Patrick Zgłoś #1 Napisano 3 Maja 2011 (edytowane) Wątek edytowany, bo pierwotne sprężyny okazały się zbyt mocne. Jako, że w wątku o klapie w sedanie kolega lismulder pokazał to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1312174#post1312174 Postanowiłem, że też muszę to mieć. Trafiłem na ten wątek na forum skody: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33792&postdays=0&postorder=asc&start=0 Tam oni dokładają na siłowniki sprężynki i efekt jest taki: [ame] [/ame] A tu link do firmy sprzedającej te sprężynki: http://www.metalimpex.pl/katalog,d8.html Kod sprężynki, które oni zakładali to SB20051 Sprężyna do podwyższonych obciążeń SB. Zakupiłem takie za niecałe 20 zł od Metalimpexu w Tychach. I klapa pięknie się podnosiła. Niestety siłowniki były już stare i zmęczone i jednego razu wypiął się lewy siłownik z mocowania w klapie w momencie otwierania klapy. Siłownik ze sprężyną spadając rozbił lampę robiąc dziurę w lewej tylnej lampie. Myślałem, że to tylko przypadek, ale niestety siłownik wypinał się co chwilę, zmuszając mnie do ściągnięcia sprężynek. Dodatkowo zaobserwowałem wygięcie się plastikowej końcówki siłownika, co pomagało mu się wypiąć. Co ciekawe, prawy siłownik nigdy sie nie wypiął, poluzowało się jednak mocowanie siłownika w nadwoziu-kulka wkręcona w nadwozie-po dokręceniu, poluzowało się jeszcze raz i więcej juz nie miało szans bo ściągnąłem sprężyny. Być może wypinanie się siłownika było spowodowane starą, zmęczona juz życiem blaszką zabezpieczającą lewy siłownik, która nie wytrzymywała siły dodatkowego obciążenia jaką była sprężyna. W każdym bądź razie postanowiłem nie rezygnować z tego bajeru całkowicie i zakupiłem odboje z scirocco (1k8827761c): http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1398805&postcount=92 Niestety klapa się nie unosiła, więc kupiłem nowe siłowniki na ebayu, firmy JOM do golfa 4 bo podobno to te same co w pasku. Jednak siłowniki okazały się trochę, krótsze niż moje ori i bardzo mocne (według sprzedawcy 20% mocniejsze od ori). Jednak mimo tego, że klapa zamykała się okropnie ciężko na tych siłownikach to dalej nie otwierała się sama do góry:( Postanowiłem więc spróbować ponownie ze spreżynami. Jako, że z pracy przyniosłem trochę różnych sprężyn tego typu, to zacząłem je sprawdzać po kolei zaczynając od najmniejszych. I w końcu udało się. Niebieska sprężyna o symbolu SB16032 siedzi w aucie już ponad tydzień i póki co żadnych negatywnych skutków. Klapa otwiera się za każdym razem sama, a i dużo lżej jest ją zamknąć ręcznie w porównaniu do pierwszej użytej sprężyny: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1401956&postcount=106 I to by było na tyle co chodzi o spręzynki na chwilę obecną. Oczywiście jesli wystąpia jakieś negatywne skutki od razu o tym poinformuje. Siłowniki ściąga się prosto-podważa blaszkę zabezpieczającą, ściąga się siłownik, potem żabką przytrzymałem tłok przy końcówce, a drugą żabką odkręciłem końcówkę-poszło łatwo. Następnie nawinąłem przy końcówce tyle taśmy czarnej izolacyjnej, żeby sprężyna trzymała się w jednym miejscu. Nakręciłem sprężynę, końcówkę, założyłem i tyle. Należy tez dać podkładki z każdej strony sprężyny. Następnie potrzebujemy starego laptopa z rs232, żeby przeprogramować moduł komfortu na odskakiwanie klapy po naciśnięciu przycisku na pilocie-ostatnie roczniki 3bg fabrycznie niestety uaktywniają tylko klamkę w klapie po naciśnięciu przycisku na pilocie, więc z automatycznie otwieranej klapy nici. Ale opisanym tu programem: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=54921&postcount=3 można pod dosem przeprogramować moduł komfortu. Miałem trochę z tym problemów, bo jak się okazało nie każdy lapek z rs232 sie nada. Najpierw kupiłem IBM ThinkPad 600E i za nic w świecie nie mogłem się połączyć z modułem. Potem pozyczyłem laptopa Toschiby i na tym wreszcie sie udało. Taki sam tez kupiłem sobie Tutaj opisałem wszystko o przeprogramowaniu modułu: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1349999&postcount=25 A tutaj jak mi klapa rozbiła lampę: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1350178&postcount=29 Ważne-wasze siłowniki, o ile nie macie ori, mogą się różnić wymiarami-np cylinder może być dłuższy i spowoduje to brak możliwości zamknięcia klapy ze sprężynką na siłowniku lub jej nie naturalne ułożenie. Sprawdźcie to przy montażu. Przekodowanie modułu jest możliwe tylko i wyłącznie dosowym programem VDS PRO z współpracującym z nim kablem kkl. Nie da się tego zrobić niczym innym! Żaden vag com, vcds, vag commander nic tu nie zdziała. Oczywiście nie biorę żadnej odpowiedzialności za to co robicie ze swoimi samochodami. Ja postanowiłem spróbować i opisałem co i jak zrobiłem. Jestem również świadomy, że nie zawsze takie modyfikacje wychodzą na dobre, dlatego wszelkie negatywne skutki od razu tu opisuje, aby każdy miał ich świadomość. Jeśli jednak chcesz spróbować, tak jak ja to zrobiłem-masz tu wszystko ładnie opisane Edytowane 15 Listopada 2014 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vindevil Zgłoś #2 Napisano 3 Maja 2011 A po co? Jak kombinować z otwieraniem to i zamykanie zrobić! Jak się bawić to się bawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
g_b Zgłoś #3 Napisano 3 Maja 2011 kombinuj i pochwal sie efektami!! czeka wielu- jestem pewien! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #4 Napisano 3 Maja 2011 A po co? Jak kombinować z otwieraniem to i zamykanie zrobić! Jak się bawić to się bawić. Chciałbym zobaczyć czy jesteś w stanie bez rzeźby i za 20zł zrobić otwieranie i zamykanie klapy...Jeśli tak to daj opis-montuje bez wahania :dobrze ---------- Post added at 14:05 ---------- Previous post was at 14:04 ---------- kombinuj i pochwal sie efektami!! czeka wielu- jestem pewien! Wiesz, że lubię kombinować i jak tylko to zrobię to pokażę Muszę to mieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vindevil Zgłoś #5 Napisano 3 Maja 2011 Nie chciało by mi się , za stary jestem. Choć w beemce mam zrobione zamykanie i otwieranie klapy silnikiem od wycieraczek. Do otwierania sprężyna a klapnięcia silnik z cięgnem i mimośrodem. Jak będę pamiętał to zrobię zdjęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #6 Napisano 3 Maja 2011 No nieźle. Ja będę zadowolony jak mi się sama będzie tylko otwierać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siara1983 Zgłoś #7 Napisano 3 Maja 2011 Koledzy a moze ktos opisac jak dokladnie zamontowac te sprezynki....?? trzeba cos przerabiac dorabiac.....?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #8 Napisano 3 Maja 2011 Trzeba ściągnąć końcówkę z siłownika-podobno schodzi dość opornie i imadło pomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #9 Napisano 8 Maja 2011 Dobra panowie-sprężynki działają-edit w pierwszym poście. Przekodowac modułu jeszcze mi się nie udało:( kupiłem lapka z rs232 i dalej nici z połączenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #10 Napisano 8 Maja 2011 fajnie ze sie udalo, a moglbys zrobic jakis pelno metrazowy film, jak to sie podnosi? bo ten kolega z tematu z klapa od sedana chyba mial cos innego zastosowane, a chcialbym wiedziec z jakim wigorem podnosi sie ta klapa pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #11 Napisano 9 Maja 2011 Filmik jest w poście pierwszym-co prawda lepiej było by widać gdyby ktoś z boku to nakręcił, ale nie miałem akurat nikogo. Dużo zależy od samych siłowników w jakim są stanie. U mnie są już słabe i widać pewne zwolnienie w momencie przejęcia pracy przez siłownik. Później popadało i się ochłodziło do 12tu stopni i klapa stawała w połowie drogi-także na zimę na pewno będę musiał zmienić siłowniki, ale to już wiedziałem wcześniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek73 Zgłoś #12 Napisano 9 Maja 2011 Kupiłem też starego laptopa z rs232, żebym mógł przeprogramować moduł komfortu na odskakiwanie klapy po naciśnięciu przycisku na pilocie-ostatnie roczniki 3bg fabrycznie niestety uaktywniają tylko klamkę w klapie po naciśnięciu przycisku na pilocie, więc z automatycznie otwieranej klapy nici. Ale opisanym tu http://forum.vw-passat.pl/showpost.p...21&postcount=3 programem można pod dosem przeprogramować moduł komfortu. Czy nie można tego zrobić w kodowaniu modułu komfortu? Konieczne jest przeprogramowanie pod dos-em, przecież domykanie i otwieranie szyb z pilota jest już możliwe za pomocą programu "Motordiag Komfort" też nie trzeba dos-u. Czytałem trochę postów i z tego co zrozumiałem sedany mają tak zaprogramowany moduł, że klapa im odskakuje (chyba że się mylę), może wystarczy coś w kodowaniu zmienić naszych variantów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #13 Napisano 9 Maja 2011 może wystarczy coś w kodowaniu zmienić naszych variantów. Nie wystarczy bo to nie kwiestia kodowania, procedura taka sama jak przy domykaniu szyb zanim pojawił się "motordiag", zresztą w 3B "motordiag" jest chyba bezużyteczny i też trzeba się bawić pod dosem jeśli ktoś chce domykanie szyb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #14 Napisano 9 Maja 2011 Czy nie można tego zrobić w kodowaniu modułu komfortu? Konieczne jest przeprogramowanie pod dos-em, przecież domykanie i otwieranie szyb z pilota jest już możliwe za pomocą programu "Motordiag Komfort" też nie trzeba dos-u.Czytałem trochę postów i z tego co zrozumiałem sedany mają tak zaprogramowany moduł, że klapa im odskakuje (chyba że się mylę), może wystarczy coś w kodowaniu zmienić naszych variantów. Było by fajnie. Z tego co widziałem to w nowych vagach można to vcdsem za pomocą długiego kodowania zrobić, no ale u mnie nie ma tak dobrze. Ręce mi już opadają. Chyba oleje te laptopy i pożyczę od kolegi starego pc i nim to zrobię. No i jeszcze jest opcja czy mój kkl zadziała z vdsem, bo to też loteria, eh. Nawet już mi przez myśl przeszło czy nie kupić modułu ze starszego rocznika, który jeszcze fabrycznie był zaprogramowany na odskakiwanie-może by prościej tak było... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek73 Zgłoś #15 Napisano 9 Maja 2011 Właśnie sprawdziłem u kumpla w sedanie klapa odskakuje i można ją od razu otworzyć bez łapania i otwierania za pomocą klamki. W variancie jest tylko odblokowanie zamka, a żeby można było otworzyć, ale trzeba za pomocą klamki. Ma ktoś pomysł w czym jest różnica, czy w mechanizmie zamka siłownika itp, czyli po stronie mechanicznej, czy różnica jest w kodowaniu modułu komfortu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #16 Napisano 9 Maja 2011 Varianty też tak miały. Różnica polega tylko i wyłącznie w kodowaniu: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=2361097#post2361097 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #17 Napisano 9 Maja 2011 Ja mam Varianta z 2001 r i też trzeba nacisnąć przycisk aby otworzyć, nie wystarczy przycisk z kabiny czy z kluczyka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #18 Napisano 9 Maja 2011 Patrick a mógłbyś sprawdzić ile ta sprężyna ma po ściśnięciu.Bo rozumiem ,że ten symbol SB20051 odnosi się do otworu w środku czyli 2 cm i długości 5,1 cm i dlatego Ci ta sprężyna weszła na główkę od amorka ,na filmie ze Skodą widać ,że sprężyna jest o średnicy 1cm i nie wchodzi na główkę czyli SB10051.Myślę nad zastosowaniem jej w sedanie z mocniejszymi amorkami od audi A6 i w sedanie po ściśnięciu amorka zostaje 2cm tłoka i chyba trzeba by było zastosować krótszą sprężynę,która po ściśnięciu będzie miała właśnie te 2 cm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek73 Zgłoś #19 Napisano 9 Maja 2011 Patrick a mógłbyś sprawdzić ile ta sprężyna ma po ściśnięciu.Bo rozumiem ,że ten symbol SB20051 odnosi się do otworu w środku czyli 2 cm i długości 5,1 cm i dlatego Ci ta sprężyna weszła na główkę od amorka ,na filmie ze Skodą widać ,że sprężyna jest o średnicy 1cm i nie wchodzi na główkę czyli SB10051. to jest opis sprężyny Uploaded with ImageShack.us Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #20 Napisano 9 Maja 2011 Patrick a mógłbyś sprawdzić ile ta sprężyna ma po ściśnięciu.Bo rozumiem ,że ten symbol SB20051 odnosi się do otworu w środku czyli 2 cm i długości 5,1 cm i dlatego Ci ta sprężyna weszła na główkę od amorka ,na filmie ze Skodą widać ,że sprężyna jest o średnicy 1cm i nie wchodzi na główkę czyli SB10051.Myślę nad zastosowaniem jej w sedanie z mocniejszymi amorkami od audi A6 i w sedanie po ściśnięciu amorka zostaje 2cm tłoka i chyba trzeba by było zastosować krótszą sprężynę,która po ściśnięciu będzie miała właśnie te 2 cm. Kod sprężyn miałem z forum skody i takie tez zakupiłem. Ile się ściska ciężko określić, bo nie mogę tego zobaczyć jak zamknę, klapę, ale po śladzie jaki jest na tłoczysku można zobaczyć, że miejsca zostaje tylko ok 1 cm-czyli tylko 1 cm tłoka nie chowa się w siłownik gazowy. Ten cm w połączeniu z tym, że sprężyna weszła na główkę powoduje, że rozmiar jest akurat w moim przypadku ---------- Post added at 11:52 ---------- Previous post was at 11:49 ---------- Wydaję mi się, że w skodzie główka siłownika jest inna i dlatego sprężyna nie weszła na nią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach