yaros79 Zgłoś #1 Napisano 19 Maja 2011 Myślę na założeniem ABS-u do mojego autka, czy to fakt że w układach bębnowych był montowany ABS? Rozumiem że takto muszę zmienić tylne czopy na coś takiego: http://www.iparts.pl/czesc/piasta-kola,vw,passat-3a2-35i-1988-02-1996-10,1-8-90km,121-412-1718-100579-0-208-3378.html Jak jest mocowany pieścień czyjnika ABS z tyłu? Czy może lepiej pobawić się trochę i założyć jednak tarcze z tyłu? Który układ jest skuteczniejszy tarcze czy bębny na tyle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #2 Napisano 19 Maja 2011 abs jest w bębnach również, ma mam dwa B4 i oba mają bębny i ABS. skuteczność oczywiście większa w tarczach, ale również i problem zapiekania się zacisków jest częstszy przy tarczach, dlatego odpuść sobie moim zdaniem konwersję i pakuj abs do bębnów wymieniając okładziny, przeglądając, czyszcząc i smarując wnętrze bębna. U mnie po wyczyszczeniu wszystkiego i założeniu nowych szczęk ATE na przeglądzie passat z rolek wyskakuje po zaciągnięciu ręcznego. Czujnik wchodzi z tego co pamiętam w ten największy otwór widoczny na zdjęciu piasty. No i po stronie koła musi być koronka, wydaje mi się, że będziesz potrzebował innych bębnów ale nie dam sobie łba obciąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #3 Napisano 19 Maja 2011 Jak jest mocowany pieścień czyjnika ABS z tyłu? Czy może lepiej pobawić się trochę i założyć jednak tarcze z tyłu? Który układ jest skuteczniejszy tarcze czy bębny na tyle? Więc tak, pierścień ABS, a właściwie taka koronka jest założona na bębnie od wewnątrz, jest poprostu nabita na bębnie. Jeżeli chodzi o tarcze które wychodziły w passacie.. Niestety przegrywają z bębnami, bębny lepiej hamują, ale tarcze mają ładniejszy wygląd. Jeżeli nie zależy Ci zbytnio na wyglądzie, zakładałbym na twoim miejscu bębny. Jeżeli byłbyś zainteresowany, to mam całą belkę właśnie z ABSem i na bębnach z rozebranego paska, jedną stronę mam rozebraną, mogę zrobić jakieś fotki poglądowe jak to wygląda wewnątrz. Czujnik wchodzi z tego co pamiętam w ten największy otwór widoczny na zdjęciu piasty. No i po stronie koła musi być koronka, wydaje mi się, że będziesz potrzebował innych bębnów ale nie dam sobie łba obciąć. Czujnik wchodzi w największy otwór i jest przykręcany do czopu śrubką M5 na imbus. Koronka jest nabijana na bęben. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #4 Napisano 19 Maja 2011 tak jak koledzy mowia.. zakładaj ABS do bebnow .. sam tak mam i nie ma najmniejszego problemu .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaros79 Zgłoś #5 Napisano 19 Maja 2011 (edytowane) A może ktoś mi zobrazować jak to jest poskładane? Bo czujnik ABS tylnego koła jest montowany w nowy czop który muszę kupić, również muszę zakupić koło czujnika ABS, tylko jak ono jest zamontowane i w jaki sposób widzi je czujnik ABS ? Jedyne co mi przychodzi myśl to to że koło zebate ABS jest montowane w srodku na bebnie a czujnik widzi to kolo przez otwor w oslonie bebna ktory znajduje sie na lub pod wejsciem linki hamulca recznego i w wersji bez abs jest zaslepiona guma. Jezeli sie myle to prosze mnie sprostowac. Edytowane 19 Maja 2011 przez yaros79 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #6 Napisano 19 Maja 2011 nie pamietam jak to jest przy kole .. ale wiem ze komputer absu jest pod kanapa fotela tył .. tam sa połaczonez czujnikami .. z przodu masz bieznie abs i czujniki sa przy podszybiu . to tego potrzebujesz pompy calej .. troszke zabawy ale warto złącze do diagnostki w oryginale masz pod lewarkiem zmiany biegu .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaros79 Zgłoś #7 Napisano 20 Maja 2011 (edytowane) A teraz elementy które trzeba dodać albo wymienić przy dodawaniu ABS-u Bedę się posługiwał angielszczyzną , bo takie nazwy mam podane w VAG-CATALOG: 1 BRAKE BOOSTER ( 357612107A lub 358612107B ) z tego co widzę nie trzeba go wynmieniać bo w wersja z abs i bez posiadają ten sam. 2 TANDEM MASTER CYLINDER ( 357611019B) domyślam się że został zastąpiony w ABS-ie przez ABS UNIT 20,64mm ( 535614111 ) plus PUMP UNIT ( 191698305B ). 3 Dotego elektronika ( czujniki prędkości, komputer, przekaźniki) 4 Przewody elastyczne do zacisków Jedynie to wersja ABS MARK IV ma inne wszystkie elementy ,( pompa ABS, serwo hamulcowe, TANDEM MASTER CYLINDER) Jeżeli się mylę to proszę sprostować. P.S. Jak kupie taką pompę kompletną ob B4 to będzie dobra? Do B3 ciężko znaleźć za dobrą cenę a te od B4 to od 90-150 zł chodzą. Mam okazje zdobyć jeszcze od toledo 1997, ale jest mozliwość ze posiada EDS. Edytowane 20 Maja 2011 przez yaros79 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #8 Napisano 20 Maja 2011 czujniki sa przy podszybiu Jakie czujniki przy podszybiu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #9 Napisano 20 Maja 2011 Cytat: Napisał emenek Zobacz post czujniki sa przy podszybiu Jakie czujniki przy podszybiu??? Nie czujniki są przy podszybiu, ale wtyczki od czujników, i właśnie przy podszybiu przewody od czujników łączą się z resztą instalacji.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaros79 Zgłoś #10 Napisano 22 Maja 2011 Czy montując swerwo z ABS od b4 poza komputerem instalacją elektryczną czujnikami abs przewodami hamulcowymi i koszmia na tarcze i bębny nie bedzi mi nic więcej potrzebne? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1336882#post1336882 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #11 Napisano 22 Maja 2011 Jakie czujniki przy podszybiu??? sorka .. miałem napisac ze łącza sie własnie przy podszybiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach