Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

zdecydowanie tak

odgrzybianie to inaczej ozonowanie, ktore niweluje wszelkie zapachy i pozostawia ladny swiezy zapach. mi robili tak ze najpierw ozonowali a potem zmieniali filtr, dziwne i zwrocvilem im na to uwage ale powiedzieli ze tak wlasnie sie to robi.

zainwestuj w to bo to koszt 40zł max a efekt jest super.

nawet jak wsiadasz do zgaszonego auta to pachnie w nim ladnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to auto się odpala i do kabiny wkłada się na deskę rozdzielcza te urządzenie i robi swoje jaki czas najlepiej ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki czas. obsluga warsztatu na pewno wie. ale okolo 20-30 minut robili u mnie.

dokladnie na odpalonym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klima nabita ale nie działa.podłączyłem vaga i wyskoczył błąd czujnika ciśnienia.wypiąłem kostkę przy czujniku i przeczyściłem styki,posprejowałem wd40 i po wykasowaniu błędu i włączeniu "auto" w klimatroniku pojawił się błąd sprężarki(błąd czujnika nie pojawił się),więc wypiąłem kostkę sprężarki i tak samo wyczyściłem jednak nic to nie dało.bez trybu "auto" brak błędów jak tylko zmniejszę temperaturę od razu pojawia się błąd sprężarki.

moje pytanie jest następujące.co mogę posprawdzać w garażu,bo wydaje mi się że "na dole" czyli sprężarka,wiatrak itp. nie ma prądu.czynnik jest na pewno,uzupełniany 2 tyg. temu,brak wycieków,ciśnienie jest ok.gdzie mogę znaleźć jakieś bezpieczniki,przekaźniki,kostki łączeniowe.sprężarka to sanden.sprzęgiełko się nie włącza,wentylator również (na sucho chodzi dobrze bez zacięć,dosyć swobodnie się kręci),gdzie znajdę parownik.

proszę o poradę krok po kroku co można sprawdzić,gdzie podłączyć np.miernik i kiedy na nim powinno pojawić się napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pytanko czy po zimie trzeba odgrzybiać klime? robiłem to zaraz jak kupiłem auto zeszłego roku w maju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aj 27 skad wiesz ze cisnienie jest OK????

 

u mnie 2 tygodnei temu bylo podbnie, nabilem klime, chociaz nie bylo zadnych ubytkow i nadal nie dzialala.

pojechalem do fachowcow co naprawiaja klimatyzacje i diagnoza byla prost albo 600zł albo 1200

niestety zalapalem sie na ta drozsza.

2 lata temu mialem podobny wydatek w b5 i jezdzilem przez pol lata z nadzija ze sprzedam w zimie:)

ale nie wytrzymalem i zrobilem i glupi bylem ze tak pozno.

dlatego teraz jak mi pan powiedzial 1200 za b6 to szybko zaplacilem po to aby sie rozkoszowac urokami chlodku w aucie w te majowe upaly.

 

pojedz do fachowcow od klimatyzacji-do takich co procz nabijania robia rowniez naprawy.

u mnie pan podlacyzl urzadzenie (3 weze i zegary) i od razu stwierdzil ze nie ma cisnienia czyli sprezarka kaput. a to ze sie kreci to zawsze sie kreci.

 

krzysiek BB

jak chcesz to to zrob

ja jeszcze nigdy w zyciu tego nie robilem az do tego roku i teraz jestem zadowolony

koszt niewielki a poprawia zapach w aucie. jak masz dziecko to tym bardziej bym to zrobil.

ale jak nie zrobisz to totalnie nic sie nie stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może mi ktoś napisać,gdzie znajdę:przekaźnik sprężarki,bezpiecznik sprężarki,przekaźnik wentylatora,bezpiecznik wentylatora i inne elementy elektryczne związane z poprawnym działaniem klimatronika w b6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podlacze sie pod temat gdyz moja klima tez zalacza sie dopiero gdy temperatura silnika jest 90st. Czytalem ten post i to moze byc spowodowane popsutym czujnikiem ciśnienia kompresora. Czy mozna to jakos sprawdzic na 100%( na VAGu , gdzie?) gdyz do jego wymiany musze wypuscic czynnik a nie chce napelniac klimy dwa razy. Nie wiem ile jest czynnika gdyz dopiero auto kupilem. Jezeli mozecie mi powiedziec gdzie jest tem czujnik bylbym wdzieczny rowniez.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podjedz do fachowcow - sprawdza wszystko bez zdejmowania czynnika.

w mojej ocenie VAG nie widzi pewnych rzeczy. moi fachowcy od klimy nigdy kompa nie podlaczali a jedynie takie zegary z 3 wezami, ktore to podlaczlai do zaworow klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
może mi ktoś napisać,gdzie znajdęrzekaźnik sprężarki,bezpiecznik sprężarki,przekaźnik wentylatora,bezpiecznik wentylatora i inne elementy elektryczne związane z poprawnym działaniem klimatronika w b6.

 

Popatrz tu i w calym tym temacie "skrzynka bezpieczników" moze znajdziesz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może mi ktoś napisać,gdzie znajdę:przekaźnik sprężarki,bezpiecznik sprężarki,przekaźnik wentylatora,bezpiecznik wentylatora i inne elementy elektryczne związane z poprawnym działaniem klimatronika w b6.
http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1076332&postcount=17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy drażni mnie klimatronik, elektronika jest OK - brak błedów, wentylatory przy teście sterownika silnika dają się załączyć bez problemu i funkcjonują w pełnym zakresie ale co jakiś czas odczuwam że klima się nie załączy lub przestaje działać, ilość czynnika sprawdzona, ciśnienia w układzie dochodzą do około 14atm. a jadąc np. zatrzymuję się na światłach zaczynam odczuwać że klima zgon po kilku minutach załapie i jest Ok, wczoraj podjechałem do gości od klimy by sprawdzili manometrami ciś. w układzie i wszystko w porządku, proponują mi wymianę sprężarki, bo mają 2 szt. nowych na zbyciu - twierdząc że tak się dzieje przed zgonem i gdy wyjechałem z warsztatu to oczywiście klima nie wystartowała ale zabawa przełącznikami i po chwili załapała, przez następne 40 km działała OK

 

zastanawiam się czy przypadkiem nie wystarczy wymienić samego zaworu sprężarki a posiadam SANDEN PXE16 - tyle udało się odczytać z góry

 

Co proponujecie w oparciu o swoje doświadczenia ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sokor zabawa przełącznikami pomogła to może tu problem tzn styki w panelu sterowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mielke to było by zbyt proste, wiesz jaką rolę pełni zawór w sprężarce i co daje przykładowo zmiana temp. z 20 na 17 ???

jeżeli nie przerabiałeś tematu to proszę nie zaśmiecaj wątku:glaszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka mam ten sam problem.

Ale jeszcze nie doszedłem do tego co jest powodem takiego zachowania.Mój magik od klimy powiedział żebym się wstrzymał z całą sprężarką bo tam jest jakieś sprzęgło w środku i to ono może ślizgać.Miał coś tam studiować ale jeszcze nie mam odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może jeszcze ktoś walczył z taką dolegliwością, zawór można kupić na allegro za około 200 zł. sprężarkę około 500 zł używaną ale jeżeli problem tkwi w czym innym to szkoda kasy i zabawy,

 

kolego kulka80 gdy tylko majster rozwiąże problem to napisz o efektach !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne że napiszę a myśle nad kupnem używanego zaworu do próby.

Na alledrogo są po 70zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jasne że napiszę a myśle nad kupnem używanego zaworu do próby.

Na alledrogo są po 70zł.

 

zawór sprężarki za 70 zł. ???

moja sprężarka to SANDEN PXE16 1K0820803S a zawór mam taki jak w tej aukcji mocowany segerem

http://allegro.pl/nowy-zawor-sterujacy-sprezarki-sanden-pxe16-vw-i1644723859.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie chciałbym psuć wam humoru, ale wymiana sprężarki czeka was wcześniej niż później :/ Ja przerabiałem temat w zeszłym roku, wymieniłem zawór a kilka dni później całą sprężarkę. Dowiedziałem się że w passkach sprężarki sypią się że hej, po prostu im nie wyszło. Z tego co pamiętam te nasze sprężarki się nie wysprzęglają, bujają się cały czas i zużycie przez to jest duże. Częstszym powodem jest też filtr osuszacz( rzadko ludziska go wymieniają bo jest trudno dostępny) jest bardzo delikatny i często pęka. A jak pęknie to pa pa sprężarko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności