kittyrity25 Zgłoś #161 Napisano 3 Czerwca 2011 Klimatyzacja (dual)w moim passacie b6 2.0 fsi zamiast chłodzić bucha gorącym powietrzem.Próbowałam poczekać parę minut ale bez zmian .Kiedy podkręcam na 26st nadmuch jakby "przygasał".Sprawdziłam kod błędów jak wcześniej radziliście i wyszło: 4fa/00h Czy ktoś może mi pomóc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #162 Napisano 3 Czerwca 2011 (edytowane) Panowie nie chciałbym psuć wam humoru, ale wymiana sprężarki czeka was wcześniej niż później Ja przerabiałem temat w zeszłym roku, wymieniłem zawór a kilka dni później całą sprężarkę. Dowiedziałem się że w passkach sprężarki sypią się że hej, po prostu im nie wyszło. Z tego co pamiętam te nasze sprężarki się nie wysprzęglają, bujają się cały czas i zużycie przez to jest duże. Częstszym powodem jest też filtr osuszacz( rzadko ludziska go wymieniają bo jest trudno dostępny) jest bardzo delikatny i często pęka. A jak pęknie to pa pa sprężarko kolego nie narzekaj że są złej jakości bo ja mam ho ho przelotu i dopiero jej pierwsza dolegliwość, jeżeli by robiła problem z ciśnieniem to jasne że kompresor ale ona ma wydajność Ok a co jakiś czas ma kaprys ale powoli ją rozgryzę, zauważyłem że jeżeli włączę econ i wyłączę to zaraz wystartowała lub jeżeli skręcam również odczuwam że lepiej chłodzi a to świadczy że działają siły ( magiczne ) odśrodkowe które mogą kojarzyć się z jakimś sprzęgłem które lepiej załapuje i działa kompresor ale by wszystko wyłapać potrzeba czasu który wpływa na naszą niekorzyść bo teraz zaczyna się sezon żniwny a ceny będą rosły, pomożecie ??? to rozgryziemy problem ostatecznie chcą za nową z wymianą 1000 zł. tylko co żona powie - ile to sukienek ??? :kciuki Edytowane 3 Czerwca 2011 przez s27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #163 Napisano 4 Czerwca 2011 U mnie takie same objawy... Jakiś czas temu bulgotanie usłyszałem, jakby woda się gdzieś wylewała... i później klima już zamiast zimnym daje ciepłym... Znając moje szczęście będzie jakaś część zaje..ie droga do wymiany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #164 Napisano 5 Czerwca 2011 Podłączam się pod temat, bo mam taki sam problem. Jak samochód postoi trochę np na słońcu (powiedzmy jakieś 4-5 godzin), odpalam samochód włącza się klima (pokrętła przełączam na LO) i oczywiście przy przycisku ECON nie świeci się dioda z nawiewów leci nagrzane powietrze. Dopiero po jaks 4 minutach jazdy zaczyna wiać zimne powietrze. Z kratek wali wtedy powietrze o temperaturze około 7-8 stopni Celsjusza czyli ok. Podobnie jest też jak samochód zostawię na chwilę wyłączony. Wsiadam, klima się załącza i wszystko jest ok. Czynnik chłodniczy dobity na maxa. Jeśli to kompresor to czy jest możliwość sprawdzenia ciśnienia poprzez VAG i jakie powinno być ciśnienie prawidłowe w obiegu klimatyzacji. Dodam, że kiedyś czytałem w informacji na temat wyposażenie Passka, że ma on jakiś taki system, żeby klima nie waliła od razu zimnym powietrzem. Chodziło o to aby nie dochodziło do nagłej zmiany temperatury z gorącej na zimną, a zabieg taki miał "oszczędzać" zdrowie kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #165 Napisano 5 Czerwca 2011 Mam tak samo - tzn jak auto stoi na sloncu pare godzin, to po wlaczeniu klimy, mijaja dobre 2 minuty, zanim poleci lodowate powietrze. W sumie mi to nie przeszkdza, ale myslalem, ze cos jest uwalone - ale skoro nie, to jeszcze lepiej. Jednak mam tu inny problem. Dokladnie ten sam jaki mialem w B5 - smierdzacy nadmuch. Przez pierwsze kilkadziesiat sekund nadmuchu (ECON) z nawiewo smierdzi. Smierdzi tak, jak np ze starych odkurzaczy z PRLu. Potem jest juz juz OK. Jesli jednak przelacze z klimy (AUTO) na (ECON) to ten smrod pojawia sie na dluzej. Na samej klimie problem nie wystepuje. W Polsce koles odgrzybial mi klime ozonem przez 30 minut - nic nie pomoglo. Tydzien temu bylem w ASO na odgrzybianiu klimy, i tez nic. Co to zatem za ustrojstwo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #166 Napisano 5 Czerwca 2011 dobre pytanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tooomek Zgłoś #167 Napisano 6 Czerwca 2011 Mam podobny problem co poprzednicy. Jak odpalam na jakiejkolwiek temperaturze do Klima nie działa, różnica taka że jak odpalę i dam klimie na LO to wali zimnym powietrzem, jak tylko przełącze na inną temperaturę (np.19stopni) to dmucha ale na gorąco (a na dworze +25 stopni). Jak pochodzi dłuższą chwilę na LO (parę minut) to dalej jest w porządku. Co do późniejszego włączenia się klimatyzacji by nie obciążać silnika jestem sceptyczny, w tamtym roku wszystko działało od razu i na każdym ustawieniu temperatury. Jeżeli ktoś z wyżej opisujących usunął swój problem to proszę o informacje. Prymas - co do samego bulgotania - to chyba normalnie - jeździłem kilkoma paskami i wszędzie to słyszałem, mówią że to normalna praca kompresora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #168 Napisano 6 Czerwca 2011 A ja mam pytanie czy wentylator od klimy ma chodzić cały czas ??? bo u mnie kiedy nie wysiądę to buczy wentylator od chłodnicy klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #169 Napisano 6 Czerwca 2011 A ja mam pytanie czy wentylator od klimy ma chodzić cały czas ??? bo u mnie kiedy nie wysiądę to buczy wentylator od chłodnicy klimy wentylator klimy załącza się w raz ze sprężarką i po wyłączeniu klimy powinien stanąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #170 Napisano 6 Czerwca 2011 wentylator klimy załącza się w raz ze sprężarką i po wyłączeniu klimy powinien stanąć wentylatory nie załączają się jednocześnie z załączeniem klimatyzacji !!! załączają się dopiero gdy ciśnienie w układzie wzrośnie i wymaga schłodzenia czynnika a w praktyce odbywa się następująco włączamy klimatyzację ( sprężarkę ) wytwarza ciśnienie w układzie i schłodzony czynnik przechodzi do kabiny auta, wentylator odbiera zimne powietrze do wnętrza auta i automatycznie czynnik jest ogrzany, wędruje do chłodnicy i czujnik ciśnienia widzi że jest wystarczająco ogrzany, czas załączyć wentylator w zależności od ciśnienia w układzie, w/g starszej generacji układu na 1 lub 2 stopień wentylatora a w B6 jest to wyrażone procentowo obciążenie wentylatora w/g tego co napisał mielke wentylatory powinny pracować non stop po załączeniu klimatyzacji a tak nie jest bo pracują w zależności od ciś. w układzie, w naszym B6 przy climatroniku wentylatory załączają się na postoju dopiero na około 50% przy 12,5 atm a poniżej to chodzą na około 15% wydajności, podczas jazdy gdy siłą pędu chłodnica jest schładzana wentylatory mogą nie pracować !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #171 Napisano 6 Czerwca 2011 to ciekawe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tooomek Zgłoś #172 Napisano 6 Czerwca 2011 U mnie trochę się wyjaśniło: Jak daję na LO to słyszę jak siliniczek otwiera klapę i dostępne schłodzone powietrze płynie do kanałów wentylacyjnych. Jak daję inną temperaturę to słyszę jak klapa się zamyka i wtedy leci tylko ciepłe powietrze. Może ktoś mi wytłumaczy: jeżeli mechanizm byłby popsuty to nie powinien działąć zupełnie, a on działa w skrajnych wychyleniach. Więc czy szukać mechanicznej przyczyny niesprawności w pracy silniczka siłownika, czy jest to winna sterowania (bo działa ale brak płynności)? Jeżeli to winna sterowania to co powinienem dalej zrobić - Klima po teście oczywiście pokazuje iO iO, a chyba powinna pokazywać błąd 4F7? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #173 Napisano 7 Czerwca 2011 ostatnio kolega który posiada peugeota 407 narzekał że leci ciepłe powietrze na stronę kierowcy, zostały zrobione wszystkie testy i brak błędów ale podejrzenie padło na problem mechaniczny z klapą i co ciekawego ( by się dobrać należało zdjąć deskę rozdzielczą ) rozebrana nagrzewnica a tam pęknięta klapa, obłamała się zaraz za silniczkiem. ---------- Post added at 15:53 ---------- Previous post was at 15:52 ---------- U mnie trochę się wyjaśniło: Jak daję na LO to słyszę jak siliniczek otwiera klapę i dostępne schłodzone powietrze płynie do kanałów wentylacyjnych. Jak daję inną temperaturę to słyszę jak klapa się zamyka i wtedy leci tylko ciepłe powietrze.Może ktoś mi wytłumaczy: jeżeli mechanizm byłby popsuty to nie powinien działąć zupełnie, a on działa w skrajnych wychyleniach. Więc czy szukać mechanicznej przyczyny niesprawności w pracy silniczka siłownika, czy jest to winna sterowania (bo działa ale brak płynności)? Jeżeli to winna sterowania to co powinienem dalej zrobić - Klima po teście oczywiście pokazuje iO iO, a chyba powinna pokazywać błąd 4F7? warto zrobić nastawy podstawowe silniczków !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #174 Napisano 8 Czerwca 2011 ostatnio kolega który posiada peugeota 407 narzekał że leci ciepłe powietrze na stronę kierowcy, zostały zrobione wszystkie testy i brak błędów ale podejrzenie padło na problem mechaniczny z klapą i co ciekawego ( by się dobrać należało zdjąć deskę rozdzielczą ) rozebrana nagrzewnica a tam pęknięta klapa, obłamała się zaraz za silniczkiem. Dokładnie to samo miał mój kolega w Citroenie C4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #175 Napisano 8 Czerwca 2011 na początek zdecydowałem że wymienię zawór w sprężarce http://allegro.pl/zawor-sanden-pxe16-nowy-b6-b7-golf-v-vi-touran-a3-i1638657219.html zobaczymy co z tego wyniknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Don Sulco Zgłoś #176 Napisano 8 Czerwca 2011 Czołem! Też miałem problem z klimą, test wewnętrzny OK, układ nabity, wymieniony olej i przy ostatnich upałach w trybie LO temperatura przy wylocie z nawiewów 22 stopnie. Myślałem że to padła sprężarka ale fachowiec od klimy zaproponował wymianę zaworu na początek. I pomogło teraz mam 6 stopni w wszystko śmiga bez problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beart Zgłoś #177 Napisano 8 Czerwca 2011 Witam mam podobny problem u mnie i chce wymienić tylko zawór czy może ktoś wkleić foto gdzie on się znajduje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemasVWB6 Zgłoś #178 Napisano 9 Czerwca 2011 Drodzy koledzy w temacie klimy mam takie pytanie. Od pewnego czasu słyszę dochodzące z układu wentylacyjnego delikatne popukiwanie - od czasu do czasu po 2, 3 puknięcia. Odgłos jest bardzo podobny jak przy włączaniu klimy - lekkie puknięcie. Poza tym wszystko działa bez zarzutu. Wiecie może, co to może być ? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #179 Napisano 9 Czerwca 2011 To klapy nastawcze od temperatury (popularne dzięciołki ) do póki wszystko działa nie dotykać , jak przestanie regulować temperaturę to silniczki do wymiany . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #180 Napisano 9 Czerwca 2011 Wiecie może, co to może być ? Wiemy:-) Klimatyzacja automatyczna działa z wykorzystaniem kilku silniczków, które sterują klapami rozdzielającymi i mieszającymi powietrze. W każdym układzie z silniczkiem (w tym czarnym plastiku w którym jest silniczek, a z którego wychodzi tylko dźwignia do sterowania daną klapką), jest coś na wzór potencjometru. Dzięki niemu układ klimatronika wie, w jakim położeniu jest klapa. Ponieważ ustawienie to przez lata jest najczęściej w jednym poziomie (DOCELOWO, po osiągnięciu zadanej temperatury), dlatego też ścieżki tego potencjometru w jednym miejscu się bardziej wycierają-zużywają. Następuje brak stabilnego sygnału (tak jak w zużytym starym potencjometrze podgłaśniania od radia, które przy podgłaśnianiu zaczyna trzeszczeć). Skutkuje to tym, ze silniczek chcąc precyzyjnie osiągnąć położenie zadane przez sterownik klimy, zaczyna w szybkim tempie zmieniać kierunek. Ponieważ na dźwigni idącej z silniczka do klapki są lekkie luzy, dlatego słyszymy to jako terkotanie. Więcej szczegółów znajdziesz w tym poście: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=61153&page=2 Pozdr. Wojtek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach