Skocz do zawartości
Gość cakahu

brak ogrzewania po zmianie nagrzwenicy.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cakahu

witam wszystkich forumowiczow. w ubieglym tygodniu poleciala mi para z nawiewow o specyficznym zapachy. do tego szybki pokryly sie tlustym osadem wiec nie pozostalo mi nic innego jak wymiana nagrzewnicy. do tej pory temperatura jak w biblii ogrzewanie rewelacja. jazda nawet zima w koszulce i z uchylonym oknem. tymczasem po wymianie z nawiewow leci letnie powietrze. temp. w ukladzie chlodzenia zachowuje sie niby prawidlowo. na postoju trzyma 90' potrafi nawet podgrzac sie do 110' ale wtedy oczywiscie zalancza sie wentylator i spada do 90'. podczas jazdy temp. utrzymuje sie w granicach 70/80' co uwazam za normalne w okresie zimowym - zawsze na zime zaslanialem chlodnice kartonem a jezdze b3-ami od 6 latek. pomyslalem ze uklad po wymianie jest zapowietrzony, do tego troche plynu ucieklo przy pracy wiec warto dolac odrobine. i tu moje zdziwienie. w zbiorniczku plynu ponad maxa. rozgrzewam silnik zalacza sie wentylator wszystkie weze gorace a plyn w zbiorniczku ani drgnie. powtarzam wszystko z odkreconym korkiem i nic sie nie dzieje. ogrzewanie w srodku caly czs mierne. ma ktos jakis pomysl jak to przeskoczyc bo ja zglupialem?! :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Sprawdz przewody zasilajace nagrzewnice!!!Jezeli sa gorace przyczyny szukaj w sterowaniu klapa od ogrzewania!

Ps:na nagrzewnicy sa strzalki przeplywu plynu przez nia,moze tam cos jest nie halo!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

70-80°C podczas jazdy to za mało. Śprawny termostat podczas jazdy musi trzymać

90°C ( u mnie np. trzyma 93-95°C). Nawet w zimie!

Co do braku ogrzewania to podejrzewam problem z cięgnami środkowego pokrętła -być może któreś spadło lub jest niepoprawnie założone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adaś-passat

jest jeszcze jedno ze będzie zapowietrzony musisz dobrze odpowietrzyć silnik

miałem taki problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Larry
jest jeszcze jedno ze będzie zapowietrzony musisz dobrze odpowietrzyć silnik

miałem taki problem

 

passaty sie same odpowietrzaja :) B3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, same się odpowietrzają, ale trzeba im pomóc dolewając płyn w trakcie jego ubywania przy pierwszym uruchomieniu silnika po napełnianiu płynem układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cakahu

dzieki za zainteresowanie. jezeli chodzi o sterowanie klapa ogrzewania to dziala bez zarzutu. jest to climatronic wiec otwiera ja silniczek - sprawdzalem dziala. jezeli chodzi o odpowietrzenie to caly problem w tym ze plym w zbiorniczku wyrownawczym nie schodzi wogole. dzisiaj dokladniej przyjrze sie wskazaniom temperatury moze faktycznie termostat polecial.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś wymieniłem płyn i straciłem ogrzewanie! Co mam robić???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w 1.8 ABS robiłem w ten sposób, że wyciągałem czujnik temp. z króćca głowicy i lałem płyn do zbiorniczka dopóki nie zaczął lecieć otworem po czujniku. Później czujnik na miejsce, dolewka płynu, zagrzanie silnika, znów dolewka do prawidłowego poziomu i po robocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w 1.8 ABS robiłem w ten sposób, że wyciągałem czujnik temp. z króćca głowicy i lałem płyn do zbiorniczka dopóki nie zaczął lecieć otworem po czujniku. Później czujnik na miejsce,

nie ma potrzeby wyciągania czujnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź drożność przewodów

Pozdrawim

Luziki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważam z problem tkwi w linkach od panelu sterowania pewnie połamałeś zapinki a klapy sa w jednym połozeniu po prostu nie działa regulacja ja miałem taki problem

 

---------- Post added at 04:23 ---------- Previous post was at 04:21 ----------

 

albo jak nagrzejesz silnik delikatnie odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i spuść ciśnienie może pomoze uważaj nie poparz sie pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PROSZĘ O PORADE W TEMACIE SŁABE OGRZEWANIE PO WYMIANIE NAGRZEWNICY, A MIANOWICIE:

Przed wymiana ogrzewanie działało dobrze jednak zaczeły parować szyby i zaczeło śmierdzieć płynem chłodniczym w samochodzie, wiec wymieniłem nagrzewnice.

-pompa wody wymieniona z rozrządem 15 tys. km temu

-nagrzewnica nowa

-płyn uzupełniony

- węże z nagrzewnicy gorące

- odpowietrzyłem tak jak umiałem z magiczną dziurką

- jak się kręci pokrętłem ciepło zimno słychać i czuć róznice wiec klapka chyba nie jest zacięta

- temp na wskaźniku 90 stopni

- na początku słychać było bulgotanie po dodaniu gazu teraz już nie słysze

 

M a ktoś jakiś pomysł???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmień korek zbiorniczka wyrównawczego, zapewne ukległ zniszczeniu i nie tzyma ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korek jest raczej dobry ponieważ po odkręceniu słychać zassanie podciśnienia. Wiec myśle, że to świadczy o tym, że jest dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może pomyliłeś zasilenie z powrotem? Spróbuj zamienić węże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

weże są gorace to sprawdż klapki bo mogla sie zaciać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro węże gorące a klapy działają to nagrzewnica jest kiepska ma pewnie za mało żeberek i nie potrafi oddać tyle ciepła ile byś chciał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A patrzyłeś w jakim stanie jest gąbka na klapce? Nagrzewnica pracuje cały czas ale może gąbka już ze starości tak sie zniszczyła że przepuszcza prąd powietrza i zamias blokować i kierować go na nagrzewnice to idzie prosto w nawiewy.... Fajnie by było jak by te klapki były całe tzn. bez taki kół-dziur w sobie... wtedy nawet jak sie gąbka skonczy moze cos by blokowało a tak jak zurzyta mocno to kiszka :]

Edytowane przez grzybek141

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności