Gość Payek Zgłoś #1 Napisano 28 Listopada 2006 Witam wszystkich. Mam problem tak jak w tytule. Ostatnio kolega wsiadł do mojego autka i odsunął fotel na maksa do tyłu (oczywiście pisze o fotelu kierowcy). Chciałem go spowrotem przysunąć do przodu i... lipa. Podnoszę dźwignię a tu nic, ani w jedną, ani w drugą. Dźwignia jakby lżej "chodziła". Zajżałem pod fotel i zobaczyłem że jakieś plastikowe zakończenie pancerza linki połączonej z dźwignią do regulacji chyba nie jest na miejscu. Jakoś dziwnie luźno "dynda". Po długich bojach żeby przysunąć fotel czy w jedną czy w drugą stronę muszę najpierw jedną ręką przytrzymać tą plastikową część linki a drugą dopiero za dźwignię regulacji przód-tył. Może ktoś miał już taki "ból" i wie jak sobie z tym poradzić? Czy wymienia się taki element? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 28 Listopada 2006 O takiej awari to ja tu nie słyszałem. Niestety ale chyba będziesz musiał wyjąć ten fotel i sprawdzić tą linkę, tak mi się wydaję że będzie do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Payek Zgłoś #3 Napisano 28 Listopada 2006 Dzięki, szkoda że nikt nic nie wie na ten temat (jak piszesz). Nie ma co ziewać - trzeba się wziąść do roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Payek Zgłoś #4 Napisano 18 Lipca 2007 czy może pojawił się ktoś, kto miał podobny problem? samodzielnie nie udało mi się rozwiązać problemu (poprostu nie przesuwam fotela ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RogalPraga Zgłoś #5 Napisano 18 Lipca 2007 tak jak wyżej wspomniał MAREK wyjmij fotel, masz tylko dwie śrubki na torxie z przodu pod swoimi nogami i na maxa do tyłu wyjeżdza Ci fotel....weźmiesz go do góry du.. i będziesz miał mechanizm jak na dłoni. Po stwierdzeniu usterki oczywiście oświecisz nas co się spierd..... a jak ładnie będzie opisane to i w warsztacie zawiśnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Payek Zgłoś #6 Napisano 18 Lipca 2007 dzięki za info, to do roboty, jak mi się uda to jakieś foty porobię i dołączę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość meriam3 Zgłoś #7 Napisano 18 Lipca 2007 Sorki że dołączam się do postu ale problem z fotelem kierowcy ale inna przyczyna Jest tak z racji niewielkiego wzrostu mam fotel ustawiony na maxa do góry i tak jeżdze i też normalnym jest że troche opada po jakimś czasie ale oparcie mam ustawione bardziej do pionu a często jak siadam to oparcie mam na dużym odchyleniu czego nigdy nie robię Pytanie takie czy oparcie ma możliwość samo opadać czy jast to sprzężone z fakąś jego funkcją jast to fotel z regulacją mechaniczną z podgrzewaniem Czy ktoś spotkał sie z powyższą funkcją za co z góry dziekuje meriam3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość glockia Zgłoś #8 Napisano 30 Lipca 2007 Witam Miałem podobny problem z fotelem. Niestety nie da się naprawy przeprowadzić bez wyjęcia go ze środka. W moim przypadku okazało się, że pękło mocowanie dźwigni przesuwu na konstrukcji fotela. Konieczne było przyspawanie dźwigni. Niestety nie uwieczniłem całej pracy na fotkach, więc służę tylko opisem. PZDR Adam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Payek Zgłoś #9 Napisano 30 Lipca 2007 Ja dopiero wróciłem z urlopu i staram się jakoś zorganizować czas żeby się zabrać za ten fotel, ale strasznie ciężko.... ale jak wymontuję fotel, chętnie skorzystam z jakichś porad i sugesti. Oczywiście postaram się "uwiecznić" całą "operację" na fotkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solek111 Zgłoś #10 Napisano 31 Marca 2010 witam u mnie jest taki problem ze podczas próby regulacji siedzenia (chodzi mi tu o ten boczny okrągły dżojstik do tzw poduszki na nerki) Podczas tej ze próby, słychać silniczek jak brzęczy i dziwny stukot mechanizmu lub jak by odgłos plastikowej butelki podczas zgniatania. Czyżby tam była jakaś linka lub mechanizm udupiony .... Hmmm... z góry dziękuje za ewentualne wyjaśnienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kowalski Zgłoś #11 Napisano 4 Marca 2013 Witam serdecznie, Przyłączę się do tematu, chociaż mój problem jest nieco innej natury. Mianowicie - kupiłem Passata B5 FL z ułamaną gałką regulacji fotela w odcinku lędźwiowym. Część gałki jest luzem a część siedzi w środku (biały plastik). Co można z tym zrobić? Nie widziałem nigdzie w internecie całego pokrętła razem z tym plastikiem wewnętrznym. Da się to posklejać? Jeśli tak, to jak do tego się dostać? Będę wdzięczny za pomoc, Pozdrawiam, Filip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 4 Marca 2013 Całe oparcie do rozebrania a części w ASO dostaniesz o nr i ceny pytaj w odpowiednim temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #13 Napisano 4 Marca 2013 jak już temat został odkopany to ja zapytam inaczej , nie ma ktoś na zbyciu, albo za jakieś śmieszne $ cięgna ( linka w pancerzu + ten cypel co wchodzi do szyny) do przesuwania fotela kierowcy z tym zatrzaskiem bo na szrotach u mnie nie widzę a w aso to chyba sobie jaja z ceną robią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #14 Napisano 4 Marca 2013 (edytowane) Witam serdecznie, Przyłączę się do tematu, chociaż mój problem jest nieco innej natury. Mianowicie - kupiłem Passata B5 FL z ułamaną gałką regulacji fotela w odcinku lędźwiowym. Część gałki jest luzem a część siedzi w środku (biały plastik). Co można z tym zrobić? Nie widziałem nigdzie w internecie całego pokrętła razem z tym plastikiem wewnętrznym. Da się to posklejać? Jeśli tak, to jak do tego się dostać? Będę wdzięczny za pomoc, Pozdrawiam, Filip ta biała część składa się z dwóch części jest tak fabrycznie zrobione a pokrętło można osobno nabyć jak znajdę nr to zapodam. aby dostać się do tego pokrętła trzeba po prostu mocniej pociągnąć i wyjdzie następnie wykręcamy dwa wkręty i mamy wsio na wierzchu. Edytowane 4 Marca 2013 przez arkady375 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemcionet Zgłoś #15 Napisano 12 Czerwca 2013 Witam ja mam problem z podnoszeniem i opuszczaniem fotela kierowcy nie wiecie co może być tego przyczyną ? lub co odkręcić i sprawdzić czy coś jest nie tak ? podnosząc dźwignie to lekko się ruszy i już opór jak ją pchasz w dół do opuszczenia siedzenia jest podobnie lekko ruszy i koniec odkręciłem dziś prawą stronę fotelu i nic tam nie stwierdziłem aby coś było nie tak dźwignia idąca do sprężyny dobrze działa w środku nie widzę żadnych ciał obcych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misior1993 Zgłoś #16 Napisano 18 Października 2017 Witam, nie znalazłem nigdzie opisanego podobnego przypadku uszkodzenia fotela, a nie chce zakładać nowego tematu. Pozwolę sobie odkopać obecny. Mianowicie, pewnego dnia wyjeżdżając z podziemnego garażu coś chrupnęło w fotelu i było czuć pod plecami że środek oparcia się zapadł koło 2cm. Problem leżu w regulacji lędźwi. Sama regulacja działa prawidłowo i w pełnym zakresie, ale kiedy wypchnę lędźwie maksymalnie i usiądę na fotelu słychać strzelenie i część lędźwiowa cofa się. Przy naciśnięciu ręką na oparcie też słychać jak coś w środku strzela i się zapada. Miał ktoś podobny problem? Domyślam się, że fotel i tak trzeba będzie rozebrać ale chciałbym wiedzieć czy jest to w ogóle naprawialny temat. Posiada ktoś zdjęcia tego mechanizmu regulacji lędźwi z passata b5fl? Zdjęcie lub schemat pomógłby w rozpoznaniu problemu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #17 Napisano 18 Października 2017 Taki schemat z ETKI http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2001/drive_standart/226/hg_ug/881/subcategory/881050/part_id/4133249/lang/o Ale nie wiem czy coś z niego wywnioskujesz Miałem chyba podobnie w poprzednich fotelach, tzn nic w nich nie chrupało ale przykładając dłoń do tylnej części oparcia na wysokości wyczuwalny był pionowy garb, jakby coś było pękniete Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach