony autorstwa myster X za co należą mu się wielkie podziękowania. Klakson działa, podświetlanie przycisków również. Kodowanie sprawdzałem bo po podłączeniu VCDS (mam pełną wersję) sterownik wykrywa (blok 16, kodowanie 00008). Czy sterowanie radiem działa nie wiem bo mam radio becker indianapolis ale czekam na wymianę diód w cd ze skody i będzie to samo co VW Rhapsody. Mam natomiast problem z tempomatem. Manetka oraz schemat manetki w T4 załączam poniżej. Zgodnie z manualem wpiąłem się w w piny wtyczki tempomatu w pkt 2(RES) oraz 3 (SET). Sprawdzone miernikiem. Nie podłączałem CCS CANCEL i OFF bo nie wiem jak. Czy bez ich podłączania (mam świadomość że przycisk CANCEL nie będzie działał) i tak powinno to już chodzić. Przy rozkminianiu manetki opierałem się schematem na ostatnim foto Czy w temacie odpalenia tempomatu mogę prosić kolegów o pomoc ? Na ostatnim foto dodałem jak to u mnie wygląda Edytowane 23 Czerwca 2018 przez notri Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #234 Napisano 25 Sierpnia 2018 Witam, Mam problem z odpaleniem multifunkcji, pacjent Superb MK1 2007 z radiem symphony Wszystko podłączone zgodnie ze schematem (przekaźnik 452) + uzupełnienie pinów od CAN Komfort (1 CAN Low, 3 CAN High). Do tego sprawdzone po 3 razy Niestety przyciski na kierownicy nie działają, natomiast są podświetlone. Po podłączeniu VCDS w module 16 błąd komunikacji, natomiast przy wykonaniu testów elektrycznych scisza i podgłasza radio oraz przerzuca stacje niżej i wyżej Tak się zastanawiam czy walnięty jest moduł w kierownicy czy przekaźnik, a może przekaźnik jest za stary do kierownicy. Moduł TRW w kierownicy Te naklejki to moja sprawka, bo farba schodzi od dotknięcia palcem (przepisane to co było na przekaźniku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nekromata Zgłoś #235 Napisano 4 Września 2018 Skoro to przekaźnik 452 to nie będzie ci działać (1 CAN Low, 3 CAN High) to obsługuje przekaźnik 451. Sprawdz PIN 12 (przekaźnik 452) wygląda na to ze moduł (przyciski w kierownicy) nie dostają zasilania po zapłonie, ja to u siebie przegapiłem taki błahy problem. musisz z złotej wtyczki od airbag odciąć klakson PIN3 i puścić tam prąd. Ale ja robiłem to w Passacie b5 fl na przekaźniku 451. Tylko nie pomyl pinów żebyś sobie poduszki nie wystrzelił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #236 Napisano 5 Września 2018 Tak jak pisałem cała kablologia sprawdzona i sprawna. Problem rozwiązany, winny był "przekaźnik" montaż przekaźnika 486 rozwiązał problem. Wybrałem go dlatego, że na 100% ma jedną wersję i występował w superb (a w etce jest opisany jako 451), przy okazji przyjmuje on wszystkie kodowania: 00001, 00008, 00118, 00119 Żeby było śmieszniej to przekaźnika 452 jest 6 wersji i 5 z nich ma ten sam numer ? Przy okazji, sprzedam sprawny przekaźnik 452, software 0002, hardware N/A, data produkcji 31/08/2001 - chętni niech piszą PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adawis Zgłoś #237 Napisano 15 Listopada 2018 Witajcie, nie byłem pewien w którym temacie powinienem to napisać więc napiszę tutaj Otóż chce zamontować w swoim passacie 3bg 1.9 tdi AVF 2004 Sport tempomat i/lub kierownice multifunkcyjną. Gdzies mi się obiło o uszy, ze ten rocznik powinien miec już instalację pod tempomat. Zdjałem kierownice i te obudowy i tam nie zauważyłem żadnej dodatkowej wtyczki pod tempomat czy cokolwiek Moim oczom ukazało się to: Wtyczka ze zdjęcia 1 i 2 jest troszeczke podobna do tej, ktora idzie do manetki z tempomatem, ale tylko troszeczke. Jest ona podłączona do tego ustrojstwa, prawdopodobnie nazywa sie to czujnik położenia kierownicy czy jakoś tak, pod kierownicą. Z tego co widziałem po numerze tego czegoś, czyli 1J0 959 654 AP było sprzedawane w zestawie do multifunkcji, czyli kiera, przekaźnik i to cos. Pytanie, czy przypadkiem nie jest to instalacja pod kierownice multifunkcyjną i/lub tempomat? Czy musze ciągnąć dodatkową instalację do manetki tempomatu? Proszę o podpowiedź dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #238 Napisano 16 Listopada 2018 Źle doczytałeś, "wiązka tempomatu" składa się z dwóch części: 1. Od kierownicy do wtyczki t15a pod ECU 2. Od kostki pod ECU do gniazda ECU Jeśli auto nie miało fabrycznie tempomatu to: Benzyna: nie ma żaden części wiązki Diesel: ma tylko część 2 Wobec tego w zależności od tego czy mamy benzynę czy diesla trzeba: Benzyna: kupić wiązkę od kierownicy do kostki i zarobić piny we wtyczce t51a, zarobić piny w gnieździe wtyczki t15a i doprowadzić przewody do wtyczki ecu, we wtyczce ecu zarobić odpowiednie piny. Diesel: kupić wiązkę od kierownicy do kostki i zarobić piny we wtyczce t51a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adawis Zgłoś #239 Napisano 16 Listopada 2018 Czyli jeżeli dobrze rozumiem to muszę kupić manetkę i wiązkę do tej manetki, i podpinam się w białą kostkę pod ECU? a do podłączenia kierownicy multifukncyjnej też muszę dodatkową wiązkę prowadzić? znalazłem takie cos na eBayu tylko zastanawiam się do czego się wpina tą wtyczkę i do czego poprowadzić kable z drugiej strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #240 Napisano 16 Listopada 2018 (edytowane) https://allegro.pl/tempomat-wiazka-passat-b5-audi-a6-superb-i7513913885.html Tu masz część nr 1 Część nr 2 jest praktycznie nie do kupienia, trzeba samemu dorabiać. Piny i wsuwki do kupienia w sklepach elektronicznych. Ciebie problem z częścią nr 2 na 95% nie powinien dotyczyć bo masz diesla. Daj linka do aukcji na ebay Edytowane 16 Listopada 2018 przez piotraskbw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach