passatb5 Zgłoś #1 Napisano 20 Maja 2011 Pytanie za milion złotych.. Jak zdjąć to koło/sprzęgło elektromagnetyczne (zwał jak zwał) z pompy klimatyzacji? Odkręciłem tą nakrętkę jedną na środku ale to za chiny nie chce zejść. To jest jeszcze czymś przykręcone czy mam to na chama zdejmować? Z góry dzięki za pomoc od wtajemniczonych.. :dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 20 Maja 2011 w dziale b5 jest foto porada i foto ściągacza który może ci się przydać do tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #3 Napisano 20 Maja 2011 A myślisz, że pompa jest tam chociaż trochę podobna? Aaa.. Nie mogę tego znaleźć, masz linka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 20 Maja 2011 Nie mogę tego znaleźć, masz linka? Minuta szukania... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29894&highlight=wymiana+%B3o%BFyska+kompresora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #5 Napisano 20 Maja 2011 Niestety niewiele mi to pomogło.. Myślałem, że da się zdjąć całe to a nie tylko zewnętrzną część.. No nic zostaje cała sprężarka.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 20 Maja 2011 (edytowane) Myślałem, że da się zdjąć całe to a nie tylko zewnętrzną część.. Przecież tam jest opisane i widać na zdjęciach że wszystko jest zdjęte i sprzęgło i koło pasowe, nie da sie zdjąć samego koła bez zdjęcia sprzęgła gdyż sprzęgło jest pierwsze potem koło, to tak jakbyś chciał naprawiać silnik przez rurę wydechową... To co widać na tym zdjeciu to nie jest koło pasowe Tylko cewka która na zasadzie elektromagnesu przyciaga sprzęgło do koła pasowego i uruchamia kompresor. Może to Ci bardziej uzmysłowi sytuację. Edytowane 20 Maja 2011 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #7 Napisano 20 Maja 2011 Dlatego napisałem, że zostaje tylko sprężarka.. Tak sądziłem, że sprzęgło elektromagnetyczne będzie jakieś "super proste" ale chciałem się upewnić, bo nie wiedziałem jak do końca działa.. Chciałem, zdjąć to całe co zaznaczyłem i myślałem, że zostanie tam jakiś mały bolec no ale trudno.. Poza tym, żeby dostać się do sprężarki do VR6 to graniczny chyba z cudem.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #8 Napisano 22 Maja 2011 Poza tym, żeby dostać się do sprężarki do VR6 to graniczny chyba z cudem.. ja wyciągałem dwa razy sprzężarkę w VR6, zawszę górą spuszczasz czynnik, ściągasz pasek, odpinasz przewody i wtyczkę, odkręcasz dwie śruby trzymające sprężarkę, podważasz ją łomem (od dołu) żeby ją zruszyć i targasz w stronę akumulatora a następnie do góry. Raz niefortunnie zawadziłem i urwałem plastikowy kruciec na rurce przy silniku od płynu chłodniczego. I nie wiem dlaczego ale nie mogłem nigdy z powrotem prawidłowo podpiąć przewodów, zawsze coś mi blokowało... Trzeba było troszkę podszlifować uchwyt przewodów i było ok Więc da się, do roboty! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach