SlawekS Zgłoś #41 Napisano 5 Października 2009 Koledzy na tylnej kanapie wykonanej z ekoskóry wysokiej jakości(czarna) pojawił mi się delikatny biały nalot. Skóra wygląda jakby była taka jasna, poprzecierana. NAjpierw wyczysciłem specjalną oliwą a ostatnio mleczkiem sonax do skór i ekoskór. Troszkę się zmniejszyło ale dalej znać. Czym to najlepiej wyczyscic?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #42 Napisano 19 Lutego 2010 (edytowane) alcantare wyczysciel srodkiem sonax xtream, zmechacenia usunąłem papierem sciernym 400, natomiast podczas czyszczenia skóry i uzupelniania ubytkow w farbie korzystalem ze srodkow lederzentrum Edytowane 19 Lutego 2010 przez wojtekk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olo82 Zgłoś #43 Napisano 1 Sierpnia 2010 Ja mam następujący problem W moim samochodzie ktoś odnawiał skórę i delikatnie mówiąc mu nie wyszło: Nie wiem teraz co z tym zrobić i od czego zacząć Rozmawiałem z przedstawicielem firmy SAPHIR i skończyło się na cytuję: „Generlanie problem jest dość mocno złożony. Nie znamy genezy powstania tych plam - można jedynie domniemywać, że są to jakieś wypalenia skóry od kleju na cyjanoakrylu - wtedy powstają podobne "plamy" Na elementy plastikowe nic nie poradzimy. Natomiast jeśli ma Pan pewność, że jest to skóra naturalna i nielakierowana, możemy polecić: 1. Środek do czyszczenia - Renomat - http://multirenowacja.pl/renomat-100ml-plyn-czyszczacy-saphir.html 2. 2. Środek do renowacji koloru skóry - http://multirenowacja.pl/balsam-mocno-koloryzujacy-juvacuir-75ml-saphir.html Jeżeli nie jest Pan pewien co do rodzaju skóry, zalecamy kontakt z wyspecjalizowanym zakładem.” Myślę ze jest to jakaś farba i zacieki od niej a nie wypalenia od kleju . Potraktowałem ją zmywaczem do paznokci efekt jest taki ze puszcza, ale nie tak łatwo. Po natarciu skóry zmywaczem zaczyna się łuszczyc, potem drapałem paznokciem i schodziła Jednak nie wyobrażam sobie ze będę drapał cale auto centymetr po centymetrze. Myślę ze jakby nie było jej tak grubo to by schodziła lżej tam gdzie ją zmyłem widać czystą skórę i dosyć grubą warstwę farby po bokach Teraz nie wiem czy skora jest naturalna i nielakierowana czy tez lakierowana. Nie wiem czym zmyć tą farbę by nie uszkodzić skory. Zmywałem tez koło kierownicy acetonem, wodą z mydłem itp. na początku bylo dobrze ale teraz bardzo się brudzi i robi się jasne (widać na foto) (myslałem ze moze to trochę zasługa moich rąk po pracy, ale bez przesady przed myciem się az tak nie brudzila praktycznie wcale) Proszę o jakieś propozycje czym zmyć starą farbę i instrukcję co zrobić potem by skora wyglądała ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muzycom Zgłoś #44 Napisano 4 Sierpnia 2010 "Natomiast jeśli ma Pan pewność, że jest to skóra naturalna i nielakierowana," 99,9 procent tapicerek samochodowych jest lakierowane. W VW tylko tuareq miał w opcji anilinę. Jeśli chodzi o skórę spokojnie możesz to sobie dofarbować. Pytanie czy masz boczki skórzane, czy eko? Jeśli eko to użycie mocnego rozpuszczalnika, może dać taki efekt jak na zdjęciu. Skóra: Generalnie na skórze jeśli jest klej, możesz go zeszlifować, rozpuścić gld i ponownie zafarbować. Zawsze możesz wyrównać powierzchnię. Zmywacz do paznokci czy aceton to za mocne środki, nie masz zupełnie kontrloli nad tym co robisz. Farba nałożona łuszczy Ci się wraz z oryginalną. Musisz pamiętać, że na skórę jest nałożony lakier bezbarwny tzw. wykończenie. Kierownice przecierając acetonem pozbawiłeś kompletnie wykończenia Przede wszystkim będziesz musiał ją dobrze odtłuścić. Eko skóra: Tutaj ciężej się farbuje i nie da się usunąć mechanicznych uszkodzeń tanim kosztem. Plastiki: Malowanie pistoletem, nie na wszystkich sie da. Trzeba przygotowywać farbę pod dany materiał. Roboty z tym wnętrzem jest co nie miara, ale da się. We własnym zakresie będzie ciężko. Najlepiej wymontować całe wnętrze. Tutaj masz zdjęcia BMW, w środku ktoś wylał puszkę z białą farbą. Da się przywrócić nawet takie siedzenia do stanu idealnego, ale to naprawdę mozolna praca. Link do naszej galerii na facebooku.: http://www.facebook.com/photo.php?pid=253876&id=116245361727740 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olo82 Zgłoś #45 Napisano 4 Sierpnia 2010 Muzycom wielkie dzięki w końcu cos rzeczowego Więc tak: Najpierw musze czymś doczyścić tapicerkę usunąć klej zacieki itp. potem zafarbować. Rozumiem ze mogą być te środki co podawałem wyżej Następne lakier bezbarwny i to wszystko? Jeśli źle zrozumiałem to mnie popraw Jeszcze jedno: czy przy farbowaniu trzeba od razu zrobić cały element? Czy można dofarbować tylko miejsce które tego wymaga bez obawy ze się będzie później wyróżniać. Nie mam pojęcia czy boczki są eko ale rozumiem ze odnawia się je tak samo jak zwykłą skórę tylko ze są mniej odporne na rozpuszczalniki. Aha czy mógłbyś polecić jakieś lakiery bezbarwne, wykończeniowe o których pisałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muzycom Zgłoś #46 Napisano 5 Sierpnia 2010 Najpierw musze czymś doczyścić tapicerkę usunąć klej zacieki itp. Tak i zebrać nałożoną farbę jeśli się nie trzyma.Najlepiej robi sie to GLD, jest słabszy niż aceton i masz kontrolę nad tym co robisz. Możesz ściągać warstwę po warstwie. Rozumiem ze mogą być te środki co podawałem wyżej Jeśli chodzi o środki to ich nie używałem. Natomiast jeśli chodzi o skład to wosków pszczelich i żywic raczej używa się przy pastach koloryzujących do obuwia. Zastanawia mnie tez brak warstwy wykończenia po farbie, która w wypadku tapicerki samochodowej jest niezbędna, aby efekt był trwały. Następne lakier bezbarwny i to wszystko? Jeszcze konserwacja. Jeszcze jedno: czy przy farbowaniu trzeba od razu zrobić cały element? Gąbką raczej trzeba robić po elemencie. Nei ma na to reguły. Zależy w jakim stanie jest farba. Różnica może tez być w stopniu połysku. Przy profesjonalnej renowacji nakładasz wykończenie i farbę pistoletem. Możesz cieniować kolory, gubić róznice na elemencie i dobierać sobie stopień połysku wykończenia. Profesjonalnego wykończenia nie nałożysz sobie jednak gąbką, bo się klei. Nie mam pojęcia czy boczki są eko ale rozumiem ze odnawia się je tak samo jak zwykłą skórę tylko ze są mniej odporne na rozpuszczalniki. No niestety nie jest tak kolorowo. Farba gorzej sie trzyma, często trzeba położyć wstępnie lakier wiążący, a na to dopiero farbę. (zagruntować powierzchnię.) Słowem poziom wyżej jeśli chodzi o trudność. Najgorzej jest z plastikami (deska rozdzielcza) tutaj już tylko pistolet i lepiej żeby to robił fachowiec. Jeśli chciałbyś to robić sam, na twoim miejscu zaczął bym od foteli. Od skóry. Tutaj masz dokładną instrukcję półprofesjonalnej renowacji: http://lederzentrum.pl/czeste-pytania/tapicerka-samochodowa/farbowanie-skorzanej-tapicerki-samochodowej.html Potem zabrał bym się za boczki, a na końcu deskę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olo82 Zgłoś #47 Napisano 5 Sierpnia 2010 Muzycom dowiedziałem się cos takiego: Są 3 rodzaje skóry i można rozpozna je na „kropelkę wody” 1) Skóra lakierowana zamknięta (naniesiona kropla wody nie wchłonie się w jej strukturę) - skóra nie oddycha 2) SEMIANILINA Skóra lakierowana PÓŁZAMKNIĘTA (naniesiona kropla wody wchłonie się po dłuższym czasie lub przetarta szmatką wetrze się w strukturę skóry, pozostawiając ciemny ślad) - skóra posiada właściwości oddychające 3) ANILINA - skóra otwarta - otwarte pory skóry (kropla wody od razu wchłania się w jej powierzchnię) I moje pytane do Ciebie czy w passatach była skóra z punktu 1 bo robiłem ten test z kroplą wody i wychodzi na to ze na fotelach podłokietnikach i w boczkach drzwi na wysokości klamki mam SEMIANILINĘ Co do reszty: podszybia, kanału środkowego i kokpitu już taki pewny nie jestem, tam gdzie tapicerka jest bardziej wytarta (moze to za duzo powiedziane raczej taka matowa, bez połysku) woda się wchłaniała (tak mi się wydaje - ale glowy za to urwac sobie bym nie dał) a tam gdzie się świeci nie wchłania się wcale. Teraz nie wiem czy jest to skóra LAKIEROWANA ZAMKNIĘTA czy SEMIANILINA pokryta jakąś farbą? Z wyglądu są to różne skóry (na zdjęciu na wysokości klamki i ta wyżej pod szybą ) Jedna jest zupełnie plaska tam woda sie wchłania na 100% a druga ma rowki i z nią mam problem , ale wygląd nie świadczy o użytym materiale może to, to samo ale inaczej prasowana czy cos takiego. A co do pistoletu natryskowego to myślę ze nie będę miał z tym problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muzycom Zgłoś #48 Napisano 6 Sierpnia 2010 (edytowane) Każda skóra, nawet gładka zamknięta powierzchniowo oddycha !!! No chyba , że jest pokryty warstwą poliuretanową bycast, albo inne tanie wynalazki, których w autach nie uświadczysz. 1) Skóra lakierowana zamknięta (naniesiona kropla wody nie wchłonie się w jej strukturę) - skóra nie oddycha Skąd Ty bierzesz takie informacje? Skóry gładkie fakt mniej oddychają niż niż aniliny i semianiliny, ale ich stosowanie w autach nie wiąże się z problemami. Aniliny i semianiliny są mało odporne. Plamy potrafią powstawać nawet od kropel deszczu. 90% skór w autach to skóry gładkie zamknięte, które nie wchłaniają wody. Słabiej oddychają, są zimniejsze w dotyku, ale odporne na zaplamienie i wycieranie, nie przyjmują też tłuszczy. Ciemne plamy od potu. Goła anilina zmienia nawet kolor pod wpływem światła. Zobacz na zdjęcie powyżej poglądowe budowy skóry. Skóra bez wykończenia to właśnie anilina, z lekkim wykończeniem - semianilina. Jeśli skóra wchłania wodę, znaczy że masz usunięte wykończenie. Podejrzewam, że na kierownicy po acetonie dobrze to zaobserwujesz. To samo podłokietniki i inne miejsca używane, tam najzwyczajniej nasz pot rozpuszcza wykończenie. Dodatkowo występuje tarcie. Lepiej nie potrafię tego wytłumaczyć: [ame] [/ame] Edytowane 6 Września 2010 przez muzycom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olo82 Zgłoś #49 Napisano 7 Sierpnia 2010 Skąd Ty bierzesz takie informacje? Od profesjonalistów Muzycom dzięki za pomoc :respect Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki81 Zgłoś #50 Napisano 6 Września 2010 (edytowane) Witam! Obserwuję wątek i przyznam, że się nieco zagubiłem. muzycom - proszę o wyłuszczenie sprawy - w jednym miejscu napisałeś: Skóry gładkie fakt mniej oddychają niż niż aniliny i semianiliny, ale ich stosowanie w autach wiąże się z problemami. Są bardzo mało odporne. Plamy potrafią powstawać nawet od kropel deszczu. Jedno zdanie dalej o tych samych skórach czytam: 90% skór w autach to skóry gładkie zamknięte, które nie wchłaniają wody. Słabiej oddychają, są zimniejsze w dotyku, ale odporne na zaplamienie i wycieranie, nie przyjmują też tłuszczy 1)Jak to w końcu jest?a) Są bardzo mało odporne. Plamy potrafią powstawać nawet od kropel deszczu ?; b) Są odporne na zaplamienie i wycieranie, nie przyjmują też tłuszczy? 2) Ostatecznie skóry gładkie oddychają czy nie oddyachają? 3) Napisałeś, że SŁABIEJ ODDYCHAJĄ - w związku z tym domniemywam, że jednak jakieś właściwości oddychające posiadają - mimo wszystko nie ma sensu ich odżywiać, natłuszczać - pozostaje tylko czyścić i zabezpieczać powierzchniowo? Przeleciałem przed chwilą (google) ofertę wielu firm oferujących poza czyszczącymi środkami i farbami ODŻYWCZE preparaty do skórzanych tapicerek samochodowych -- bez sensu? Wszak skóra w naturalny sposób się wysusza, a dalej pęka i zawsze myślałem, że warto ją natłuszczać ... ? Jednak nie? 4) 90% skór w autach to te trzecie z załączonego filmu (nie aniliny i nie semianiliny)? Jaki będzie optymalny zestaw do niezniszczonej, zadbanej tapicerki skórzanej? Rodzaj skóry - nieznany (mętlik w głowie) - pewnie jestem gdzieś w tych 90% skór samochodowych pozdrawiam Edytowane 6 Września 2010 przez luki81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muzycom Zgłoś #51 Napisano 6 Września 2010 (edytowane) Dzięki, ze mi zwróciłeś uwagę. W mojej wypowiedzi był błąd. Gdzieś w ferworze walki musiałem zacząć pisać o gładkich, a skończyłem o anilinach . Skóry gładkie fakt mniej oddychają niż niż aniliny i semianiliny, ale ich stosowanie w autach nie wiąże się z problemami. Aniliny i semianiliny są mało odporne. Plamy potrafią powstawać nawet od kropel deszczu. 90% skór w autach to skóry gładkie zamknięte, które nie wchłaniają wody. Tak jest poprawnie Jak to w końcu jest?a) Są bardzo mało odporne. Plamy potrafią powstawać nawet od kropel deszczu ?; b) Są odporne na zaplamienie i wycieranie, nie przyjmują też tłuszczy? Aniliny, semianiliny: Są bardzo mało odporne. Plamy potrafią powstawać nawet od kropel deszczu. Występują bardzo rzadko w autach. Skóry gładkie: są odporne na zaplamienie i wycieranie, nie przyjmują też tłuszczy. (tłuste plamy) 2) Ostatecznie skóry gładkie oddychają czy nie oddyachają? Każda dobra gładka skóra samochodowa oddycha, bo takie są założenia i specyfikacje przemysłu samochodowego. Jednak trafiają się skóry gładkie, gdzie warstwa wykończenia jest takiej jakości, że oddychalność jest bardzo ograniczona, a czasem nie występuję. Musisz pamiętać, że można spotkać skóry bardzo różne jakościowo. mimo wszystko nie ma sensu ich odżywiać, natłuszczać - pozostaje tylko czyścić i zabezpieczać powierzchniowo? Sens jest. Jednak sprawa wygląda tak, że skóry są wystarczająco natłuszczone jeszcze w garbarni. Przez pierwsze 3-5 lat nie ma w zasadzie potrzeby dodatkowo natłuszczać tapicerki. Pęknięcia samego lica skóry to mały odsetek tego, co wraca jako reklamacje i trafia do nas jako zapytania indywidualnych klientów. W autach największym i najczęstszym problemem są wytarcia farby. Natłuszczanie skóry przed nimi nie uchroni. Natomiast delikatne natłuszczanie w wypadku starszych skór jest jak najbardziej wskazane. ODŻYWCZE preparaty do skórzanych tapicerek samochodowych -- bez sensu? Ciężko mi powiedzieć co znaczy "odżywcze". Skóry nie można traktować jako jednego materiału. Impregnacja tłuszczami i odżywianie w wypadku skór samochodowych nie rozwiązuje niestety najczęstszych problemów. To trochę, tak jak by robotnikowi na budowie kazać kremować ręce zamiast założyć rękawice ochronne. Przy wsiadaniu do auta działasz na 1cm2 materiału 80% swojego ciężaru. Czymś tą warstwę wykończenia musisz ochronić... 4) 90% skór w autach to te trzecie z załączonego filmu (nie aniliny i nie semianiliny)? Tak Jaki będzie optymalny zestaw do niezniszczonej, zadbanej tapicerki skórzanej?Ile auta ma lat.Jaka marka? Edytowane 6 Września 2010 przez muzycom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olo82 Zgłoś #52 Napisano 6 Września 2010 Przy wsiadaniu do auta działasz na 1cm2 materiału 80% swojego ciężaru. Już nie wpuszczę szwagra do auta :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki81 Zgłoś #53 Napisano 7 Września 2010 Dzięki za wyjaśnienia - naczytałem się tu i tam - temat widzę jest dość płynny i różnie poszczególne zagadnienia można interpretować. Wielu ludziom dla przykładu skóra lakierowana kojarzy się z błyszczącą skórą pokrytą grubą warstwą lakieru (jak w butach - lakierki). Taka skóra na pewno nie oddycha i nie ma zastosowania w samochodach. Znajomy, który wozi auta z Europy od lat - kiedy usłuszał, że 90% skór w autach to skóry lakierowane - popukał się w głowę - pomyślał schematycznie o lakierkach A lakier, a raczej sposób wykończenia w samochodach to chyba zupełnie inne zagadnienie - sposób wykończenia tapicerki samochodowej powinien jednak zapewnić pewną oddychalność skóry. Tak jak wspomniał muzycom - "Każda dobra gładka skóra samochodowa oddycha, bo takie są założenia i specyfikacje przemysłu samochodowego". A skoro tak to myślę, że jednak warto używać środków nie tylko zabezpieczających czy retuszujących, ale i odżywiających skórę - przede wszystkim profilaktycznie - nie dopuszczając do jej wysuszenia. Ja osobiście skórę - nawet stosunkowo "młodą" zawsze będę odżywiał i zabezpieczał przed przetarciami, bo widzę efekty. Obecnie volvoS60-2005 - kolor tapicerki krem Co polecacie? pozdrawiam ---------- Post added at 13:38 ---------- Previous post was at 13:32 ---------- Apropos robotnika - będę polemizował "To trochę, tak jak by robotnikowi na budowie kazać kremować ręce zamiast założyć rękawice ochronne." Mimo rękawic - skóra na dłoniach robotnika nie jest bezpieczna - pot, sól, tarcie. Sugerujesz, że robotnicy nie powinni dbać o swoje dłonie, bo obligatoryjnie noszą rękawice? Idąc dalej - możnaby pomyśleć, że po pracy nie powinni myć rąk, bo przeca w rękawicach pracują Stanowcze NIE !!! pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muzycom Zgłoś #54 Napisano 13 Września 2010 No niestety, ludzie jeszcze niestety niewiele wiedzą o skórze. Po to jest Lederzentrum między innymi, żeby Wam ten materiał przybliżyć. Nielakierowana skóra, naturalna wygląda tak: Ten ciemniejszy kawałek z lewej strony, to taki sam rodzaj skóry wystawiony na działanie słońca. Zauważ, że podobne ściemnieje występuje na kawałku skóry po prawej, w miejscu, gdzie wystaje ona z segregatora. To piękna skóra, ciepła w dotyku z wysoką oddychalnością. Jednak w aucie kompletnie by się nie sprawdziła. Bez warstwy mocnego wykończenia i pigmentu po niedługim czasie wyglądała by niestety tak: Jeśli chodzi o robotnika, to wyraźnie napisałem: zamiast Takie wszędzie spotykam opinie: Jak dbać i chronić tapicerkę skórzaną? Wystarczy ją natłuścić. Z badan wynika, że nie wystarczy niestety. Jeśli jest położona warstwa zabezpieczająca przed wycieraniem, nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodatkowo konserwować skórę środkami natłuszczającymi. Trzeba tylko uważać, żeby nie zmienił się charakter skóry (połysk), a na powierzchni nie zapolerował się nadmiar środka. Skórze na pewno to nie zaszkodzi. Sami zalecamy klientom nasz Leder Protector, który oprócz filtrów UV, antyutleniaczy zawiera substancje delikatnie natłuszczające skórę. Jeśli chodzi o natłuszczanie skóry, to tak po prawdzie żeby to dobrze i gruntownie zrobić należy natłuszczać od wewnętrznej strony skóry, gdzie skóra jest otwarta. Tapicerka oldtimera potrafi "wypić" do 5 litrów środka natłuszczającego. Problem, w tym że skórę przed takim zabiegiem należy zdjąć z siedzenia, bądź otworzyć powierzchniowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_Misiek_ Zgłoś #55 Napisano 22 Września 2010 sluchajcie a ja mam inny problem mam skore + alcantare i alcantara ma takie jakby fredzelki w wiekszej czesci na siedzisku, czy da sie cos z tym zrobic, aby odzyskala ona swoja pierwotna gladka postac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muzycom Zgłoś #56 Napisano 22 Września 2010 Da, ale to nie zawsze funkcjonuje. Możesz spróbować to zeszlifować. Trzeba jednak bardzo uważać, aby nie przetrzeć materiału. Jeśli zmechacenie jest powierzchniowe to się uda. W innym wypadku pozostaje wymiana. [ame] [/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asik82 Zgłoś #57 Napisano 25 Września 2010 Golareczka do ubran pieknie zalatwia sprawe nitki scina i jest w miare gladko ...... próbowałem na alkantarze bo tez mialem strasznie zmechacona.Poprawilo sie ...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
randall Zgłoś #58 Napisano 25 Września 2010 A ja swoją alcantarę ogoliłem trymerem od zwykłej golarki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #59 Napisano 29 Września 2010 Zmechacenie alcantary można usunąć papierem ściernym 400, ale czy zrobić to na sucho czy na mokro? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bochum80 Zgłoś #60 Napisano 9 Października 2010 malował ktoś beżową skórkę - chodzi mi konkternie o preparat Coccine w sprayu 250ml Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach