LeonPL Zgłoś #1 Napisano 18 Maja 2011 (edytowane) Witam , mam problem z passatem 1.9 tdi 115 km wczoraj jechalem autem zapalila mi sie kontrolka od ABS i ESP i silnik źle chodził - nie równo. Zgasiłem zapaliłem było ok. Postawilem auto na kilka godzin i już go nie moge zapalić, kreci jakby chciał załapać ale nie może. Nadmieniam że wcześniej silko chodził bardzo ładnie bez problemów. Podłączyłem pod kompa i wyszło 17669 - Pump-Jet Valve: Cylinder 1 (N240): Regulation Range Exceeded P1261 - 35-10 - - - Intermittent 17678 - Pump-Jet Valve: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded P1270 - 35-10 - - - Intermittent 17675 - Pump-Jet Valve: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded P1267 - 35-10 - - - Intermittent 17672 - Pump-Jet Valve: Cylinder 2 (N241): Regulation Range Exceeded P1264 - 35-10 - - - Intermittent Wiem że to zespół pompowtrysków ale co znim jest nie tak Po wykasowaniu błedy się nie pojawiją ale silnik nie zapala nadal Co zrobić ?? Prosze o pomoc Edytowane 18 Maja 2011 przez LeonPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #2 Napisano 18 Maja 2011 (edytowane) przekroczona granica regulacjii... możesz zacząć od prawdzenia wtyczek na pompkach i wymiany samych oringów koszt ok 100zł za 4 kpl. boscha, ale jak to nie pomoże rozglądaj się za innymi popowtryskiwaczami bo z tych już nic dobrego nie będzie, Szkoda że nie pisałeś wcześniej bo miałem taki kpl i za 500zł poszedł jak byś odpalił wejdź w 023 i zobacz jakie są wartości po przygazowaniu do 4500 obr, rozsądne wartości to 30-40, dopuszczalne 60-70, a granica blędu jaki ci wywala to 127, każdy cylinder ma swoje wartości, Edytowane 18 Maja 2011 przez vietrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #3 Napisano 18 Maja 2011 (edytowane) sprawdziłem polączenia jest ok , prad dostaje sie do pompo wtryskow , wymienilem filtr paliwa w przy tym sprawdzilem ile paliwa leci ze zbiornia . I tu mnie to zastanawia , poniewaz po przekreceniu zaplonu (nie krece) siknie lekko paliwem i nie leci dalej , znowu przekrecam zaplon lekko siknie czy tam pompa z baku nie powinna dac duzego cisnienia rzędu 4 bar ? ---------- Post added at 21:02 ---------- Previous post was at 20:23 ---------- hmmm wczesniej swiecil sie abs i eps, teraz nadal nie gasnie ABS - to moze VACUPOMPA i tam jest razem z pompa wtryskowa co myslicie ? da sie sprawdzic czy pompowtrysk jest dobry jezeli auto nie zapala ? (chyba nie ;/) moze ma ktos jakies sugestie jak go zapalic !? pomocy ... Edytowane 19 Maja 2011 przez LeonPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #4 Napisano 19 Maja 2011 (edytowane) Odpowiem na pytania zadane na PW żeby inni mogłi skorzystać Po kolei, pompa paliwa w baku ma podac paliwo prze 1-2 sek. po załączeniu zaplonu, co odpowiada ok 100ml paliwa i jak daje ci te pół szklanki to tak ma być. Ile masz w ogóle paliwa w baku? Pompę tandem sprawdzisz jak odepniesz wąż powrotny z niej i włóż do jakiejś butelki i zakręć rozrusznikiem z 3-4 sekundy. Jak będzie paliwo wracać to pompa podaje i na rozruch wystarcza tyle wystarczy. Kolejny Krok to zdejmij pokrywę zaworów i powypinaj wtyczki od PD, popsikaj je jakim kontaktem i spróbuj delikatnie podoginać metalowe syki do środka żeby mocniej przylegały, ale naprawdę z czuciem. To własnie może byc przyczyna elektryczna, lub cała ta listwa w głowicy z wtyczkami do wymiany, ale to raczej rzadko się zdarza. możesz jeszcze odpiąć tą zakręcaną wtyczkę na głowicy koło pompy tandem i sprawdzić tam połączenia, ew. psiknąć kontaktem czy przemyć acetonem, może pomóc. Sprawdź jeszcze koniecznie czy śruby regulacyjne na dźwigienkach są ustawione na 180 stopni od końcowego dolnego położenia wciśniętego wtryskiwacza. Koniecznie powinieneś wiedzieć czy ustawienie rozrządu mieści się w granicy regulacji, (nie był rozrząd robiony np?) a jak nie to luzuj koło rozrządu i doprowadź to do porządku. Tylko bez odpalenia będzie ciężko to zrobić. Ale da się kręcąc zapłonem i śledzić w VAGu w grupie 004 chyba ostatnia pozycja , powinno byc w granicy -3....+3, jak mówi praktyka 0,6-1,0 jest bardzo dobrze. Kolejne twoje pytanie Tak pompowtryskiwacze mogą paść wszystkie 4 na raz i często tak jest. Ale one nie padają w jednej chwili, w VAG-u w grupie 023 można sprawdzić poglądowo w jakim aktualnie są stanie, z biegiem lat powoli wartości regulacji zbliżają się do granicy błędu tj. do 127 i przez to po "jakimś" czasie wywala błędy i auto nie pali jak powinno. Może to być też przyczyna prozaiczna po wymianie filtra paliwa się zapowietrzył :-) Pokręć go z 2 razy po 30 sekun i zobacz czy to cos da, Jak nie, to obejź układ paliwowy czyli wepnij się z środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy prosto w pompę tandem (potrzebujesz ok 3 metry węża przeźroczystego 8mm i dwie opaski. Najlepiej środek Liqui Molly Diesel Spullung (bo taki można bezpośrednio dać bez domieszki ropy), jest w InterCarsie na pewno. Kręć go żeby zaciągnął ten środek, a wąż powrotny z pompy włóż do tej samej butelki, żeby powracał i było czym go karmić. Ważne żeby nie zaciągał powietrza, przyda się druga para rąk. Pisz co zaobserwowałeś, Jak to nie pomoże, musisz demontować wtryski i zacząć od wymiany oringów. Jak to co ci napisałem wyżej nie pomoże, musisz zdobyć chociaż na próbę min 3 inne pompki i założyć. Jak odpali na nich to masz winnych. Chociaż normalnie nawet na zajechanych pompowtryskiwaczach powinien odpalać, a błąd wykasuje dopiero po dodaniu gazu, chyba że u ciebie już jest agonia i nawet nie odpali. Edytowane 19 Maja 2011 przez vietrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #5 Napisano 19 Maja 2011 pompa paliwa w baku ma podac paliwo prze 1-2 sek. po załączeniu zaplonu, co odpowiada ok 100ml paliwa i jak daje ci te pół szklanki to tak ma być. podaje bardzo malo paliwa na pewno nie jest to pol szklanki Ile masz w ogóle paliwa w baku? pol zbiornika tankowane na orlenia verva - wiec mysle ze paliwo jest ok Kolejny Krok to zdejmij pokrywę zaworów i powypinaj wtyczki od PD, popsikaj je jakim kontaktem zrobione nie pomoglo Pompę tandem sprawdzisz jak odepniesz wąż powrotny z niej i włóż do jakiejś butelki i zakręć rozrusznikiem z 3-4 sekundy. Jak będzie paliwo wracać to pompa podaje i na rozruch wystarcza tyle wystarczy. Pompę tandem sprawdzisz jak odepniesz wąż powrotny z niej i włóż do jakiejś butelki i zakręć rozrusznikiem z 3-4 sekundy. Jak będzie paliwo wracać to pompa podaje i na rozruch wystarcza tyle wystarczy. rozumiem ze do pustej butelki mam podlaczyc wężyk zwrotny od pompy tandem vacu i ma leciec tam paliwo tak ? spróbuj delikatnie podoginać metalowe syki do środka żeby mocniej przylegały, ale naprawdę z czuciem. To własnie może byc przyczyna elektryczna, lub cała ta listwa w głowicy z wtyczkami do wymiany, ale to raczej rzadko się zdarza. zrobie to dzis podoginam lekko możesz jeszcze odpiąć tą zakręcaną wtyczkę na głowicy koło pompy tandem i sprawdzić tam połączenia, ew. psiknąć kontaktem czy przemyć acetonem, może pomóc. zrobione nie pomoglo Sprawdź jeszcze koniecznie czy śruby regulacyjne na dźwigienkach są ustawione na 180 stopni od końcowego dolnego położenia wciśniętego wtryskiwacza. spra Koniecznie powinieneś wiedzieć czy ustawienie rozrządu mieści się w granicy regulacji, (nie był rozrząd robiony np?) a jak nie to luzuj koło rozrządu i doprowadź to do porządku. Tylko bez odpalenia będzie ciężko to zrobić. Ale da się kręcąc zapłonem i śledzić w VAGu w grupie 004 chyba ostatnia pozycja , powinno byc w granicy -3....+3, jak mówi praktyka 0,6-1,0 jest bardzo dobrze.wadze dzisrozrzad byl zmieniano 40 tys km wczesniej - sprawdze na vagu czy nie przeskoczyl ? tym twoim sposobem ? Kolejne twoje pytanieTak pompowtryskiwacze mogą paść wszystkie 4 na raz i często tak jest. Ale one nie padają w jednej chwili, w VAG-u w grupie 023 można sprawdzić poglądowo w jakim aktualnie są stanie, z biegiem lat powoli wartości regulacji zbliżają się do granicy błędu tj. do 127 i przez to po "jakimś" czasie wywala błędy i auto nie pali jak powinno. silnik chodzi bardzo ladnie jak zegarek po odpaleniu , chodz rano po dlugim postoju zakrecic sie musial by odpalic ale pozniej bylo ok Może to być też przyczyna prozaiczna po wymianie filtra paliwa się zapowietrzył :-)Pokręć go z 2 razy po 30 sekun i zobacz czy to cos da, odpada filt wymienilem dopiero po usterce - myslalem ze jest zabity Jak to nie pomorze, musisz demontować wtryski i zacząć od wymiany oringów. Jak to co ci napisałem wyżej nie pomoże, musisz zdobyć chociaż na próbę min 3 inne pompki i założyć. Jak odpali na nich to masz winnych. mam na podmiane wtryski od kolegi ale na razie ich nie ruszalem poneiwaz podobno jak sie wyjmie i wlozy wtrysk trzeba bo jakos utawic ? mechanicznie czy przez vaga ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #6 Napisano 19 Maja 2011 (edytowane) podaje bardzo malo paliwa na pewno nie jest to pol szklanki Wykręć czujnik paliwa ze zbiornika i sprawdź czy sitko nie jest zatkane, znajdziesz na forum jak sie do tego zabrać rozumiem ze do pustej butelki mam podlaczyc wężyk zwrotny od pompy tandem vacu i ma leciec tam paliwo tak ? tak przy kręceniu rozrusznikiem powinno lecieć paliwo powrotne jeśli pompa podaje paliwo do bloku, nie masz z niej wycieku ropy? nie jest zaklejona z tyłu mokrym brudem? rozrzad byl zmieniano 40 tys km wczesniej - sprawdze na vagu czy nie przeskoczyl ? tym twoim sposobem ? To rozrząd zostaw raczej w spokoju, jak by przeskoczył o 1 ząbek to faktycznie by nie odpalał to to już by był zbyt duży zbieg okoliczności, i by nie wywalało błędów pompowtryskiwaczy rano po dlugim postoju zakrecic sie musial by odpalic ale pozniej bylo ok To może wskazywać na zaworek zwrotny w krućcu powrotnym pompy tandem, albo nieszczelnej pompie, ale po dłuższym kręceniu tak czy tak powinien zapalać, i jako tako chodzić na obrotach mam na podmiane wtryski od kolegi ale na razie ich nie ruszalem poneiwaz podobno jak sie wyjmie i wlozy wtrysk trzeba bo jakos utawic ? mechanicznie czy przez vaga ? Mechanicznie, w skrócie ustawiasz wałek pompotwytsków po kolei na każdym, tak żeby pompowtrysk był jak najbardziej naciśnięty. Obserwuj krzywkę wałka i naciskającą dźwigienkę pompki, którą ustawiasz. Regulujesz górną śrubę na końcu tej dźwigienki, która naciska na każdy pompowtryskiwacz. Imbus 6mm i klucz 18mm. Luzujesz nakrętkę 18mm o parę obrotów i dokręcasz imbusem do wyczuwalnego oporu (ale nie przesadź!), potem odkręcasz imbus nie mniej niż 1/2 obrotu, ale nie więcej niż 3/5 obrotu (180-225 stopni - różnie źródła podają). Ja zawsze robiłem na 180 stopni i było dobrze. Na koniec kontrujesz nakrętkę 18mm. Przekręcasz wałkiem rozrządu do następnego i tak każdy po kolei. Po ustawieniu warto jeszcze raz wszystkie sprawdzić, bo to dość precyzyjna operacja i musi być tak a nie inaczej. Zapomniałem dodać że pompki muszą być wcześniej prawidłowo zamontowane w głowicy. Muszą mieć właściwe odległości cewek od krawędzi głowicy na której zamontowana jest pompa tandem. Jest też na forum ten temat, oszukaj sobie. Jak nie znajdziesz napisz podam ci wymiary. I myślę że to wina samych pompek, także bez podmiany może się nie obejść. Edytowane 19 Maja 2011 przez vietrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #7 Napisano 19 Maja 2011 Dzis pozytywnie Odpalilem passata i chodzi . Nie wiem dokladnie co bylo przyczyna ze nie zapalal domyslam sie ze dwa z PW zawiesily sie i nie moglem odpalic. Rzeczy które zrobiłem to sprawdziłem w takim samym pasacie jak powinno lecieć paliwo z pompki od baku po przekreceniu zaplonu. Jak juz pisalem u mnie trysnelo troche i przestalo , u kolegi tak samo tylko ze jeszcze slabiej trysnelo. Odpowietrzylem caly uklad paliwa , kazdy wezyk po kolei . Rozpocząłem krecenie na dwa akumulatory troche to trwalo z 30 sekund ale zalapal . Chodzil bardzo zle tan na 3 cylindry , podłączyłem czym predzej VAGA i sprawdzilem na kanale 023 PW. Wyszlo ze trzy wtryski mialy wartosci wachajacce sie od 45-55 i jeden ostatni mial wartosc 100 , przegazowalem go troche i widzialem ze ten czwarty pompowtrysk zaczyna cos działać spadało nanim do 95 >90>nagle wskoczylo na 70 i silnik równo chodził . Wartości na tym kanale 023 to 1. 40-50 2.35-45 3.40-50 4.70-80 Wartości na kanale 018 wszędzie po 0 Wartości na kanale 013 1.-0,2 2.0 3.-0,2 4.1 Auto zapala jak go zgasze po chwili dobrze, jak postji z 5 minut czy dluzej juz go troche zatrzesie . Do tego doszedł brak mocy przy jeździe - jest takie wrażenie jak by przepływka była uszkodzona , auto jest ospałe nie ma agresji w sobie. Nie wiem czy to jest przeyczyna że grzebałem przy turbinie i łopatkach bo zauważyłem że były przyciete w tej wysokiej pozycji i nie schodził ten blec na dół. Rozruszałem go troche ale jak widać chyba nie chodzi . Teraz pytanie do was co sądzicie o tych wartościach , dla mnie ewidentnie czwarty PW do wymiany. Do tego nie wiem ktory to jest czwarty PW w aucie czy od storony chlodnicy to jest 4 ? czy od strony szyby ? Co zrobić czy wymienić tylko ten jeden PW na inny lepszy używany ? Macie może inna teorie dlaczego nie ma teraz mocy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #8 Napisano 19 Maja 2011 Na kanale 23 te wartości są chyba zbyt duże.Mogę Ci podać wartości z mojego: kanał 18 same 0 kanał 13 I--0,5 II-0,2 III-0,4 IV--0,1 kanał 23 I-0,7 II-16 III--2,0 IV-0,0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #9 Napisano 19 Maja 2011 23 I-0,7 II-16 III--2,0 IV-0,0 lol z kad ty masz takie wartosci , chyba cos zle napisales Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #10 Napisano 19 Maja 2011 Mały błąd I-7,0 II-16 III--2,0 IV-0,0.Auto ma na liczniku 140tys.Tylko z pierwszym cylindrem sie pomyliłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #11 Napisano 19 Maja 2011 nie wiem ktory to jest czwarty PW w aucie czy od storony chlodnicy to jest 4 ? czy od strony szyby ?Co zrobić czy wymienić tylko ten jeden PW na inny lepszy używany ? Macie może inna teorie dlaczego nie ma teraz mocy ? odpowie ktos szybciutko na to pytanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 19 Maja 2011 odpowie ktos szybciutko na to pytanie ? od str szyby jest 4 zregenerować lub wymienić na lepszą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #13 Napisano 19 Maja 2011 Zawsze pierwszy cylinder jest od rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Muminek Zgłoś #14 Napisano 19 Maja 2011 u kolegi tak samo Zapomniałeś dodać u kogo :kumple i kto Ci pomagał - cała masa ludzi Jutro wieczorem /jak nie dam rady, to w sobotę/ możemy podmienić przepływkę i ewentualnie inne bebechy :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #15 Napisano 19 Maja 2011 Zapomniałeś dodać u kogo i kto Ci pomagał - cała masa ludzi Jutro wieczorem /jak nie dam rady, to w sobotę/ możemy podmienić przepływkę i ewentualnie inne bebechy pewnie ze TY kolega sympatyczny z FIRMY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Muminek Zgłoś #16 Napisano 19 Maja 2011 pewnie ze TY kolega sympatyczny z FIRMY A dla taty i innych "obserwatorów' jakieś piwko :bezzebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #17 Napisano 19 Maja 2011 Wartości na tym kanale 023 to 1. 40-50 2.35-45 3.40-50 4.70-80 Wartości na kanale 018 wszędzie po 0 Wartości na kanale 013 1.-0,2 2.0 3.-0,2 4.1 a co powiecie na wartości tych Pompek , wystarczy do poprawnej pracy wymiana 4 pompki ? mam do dyspozycji 4 pompki wyjete z innego auta , bez montazu mozna sprawdzic ktora jest najlepsza ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #18 Napisano 19 Maja 2011 Coś mi tu kolego nie halo z wartościami w kanale 13. Jeżeli się nie mylę to minusy powinny być suma tego co na plusie. Według tego ten czwarty powinien mieć 0,4. Powiem ci tak ja mam podobnie czwarty wtrysk leje BIPY w kanale 23 bardzo podobne do twoich puki co nie miałem problemów z odpaleniem auta czy to zimny czy ciepły. Szukaj sprawdzonych pompek i pamiętaj wymieniamy cały komplet 4 sztuki. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #19 Napisano 20 Maja 2011 (edytowane) Ja jeszcze bym się skłonił żeby je tym środkiem przeczyścić podłączonym bezpośrednio z puszki, niech 30 minut pochodzi na wolnych obrotach i wypali te 400ml, a zobaczysz kolosalną różnicę w dynamice skoro masz takie objawy ospałości. Grupa 023 ma wyniki nie najlepsze, ale jak po przegazowaniu nie idzie dalej niż 80 to jeszcze trochę pojeździsz. Pytanie czemu wcześniej przekraczało granicę... zawiesiły się przez popaprane paliwo... Przeczyść te wtryski, (koszt ok 50zeta) i za tydzień pomierz wartości, możesz być mile zaskoczony. :dobrze Bez montażu nie sprawdzisz która jest pompka najlepsza, chyba że masz do dyspozycji odpowiedni stół probierczy i kogoś kto ma pojęcie o pompowrtyskiwaczach, i ich diagnozie, koszt sprawdzenia 4 szt w zależności od warsztatu, może oscylować w granicy 100 Arek z tą wymianą to zawsze wymieniamy 4 sztuki w przypadku: - ja są nowe (z ASO np.), - jak są z auta o bardzo małym przebiegu i mierzone bipy są na poziomie 20, max 30 (wtedy oplaca się jedna inwestycja na parę lat a poza tym poprawia pracę całegi silnika i eliminuje nierówna pracę poszczególnych cylindrów) - mają inne oznaczenia niż te co mamy aktualnie (każde oznaczenie ma inną specyfikę dawkowania). Ale jak by trafił jedną sztukę z jego oznaczeniem, która pracuje dobrze i ma bipy ok 40-50 może śmiało 1 sztukę montować. Edytowane 20 Maja 2011 przez vietrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LeonPL Zgłoś #20 Napisano 21 Maja 2011 a wiec tak , wczoraj rozebralem EGR i Turbo poniewaz brak mocy spowodowany byl zlym doladowaniem turbo , wyczyscilem zmienna geometrie cale turbo i EGR . Po złożeniu autko ma takiego pędzla ze masakra , przyspiesza bardzo dobrze na wszystkich trzech biegach piszczy jest o wiele lepiej niz wczesniej. Ale nadal mam problem z odpalaniem , proporcjonalnie im dluzej autko postji tym ciezej go zapalic . Po zgaszeniu ponowne zapalanie jest ok , po 5 min musi juz zakrecic z 2 razy silnikiem ale tez nie jest zle , po 30 minutach z 4 sekundy trzeba krecic . Po 8 godzinach postoju trzeba krecic juz z 2 razy po 30 sekund , po zapaleniu po dlugiej przerwie troszke kuleje ale po przygazowaniu jest ok . Nie wiem czy nie skupic sie na paliwie czy gdzies sie nie cofa bo na awarie pompek cos mi nie pasuje . DO tego nie wiem czy tak ma byc przy temperaturze 20 stopni na dworze nie dochodzi nawet przez 1s prad do swiec sprawdzalem na kablach . Sprawdzalem rowniez swiece niby sa ok . Co myslicie o teori cofajacego sie paliwa ? Moze zaloze gdzies zaworek jednostrony by paliwo sie nie cofalo ? tylko gdzie ? moze na powrocie z pompy tandem ?to chyba bedzie biale oznaczenie węza na filtrze paliwa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach