JACU6X6 Zgłoś #41 Napisano 22 Czerwca 2011 (edytowane) Jakie 200 zostaje w układzie??? Co za bajki ci opowiadają?? Masz za mało czynnika i to jest przyczyną twoich problemów. Niech ci ktoś w końcu wpakuje tam 1150 gram i powinno chłodzić. Edytowane 22 Czerwca 2011 przez JACU6X6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #42 Napisano 22 Czerwca 2011 Pozwolę sobie dopiąc się do tematu - co może być przyczyną braku nawiewu ze środkowej kratki? Jakkolwiek bym nie ustawił climatronica, wieje tylko z bocznych (kierowiec i pasażer) pozostałe - szyba, nogi - OK, a środkowa ni czorta. Dodam że klapka zamykania nawiewu pokrętłem w kratce jest też OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #43 Napisano 22 Czerwca 2011 Jak napisał Jacek - żadne 200g nie zostaje w układzie. Maszyna wytwarza w obiegu próżnię, więc tak naprawdę to nawet powietrze tam nie zostaje a co dopiero 200g gazu. Odsysane jest wszystko, wszyściuteńko. Nabite ma być też tak jak Jacek napisał 1150g. Ale tutaj jest małe pole do popisu dla nieuczciwych klimiarzy. Wystarczy, że założą do stacji klimatyzacji o pół metra dłuższe węże niż fabryka dała i w efekcie do układu trafi trochę mniej czynnika niż będzie to wynikało z informacji na wyświetlaczu stacji. Można się więc naciąć na cwaniaków, którzy wklepują przy kliencie 1150g a w rezultacie do auta "dochodzi" tylko kilogram. Oczywiście klima będzie działała, będzie chłodziła, tyle tylko że nie styknie to na lat 3 tylko na 2 albo nawet tylko na rok. Co do ciśnień o których napisał Kuban - to nie do końca tak jest. Po pierwsze w B4 nie ma zaworu rozprężnego który reguluje ciśnienia w układzie i może się zawiesić w jakimś położeniu - jest tylko dysza rozprężna a ciśnienia sterowane są po stronie sprężarki. Dysza się baaardzo rzadko psuje, jedyne co może się jej stać to jakiś uwolniony syfek w układzie może spowodować jej przytkanie. Ciśnienia zaś zależą od zewnętrznej temperatury. O ile LP (niskie za dyszą, przy presostacie) ma wynosić 2Bary i jest to wyznacznik sprawności kompresora (nie może skakać, nie może się wahać, nie może być wyższe niż 2,5Bar bo to oznacza znaczne zużycie sprężarki) o tyle HP może być w zakresie 8-22... 25. Jak na zewnątrz jest chłodniej (np 20*C) to nie ma potrzeby aby sprężarka pakowała 25Bar bo parownik by obmarzał - daje wtedy 8Bar i układ pracuje w proporcjach 2-8Bar. Im jest na zewnątrz cieplej tym wyższe ciśnienie daje sprężarka - i np na południu Europy potrafi nawet pakować 25Bar by parownik odbierał gigantycznie większe ilości ciepła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #44 Napisano 22 Czerwca 2011 to co robić? ostatnio miałem nabijana klimke do pełna z nowym olejem, w sobote pojechałem jeszcze raz, zeszło go tylko 680... a chłodzic nie chłodziła... czy osuszacz jak jest juz wykonczony moze powodować to ze gaz ucieknie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #45 Napisano 22 Czerwca 2011 jeśli wpakowali ci 1150 a odessali teraz 680 to jak sądzisz, co może być przyczyną? Skraplacz klimy najprawdopodobniej jest nieszczelny - Sprężarka daje duże ciśnienie które wywala gaz przez nieszczelność, przez co ciśnienie spada i do parownika dochodzi zbyt niskie - w efekcie nie chłodzi bo spadek następuje na skraplaczu a nie na parowniku za dyszą. Połóż się pod autem i obejrzyj dokładnie skraplacz (ten element wyglądający jak chłodnica który znajduje się przed chłodnicą wody) - jeśli zobaczysz na nim tłustą plamę to masz miejsce wycieku. Gaz ucieka z drobinami oleju. Gaz się ulatnia a olej pozostawia tłusty ślad. Najczęściej nieszczelność pojawia się w dolnej przedniej części skraplacza - z przodu bo to tam walą kamienie, brud i sól z drogi. A najczęściej z dołu ponieważ jest to najsłabiej osłonięte miejsce pod zderzakiem i wszelkie syfy powodują korozję właśnie w tej okolicy. Aha, no i oczywiście sucho musi być. Skraplacz musi być suchutki żeby znaleźć miejsce nieszczelności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #46 Napisano 22 Czerwca 2011 Napakować 20 bar azotu preparat do szukania nieszczelności i do dzieła - to moja rada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #47 Napisano 22 Czerwca 2011 (edytowane) Widzisz jak Ci się temat ruszył - wszyscy Ci doradzają . Ty teraz rób testy . Odnośnie zaworu , to oczywiście mój błąd - zapomniałem jak to było w b4 - wiało czasami 0.4*C i to dzięki właśnie zastosowaniu dyszy. Dysza nie reguluje na podstawie wartości przegrzania przepływu czynnika jak zawór rozprężny i dlatego klima w b4 należy do najbardziej wydajnych. Nie zmienia to faktu , że mogła się zaje..ać jakimś syfem. Tak poza tym ja również uważam że nie masz czynnika w układzie , tylko nie chcę urazić tego "kolegi" z forum. P.S Zaraz po nabiciu klima rusza (w sensie chłodzi) chociaż przez chwilę? Pzdr. Edytowane 22 Czerwca 2011 przez kuban Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #48 Napisano 22 Czerwca 2011 azot był puszczony 16 bar na ok 30min, niezeszło go ani troszke.. zaraz po nabiciu chłodziła na 9-10stopni na lo po dłuzszej chwili... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #49 Napisano 22 Czerwca 2011 To czynnika za mało wtłoczone było ktoś cie ........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #50 Napisano 22 Czerwca 2011 no ale nawet przy 680 powinno chłodzic wmiare ładnie prawda? moze faktycznie osuszaz puszcza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #51 Napisano 22 Czerwca 2011 no ale nawet przy 680 powinno chłodzic wmiare ładnie prawda Wlej: - połowę oleju do silnika - połowę płyny do układu chłodzenia - połowę płynu hamulcowego - połowę płynu do wspomagania chłopie zmień tok rozumowania, jedź do innego zakładu i zrób w końcu to auto bo twote wywody mnie r..o..zpierdalają - połowa powinna dobrze chłodzić porażka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #52 Napisano 22 Czerwca 2011 no ale nawet przy 680 powinno chłodzic wmiare ładnie prawda? Nie prawda... Właśnie przez zastosowanie dyszy rozprężnej klima w passku jest bardzo mało tolerancyjna na ubytki. Ja pamiętam , że przy 900g już było słabiutko - wróciłem do nabijaczy i kazałem odciągnąć (oczywiście grali głupa , że do passata 950g wchodzi) , po czym kazałem nabić odpowiednią ilością i klima ożyła. Tak więc teksty , że nawet na 200g będzie chłodzić można odnieść tylko do układu na zaworze rozprężnym ,który czuwa nad temp. przegrzania ale nie daje frajdy typu 0.4*C z nawiewu. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
derbi013 Zgłoś #53 Napisano 22 Czerwca 2011 ja miałem w swoim 330gr i klima chodziła- z nawiewu leciało 22stopnie , a jak nabilem do pełna to lecialo 5stopni. a co moze byc przyczyna ,ze jak wyłacze klime to smierdzi z nawiewu jak ze starego odkurzacza takim kurzem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #54 Napisano 22 Czerwca 2011 jedź do innego zakładu ceglarz maniane odwala a co moze byc przyczyna ,ze jak wyłacze klime to smierdzi z nawiewu jak ze starego odkurzacza takim kurzem?? trzeba odgrzybić kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #55 Napisano 22 Czerwca 2011 czyżby maniana;p to kasa w plecy?;d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceglarz Zgłoś #56 Napisano 22 Czerwca 2011 Widzę, że ktoś tu sporo miesza... Więc zacznijmy od początku. Auto trafiło do mnie, odessałem czynnik, zrobiłem próżnie, uzupełniłem układ, wszystko było ok, temperatura na wylocie była w normie sprawdzona w pozycji LO. Michał po kilku godzinach zgłosił, że gdy ustawi na np 20 stopni to jest już różnie. Brakowało jemu czasu, więc zawitał do mnie w ostatni weekend. Odessałem czynnik, było tylko 680g. Wpakowaliśmy azot, ok 18-20bar, żadnych spadków po ponad 30min nie było, więc znowu próżnia, później napełnienie i sytuacja podobna, na LO chłodzi nieźle, natomiast na innych już nie, ciśnienia w normie. W sprawie pojawiło się jedno, ale... otóż temperatura pokazywana na panelu wahała się od 10-13 do 25 stopni w chwili gdy na dworze było 25-28 stopni. Oczywiście, sobotnie siły przerobowe, potrzebne właścicielowi auto nie pozwoliły na dokończenie naprawy, a że Michał osiągalny jest w co drugi weekend, więc tak wszystko się ciągnie. Co do brakujących często 100-200g, nawet napełniając układ w 100% szczelny i 5 minut później odzyskując czynnik, nigdy nie udało się odessać czynnika w ilości co do grama zgadzającej się z tą, którą chwilę wcześniej "wbiłem" do układu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #57 Napisano 23 Czerwca 2011 To w końcu B4 ma zawór rozprężny, czy dyszę ? http://allegro.pl/zawor-rozprezny-klimy-vw-passat-b3-b4-nowe-jakosc-i1659280637.html ja widziałem przy ścianie grodziowej takie coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #58 Napisano 23 Czerwca 2011 (edytowane) To w końcu B4 ma zawór rozprężny, czy dyszę ? http://allegro.pl/zawor-rozprezny-kl...659280637.html ja widziałem przy ścianie grodziowej takie coś. a widzisz tam jakąkolwiek regulację? Widnieje to pod opisem "zawór" bo takie jest nazewnictwo - ale w branży zawór to element posiadający regulację a dysza regulacji nie posiada. EDIT: tutaj masz zawór z galaxy/ sharana - ma układ działający na zasadzie pomiaru różnicy ciśnień Edytowane 23 Czerwca 2011 przez cervandes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #59 Napisano 23 Czerwca 2011 Widzę, że ktoś tu sporo miesza... Więc zacznijmy od początku. Miesza nie miesza ale napewno już wiemy że zakład nie naciąga klienta . To jak mu wpakowałeś te 1150 to jak by nie było część spier..... w atmosfere. Pytanie którędy jak azot trzyma. Moja sugestia jest że sp... zaworami bo jak ładujesz azot to masz wpięte węże po wszystkim ładujesz czynnik i zawory mogą go puszczać. Jak nie chłodziło to podaj jeszcze Marcin ciśnienia jakie były, może kompresor już kończy żywot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #60 Napisano 23 Czerwca 2011 (edytowane) ze ja mieszam? nie ja pisalem to samo;p własnie gdzies spi... ciezko z tym zeby dac auto na wiecej niz 2 dni, ale teraz jak wroce to zostawie na calutka sobote Edytowane 23 Czerwca 2011 przez Krynio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach