Skocz do zawartości
Krawcol82

[Modyfikacja][B6] Reflektory bixenonowe typu "incognito" przeróbka wg własnego projektu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałbym Wam przedstawić mój ostatni projekt :) Nosiłem się z zamiarem tej przeróbki od ponad roku-dotyczył on pierwotnie Passata 3BG (moich rodziców) wyposażonego w światełka soczewkowe H7-niestety te plany pokrzyżował wypadek, kasacja samochodu i walka z Compensą o odszkodowanie z OC sprawcy (nie pozdrawiam pewnego matołka z okolicy Sanoka, który dał prowadzić auto swojej dziewczynie!)...

Tak się złożyło, że kolejnym autem, które zawitało u mnie jest Passat B6 wyposażony również w soczewki na żarówki H7...

 

Ale na temat, konkrety...

Reflektory w oryginale soczewkowe H7, soczewki do podmiany pochodzą z Passata 3BG wyposażonego oryginalnie w bi-xenony (soczewki pod palnik D2S), palniki xenonowe D4S Osram Xenarc o barwie 4300K (żeby weszły do odbłyśnika pod D2S musiałem odrobię przerobić mocowanie palnika w odbłyśniku), przetwornice Denso/Koito pochodzące z Toyoty lub Lexusa D4S (wybrałem te przetwornice z uwagi na gabaryty).

 

1. Rozklejamy reflektory-podobno te z Passata B6 są tragiczne do rozklejenia-ja światła przekazałem do osoby, która zajmuje się rozklejaniem/sklejaniem lampek codziennie-niestety jeden klosz pękł podczas rozklejania i musiał zostać zmieniony na inny.

6241820b8674cc98m.jpg

93117b29dcec3106m.jpg

 

2. Wyczepiamy odbłyśnik z ramką z reflektora-w tym celu przekręcamy o 90st. dwie plastikowe białe "śrubki" w dolnej części ramki (widoczne na foto), rozłączamy mocowanie odbłyśnika soczewkowego od odbłyśnika H7 świateł drogowych (czarna listewka widoczna na zdjęciu-siedzi na wcisk), wyczepiamy ramkę z mocowania kulkowego w górnej części reflektora.

27c62086acafdcc0m.jpg

17db7596fc82186cm.jpg

8d3841ac13454fddm.jpg

 

3. Odkręcamy odbłyśnik od czarnej ramki-przykręcony na 4 torxy (śrubki widoczne przy pkt. 5)

 

4. Piłujemy delikatnie ramkę w dolnej części, aby było miejsce na elektromagnes od ruchomej przesłony.

e04f7719c4924eebm.jpg

 

5. Piłujemy górne uszy odbłyśnika D2S, aby można było go przykręcić do ramki (dolne otwory mocujące pasują idealnie do ramki). Odbłyśnik przykręcamy na 4 torxy-pod górne dajemy podkładki (spiłowane uszy), aby całość się trzymała (i trzyma się bardzo dobrze). Przy okazji pamiętamy o przeróbce mocowania palnika xenonowego, aby zamiast D2S można było zamontować D4S-polega ona na spiłowaniu "dzyndzelka" w mocowaniu palnika w odbłyśniku (zaznaczony białą strzałką na foto).

30be27ff32478843m.jpg

a362ef6155125c0cm.jpg

72c9a7fed025b086m.jpg

dd6369a4be28d07em.jpg

 

6. Ściągamy plastikową nakładkę z pierścienia mocującego soczewkę w odbłyśniku H7 i przekładamy ją na pierścień soczewki odbłyśnika D2S.

 

7. Podłączenie elektryki... Zasilanie do elektromagnesu ruchomej przesłony ciągniemy od żarówki H7 świateł drogowych (należy się wlutować z kable), zasilanie do przetwornicy prowadzimy zaś z okablowania żarówki H7 świateł mijania (tak jak ma to miejsce w przypadku chińskich HID'ów-ja odciąłem mocowanie żarówki H7 i polutowałem końce kabelków). Pamiętamy o sprawdzeniu biegunów okablowania, elektromagnesu i przetwornicy-inaczej nie będzie nam coś działać (przetwornica, elektromagnes lub oba elementy jednocześnie).

 

8. Po przyłączeniu elektryki mocujemy odbłyśnik z ramką w swoje pierwotne miejsce (odwrotne postępowanie do punktu 2).

 

9. Teraz mocowanie przetwornicy-każdy chyba znajdzie swój pomysł (ja wykonałem mocowanie wg własnego projektu z laminatu-trochę roboty z tym było). Szczelność między przetwornicą a mocowaniem do lampy zapewnia saudal ;) Mocowanie uchwytu do lampy dodatkowo jest zabezpieczone obejmą z Castoramy i uszczelką między obudową reflektora a mocowaniem z laminatu.

0dd1404f71dbd371m.jpg

451f95f2710422eem.jpg

8693305c7f40dbb1m.jpg

ce088c513148d516m.jpg

 

10. Sprawdzamy, czy wszystko działa i kleimy reflektor.

 

11. Demontujemy zderzak, wymieniamy reflektory, regulujemy i cieszymy się bi-xenonem w wersji "incognito" :D

 

Oto efekt końcowy pracy:

b8ae4be5b387c529m.jpg

a172329f5c69e8c9m.jpg

b88df3e3fe154670m.jpg

1ae36851872e0af2m.jpg

 

Z uwagi na to, że po podłączeniu przerobionych świateł pod wtyczki w aucie, światła mijana gasły po 4-5 sekundach, zmuszony byłem do zmiany długiego kodowania przy pomocy VCDS'a. Odhaczamy byte 00 bit 1 na funkcję świateł bi-xenonowych-światła już nie gasną, ale pojawia się błąd przesłony i świeci kontrolka żarówki na szybkościomierzu. Dlatego trzeba zmienić kolejne kodowanie-ja odhaczyłem byte 02 bit 2, byte 18 bit 4, byte 19 bit 0. Przy okazji ustawiłem sobie tryb skandynawski + amerykański. po tych zabiegach/kodowaniach nie ma już żadnych błędów i wszystko działa, jak należy. Następnie mocujemy światła w aucie, regulujemy i cieszymy się bi-xenonem w takiej formie, jak było to w Passacie 3BG.

 

Zastanawiam się na przeróbką dalszą aż do tri-xenonu... Ale to już inna bajka (zrobiona przeze mnie w 3BG i opisana na forum półtora roku temu) i nie spieszę się z tym-chcę się cieszyć światłami w tej formie, którą mam teraz. Oczywiście regulacja wysokości działa z kabiny i siłą rzeczy nie ma doświetlania zakrętów (może uda mi się tą funkcję z halogenów uruchomić). W tym sezonie planuję jeszcze zamontować oryginalne spryskiwacze, żeby przeróbka była bardziej legalna-ale to dalsze plany i zależą od finansów.

Z czasem zamieszczę zdjęcia, które przedstawią pracę reflektorów w nocy na drodze.

Przy okazji sorki za kiepską jakość zdjęć, ale zauważyłem to dopiero po sklejeniu świateł przy wgrywaniu zdjęć do komputera-także "replay'a" zdjęć już nie zrobię ;) Poza tym część zdjęć była robione aparatem w telefonie komórkowym.

 

Filmik z Youtube, na którym widać mniej więcej działanie światełek:

Edytowane przez Krawcol82
link do youtube

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wieczorem wypuściłem się na mała wycieczkę na boczne drogi, żeby zobaczyć, jak się sprawują światełka :)

Ogólnie na żywo świecą o wiele lepiej (zdjęcia nie są w stanie oddać tego wszystkiego), jest bardzo wyraźna linia odcięcia światło-cienia, także zestaw HID najprościej w świecie jest o wiele gorszy od świecenia tej przeróbki.

Wcześniej jeździłem Passatem 3BG wyposażonym fabrycznie w bi-xenony... Moje aktualne światełka w w B6 świecą w identycznie :D W końcu optyka jest ta sama ;)

 

6083ecc3691eae2cm.jpg

c639d3fb4e56046em.jpg

 

7ac7fdf5aeb2e9bdm.jpg

d967ae153b3a8512m.jpg

 

Taka żółtawa poświata jest spowodowana żarówkami H7 świateł drogowych... Ale nie przeszkadza mi to zupełnie i nie mam zamiaru zmieniać żarówek H7 na jakieś niebieskie banieczki itp.

Siedzą tam najzwyklejsze H7, Philipsa chyba.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 napisał:
także zestaw HID najprościej w świecie jest o wiele gorszy od świecenia tej przeróbki.

To akurat wina jedynie kijowych palnikow HID, gdyz w B6 przeslona w zarowce H7 i D2S sa identyczne, roznia sie jedynie mocowaniem na zarowke/palnik.

Sa inne soczewki, ktore pasuja absolutnie bez zadnych przerobek np z audi C6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To akurat wina jedynie kijowych palnikow HID, gdyz w B6 przeslona w zarowce H7 i D2S sa identyczne, roznia sie jedynie mocowaniem na zarowke/palnik.

Sa inne soczewki, ktore pasuja absolutnie bez zadnych przerobek np z audi C6

Możliwe, że nałożyło się na wszystko zakurzenie soczewek, wypalone odbłyśniki... Same palniki HID H7 są kiepskie. W głównej mierze zależało mi na efekcie bi-xenonu-co osiągnąłem. Najważniejsze jest dla mnie to, że mam więcej światła na drogowych, a na mijania mam równomiernie oświetloną drogę-czego niestety nie mogłem uzyskać przy HIDach.

Porównywałem sobie światełka z bi-xenonem w 3BG-tam są palniki D2S... W mojej przeróbce zastosowałem palniki D4S z uwagi na przetwornice-w przypadku D4S światło jest odrobinę cieplejsze-takie jest moje subiektywne odczucie.

P.S. W przyszłym tygodniu będę niedaleko ;) Moglibyśmy się umówić, to rozwinąłbyś temat tych odbłyśników z C6 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do pełni brakuje jedynie układu zmywania i automatycznej korekty ustawienia. Wkładu pracy nie neguję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do pełni brakuje jedynie układu zmywania

W tej chwili brakuje tylko zderzaka-pozostałe graty już mam i spryski niedługo zawitają :)

i automatycznej korekty ustawienia.

To akurat odpuszczę ;)

Wkładu pracy nie neguję.

Dziękuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do pełni brakuje jedynie układu zmywania i automatycznej korekty ustawienia. Wkładu pracy nie neguję.

Układ spryskiwania reflektorów jest już od 5-6 miesięcy :) Wszystko zgodnie z opisem Bimbasza.

Kolejna planowana modyfikacja to jednak przeskok na oryginalny bixenon skrętny z kompletnym poziomowaniem-też, jak fabryka robiła.

A tak wracając do tematu-światełka spisują się idealnie, jeżdżę na nich już prawie od roku, świecą nadal tak samo, jak po montażu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy byte 18 bit 4, byte 19 bit 0 mają być odhaczone czy zaznaczone?? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, czy byte 18 bit 4, byte 19 bit 0 mają być odhaczone czy zaznaczone?? pozdrawiam
ja odhaczyłem byte 02 bit 2, byte 18 bit 4, byte 19 bit 0.

Masz wyłączyć zimną diagnozę i tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś był zainteresowany, to reflektory leżą od kilku miesięcy w garażu i czekają na kolejnego Passata, w którym mogłyby poświecić-ja już wrzuciłem skrętny bi-xenon.

Jeśli ktoś zainteresowany, to piszcie-za jakiś czas może wystawię ogłoszenie na którymś z portali.

Póki co macie pierwszeństwo-fajnie, gdyby światełka na forum zostały ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampki w tym tygodniu wędrują do województwa lubuskiego-będą cieszyć kolejnego użytkownika Passata-nie wiem, czy forumowicza, czy nie.

Mam nadzieję, że opis przeróbki się przydał komuś z forum :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Zrobiłem wszystko według instrukcji kolegi i mam niestety problem. Świeci mi pomarańczowa żarówka na desce. Błąd to 02498- Left Low Beam Reflector Motor oraz 02499 Right Beam Refelctor Motor 012-Electrical Fault in Circuit. Nie mam pojęcia dalczego błąd pojawia się gdy zaświecę światła drogowe. Kasowałem go już chyba 1000 razy ale denerwuje mnie pomarańczowa kontrolka na desce. Proszę o pomoc. Myślałem, że może kable od przesłony źle polutowałem ale wszystko jest tak jak powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam panowie. Zrobiłem wszystko według instrukcji kolegi i mam niestety problem. Świeci mi pomarańczowa żarówka na desce. Błąd to 02498- Left Low Beam Reflector Motor oraz 02499 Right Beam Refelctor Motor 012-Electrical Fault in Circuit. Nie mam pojęcia dalczego błąd pojawia się gdy zaświecę światła drogowe. Kasowałem go już chyba 1000 razy ale denerwuje mnie pomarańczowa kontrolka na desce. Proszę o pomoc. Myślałem, że może kable od przesłony źle polutowałem ale wszystko jest tak jak powinno być.

 

Czy zakodowałeś światła dokładnie tak, jak podałem to w opisie :?:

 

Z uwagi na to, że po podłączeniu przerobionych świateł pod wtyczki w aucie, światła mijana gasły po 4-5 sekundach, zmuszony byłem do zmiany długiego kodowania przy pomocy VCDS'a. Odhaczamy byte 00 bit 1 na funkcję świateł bi-xenonowych-światła już nie gasną, ale pojawia się błąd przesłony i świeci kontrolka żarówki na szybkościomierzu. Dlatego trzeba zmienić kolejne kodowanie-ja odhaczyłem byte 02 bit 2, byte 18 bit 4, byte 19 bit 0. Przy okazji ustawiłem sobie tryb skandynawski + amerykański. po tych zabiegach/kodowaniach nie ma już żadnych błędów i wszystko działa, jak należy.

Kodowanie dotyczy Bordnetza w wersji 23-byte'owej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w B6 przeslona w zarowce H7 i D2S sa identyczne, roznia sie jedynie mocowaniem na zarowke/palnik.

Odgrzeję kotleta, ale sobie coś przypomniałem...

W B6 masz żarówki H7 w zwykłych soczewkach i D1S w bixenonie fabrycznym...

No i w tym przypadku jest jednak różnica w kształcie przesłony-w zwykłym odbłyśniku H7 po lewej stronie masz płaską linię odcięcia między światłem a cieniem, natomiast w D1S przy skrajnym oświetleniu lewej strony masz wycięcie, dzięki któremu masz lepiej doświetlone lewe pobocze...

Niestety nie mam już B6 i nie mam jak sfotografować oświetlenia na ścianie, ale różnica niewielka w tym oświetleniu jest.

W B5 natomiast różnicy w przesłonach między H7 a D2S nie, z wyjątkiem tego, że w D2S przesłona jest ruchoma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, możesz mi na PW napisać coś o tri-xenonie? Sam zastanawiam się nad tym, mam nawet soczewki od drogowych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego, możesz mi na PW napisać coś o tri-xenonie? Sam zastanawiam się nad tym, mam nawet soczewki od drogowych...

Wszystko o trixenonie masz opisane w tamtym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności