Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

do sprężarko dochodzi tylko jedna kostka i tam jest zawór który należy wymienić oczywiście po odessaniu czynnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Z niecierpliwością czekam na werdykt :-) Parę dni temu u mnie też się cuś porobiło z klimatyzacją. Przy którymś uruchomieniu auta nie działała, ale już w drodze powrotnej hulała pięknie, ale po paru dniach znowu przestała i już nie podjęła prób pracy. Autotest climatronica wyrzuca błąd 382, czyli właśnie Kompressorventil. Na razie jestem ciągle w wyjazdach, ale w okolicy Bożego Ciała wybiorę się do ASO lub swoich magików od klimatyzacji (ASO pewnie zaproponuje wymianę kompresora jak zwykle). Sprężarka raczej jest sprawna - jak dmucha to porządnie, więc mam nadzieję, że się wykpię zmianą zaworu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a mi po wczoraj po trasie (cały czas 30stopni +) po 3godzinach jazdy znów klimatyzacja "zamuliła" tzn. działa działa i nagle przestaje wiać, zimne powietrze-fakt leci, ale jak krew z nosa. Muszę skoczyć uzupełnić płyny, wymienić wszystko w klimie co trzeba, bo w tamtym roku nic nie robiłem. Jest to trochę denerwujące, jakies pomysły? Wątpie żeby to było to ,że za mało płynu bo nie włączała się w ogóle, klimatyzacja tak ma po około 3-4godzinach zadyszki na 18stopniach ustawionych. Dziwne jest to ,że po zjechaniu na "grochówkę" i powrocie klimatyzacja działa bez zarzutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

a mi po wczoraj po trasie (cały czas 30stopni +) po 3godzinach jazdy znów klimatyzacja "zamuliła" tzn. działa działa i nagle przestaje wiać, zimne powietrze-fakt leci, ale jak krew z nosa. Muszę skoczyć uzupełnić płyny, wymienić wszystko w klimie co trzeba, bo w tamtym roku nic nie robiłem. Jest to trochę denerwujące, jakies pomysły? Wątpie żeby to było to ,że za mało płynu bo nie włączała się w ogóle, klimatyzacja tak ma po około 3-4godzinach zadyszki na 18stopniach ustawionych. Dziwne jest to ,że po zjechaniu na "grochówkę" i powrocie klimatyzacja działa bez zarzutu.

 

jeżeli błędów w elektronice masz ( 0 ) a mało czynnika chłodzącego to owszem klima może troszeczkę w kulki lecieć ale obawiam się że masz to co ja i kilku kolegów, złe działanie zaworu na sprężarce, poczekaj na moje doświadczenia, zawór już mam w drodze i zobaczę czy pomoże, jego wymiana

 

w ubiegłym roku sporadycznie odczuwałem że klima się wyłączyła a obecnie są następujące, odpalam zimne auto i wszystko Ok po przejechaniu około 20 km zatrzymuję się na skrzyżowaniu i po chwili odczuwam wzrost wilgoci w aucie i oczywiście temp. po kilku min 3 - 5 zaczyna działać Ok ( w tym czasie pokręcę panelem klimy / zmienię temp. / wcisnę ECON itp. )

auto postoi np. godzinkę i zaczynam jechać w pierwszej chwili działa i po około 5 min czuję że się przycięła a jak już wystartuje to działa przez następne 20 min. Ok

ostatnio nie pokonuję dłuższych tras jak 40 km to więcej nie jestem w stanie powiedzieć,

jak ostatnio przetrawiłem budowę mojej sprężarki to tylko stawiam na zawór sterujący lub zgon sekcji w sprężarce, nie występuje w niej żadne sprzęgło które by załączało i rozłączało sprężarkę - jest sprzęgło owszem ale tylko ma zabezpieczyć ją gdy się zatrze

posiadam SANDEN PXE16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jak czytam to problem klimatyzacji dotyczy wielu użytkowników VW B6 . Jestem w tej grupie dlatego też zwracam się do Kolegów z prośbą o wsparcie. Otóż byłem w serwisie VW w celu sprawdzenia klimatyzacji ( ręczna ) na kompie, który wykazał zwarcie w instalcji sprężarki. Czytając na forum wcześniejsze posty to są różne sugestie co do miejsca zwarcia.

Chciałbym zaoszczędzić 450,00 zł (koszt ustalenia zwarcia ) i dokonać samemu przeglądu w/w instalacji zaczynając od przekaźnika - gdzie go szukać ? Może któryś z Kolegów miał podobny przypadek ? Za każda uwagę będe wdzięczny. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

a mi po wczoraj po trasie (cały czas 30stopni +) po 3godzinach jazdy znów klimatyzacja "zamuliła" tzn. działa działa i nagle przestaje wiać, zimne powietrze-fakt leci, ale jak krew z nosa. Muszę skoczyć uzupełnić płyny, wymienić wszystko w klimie co trzeba, bo w tamtym roku nic nie robiłem. Jest to trochę denerwujące, jakies pomysły? Wątpie żeby to było to ,że za mało płynu bo nie włączała się w ogóle, klimatyzacja tak ma po około 3-4godzinach zadyszki na 18stopniach ustawionych. Dziwne jest to ,że po zjechaniu na "grochówkę" i powrocie klimatyzacja działa bez zarzutu.

 

u mnie są te same objawy - jadę kilkadziesiąt km - jest ok, nagle zamula, czuć słabszy nawiew i cieplejszy, jakby na zamkniętym obiegu. Robię następujący numer: pokrętło dmuchawy na 3-4, klima na econ, i nieraz podnoszę temp. efekt: czuć jak coraz szybciej płynie powietrze, i to coraz zimniejsze (stosnkowo do powietrza kilka sekund temu), mimo że klima na econ, słychać wyraźnie jak płynie coraz więcej powietrza przez dmuchawę. jadę tak chwilę upewniając się że leci już na maxa i odpalam na nowo klimę i znów kilkadziesiąt km, nieraz kilkanaście. wniosek jedyny jaki mi się nasuwa - zamarza na parowniku (nagrzewnica od klimy) i blokuje przepływ powietrza. spróbujcie zrobić tak jak ja i wtedy zastanowimy się jak to zwalczyć. dodam że mam climatic, i w tym roku mimo dłuższych tras nie miałem ani razu tego problemu, a w poprzednich sezonach było na porządku dziennym. ilość czynnika była sprawdzana i była w normie.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm...miałem podobny problemm z tym że ja miałem dodatkowo dziwne odgłosy wydobywające sie z deski rozdzielczej a mianowicie takie stuki jakby coś nie chciało zaskoczyć i tak jak w zimiee raz grzało raz nie tak teraz w lecie raz chłodziło raz nie ;) powodem był zerwany silniczek na klapach od nadmuchu...wymiana wymaga troszke ingerencji w deske ale efekt końcowy zadowalający klima działa jak należy :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stuki też się u mnie zdarzają, ale nie zawsze. Zanim znalazłem na forum informacje o nich to doszedłem też do wniosku, że to elementy sterujące nawiewami, ale z tym problemów raczej nie miewałem - pokłapały chwilkę i przestawały. Myślę, że sprawdzenie ciśnienia na wejściu i wyjściu ze sprężarki powinno wykazać, czy to ten zawór czy klapki - jeśli klapki to ciśnienie będzie OK cały czas, a zawór steruje (jeśli dobrze rozumiem) przepływem czynnika przez kompresor, więc powinny się dziać dziwne rzeczy z ciśnieniem w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a to świadczy że działają siły ( magiczne )

Świetnie ujęte :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj padła mi klimatyzacja w passacie. Wydaje mi się że powodem było całkowite rozładowanie akumulatora bo niestety nadszedł kres jego dni i musiałem wymienić na nowy. Od czasu wymiany klimatyzacja nie działa.

 

Przeprowadziłem diagnostykę i kody jakie pokazało to 4fa czyli klapka obiegu zamkniętego i 029. Nie wiem czego dotyczy ostatni błąd. Na razie nie mam możliwości by podłączyć się pod komputer, proszę tylko o wyjaśnienie czego dotyczy błąd.

 

Aha, sprawdzałem bezpieczniki i są w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni nie pisałem bo sprzedający zawór opóźnił o 2 dni wysyłkę i dzisiaj dopiero otrzymałem, kolega odessał mi czynnik chłodzący i wymieniłem sam zawór ale gazu już nie zdążyłem nabić, dopiero jutro dokończę zabawę.

Zawory są dostępne na allegro w 3 rodzajach, mocowane na seger, śrubkę i trzeci z przewodzikiem dodatkowym,

W Krakowie sprzedają z gwarancją rozruchową a w Ząbkowicach Śląskich 12 m-cy.

 

Jutro zobaczę czy efekt oczekiwany został osiągnięty ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawory są dostępne na allegro w 3 rodzajach, mocowane na seger, śrubkę i trzeci z przewodzikiem dodatkowym,

Bez demontażu zaworu idzie określić jaką się ma wersję mocowania?

 

 

W Krakowie sprzedają z gwarancją rozruchową a w Ząbkowicach Śląskich 12 m-cy.

Zapodaj namiary na tych sprzedawców

 

 

Jutro zobaczę czy efekt oczekiwany został osiągnięty ???

Czekamy na info z testów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na zewnątrz było około 24 C. przejechałem autem 70 km.

Klima pracuje wydajniej, szybciej schładza się w aucie i wentylator pracuje na 3 - 4 diodach, temp. mam ustawioną 2x19 stopni nie odczułem nawet razu przycięcia klimy, myślę że jest OK.

 

Chcąc ocenić rodzaj zaworu najlepiej skorzystać z lusterka na wysięgniku lub wsadzić palca :dobrze

Najlepiej to odczytać napisy na sprężarce i po nazwie poszukać takiej na allegro np.

http://allegro.pl/vw-touran-2-0tdi-06r-sprezarka-klimatyzacji-i1654686273.html

 

widać zawór i sprężarkę taką jak moja

 

zaworu można szukać wpisując hasło; PXE16

 

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=pxe16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje! Od razu trochę optymizmu mi wpłynęło :D Powiedz mi jeszcze, ten zawór się da wymienić nie wyjmując kompresora? I tak pewnie się sam tym nie będę zajmował tylko oddam to w ręce magików od klimatyzacji, ale próbuję jakoś oszacować całkowity koszt tej operacji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość reggie23

Witam, mam podobny problem jak poprzednicy

Climatronic chłodzi tylko w pozycji LO, podkręcając wyżej np. 16-20 stopni klima grzeje,

byłem już u dwóch magików, jeden stwierdził (po podpięciu pod kompa) ze to wina panelu sterującego, następny zaś zdiagnozował błąd czujnika temperatury wewnętrznej (ponoć cały czas pokazuje -34 stopnie), jestem w trakcie kupna czujników i ich wymiany (ASO ok. 350-400 zł)

Jeżeli to nie pomoże czy jest sens wymiany tego panelu?

Z góry Dziękuję i pozdrawiam

Proszę o pomoc bo mnie już krew zalewa

 

---------- Post added at 19:36 ---------- Previous post was at 19:34 ----------

 

i czy wie ktoś może gdzie dokładnie znajdują się te czujniki wewnętrzne i czy amator taki jak ja podoła ich wymianie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wiesz który czujnik pokazuje bzdury to musisz go wymienić a zwłaszcza gdy auto miało przygody blacharskie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam climatronic, w takim razie Passat tak ma ,że potrafi "zamulić" klimatyzacja na dłuższej trasie. :) Idzie przeżyć, u mnie pomaga zatrzymanie się na 5min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w takim razie Passat tak ma ,że potrafi "zamulić" klimatyzacja na dłuższej trasie. Idzie przeżyć, u mnie pomaga zatrzymanie się na 5min.

 

wymieniłeś zawór sprężarki ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniłeś zawór sprężarki ???

Nie, jaki jest koszt takiej wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności