Skocz do zawartości
s27

Sprężarka czy zawór sterujący klimatyzacji ???

    Rekomendowane odpowiedzi

    Koledzy drażni mnie klimatronik, elektronika jest OK - brak błedów, wentylatory przy teście sterownika silnika dają się załączyć bez problemu i funkcjonują w pełnym zakresie ale co jakiś czas odczuwam że klima się nie załączy lub przestaje działać, ilość czynnika sprawdzona, ciśnienia w układzie dochodzą do około 14atm. a jadąc np. zatrzymuję się na światłach zaczynam odczuwać że klima zgon po kilku minutach załapie i jest Ok, wczoraj podjechałem do gości od klimy by sprawdzili manometrami ciś. w układzie i wszystko w porządku, proponują mi wymianę sprężarki, bo mają 2 szt. nowych na zbyciu - twierdząc że tak się dzieje przed zgonem i gdy wyjechałem z warsztatu to oczywiście klima nie wystartowała ale zabawa przełącznikami i po chwili załapała, przez następne 40 km działała OK

     

    zastanawiam się czy przypadkiem nie wystarczy wymienić samego zaworu sprężarki a posiadam SANDEN PXE16 - tyle udało się odczytać z góry

     

    Co proponujecie w oparciu o swoje doświadczenia ???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    sokor zabawa przełącznikami pomogła to może tu problem tzn styki w panelu sterowania

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    mielke to było by zbyt proste, wiesz jaką rolę pełni zawór w sprężarce i co daje przykładowo zmiana temp. z 20 na 17 ???

    jeżeli nie przerabiałeś tematu to proszę nie zaśmiecaj wątku:glaszcze

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hejka mam ten sam problem.

    Ale jeszcze nie doszedłem do tego co jest powodem takiego zachowania.Mój magik od klimy powiedział żebym się wstrzymał z całą sprężarką bo tam jest jakieś sprzęgło w środku i to ono może ślizgać.Miał coś tam studiować ale jeszcze nie mam odpowiedzi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    może jeszcze ktoś walczył z taką dolegliwością, zawór można kupić na allegro za około 200 zł. sprężarkę około 500 zł używaną ale jeżeli problem tkwi w czym innym to szkoda kasy i zabawy,

     

    kolego kulka80 gdy tylko majster rozwiąże problem to napisz o efektach !!!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jasne że napiszę a myśle nad kupnem używanego zaworu do próby.

    Na alledrogo są po 70zł.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Jasne że napiszę a myśle nad kupnem używanego zaworu do próby.

    Na alledrogo są po 70zł.

     

    zawór sprężarki za 70 zł. ???

    moja sprężarka to SANDEN PXE16 1K0820803S a zawór mam taki jak w tej aukcji mocowany segerem

    http://allegro.pl/nowy-zawor-sterujacy-sprezarki-sanden-pxe16-vw-i1644723859.html

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie nie chciałbym psuć wam humoru, ale wymiana sprężarki czeka was wcześniej niż później :/ Ja przerabiałem temat w zeszłym roku, wymieniłem zawór a kilka dni później całą sprężarkę. Dowiedziałem się że w passkach sprężarki sypią się że hej, po prostu im nie wyszło. Z tego co pamiętam te nasze sprężarki się nie wysprzęglają, bujają się cały czas i zużycie przez to jest duże. Częstszym powodem jest też filtr osuszacz( rzadko ludziska go wymieniają bo jest trudno dostępny) jest bardzo delikatny i często pęka. A jak pęknie to pa pa sprężarko

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Panowie nie chciałbym psuć wam humoru, ale wymiana sprężarki czeka was wcześniej niż później :/ Ja przerabiałem temat w zeszłym roku, wymieniłem zawór a kilka dni później całą sprężarkę. Dowiedziałem się że w passkach sprężarki sypią się że hej, po prostu im nie wyszło. Z tego co pamiętam te nasze sprężarki się nie wysprzęglają, bujają się cały czas i zużycie przez to jest duże. Częstszym powodem jest też filtr osuszacz( rzadko ludziska go wymieniają bo jest trudno dostępny) jest bardzo delikatny i często pęka. A jak pęknie to pa pa sprężarko

     

    kolego nie narzekaj że są złej jakości bo ja mam ho ho przelotu i dopiero jej pierwsza dolegliwość, jeżeli by robiła problem z ciśnieniem to jasne że kompresor ale ona ma wydajność Ok a co jakiś czas ma kaprys ale powoli ją rozgryzę, zauważyłem że jeżeli włączę econ i wyłączę to zaraz wystartowała lub jeżeli skręcam również odczuwam że lepiej chłodzi a to świadczy że działają siły ( magiczne :bleble ) odśrodkowe które mogą kojarzyć się z jakimś sprzęgłem które lepiej załapuje i działa kompresor ale by wszystko wyłapać potrzeba czasu który wpływa na naszą niekorzyść bo teraz zaczyna się sezon żniwny a ceny będą rosły,

    pomożecie ??? to rozgryziemy problem ostatecznie chcą za nową z wymianą 1000 zł. tylko co żona powie - ile to sukienek ??? :kciuki

    Edytowane przez s27

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czołem!

    Też miałem problem z klimą, test wewnętrzny OK, układ nabity, wymieniony olej i przy ostatnich upałach w trybie LO temperatura przy wylocie z nawiewów 22 stopnie.

    Myślałem że to padła sprężarka ale fachowiec od klimy zaproponował wymianę zaworu na początek. I pomogło teraz mam 6 stopni w wszystko śmiga bez problemów.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam mam podobny problem u mnie i chce wymienić tylko zawór czy może ktoś wkleić foto gdzie on się znajduje ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    do sprężarko dochodzi tylko jedna kostka i tam jest zawór który należy wymienić oczywiście po odessaniu czynnika

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

     

    Z niecierpliwością czekam na werdykt :-) Parę dni temu u mnie też się cuś porobiło z klimatyzacją. Przy którymś uruchomieniu auta nie działała, ale już w drodze powrotnej hulała pięknie, ale po paru dniach znowu przestała i już nie podjęła prób pracy. Autotest climatronica wyrzuca błąd 382, czyli właśnie Kompressorventil. Na razie jestem ciągle w wyjazdach, ale w okolicy Bożego Ciała wybiorę się do ASO lub swoich magików od klimatyzacji (ASO pewnie zaproponuje wymianę kompresora jak zwykle). Sprężarka raczej jest sprawna - jak dmucha to porządnie, więc mam nadzieję, że się wykpię zmianą zaworu...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    hmmm...miałem podobny problemm z tym że ja miałem dodatkowo dziwne odgłosy wydobywające sie z deski rozdzielczej a mianowicie takie stuki jakby coś nie chciało zaskoczyć i tak jak w zimiee raz grzało raz nie tak teraz w lecie raz chłodziło raz nie ;) powodem był zerwany silniczek na klapach od nadmuchu...wymiana wymaga troszke ingerencji w deske ale efekt końcowy zadowalający klima działa jak należy :dobrze

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Stuki też się u mnie zdarzają, ale nie zawsze. Zanim znalazłem na forum informacje o nich to doszedłem też do wniosku, że to elementy sterujące nawiewami, ale z tym problemów raczej nie miewałem - pokłapały chwilkę i przestawały. Myślę, że sprawdzenie ciśnienia na wejściu i wyjściu ze sprężarki powinno wykazać, czy to ten zawór czy klapki - jeśli klapki to ciśnienie będzie OK cały czas, a zawór steruje (jeśli dobrze rozumiem) przepływem czynnika przez kompresor, więc powinny się dziać dziwne rzeczy z ciśnieniem w układzie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    a to świadczy że działają siły ( magiczne )

    Świetnie ujęte :))

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kilka dni nie pisałem bo sprzedający zawór opóźnił o 2 dni wysyłkę i dzisiaj dopiero otrzymałem, kolega odessał mi czynnik chłodzący i wymieniłem sam zawór ale gazu już nie zdążyłem nabić, dopiero jutro dokończę zabawę.

    Zawory są dostępne na allegro w 3 rodzajach, mocowane na seger, śrubkę i trzeci z przewodzikiem dodatkowym,

    W Krakowie sprzedają z gwarancją rozruchową a w Ząbkowicach Śląskich 12 m-cy.

     

    Jutro zobaczę czy efekt oczekiwany został osiągnięty ???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Zawory są dostępne na allegro w 3 rodzajach, mocowane na seger, śrubkę i trzeci z przewodzikiem dodatkowym,

    Bez demontażu zaworu idzie określić jaką się ma wersję mocowania?

     

     

    W Krakowie sprzedają z gwarancją rozruchową a w Ząbkowicach Śląskich 12 m-cy.

    Zapodaj namiary na tych sprzedawców

     

     

    Jutro zobaczę czy efekt oczekiwany został osiągnięty ???

    Czekamy na info z testów

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzisiaj na zewnątrz było około 24 C. przejechałem autem 70 km.

    Klima pracuje wydajniej, szybciej schładza się w aucie i wentylator pracuje na 3 - 4 diodach, temp. mam ustawioną 2x19 stopni nie odczułem nawet razu przycięcia klimy, myślę że jest OK.

     

    Chcąc ocenić rodzaj zaworu najlepiej skorzystać z lusterka na wysięgniku lub wsadzić palca :dobrze

    Najlepiej to odczytać napisy na sprężarce i po nazwie poszukać takiej na allegro np.

    http://allegro.pl/vw-touran-2-0tdi-06r-sprezarka-klimatyzacji-i1654686273.html

     

    widać zawór i sprężarkę taką jak moja

     

    zaworu można szukać wpisując hasło; PXE16

     

    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=pxe16

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×