Skocz do zawartości
Mr. X

Montaż kierownicy multifunkcyjnej passat 3BG - fotoporada

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zainteresowanych,

przymierzam się do montażu kierownicy multifunkcyjnej w pasku B5 3BG 2005 r. Posiadam RNS MFD info z radia/navi jest wyświetlane na FIS.

Auto ma ESP, ori telefon i zamontowany tempomat. Czy w mojej wersji jest już fabrycznie zamontowany tuner TMC?

Czy montaż kierownicy będzie przebiegał jak u kolegów we wcześniejszych postach?

Chodzi mi o magistralę CAN bo już sam nie wiem czy po podłączeniu na sterowniku 451 będzie wszystko działać.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

 

Edit : Podłączyłem wszystko w oparciu o sterownik 452 i o dziwo wszystko działo tylko nie wiem jak z telefonem. Nie zrozumiałe było dla mnie sformułowanie "zrównoleglić" ale jakoś sobie z tym poradziłem dzięki oryginalnym schematom po angielsku.

Dziś postanowiłem dalej pobawić się w tym temacie montażu multifunkcyjnej kierownicy ale w oparciu o sterownik 451 sterowany po CAN. Co się okazało po podłączeniu? Tempomat działa, res, cancel, set i podświetlenie przycisków ale nie działa sterowanie RNS. Podpiąłem się pod CAN-y licznika w piny 8 CAN (+) i pin 9 CAN (-). Kodowanie sterownika kierownicy 00119 w liczniku navi też zakodowane. Próbowałem zaminić CAN-y bezpośrednio pod NAVI niebieska kostka piny 13 i 26 ale bez efektu.

Czy coś zrobiłem nie tak? Czy problem leży w kodowaniu? :(

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi ;)

Edytowane przez renegat207

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Potrzebuję pomocy. Zamontowałem multifunkcje i wszystko działa tylko jest jedno ale. Po przekręceniu zapłonu przez pól sekundy słychać klaskon. Podejrzewam przekaźnik. W opisach pojawia się przekaźnik 53 a moim jest 204. Wpiąłem się w 6 pin jak w opisie. Powinienem podpiąć się pod inny pin?

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

Udało mi się zamontować multifunkcje wraz z tempomatem, wszystko ładnie działało ale...zdejmowalem ponownie kierownicę i zapomniałem odpisać kostkę od zwijaka. W efekcie po pociagnieciu kierownicy wyciągnąłem obudowę od zwijaka, taśma rozwinęła się. Nie mając za bardzo pojęcia czy jest jaka kolwiek zależność przy zwijaniu, zwinąlem w miarę ciasno, zamontowalem. Przy skrecaniu kół poczułem wyraźny opór...po tym na desce zapaliła mi się ESP i ABS, zaczęła mrugac kontrolka od ręcznego.

Sprawdziłem: taśma nie jest zerwana, multifunkcji i tempomat działa bez problemu.

Po sprawdzeniu vagiem wywala 00778 - błąd czujnika skrętu G85

35-00 fault - czyli niesprawny/uszkodzony.

 

Czy miałby ktoś może w okolicy Płocka, na podmiane taśmę? Czy może odrazu wybrać się na.skrót? Może da rade to.jakoś.gołym.okiem sprawdzić lub poprawić?

Nadmienię ze robiłem adaptacje g85, ale wywala mi ze nadal nie widzi g85...

 

Albo po prostu ktoś byłby w stanie spojrzeć na to swoim.świeżym okiem?póki co.jeżdżę bez abs i ESP.

Edytowane przez Arekr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by ktoś szukał to będę miał na sprzedaż kierę z poduszką, manetkę oraz przekaźnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie odnośnie tempomatu. Kupiłem kiere multifunkcję, dedykowaną manetkę ON/OFF, przekaźnik 452,taśma ESP, radio Gamma V, pełen FIS. Czytałem ten wątek z 5 razy i dalej nie jestem pewien odnośnie instalacji tempomatu. U mnie oryginalnie nie ma tempomatu, czy w opisie na 1 stronie w instalacji wszystkie przewody podłączam tak samo według opisanego schematu, czy trzeba jakoś zmodyfikować instalację? Bo opis instalacji rozumiem jest tak jak autor pisał pod auto z wyposażone w tempomat, dla tego pytam jak wygląda podłączenie takiej kiery gdy nie mam tempomatu. Szczerze mówiąc tylko tego "wątku" nie rozumiem, bo autor podłączał się pod instalacją pod wiązkę tempomatu w swoim aucie, a gdzie wtedy podłączyć przewody gdy nie mam takiej " wiązki tempomatu" ... ehh trochę to zawiłe, ale mam nadzieję że w miarę zrozumiale opisałem mój "problem a raczej wątpliwości.

 

Chodzi mi też o te poniższe fragmenty opisu , bo właściwie o nie się tutaj rozchodzi i one są tymi problemami/ wątpliwościami: :poddajesie:ocochodzi

 

4 - zrównoleglić z przewodem idącym na pin nr 4 czarnej wtyczki T10 manetki tempomatu lub bezpośrednio na pin nr 10 białej wtyczki T15a umiejscowionej pod sterownikiem silnika,Czyli gdy nie mam auta wyposażonego w tempomat to 4 zrównoleglam z 4 pin wtyczki t10 i 4 na 10pin wtyczki T15a? Czy Tylko z 4 na 4 pin wtyczki T10 i starczy?

 

8 - zrównoleglić z przewodem idącym na pin nr 3 czarnej wtyczki T10 manetki tempomatu lub bezpośrednio na pin nr 9 białej wtyczki T15a umiejscowionej pod sterownikiem silnika,Czyli gdy nie mam auta wyposażonego w tempomat to 8 zrównoleglam z 3 pin wtyczki t10 i 8 na 9pin wtyczki T15a? Czy Tylko z 8 na 3 pin wtyczki T10 i starczy?

 

16 - zrównoleglić z przewodem idącym na pin nr 2 czarnej wtyczki T10 manetki tempomatu lub bezpośrednio na pin nr 8 białej wtyczki T15a umiejscowionej pod sterownikiem silnika,Czyli gdy nie mam auta wyposażonego w tempomat to 16 zrównoleglam z 2pin wtyczki t10 i 16 na 8pin wtyczki T15a? Czy Tylko z 16 na 2pin wtyczki T10 i starczy?

 

14 - przewód dolutować do uprzednio przeciętego przewodu idącęgo z pina nr 7 białej wtyczki umiejscowionej pod sterownikiem silnika T15a na pin nr 5 czarnej wtyczki T10 manetki tempomatu (jeśli zamiast przeciąć przewód dołączymy równolegle do niego przewód z pola 14 wtyczki przekaźnika nie będzie nam działać przycisk CANCEL w kierownicy), Tutaj mam tak samo zrobić jak w tym opisie?

Edytowane przez PatrykDE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy podlaczyc przy jednej lub drugiej wtyczce tylko nie zapomnij o tym ze manetka musi byc polaczona kablami z biala wtyczka tylko przecinas tylko pin 5 przy manetce mozesz pominac bo podlaczysz bezposrednio do bialej wtyczki (chodzi o CANCEL) mam nadzieje ze zrozumiales mnie.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli muszę jednak poprowadzić nową wiązkę od tempomatu do białej wtyczki, dobrze rozumiem? Czy tylko 5 pin przy manetce podłączam do białej wtyczki? a reszta z przekaźnika do manetki itd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko 5 pinu nie podlaczasz do manetki reszte miedzy manetka a biala wtyczka normalnie ciagniesz kable

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli robię tak jak w opisie że np. 4 - zrównoleglić z przewodem idącym na pin nr 4 czarnej wtyczki T10 manetki tempomatu lub bezpośrednio na pin nr 10 białej wtyczki T15a umiejscowionej pod sterownikiem silnika. To zrównolegle np. 4 z 10pin wtyczki t15 bo jest mi tak po prostu wygodniej i starczy. i tak w każdym przypadku?, tylko 5 pinu wg. nie ruszam przy manetce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To zrównolegle np. 4 z 10pin wtyczki t15 bo jest mi tak po prostu wygodniej i starczy.

Nie starczy.

Musisz połączyć PIN4 z manetki z PIN10 w T15 i dopiero do takiego połączenia musisz zrównoleglić przewód z PIN4 przekaźnika. :ok

Wyjątkiem jest połączenie PIN5 przekaźnika które łączysz jedynie z T15.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej. Wszystko już jest jasne i klarowne :D zabieram się do roboty. :)

 

Edit.

 

I już po wszystkim:jupi .Wszystko podłączone.

 

Jednak wszystko nie działa jak należy ehh tempomat nie daję żadnych oznak życia. Nie wiem czy coś źle podłączyłem czy co, aktywacje vagiem zrobiłem. Głośność itd... od radia działa. Wrzucę może rozpiskę jak podłaczyłem kable/ Piny u siebie , może tu gdzieś leży problem.

 

 

Pierw zająłem się połączeniem manetki tempomatu z wtyczką t15a

WTYCZKA TEMPOMATU T10 >>>> WTYCZKA T15a

4 PIN T10 połączyć z 10PIN wtyczki t15a

3PIN T10 połączyć z 9 Pin wtyczki t15a

2PIN T10 połączyć z 8 Pin wtyczki t15a

 

Potem dopiero multifunkcja.

 

OD PRZEKAŹNIKA >>>>>

4 PIN połączyć z 4 Pin T10

5 PIN połączyć z 11 Pin zielonej kostki przy radiu

6 PIN połączyć z zielonym przewodem Lini diagnostycznej od wtyczki OBD

8 PIN połączyć z 3 PIN T10

9 PIN połączyć z przewodem brązowo-żółtym idącym na pin 6 wtyczki S6 przekaźnika nr 53 dwutonowego sygnału dźwiękowego

10 PIN masa koło rączki otwierania pokrywy silnika

12 PIN pod bezpiecznik nr5 oraz na pole nr. 3 żółtej wtyczki T5 przy taśmie airbag

13 PIN pod bezpiecznik nr. 10 (zasilanie dociągnąć z terminala 30) - złącza śrubowego pod listwą przekaźników

14 PIN - przewód dolutować do uprzednio przeciętego przewodu idącęgo z pina nr 7 białej wtyczki umiejscowionej pod sterownikiem silnika T15a na pin nr 5 czarnej wtyczki T10 manetki tempomatu (jeśli zamiast przeciąć przewód dołączymy równolegle do niego przewód z pola 14 wtyczki przekaźnika nie będzie nam działać przycisk CANCEL w kierownicy),

15 PIN pod zasilanie podświetlenia instrumentów

16 PIN połączyć z 2 PIN wtyczki T10

18 PIN na pole nr.1 żółtej wtyczki T5 przy taśmie airbag

 

 

Dobra poradziłem sobie ze wszystkim, po prostu zapomniałem podłączyć 6 pin manetki z 8 pinem wtyczki t10e pomarańczowej, teraz wszystko działa jak należy :D

Edytowane przez PatrykDE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jesli chodzi o tempomat to moge bezposrednio ciągnąc kabelki od przekaznika do sterownika silnika czy musza tez isc do manetki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i czy moze byc zwykla manetka z przyciskami na niej?>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poprzedniej stronie dokladnie post 219 jest odpowiedz na twoje pytanie. Odnosnie przewodow. Odnosnie manetki tak moze byc zwykla nie do multi. Czytac czytac czytac. Juz chyba zostalo wszystko tu napisane.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz wszystko wiem. Mam zamiar sam zrobić wiązke. Czyli jak rozumiem tempomat wolna sie w kolumnę tymi duzymi pinami z tylu i one odpowiadaja za kierunkowskazy A gdzieś indziej jest miejsce na mniejsze piny z których maja isc kabelki do podszybia Tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Czy jest ktoś z dolnego śląska który mi podepnie wszystko zeby mi wszystko działało jeśli chodzi o tą kiere? Mam całą instalacje od passata B5 przekaźniki 451 i 452, 3 kierownice i 2 zwijaki pod kiere(taśmy). Oczywiście nie za darmo. Jak coś to pisać albo tel 535-555-487

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy uruchamiał ktoś sterowanie radiem Delta 6 (komunikaty na FISie po szynie CAN)?

Edytowane przez dioda83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a czy uruchamiał ktoś sterowanie radiem Delta 6 (komunikaty na FISie po szynie CAN)?

Robisz na przekaźniku 451. :ok

Delta śmiga tak samo jak MFD ver G lub MCD ver C.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem do komunikacji po CANie nie jest wymagany zestaw telefoniczny (czy jakoś tak...)? Delta obsługuje komunikaty na FISie przez CAN (piny 8 i 9 w zielonej wtyczce zegarów), miałem przekaźnik 452 i wymieniłem go na 451 zmieniając nieco instalację w oparciu o dwa wymowne rysunki z któregoś postu licząc na to, że w końcu wróci sterownie radiem z multifunkcji, a tu klapa VCDS pokazał błąd komunikacji, multifunkcja martwa... a to mnie dobiło...

451.jpg

Sam już nie wiem co z tym robić... :(

451.jpg

Edytowane przez dioda83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem przyczynę mojego problemu. Sugerowałem się rysunkiem zamieszczonym wcześniej schematem i to był mój błąd. Dopiero po sprawdzeniu z konkretnym schematem udało mi się znaleźć "paszkwila". Zamieszczam pdf-a dla potomnych i poprawiony rysunek dla przekaźnika 451.

[ATTACH=CONFIG]154412[/ATTACH]

PDF Multifunkcja CAN.pdf

Na obecną chwilę wszystko działa jak należy. Zatem informacja z koniecznością posiadania modułu telefonu jest błędna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności