Gość cakahu Zgłoś #1 Napisano 29 Listopada 2006 witam wszystkich forumowiczow. w ubieglym tygodniu poleciala mi para z nawiewow o specyficznym zapachy. do tego szybki pokryly sie tlustym osadem wiec nie pozostalo mi nic innego jak wymiana nagrzewnicy. do tej pory temperatura jak w biblii ogrzewanie rewelacja. jazda nawet zima w koszulce i z uchylonym oknem. tymczasem po wymianie z nawiewow leci letnie powietrze. temp. w ukladzie chlodzenia zachowuje sie niby prawidlowo. na postoju trzyma 90' potrafi nawet podgrzac sie do 110' ale wtedy oczywiscie zalancza sie wentylator i spada do 90'. podczas jazdy temp. utrzymuje sie w granicach 70/80' co uwazam za normalne w okresie zimowym - zawsze na zime zaslanialem chlodnice kartonem a jezdze b3-ami od 6 latek. pomyslalem ze uklad po wymianie jest zapowietrzony, do tego troche plynu ucieklo przy pracy wiec warto dolac odrobine. i tu moje zdziwienie. w zbiorniczku plynu ponad maxa. rozgrzewam silnik zalacza sie wentylator wszystkie weze gorace a plyn w zbiorniczku ani drgnie. powtarzam wszystko z odkreconym korkiem i nic sie nie dzieje. ogrzewanie w srodku caly czs mierne. ma ktos jakis pomysl jak to przeskoczyc bo ja zglupialem?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #2 Napisano 29 Listopada 2006 Siem!!! Sprawdz przewody zasilajace nagrzewnice!!!Jezeli sa gorace przyczyny szukaj w sterowaniu klapa od ogrzewania! Ps:na nagrzewnicy sa strzalki przeplywu plynu przez nia,moze tam cos jest nie halo!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #3 Napisano 29 Listopada 2006 70-80°C podczas jazdy to za mało. Śprawny termostat podczas jazdy musi trzymać 90°C ( u mnie np. trzyma 93-95°C). Nawet w zimie! Co do braku ogrzewania to podejrzewam problem z cięgnami środkowego pokrętła -być może któreś spadło lub jest niepoprawnie założone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adaś-passat Zgłoś #4 Napisano 29 Listopada 2006 jest jeszcze jedno ze będzie zapowietrzony musisz dobrze odpowietrzyć silnik miałem taki problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Larry Zgłoś #5 Napisano 29 Listopada 2006 jest jeszcze jedno ze będzie zapowietrzony musisz dobrze odpowietrzyć silnikmiałem taki problem passaty sie same odpowietrzaja B3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #6 Napisano 30 Listopada 2006 Zgadza się, same się odpowietrzają, ale trzeba im pomóc dolewając płyn w trakcie jego ubywania przy pierwszym uruchomieniu silnika po napełnianiu płynem układu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość cakahu Zgłoś #7 Napisano 30 Listopada 2006 dzieki za zainteresowanie. jezeli chodzi o sterowanie klapa ogrzewania to dziala bez zarzutu. jest to climatronic wiec otwiera ja silniczek - sprawdzalem dziala. jezeli chodzi o odpowietrzenie to caly problem w tym ze plym w zbiorniczku wyrownawczym nie schodzi wogole. dzisiaj dokladniej przyjrze sie wskazaniom temperatury moze faktycznie termostat polecial. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MisiekAsz Zgłoś #8 Napisano 30 Października 2010 Ja dziś wymieniłem płyn i straciłem ogrzewanie! Co mam robić??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 30 Października 2010 Odpowietrzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamwwy Zgłoś #10 Napisano 30 Października 2010 Ja w 1.8 ABS robiłem w ten sposób, że wyciągałem czujnik temp. z króćca głowicy i lałem płyn do zbiorniczka dopóki nie zaczął lecieć otworem po czujniku. Później czujnik na miejsce, dolewka płynu, zagrzanie silnika, znów dolewka do prawidłowego poziomu i po robocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #11 Napisano 31 Października 2010 Ja w 1.8 ABS robiłem w ten sposób, że wyciągałem czujnik temp. z króćca głowicy i lałem płyn do zbiorniczka dopóki nie zaczął lecieć otworem po czujniku. Później czujnik na miejsce, nie ma potrzeby wyciągania czujnika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luziki Zgłoś #12 Napisano 2 Listopada 2010 sprawdź drożność przewodów Pozdrawim Luziki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecko87 Zgłoś #13 Napisano 7 Listopada 2010 Uważam z problem tkwi w linkach od panelu sterowania pewnie połamałeś zapinki a klapy sa w jednym połozeniu po prostu nie działa regulacja ja miałem taki problem ---------- Post added at 04:23 ---------- Previous post was at 04:21 ---------- albo jak nagrzejesz silnik delikatnie odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i spuść ciśnienie może pomoze uważaj nie poparz sie pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagan555 Zgłoś #14 Napisano 5 Grudnia 2010 PROSZĘ O PORADE W TEMACIE SŁABE OGRZEWANIE PO WYMIANIE NAGRZEWNICY, A MIANOWICIE: Przed wymiana ogrzewanie działało dobrze jednak zaczeły parować szyby i zaczeło śmierdzieć płynem chłodniczym w samochodzie, wiec wymieniłem nagrzewnice. -pompa wody wymieniona z rozrządem 15 tys. km temu -nagrzewnica nowa -płyn uzupełniony - węże z nagrzewnicy gorące - odpowietrzyłem tak jak umiałem z magiczną dziurką - jak się kręci pokrętłem ciepło zimno słychać i czuć róznice wiec klapka chyba nie jest zacięta - temp na wskaźniku 90 stopni - na początku słychać było bulgotanie po dodaniu gazu teraz już nie słysze M a ktoś jakiś pomysł??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammerbial Zgłoś #15 Napisano 5 Grudnia 2010 zmień korek zbiorniczka wyrównawczego, zapewne ukległ zniszczeniu i nie tzyma ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagan555 Zgłoś #16 Napisano 5 Grudnia 2010 Korek jest raczej dobry ponieważ po odkręceniu słychać zassanie podciśnienia. Wiec myśle, że to świadczy o tym, że jest dobry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #17 Napisano 5 Grudnia 2010 Może pomyliłeś zasilenie z powrotem? Spróbuj zamienić węże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanley71 Zgłoś #18 Napisano 5 Grudnia 2010 weże są gorace to sprawdż klapki bo mogla sie zaciać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #19 Napisano 6 Grudnia 2010 skoro węże gorące a klapy działają to nagrzewnica jest kiepska ma pewnie za mało żeberek i nie potrafi oddać tyle ciepła ile byś chciał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzybek141 Zgłoś #20 Napisano 6 Grudnia 2010 (edytowane) A patrzyłeś w jakim stanie jest gąbka na klapce? Nagrzewnica pracuje cały czas ale może gąbka już ze starości tak sie zniszczyła że przepuszcza prąd powietrza i zamias blokować i kierować go na nagrzewnice to idzie prosto w nawiewy.... Fajnie by było jak by te klapki były całe tzn. bez taki kół-dziur w sobie... wtedy nawet jak sie gąbka skonczy moze cos by blokowało a tak jak zurzyta mocno to kiszka Edytowane 6 Grudnia 2010 przez grzybek141 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach