Danny87 Zgłoś #1 Napisano 2 Czerwca 2011 Witam ! Posiadam fiata bravo i prawdopodobnie siadła mi uszczelka pod głowicą.N trasie z Konina do Kalisza, przynajmniej raz mi świeci kontrolka płynu. Że to już wiekowy samochód i jest mi potrzebny do dojazdu do pracy nie chce się bawić w remont silnika. Czy wlanie uszczelniacza do chłodnic coś pomoże ?? zatamuje wyciek ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #2 Napisano 2 Czerwca 2011 A co jeśli uszczelniacz dostanie się do komory spalania? Ja za małolata zrobiłem tak w fiacie 125p i po kilku godzinach nie chciał wogóle jechać. Nie jestem pewien czy to na pewno przez to, ale podejrzewam, że właśnie uszczelniacz dostał się do cylindrów. Efektem tego był kapitalny remont silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneider Zgłoś #3 Napisano 2 Czerwca 2011 Może i przytamuje jeśli to tylko mała nieszczelność, gorzej jeśli głowica jest peknięta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #4 Napisano 2 Czerwca 2011 wydaje mi sie, że jest mała dziurka, gdyż na krótkich trasach jest dobrze. znalazłem taki specyfik w necie: http://www.liqui-moly.pl/serwis/informacje-techniczne/115-uszczelniacz-do-chodnic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maqqu Zgłoś #5 Napisano 2 Czerwca 2011 chyba lepszym rozwiązaniem będzie wożenie ze sobą 5 tki wody destylowanej ... jak sama nazwa wskazuje jest to do chłodnic a nie uszczelek silnika. Stanowczo odradzam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #6 Napisano 3 Czerwca 2011 Damian jak jest mała dziurka i będzie kapać z chłodnicy to możesz to stosować, ale jak płynu ubywa i nie ma nigdzie wycieku to bym się zastanawiał czy to wlewać... PS. Nie śmierdzi ci w samochodzie płynem jak włączysz ogrzewania na maksa? Moze tylko nagrzewnica siada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #7 Napisano 3 Czerwca 2011 dzieje sie to przeważnie jak hamuje biegami, wtedy zbiorniczek płynu chłodniczego jest prawie pusty, po odkręceniu korka poziom wraca i płyn jest "zagazowany" jak oranżada. Płyn prawdopodobnie ucieka zaworkiem bezpieczeństwa, bo tak za każdym razem jest mokro. Nie śmierdzi w środku podczas włączonej nagrzewnicy, odpala normalnie, a kopci na czarno tak jak każdy diesel z tego rocznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #8 Napisano 5 Czerwca 2011 znalazłem t produkt firmy amerykańskiej: http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/Blyskawiczny_uszczelniacz_wyciekow_przedmuchow_uszczelki_pod_glowica_peknietych_skrzywionych_glowic_peknietych_blokow_silnika_nagrzewnic_brokow_i_chlodnic-2564.html niestety jest tylko jeden importer w Polsce tego produktu i wydaje mi się że to może mi pomóc, na jakiś czas, co o tym sądzicie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #9 Napisano 5 Czerwca 2011 dzieje sie to przeważnie jak hamuje biegami, wtedy zbiorniczek płynu chłodniczego jest prawie pusty, po odkręceniu korka poziom wraca i płyn jest "zagazowany" jak oranżada.Płyn prawdopodobnie ucieka zaworkiem bezpieczeństwa, bo tak za każdym razem jest mokro. Nie śmierdzi w środku podczas włączonej nagrzewnicy, odpala normalnie, a kopci na czarno tak jak każdy diesel z tego rocznika. normalny objaw ze plyn rosnie i opoada podczas pracy zmiany temp plynu chlodzacego co do uszczelniacza skad wiesz ze to uszczelka ? moze masz dziure w chlodnicy i gdzies cieknie moze uszczelka jest ok moze cieknie ci na lonczeniu przewodow i wystarczy poprawic opaske i bedzie ok zdiagnozuj najpierw poprawnie usterke a potem kupuj cuda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #10 Napisano 5 Czerwca 2011 normalny objaw ze plyn rosnie i opoada podczas pracy zmiany temp plynu chlodzacego co do uszczelniacza skad wiesz ze to uszczelka ? moze masz dziure w chlodnicy i gdzies cieknie moze uszczelka jest ok moze cieknie ci na lonczeniu przewodow i wystarczy poprawic opaske i bedzie ok zdiagnozuj najpierw poprawnie usterke a potem kupuj cuda wszystko było już sprawdzone, tak jak pisałem wcześniej płyn wywala zbiorniczkiem wyrównawczym przez korek. Ponadto po odkręceniu korka część płynu wraca i jest "zagazowany" tzn z pęcherzykami, więc nie pisz mi że nie potrafię zdiagnozować usterki, no i następnym razem czytaj ze zrozumieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 5 Czerwca 2011 wszystko było już sprawdzone, tak jak pisałem wcześniej płyn wywala zbiorniczkiem wyrównawczym przez korek. Ponadto po odkręceniu korka część płynu wraca i jest "zagazowany" tzn z pęcherzykami, więc nie pisz mi że nie potrafię zdiagnozować usterki, no i następnym razem czytaj ze zrozumieniem. a wymieniałeś korek zbiorniczka na inny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #12 Napisano 5 Czerwca 2011 a wymieniałeś korek zbiorniczka na inny? zbiorniczek z korkiem kupiłem nowy w serwisie fiata. w sumie od wymiany zbiorniczka rozpocząłem sprawdzanie całego układu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #13 Napisano 5 Czerwca 2011 wszystko było już sprawdzone, tak jak pisałem wcześniej płyn wywala zbiorniczkiem wyrównawczym przez korek. Ponadto po odkręceniu korka część płynu wraca i jest "zagazowany" tzn z pęcherzykami, więc nie pisz mi że nie potrafię zdiagnozować usterki, no i następnym razem czytaj ze zrozumieniem. o co sie burzysz ? poradzilem ci bys dokladniej sprawdzil auto zanim dolejesz tego syfu i tyle jesli tak przyjmujesz chec pomocy to dziekuje za dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-one- Zgłoś #14 Napisano 5 Czerwca 2011 Moim zdaniem objawy wskazują na uszkodzenie uszczelki głowicy lub pęknięcie samej głowicy i żadne "cudowne uszczelniacze" nic nie pomogą.(wprost przeciwnie- narozrabiają) Czeka Cię zdjęcie czapki , a co dalej czas pokaże Pozdro.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #15 Napisano 5 Czerwca 2011 Moim zdaniem objawy wskazują na uszkodzenie uszczelki głowicy lub pęknięcie samej głowicy i żadne "cudowne uszczelniacze" nic nie pomogą.(wprost przeciwnie- narozrabiają)Czeka Cię zdjęcie czapki , a co dalej czas pokaże Pozdro.. Właśnie o to chodzi że nie chciałbym ruszać głowicy, nie jest to młody samochód a jak patrze na śruby od kolektora wydechowego to aż mnie ciarki przechodzą bo są tak skorodowane. W każdym bądź razie naprawa może przewyższyć wartość samochodu. Zakupie ten środek BLUE DEVIL dałem do niego link, za jakiś czas napisze czy pomógł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-one- Zgłoś #16 Napisano 6 Czerwca 2011 Zakupie ten środek BLUE DEVIL dałem do niego link, za jakiś czas napisze czy pomógł. Zrobisz jak uważasz, z długoletniego doświadczenia wiem że nie ma cudownego środka na przedmuch uszczelki w dieslu (nie te ciśnienie).Ten o którym piszesz to taka "amerykańska prezerwatywa",szkoda kasy. No ale "Twój wóz Ciebie będzie niósł". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #17 Napisano 21 Czerwca 2011 witam ponownie tak jak pisałem wyżej, zakupiłem środek BLUE DEVIL, który zalałem do samochodu 10 czerwca. Do tej pory samochód przejechał około 1000km i wszystko wskazuje na to że pomogło. Poziom płynu chłodzącego znajduje się na taki samym poziomie jak od zalania uszczelniacza. W zbiorniczku nie ma pęcherzyków ani piany. Mogę z czystym sumieniem polecić ten środek, w moim przypadku pomógł. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertoz Zgłoś #18 Napisano 24 Czerwca 2011 Stosowałem ten środek kiedyś do suzuki swifta, pomogło do czasu..jak mocno nagrzał sie w korku to sikało z silnika na wszystkie strony.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #19 Napisano 1 Września 2011 (edytowane) ja uwazam ze skoro woz ma tylko sluzyc do przemieszczania sie to mozna sprobowac, nie ma nic do stracenia I jak kolego. Pomógł trwale ten środek czy nie? Edytowane 1 Września 2011 przez hepos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koczownik Zgłoś #20 Napisano 3 Września 2011 Zastanawia mnie czy takie środki, nie osadzają się w całym układzie chłodzenia. Również w kanałach wodnych w bloku silnika i głowicy. Powodując tym samym warstwę izolacyjną i gorsze odprowadzanie ciepła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach