Skocz do zawartości
busz23

b4 1996 wszystko działa,a klima nie chłodzi!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ponownie, jak w temacie wszystko sprawne,sprężarka załącza,wiatraki też,ale, no właśnie jest to ale,bo praktycznie wcale nie chłodzi. powietrze z nadmuchu jest chłodniejsze po włączeniu klimy, ale to jest mini mini chłodniej niż bez niej, freonu brakuje,ale to jest zaledwie około 10 gram,czy to może być przyczyną???? jest to passat 1.9 tdi 1996 r 1z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nabij klime

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba dobij klime, jak pisałam brakuje około 10 gram gazu,to bardzo niewiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nabij klime

 

Ty to masz zaparcie...

 

Skoro napisał, że brak mu 10g czynnika to znaczy że ma go 1130g w układzie. Klima u mnie nadal chłodziła wiosną br jak miałem niecałe 500g po 3 latach od nabicia. Więc nie ilość czynnika ma tu znaczenie.

 

Jakie ciśnienia w układzie? Jak masz manometry to podłącz. Stawiam albo na zawór rozprężny albo na przytkany osuszacz, ewentualnie kończąca się sprężarka jeśli LP i HP po włączeniu będzie w miarę podobne. Niestety, 20 letnie auta jeśli nie miały do tej pory regenerowanej sprężarki to może być już pora. prawie 20 lat to i tak świetny wynik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja stawiam na osuszacz!.

 

miałem w swoim 330gr czynnika i chłodziła, nabiłem do pełna to zamrazaka sie robi w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra,powiedzcie mi jeszcze czy ten osuszacz można wymienić samemu.?? czy jest on na jakiś uszczelkach?? i ten zawór rozprężny, gdzie on jest w b4 i jak się za niego zabrać?? dodam jeszcze,że w tamtym roku była wymieniana chłodnica,klima nabijana i wszystko chodziło bez zarzutu,można było zamarznąć. a może ktoś ma schemat bo nigdzie nie mogę znaleźć, jest to klima manualna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz wyienisz bez problemu tylko musisz odessać czynnik , ale nie wiem czy to będzie jego wina. Generalnie dobry chłodziarz w klimach przemysłowych nigdy nie wymienia osuszacza (poza uszkodzeniami mechanicznymi) tylko zostawia na próżni na noc i osuszacz jak nowy.

Jak nie miałes rozszczelnionego układu to raczej rozprężny się przycina (oczywiście o ile ciśnienia są Ok LP 1,5-3 HP 15-25 ).

Zawór rozprężny znajduje się na ścianie grodziowej silnika. Mnie się zawiesił po nabiciu klimy (być może przez dopompowanie oleju - dysza w zaworze jest bardzo małej średnicy) . Po jakichś 10 włączeniach i wyłączeniach w odstępach co 10min ruszył , ale nie schodzi na przodzie poniżej 9st a z tyłu dmucha 3st.

Przed wyjazdem na wakacje pewnie go wymienię.

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby grzebać w układzie to najpierw trzeba odciągnąć czynnik bo szkoda żeby się ulotnił. Osuszacz jest przy prawym przednim kole, taka puszka wpięta w instalację klimatyzacji.

 

A weź jeszcze jedną rzecz zrób: odpal silnik, włącz klimę chłodzenie na max, maska otwarta. Po 5 minutach dotknij przewodów klimy na prawym nadkolu - czy ich różnica temperatur jest znaczna czy też jeden jest zimny a drugi ledwie letni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie czasami klima też słabo chłodzi, lecz zdarza się to bardzo bardzo rzadko (raz na miesiąc). Wydaje mi się, że wina tkwi w sprzęgiełku sprężarki ponieważ na wyższych obrotach hałasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wg. mnie największą przyczyną są temp. otoczenia i komory silnikowej, wsiadając do auta które stało kilka godzin na słońcu przy temp. powyżej 30 stopni przenikliwe zimno da sie poczuć dopiero po przejechaniu 10 km...samo schłodzenie plastików kanałów nawiewu trochę trwa...rozgrzana komora silnika też może mieć wpływ na ciśnienia gazu w układzie czyli też na długość cykli pracy klimatyzatora...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym stawiał na zawór rozprężny,ale niech włączy klime i pomaca węże czy jeden jest gorący i zimny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak, zawór rozprężny to raczej najczęstsza przyczyna usterki klimy w B4 - jeśli węże są lekko zimny i lekko ciepły - a czynnik nabijany był to raczej zawór - czy też może być coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,ja się podłączę . Takie samo auto ,obie rurki bez zmian temperatury,sprężarka się włącza, ale nawet odrobiny chłodniejszego powietrza z nawiewów. Auto kupiłem rok temu i w zasadzie było tak od początku. Może głupie pytanie. Czy jest możliwe ,żeby poprzedni właściciel obszedł czujnik ciśnienia czynnika ,żeby przynajmniej sprężara załapała przy kupnie. Ajeżeli tak ,to w którym miejscu można tego szukać?

Z góry wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tam gdzie rurki wchodzą do kabiny - masz pod nimi takie cudeńko, 4-ro pinowa kostka to presostat, mostkuje się przewody "na ukos" z tego co pamiętam i klima się włączy bez względu na ilość czynnika (guzik AC musi być wciśnięty).

Edytowane przez cervandes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności