oczko18 Zgłoś #1 Napisano 12 Maja 2011 (edytowane) Witam potrzebuje informacji jak zamontować zębatkę od modułu pompy oleju na wale korbowym. Wiem że to się robi na ciepło ale jak to zrobić już jedną zakładałem i nie weszła do końca więc musiałem zdejmować ale podczas zdejmowania popękały zęby Jak ktoś wie jak to zrobić to proszę o pomoc i podpowiedź jak podgrzać tą zębatkę i ile ~stopni ma być, całą czy tylko sam pierścień. Edytowane 29 Marca 2015 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 12 Maja 2011 wkładasz w żar zębatkę na chwile potem dokładasz doń wałek i całość wyciągasz zębatka stygnąc zaciska się na wałku i tworzy tzw połączenie nie rozłączne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #3 Napisano 12 Maja 2011 wkładasz w żar zębatkę na chwile No właśnie tyle to i kolega wie. Ale do jakiej temp. należy rozgrzać? Wieniec na koło zamachowe można grzać do czerwoności i jest dobrze (nie wiem czy właściwie) zębatka stygnąc zaciska się na wałku i tworzy tzw połączenie nie rozłączne Nie zębatka a koło zębate i nie jest to połączenie nierozłączne a pasowanie ciasne / na wcisk. W końcu to forum motoryzacyjne a nie pudelek, więc używajmy w miarę możliwości zwrotów technicznych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 12 Maja 2011 No właśnie tyle to i kolega wie. Ale do jakiej temp. należy rozgrzać? Wieniec na koło zamachowe można grzać do czerwoności i jest dobrze (nie wiem czy właściwie) Nie zębatka a koło zębate i nie jest to połączenie nierozłączne a pasowanie ciasne / na wcisk. W końcu to forum motoryzacyjne a nie pudelek, więc używajmy w miarę możliwości zwrotów technicznych. zamiast krytykować innych sam byś napisał co i jak jeśli wiesz ja to pisałem "na chłopski rozum" a koło zębate można rozgrzać do momentu wsunięcia się wałka w to koło P.S. Jeden z kolegów oferuje takie usługi regeneracji tych rzeczy "Tomek509....." radzę się go zapytać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #5 Napisano 12 Maja 2011 zamiast krytykować innych sam byś napisał co i jak jeśli wiesz ja to pisałem "na chłopski rozum" Widzisz, jak nie jestem czegoś pewien, wiem, że dzwoni ale nie wiem gdzie, to się nie wypowiadam. Co do krytyki - też jest potrzebna. Nie miałem zamiaru Cię urazić, jedynie zwrócić na coś uwagę. Przepraszam za OT w temacie, nie chcę zostawiać niedomówień. Ewentualny dalszy OT proponuję na PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oczko18 Zgłoś #6 Napisano 16 Maja 2011 Już wiem wystarczy wstawić na piecyk elektryczny ~10 min odwrócić parę min i rękawicami dokładać do wału, a jak nie wchodzi do końca to znowu na piecyk po paru razach dochodzi do końca aż słychać taki klik i trochę obrócić i gitara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Wild1600 Zgłoś #7 Napisano 14 Lipca 2011 Witam Panowie, lamerskie pytanie ale jak ściągnąć koło zębate z wału - tak aby nie wymieniać uszczelniacza ? przeróbkę pompy oleju da sie zrobić na podnośniku - czy trzeba wyciągać silnik ? będę zobowiązany za pomoc dzięki (B6 BKP) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekkrol97 Zgłoś #8 Napisano 28 Października 2015 Witam. Wznawiam temat może nie w tym dziale ale chodzi mi o wał korbowy. Wiecie może coś odnośnie smarowania? Znajomy ma passka 2007r przebieg 220tyś i strzelił mu wał korbowy naprawa silnika czy kupno nowego około 5tyś. Mam ten sam problem posiadam Passata 2006r 2.0tdi i moje pytanie jak smarować ten wał? Znajomemu powiedzieli że ten wał się smaruje co jakiś czas wiecie coś może o tym? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #9 Napisano 28 Października 2015 Znajomemu powiedzieli że ten wał się smaruje co jakiś czas wiecie coś może o tym? Niezłe głupoty ludzie opowiadają... Wał jak i inne elementy silnika są smarowane non stop podczas pracy silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #10 Napisano 28 Października 2015 i strzelił mu wał korbowy To znaczy że jak strzelił ? Jak z korkowca czy jak z katiuszy ? I zranił kogoś czy był to "ślepak" Wał jak i inne elementy silnika są smarowane non stop podczas pracy silnika. Teoretycznie tak :stop Tylko skąd tyle pozacieranych panewek i informacji o zatartym silniku ? :rozpacz :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach