Temex Zgłoś #41 Napisano 10 Maja 2011 To jest wtyczka więc wygląda że tam nie mam nic wpięte:). Dostałem też wiązkę z niebieską wtyczka..gniazdo 12 v i takie tam końcówki. Jak dobrze myślę to ktoś był nadgorliwy i nie muszę tego wypinać bo większość kabli taka sama. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #42 Napisano 10 Maja 2011 To jest wtyczka więc wygląda że tam nie mam nic wpięte Jak wtyczka skoro za nią jest przewód.......tylko na drugim od prawej masz dziurę-pusty pin, trzeci od prawej jest konektorek zatem jest i kabel który wg. mnie powinien kończyć sie wtyczka w okolicy skrzynki przekaźników... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #43 Napisano 10 Maja 2011 Racja, gafa. Sprawdzę to jutro i zobaczę jaki kolor i gdzie się kończy.Wtedy może tą niebieską wtyczkę wepchnę za przekaźniki tak jak mówisz.Jak będziesz mieć więcej czasu to odezwij się na GG: 8307244, miałbym parę pytań odnośnie kabli. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #44 Napisano 11 Maja 2011 Według oznaczeń na obudowie wtyczki jednak 15 i 16 jest od lewej strony patrząc na zdjęcie, co znaczy że nie mam tam żadnego kabla. Czy możliwe jest że przekaźnik który jest wpięty w moją wiązke i ma numer 171959143A jest przekaźnikiem klimy?bo jeżeli tak to ta niebieska wtyczka włąśnie bo niego biegnie po instalacji a poźniej na parownik/ panel. ---------- Post added at 18:59 ---------- Previous post was at 17:50 ---------- Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie ma się znajdować termo-wyłącznik? domyślam się że na zewnatrz ale gdzie;]? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #45 Napisano 11 Maja 2011 Obiecane foty. Presostat Czujnik temp. zewnetrznej-jak jet niska temp klima sie nie uruchomi. Wtyczka kompresora Wentylatory "Sidła" pod błotnikiem przy akumulatorze. Do tego w duzym kole dochodzi wtyczka z trzema kabelkami, musiałbym wyjać to coś aby zobaczyc jak ona wyglada, to w małym kółku to ma wtyczkę w gumce i dwa kable. Przekazniki obok zbiorniczka. Tyle widać u mnie pod maską Do wtyczki od czujnka w chłodnicy sie nie dokopałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #46 Napisano 12 Maja 2011 Wielkie dzięki lebow. A co to są te "sidła" bo z niczym tego nie mogę skojarzyć. Niedaleko tego czujnika od temperatury jest właśnie ta niebieska wtyczka z zielonym kablem, ciekawe czy nie masz ją bezpośrednio tam wpiętą do komputera. Ja zacząłem od ściągnięcia deski bo główną wiązkę przeciągnąłem pod kierownicą ( zaślepka tam jest) nie chciałem poźniej przedłużać większość kabli. W tym temacie : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28701 w punkcie 6 jest wpis o testowaniu elektryki: Nie rozumiem co autor miał na myśli mówiąc: 6.1 W komorze silnika podłączamy kabel czerwony do silniczka na podszybiu obieg wewnętrzny/zewnętrzny) - chodzi o kabel który podpinamy normalnie do aku?(ten czerwony) a silniczek na podszybiu to ten od wycieraczek?, no i podpunkt 6.3: Testujemy guzik klimy czy przekaźnik działa i czy na kablu w komorze silnika pojawia się napięcie - o który kabel chodzi;]. Dzięki za uwagę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #47 Napisano 12 Maja 2011 Ja też za bardzo tego nie rozumiem, ale pewne jest że obieg wewnętrzny będzie działał tylko podczas pracy silnika który wytwarza podciśnienie a to ono steruje tym siłownikiem od klapki. Przycisk obiegu wewnętrznego powinien otwierać elektrozawór przy zbiorniczku podciśnienia -tylko nie wiem który to przewód ponieważ moja instalacja była nie fachowo zdemontowana... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #48 Napisano 12 Maja 2011 Według oznaczeń na obudowie wtyczki jednak 15 i 16 jest od lewej strony patrząc na zdjęcie Sprawdż dobrze w sterowniku, numeracja w nim zaczyna się od lewej w obu rzędach czyli 1 to lewa strona i 14 lewa strona we wtyczce z kablem 1 i 14 to prawa strona, u mnie np. w sterowniku brak kilku pinów (np. brak diagnostyki) a we wtyczce z wiązki jest.... A co to są te "sidła" bo z niczym tego nie mogę skojarzyć. Te sidła to właśnie podciśnienia potrzebna aby pierwsza klapa w nawiewach sie otworzyła...po prawej głębiej jest elektrozawór dwa kabelki a to z lewej (pokopie troche w angielskich PDFach i wyczaję co to jest) ma wtyczkę z trzenma kablami...zasilanie powietrzem idzie do nich po nadkolu potem motanina wężyków i jeden wraca pod zbiorniczek płynu a drugi nie pamiętam...oczywiście jest to cześć bo jest jeszcze ukryty w nadkolu akumulator (bałwanek) podciśnienia. Dobrze obejrzyj ta wiazke u mnie na 99% niebieska wtyczka jest pod przekaźnikami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #49 Napisano 12 Maja 2011 (pokopie troche w angielskich PDFach i wyczaję co to jest) Pokopałem i nie wyczaiłem....próbuj sam, jest tak i corrado i golf , i vanagon itp. itd... 16.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #50 Napisano 13 Maja 2011 Dałeś mi kolejny problem:P według etki tak wygląda podciśnienie w wersji z klimaII o tych nie ma nic zaznaczone o tych sidłach. Zawód magnetyczny jest numerem 10. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #51 Napisano 13 Maja 2011 Gdybyś miał czas i chęci to może wyjąłbyś to??, co prawda nie mam aż tyle wolnych kabli i chyba to nie powinno wchodzić w skład klimy no ale kto to wie;]. ---------- Post added at 07:42 ---------- Previous post was at 07:24 ---------- Więc tak, trochę poszperałem i te sidła to pompa podciśnienia. Sluży do wytwarzania podcisnienia w silnikach diesla (silniki benzynowe, biora podcisnienie z ukladu dolotowego - nie posiadaja pompy(dlatego jest zbiornik?)). Niezbedne do pracy wielu ukladow np. serwo hamulcowe, wszelkie zawory typu EGR, N75, Wastegate, itp Wyczytałem że pompka może służyć jeszcze jak jest klima do zamykania i otwierania obiegu wewnętrznego.Wszystko znajduje się w nadkolu przednim lewym.Możliwe że to masz dlatego że masz np ABS?. Ciekawe czy masz zbiorniczek podciśnieniowy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #52 Napisano 13 Maja 2011 To jest pompka do tempomatu więc nie dotyczy klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #53 Napisano 13 Maja 2011 To teraz ja zapytam... Chciałbym montować klimę etapami tj najpierw we wnętrzu a drugim etapie demontaż przedniego pasa i cała zabawa w komorze silnika -robię tak ponieważ nie mam za bardzo kiedy a auto jest praktycznie w ciągłej eksploatacji. Czy po wymianie obudowy wentylatora i podłączeniu instalacji elektrycznej (tylko tej wewnątrz auta) wentylator dmuchawy będzie działał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #54 Napisano 13 Maja 2011 (edytowane) To jest pompka do tempomatu więc nie dotyczy klimy Fakt faktem mam i tempomat ale...klapa pierwsza-obiegu wewnętrznego otwiera sie jeszcze kilka razy po zgaszeniu silnikiem czyli też bierze podciśnienie z akumulatora podciśnienia ...być może to większe z lewej jest od tempomatu a ten mniejszy zawór po prawej jest od klapy -klimy...pisałem o jednym wężu co idzie pod zbiorniczek płynu..jest to gruby gumowy--czyli fakt na tempomat..ale jest jeszcze jeden który wraca inapewno idzie on na klapę.Jak pisałem na ten zaworek idą dwa kabelki w gumowanej wtyczce. ---------- Post added at 11:20 ---------- Previous post was at 11:09 ---------- Czy po wymianie obudowy wentylatora i podłączeniu instalacji elektrycznej (tylko tej wewnątrz auta) wentylator dmuchawy będzie działał? Oczywiście że powinien,nawiew nie potrzebuje żadnego sygnału z komory silnika,panel sprawna opornica, przekaźnik klimy w skrzynce bezpieczników i musi pracować,klapa od obiegu zewnętrznego będzie tylko cały czas otawrta póki nie podłaczysz po nią podciśnienia....oryginalnie tak jest że po zgaszeniu silnika klapa sie otwiera,właczam zapłon (jak jest jeszcze podciśnienie) to klapa sie zamyka i po odpaleniu otwiera sie znów gdy właczę nawiewy. Edytowane 13 Maja 2011 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #55 Napisano 13 Maja 2011 (edytowane) Oczywiście że powinien,nawiew nie potrzebuje żadnego sygnału z komory silnika,panel sprawna opornica, przekaźnik klimy w skrzynce bezpieczników i musi pracować, A jednak nie. Wsadziłem obudowę wentylatora (tą z klimą), rozprowadziłem przewody od dmuchawy do przełącznika obrotów (panelu wentylatorów) i do skrzynki z bezpiecznikami, wpiąłem się w skrzynkę bezpieczników i założyłem przekaźnik nr13 w skrzynkę w lewym górnym rogu... Po włączeniu zapłonu dmuchawa nie działa na żadnym z zakresów. Czy do pokrętła powinno dochodzić napięcie, jak tak to którym przewodem? Kostka 6pinowa (czarny, żółty, niebieski, zielony, biały(cieniutki) i biało-czarny. Z moich nowych obserwacji wynika że napięcie powinno być na dość nietypowym kablu tj czarnym, ale go nie ma. Po rozeznaniu stwierdzam że w/w kabel wychodzi z zielonej kostki w skrzynce bezpieczników. Podałem na krótko napięcie na ten czarny kabelek i dmuchawa działa jak ta lala. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego nie ma napięcia? Edytowane 13 Maja 2011 przez Alex360 Nowe obserwacje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #56 Napisano 13 Maja 2011 Szukaj po schematach inaczej nie dojdziesz a jakoś nie mam werwy szukać tego za ciebie Dziś uruchomiłem z części climatronic z golfa 4/passata b5/audia6 w moim cady sdi i uwierz mi nikogo o nic nie pytałem tylko ślęczałem nad schematami i to nie jednym a w sumie jedynastoma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #57 Napisano 13 Maja 2011 Szukaj po schematach inaczej nie dojdziesz A mógłbyś podrzucić jakiś link lub schemat bo nie mogę nic znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #58 Napisano 13 Maja 2011 (edytowane) Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego nie ma napięcia? U mnie jak ten przekaźnik 13 zaczynał zdychać to pyknięcie w niego uruchamiało nawiewy, po wymianie na inny spokój, sprawdź czy przekaźnik "cyka" jak włączasz nawiew. Szukaj na forum schematu skrzynki przekaźników. Znalazłem http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html Chyba wiem czemu nawiew nie działa, jeśli jest klima to jest dodatkowy bezpiecznik nad skrzynką przekaźników zasila on przekażnik 13,może wymaram z którego pinu w skrzynce powinien wychodzic kabelek na ten bezpiecznik. Wymarałem...wtyczka N pin 3. Bezpiecznik ten bierze zasilanie z akumulatora ,czyli albo kabel z klemy albo szukamy w pustych wtyczkach pod skrzynka napięcia stałego i tam sie podpinamy z bezpiecznikiem. Opis wtyczki w linku powyżej. Edytowane 13 Maja 2011 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #59 Napisano 13 Maja 2011 Sprawdź bezpiecznik 6. Jedynym przekaźnikiem który jest po drodze jest przekaźnik od X-kontakt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #60 Napisano 14 Maja 2011 (edytowane) Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda tak że dmuchawa działa Podawałem napięcie na kostkę ale nic nie działało, podejrzewałem przekaźnik bo nie było słychać klikania, ale okazało się że nie ma podanego napięcia na cewkę. Po podaniu napięcia na cewkę (czarno-żółty kabelek) przekaźniki kliknął i dmuchawa działa. Niestety w szkole dopadła mnie komuna i z ang. mam problemy ale odczytałem oznaczenia kostki ,,N'' stwierdzając że mam całkiem inne kolory przewodów. Do rzeczy: [/url] 1-kostka ,,zielona'' 2-czarno-żółty kabel który wg opisu powinien być ziel-czerw. i to on steruję cewką przekaźnika nr 1 w skrzynce bezpieczników, wychodzi on z ,,zielonej'' kostki idzie do kostki oznaczonej nr 2 i do wsuwki nr 4 gzie powinien iść do komory silnika. Wsuwka nr 2 posiada 1męski pin i pytanie gdzie powinna być podłączona ?? Zaobserwowałem że w komorze silnika idzie na czujnik temp zewnętrznej. Edytowane 14 Maja 2011 przez Alex360 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach