Skocz do zawartości
Mr. X

Montaż kierownicy multifunkcyjnej passat 3BG - fotoporada

Rekomendowane odpowiedzi

Prawda nie potrzeba telefonu aby chodziło na 451. Miałem obydwa do dyspozycji ale ostatecznie założyłem na 452 i 451 leży jak będzie ktoś potrzebował.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jakie wartosci sa przy przyciskaniu 4 przycisków sterowania radiem na pojedynczym przewodzie analogowym idacym do radia? bedzie ktoś tak dobry i zrobi pomiar? auto bez cana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest analog. Nie przerobisz pod inne radio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie wychodzi poprzez rozne opornosci sygnalu na przewodzie lub napiecia czyz nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy instrukcja z 1 wątku będzie miała zastosowanie do Skody SuperB po lifcie z 2007r (modelowo 2008), silnik 2.8 AMX, skrzynia manuala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm czy aby dowiedzieć się czy mam wersje z CAN wystarczy sprawdzić jaki mam przekaźnik? 451 czy 452?

Bo wcześniej miałem radio co sterowanie działało przez adapter z tej wtyczki zielonej a teraz moje nowe radio obsługuje tylko po CANie sterowanie. 

A u mnie w tej wtyczce z tego co pamiętam nie ma przewodów CANowskich tylko są w innej. 

Sterowanie mam oryginalne rok 2000 przed liftem. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ori przekaźnik 451 występował jedynie w 3BG (04-05r.) z licznikiem 849 oraz MFD G/MCD C/Delta6. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli musiałbym to przerobić pod ten przekaźnik. Muszę zobaczyć czy dużo z tym zabawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu przymierzam się do montażu multifunkcji. Przeczytałem ten wątek kilka razy i nadal nie rozwiałem wszystkich swoich wątpliwości. Posiadam fabryczny tempomat i nawigację MFD v.G z DSP bez telefonu . Oto moje pytania:

- Który przekaźnik wybrać 451 czy 452 ? 

- Jeżeli 451,  to czy muszę dodatkowo podłączać podświetlanie przycisków i sterowanie radia do zielonego iso przy navi ?

- Czy wystarczy zamiast tych przewodów podłączyć tylko cana przy zegarach i będzie działało podświetlanie przycisków kierownicy i sterowanie radia? 

- A może 452 i dać sobie spokój z canem ?

- Jak dobrze zrozumiałem to przy fabrycznym tempomacie, przewód T10/5 przy manetce tempomatu jest już połączony z  T15a/7 . Należy go przeciąć i od strony złącza T15a połączyć go z przekaźnikiem multifunkicji z pinem 14 ?

- Czy podłączam do przekaźnika multifunkcji zasilanie z bezpieczników s5 i s10? Ktoś na pierwszej stronie napisał, że po podłączeniu cana nie podpinał plusa po zapłonie. Z kolei na 4 stronie są schematy dla przekaźników 451 i 452 i przy 451 jest tylko jedno zasilanie.

 

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś ogarnięty w temacie udzielił mi odpowiedzi na moje pytania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam montował ktoś multifunkcje do passata b5 z 1998r ? Od razu mówię mam kompletną instalacje pod przekaźnik 451 z passata b5 fl 2004 rok , pytania mam związane z podłączeniem tempomatu który jest oryginalnie zamontowany w samochodzie  do instalacji od tempomatu z przekaźnika multifunkcji , oraz czy na dużym fisie będą się wyświetlać informacje z radia(Licznik z dużym fisem przed liftowy z niebiesko czerwonym podświetleniem). Mam oryginalna navi w aucie i od niej info się wyświetla na liczniku(też są takie same 3 kabelki).

Edytowane przez MisterDe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezt wszystko na forum! 

Wystarczy poszukać!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak wyglada sprawa podlaczenia multifunkcji w Octavii 2002? Zestaw mam z passata poliftowego z przekaznikiem 451. Kiedys montowalem multifunkcje w mojej skodzie superb na podstawie waszego przepisu i wszystko ladnie dzialalo. Zastanawia mnie tylko to,  czy tym samym sposobem mogę podlaczyc w octavii bo tam podobno jest jakis okrojony can albo wcale go nie ma. Chociaz widzialem octavie z kierownica multifunkcyjna wiec chyba sie da. Jezeli macie jakąś wiedzę na ten temat to prosze o pomoc. Pisalem na forum skody ale tam cisza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie. Mam pytanie co prawda w temacie jaki dotyczy multifunkcji ale nie jest to passat.
Jestem właścicielem VW T4 rok 2001 151PS. Zrobiłem całą przeróbkę by zamontować kierownicę multifunkcyjną z passata do T4 co do prostych rzeczy nie należało. Fabrycznie nigdy taka opcja nie istniała. Przeróbka tulejki redukcyjnej, przeróbka taśmy AIRBAG, dostosowanie osadzenia kierownicy (obróbka mechaniczna). Wszystko jest ok. Kierownica się kręci ;-), kierunki odbija.
Pod kątem elektrycznym z racji braku CAN w tych samochodach (czyli analogicznie jak w passacie B5) zastosowałem przekaźnik 452 (487B). Wszystko podłączone na podstawie manuala z pierwszej strony autorstwa myster X za co należą mu się wielkie podziękowania. Klakson działa, podświetlanie przycisków również. Kodowanie sprawdzałem bo po podłączeniu VCDS (mam pełną wersję) sterownik wykrywa (blok 16, kodowanie 00008). Czy sterowanie radiem działa nie wiem bo mam radio becker indianapolis ale czekam na wymianę diód w cd ze skody i będzie to samo co VW Rhapsody. Mam natomiast problem z tempomatem.
Manetka oraz schemat manetki w T4 załączam poniżej. Zgodnie z manualem wpiąłem się w w piny wtyczki tempomatu w pkt 2(RES) oraz 3 (SET). Sprawdzone miernikiem.
Nie podłączałem CCS CANCEL i OFF bo nie wiem jak. Czy bez ich podłączania (mam świadomość że przycisk CANCEL nie będzie działał) i tak powinno to już chodzić.
Przy rozkminianiu manetki opierałem się schematem na ostatnim foto 

Czy w temacie odpalenia tempomatu mogę prosić kolegów o pomoc ?

Na ostatnim foto dodałem jak to u mnie wygląda

Elektrik_Schalter_GRA_1999.jpg

Elektrik_Schalter_GRA_Prinzip.jpg

temp mfl.jpg

awt.jpg

IMAG3178.jpg

Edytowane przez notri

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z odpaleniem multifunkcji, pacjent Superb MK1 2007 z radiem symphony

Wszystko podłączone zgodnie ze schematem (przekaźnik 452) + uzupełnienie pinów od CAN Komfort (1 CAN Low, 3 CAN High). Do tego sprawdzone po 3 razy

Niestety przyciski na kierownicy nie działają, natomiast są podświetlone.

Po podłączeniu VCDS w module 16 błąd komunikacji, natomiast przy wykonaniu testów elektrycznych scisza i podgłasza radio oraz przerzuca stacje niżej i wyżej

Tak się zastanawiam czy walnięty jest moduł w kierownicy czy przekaźnik, a może przekaźnik jest za stary do kierownicy.

 

Moduł TRW w kierownicy

mJgmzZ3.jpg

 

 

Te naklejki to moja sprawka, bo farba schodzi od dotknięcia palcem (przepisane to co było na przekaźniku)

pnNamr3.jpg

jX0gyG7.jpg

cc4xqpO.png

BqiyDaF.png

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro to przekaźnik 452 to nie będzie ci działać (1 CAN Low, 3 CAN High) to obsługuje przekaźnik 451. Sprawdz PIN 12 (przekaźnik 452) wygląda na to ze moduł (przyciski w kierownicy) nie dostają zasilania po zapłonie, ja to u siebie przegapiłem taki błahy problem. musisz z złotej wtyczki od airbag odciąć klakson PIN3 i puścić tam prąd. Ale ja robiłem to w Passacie b5 fl na przekaźniku 451. Tylko nie pomyl pinów żebyś sobie poduszki nie wystrzelił. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem cała kablologia sprawdzona i sprawna.

Problem rozwiązany, winny był "przekaźnik" montaż przekaźnika 486 rozwiązał problem.

Wybrałem go dlatego, że na 100% ma jedną wersję i występował w superb (a w etce jest opisany jako 451), przy okazji przyjmuje on wszystkie kodowania: 00001, 00008, 00118, 00119

HYg5O7n.png

 

Żeby było śmieszniej to przekaźnika 452 jest 6 wersji i 5 z nich ma ten sam numer ?

E53wagX.png

 

Przy okazji, sprzedam sprawny przekaźnik 452, software 0002,  hardware N/A, data produkcji 31/08/2001 - chętni niech piszą PW.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, 

nie byłem pewien w którym temacie powinienem to napisać więc napiszę tutaj

Otóż chce zamontować w swoim passacie 3bg 1.9 tdi AVF 2004 Sport tempomat i/lub kierownice multifunkcyjną.

Gdzies mi się obiło o uszy, ze ten rocznik powinien miec już instalację pod tempomat.

Zdjałem kierownice i te obudowy i tam nie zauważyłem żadnej dodatkowej wtyczki pod tempomat czy cokolwiek

Moim oczom ukazało się to:

6qa9e8.jpg2lw9qa.jpg

15mhjyw.jpg2aipldh.jpg

 

Wtyczka ze zdjęcia 1 i 2 jest troszeczke podobna do tej, ktora idzie do manetki z tempomatem, ale tylko troszeczke.

Jest ona podłączona do tego ustrojstwa, prawdopodobnie nazywa sie to czujnik położenia kierownicy czy jakoś tak, pod kierownicą.

Z tego co widziałem po numerze tego czegoś, czyli 1J0 959 654 AP było sprzedawane w zestawie do multifunkcji, czyli kiera, przekaźnik i to cos.

Pytanie, czy przypadkiem nie jest to instalacja pod kierownice multifunkcyjną i/lub tempomat? Czy musze ciągnąć dodatkową instalację do manetki tempomatu?

Proszę o podpowiedź

dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle doczytałeś, "wiązka tempomatu" składa się z dwóch części:

1. Od kierownicy do wtyczki t15a pod ECU

2. Od kostki pod ECU do gniazda ECU

 

Jeśli auto nie miało fabrycznie tempomatu to:

Benzyna: nie ma żaden części wiązki

Diesel: ma tylko część 2

 

Wobec tego w zależności od tego czy mamy benzynę czy diesla trzeba:

Benzyna: kupić wiązkę od kierownicy do kostki i zarobić piny we wtyczce t51a, zarobić piny w gnieździe wtyczki t15a i doprowadzić przewody do wtyczki ecu, we wtyczce ecu zarobić odpowiednie piny.

Diesel: kupić wiązkę od kierownicy do kostki i zarobić piny we wtyczce t51a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli dobrze rozumiem to muszę kupić manetkę i wiązkę do tej manetki, i podpinam się w białą kostkę pod ECU?
a do podłączenia kierownicy multifukncyjnej też muszę dodatkową wiązkę prowadzić?
znalazłem takie cos na eBayu 
21f03kx.jpg

tylko zastanawiam się do czego się wpina tą wtyczkę i do czego poprowadzić kable z drugiej strony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/tempomat-wiazka-passat-b5-audi-a6-superb-i7513913885.html

Tu masz część nr 1

Część nr 2 jest praktycznie nie do kupienia, trzeba samemu dorabiać. Piny i wsuwki do kupienia w sklepach elektronicznych.

Ciebie problem z częścią nr 2  na 95% nie powinien dotyczyć bo masz diesla.

 

Daj linka do aukcji na ebay

Edytowane przez piotraskbw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności