Skocz do zawartości
Patrick

Automatycznie podnoszona klapa w KOMBI-to działa!

Rekomendowane odpowiedzi

Czekaj czekaj,  trzeba ciągnąć od przekaźnika do siłownika plus?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, polonez15 napisał:

Czekaj czekaj,  trzeba ciągnąć od przekaźnika do siłownika plus?

Tak , przekaźnik zmienia masę z modułu na plus do siłownika 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ale jak rozumiem w momencie wciśnięcia klamki na pinie 4 pojawia się masa? W ori jest on wolny czy podpięty?  Ja myślałem, żeby zamienić piny klamki z pinem przycisku klapy w drzwiach, ale ten zapewne leci do sterownika przy szybie i dopiero CANem do komfortu...

Edytowane przez polonez15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie , jak naciśniesz z pilota środkowy przycisk to wtedy pojawia się masa . U mnie był wolny 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po udanej reanimacji obu nieżywych wkładek do zamków, postanowiłem zrobić sobie autootwieranie klapy.

Zrobiłem sobie małe testy czy czasami mój moduł komfortu nie otwiera klapy już teraz, bez programowania. Zauważyłem, że po przekręceniu wkładki klapy do pozycji manualnego otwierania (czyli brak reakcji klapy na centralny zamek), wyciągnięciu kluczyka z wkładki, przyciśnięciu i przytrzymaniu przycisku otwarcia klapy przy klapie i jednoczesnym przyciśnięciu środkowego przycisku na pilocie, języczek zamka się odblokowuje, czyli klapa jest otwarta.

Logika otwierania klapy jest taka, że w tej pozycji wkładki do zamka klapy nie powinno być żadnej reakcji przy wciskaniu przycisku otwierania przy klapie. I rzeczywiście, nie było reakcji. Natomiast jak widać, klapa się otwiera (tzn. języczek zamka klapy się odblokowuje) po przyciśnięciu tych obu przycisków.

Oczywiście, może to być konsekwencją jakichś zmienionych ustawień w moim module komfortu, a może jest to standard w każdym pasku?

Niewiele mi to daje w temacie auto-otwierania klapy z pilota, bo bez sensu jest dymać do klapy, trzymać przycisk i otwierać pilotem, ale może ktoś mając to info, wymyśli jakiś inny sposób (zamiast programowania modułu), aby zadziałało auto-otwieranie po przyciśnięciu środkowego przycisku na pilocie :):) ?? Nie zależy mi na jednoczesnym działaniu przycisku klapy oraz przycisku na pilocie (temat z paru postów wyżej kolegi vwtdi90).

Jak nie, to muszę kupić kabel vag-com, co jest następnym wydatkiem, a żal mi trochę bo mam już kabel vag-usb (bawiłem się w motordiag i w odblokowanie auto-zamykania szyb z pilota).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz nic programować. Przykład Kamila pokazuje ze wystarczy pociągnąć jeden przewód z modułu komfortu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że mam ten podstawowy problem, że jestem noga z elektroniki/automatyki :) Stąd nie rozumiem skrótów myślowych :) z postów kolegów, którzy zrobili już tego moda i na podstawie tych postów nawet nie wiedziałbym jak się za to zabrać (zdecydowanie lepiej radzę sobie w mechanice).

To znaczy - jeżeli ktoś by mi napisał który kabelek z którym dokładnie połączyć (mam oczywiście wersję kombi b5fl) oraz jak i gdzie wpiąć ten przekaźnik i jaki to ma być przekaźnik to pewnie bym sobie poradził, koledzy pomóźcie proszę :) Jeżeli miałbym robić tego moda to czy muszę mieć wersję modułu komfortu dokładnie taką jak vwtdi90 oraz te same ustawienia komórek w module? Chodzi mi tylko o to, żebym żebym nie uwalił modułu i żeby nic się nie działo później podczas eksploatacji (np jakieś nagłe rozładowania akumulatora czy inne niespodzianki). Nie jestem pierwszym właścicielem tego paska i nie wiem czy oprócz mnie ktoś nie grzebał w module. W pasku z punktu widzenia logiki/automatyki działania oczywiście wszystko działa przez te parę lat jak go posiadam i nie chciałbym tego zmieniać. Ale oczywiście jestem gotowy zaryzykować. 

W temacie sprężyn mam ogólne pytanko: po wielu modach/wersjach, wypadkach itp radzicie stosować sprężyny z firmy metalimpex (zielone/niebieskie) o długości 32mm i średnicy wewnętrznej/zewnętrznej 10/20mm. Natomiast na aukcji http://allegro.pl/automatyczne-otwieranie-bagaznika-vw-passat-b5-fl-i6960819590.html  widać, że sprężyny są co najmniej ze dwa razy dłuższe i na pierwszy rzut oka są wykonane z cieńszego drutu. Z jednej strony goście dają na te siłowniki rok gwarancji, a z drugiej strony koledzy w tym poście piszą, że rozwiązanie z krótszymi sprężynami działa im już ze 2-3 lata... z uwagi na to, że kupiłem już siłowniki i metalowe końcówki ale jestem jeszcze przed zakupem sprężyn, zastanawiam się które rozwiązanie sprężyn jest lepsze z punktu widzenia niezawodności i trwałości.

I jeszcze jedno: ile kasy płacliście obecnie za te sprężyny z metalimpexu? Tamta firma z aukcji ma na alledrogo też do sprzedania różne sprężyny i zastanawiam się gdzie by taniej wyszło razem z przesyłką.

Edytowane przez opacik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/automatyczne-otwieranie-bagaznika-vw-passat-b5-fl-i6960819590.html
Mam ten zestaw , na zdjęcie poglądowe nie patrz na sprężynka jest króciutka tak jak z firmy metalimpex, koszt 56 zł z wysyłką ...

Sprężynki metalimpex są dostępne już .

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WP_20180106_13_50_06_Pro.thumb.jpg.72efbbdf4eb65272b2ce4cc9e60f8137.jpg

C-sb20032
A,D- sg20032
B- oznaczeń nie znam 


Tutaj sprężynki jakie testowałem :ok 

A skrócona,  C D- z metalimpex 

B  - z tej aukcji http://allegro.pl/automatyczne-otwieranie-bagaznika-vw-passat-b5-fl-i6960819590.html  dostajemy dystanse (u) żeby sprężynki nie latały ;)

Testy robione na siłownikach 530 N 

http://allegro.pl/silownik-teleskop-klapy-bagaznika-audi-a4-allroad-i6423185100.html

 

Moje spostrzeżenia : 

 

Na sprężynkach B klapa raz się uniosła po zastosowaniu 2 podkładek x klapa unosiła się bez problemu po ok. tygodniu sprężynka powiedziała dość jest za słaba . 

Sprężynka D + podkładka świetnie się spisuje do tej pory nie mam zastrzeżeń :ok 

Sprężynka AC + podkładka x mhhhm dość topornie się zamyka klapa i ten zestaw jest za mocny .... 

 

Testy były robione w niskich temperaturach -5/ 5 stopni powyżej 10 + będzie to śmigać  ? 

Edytowane przez vwtdi90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hi there,

I'm from Hungary and I'm lost in lot of comment. I would like to mod my tailgate to automatic open. Can you help me what kind of spring need this? And where can I buy it?

Thanks for your help!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 2018. 01. 15. at 9:49 AM, rekinek7 said:

Springs number sg20031,

You can buy it here http://www.metalimpex.pl

I wrote an e-mail but don't get answer long ago.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem pół  auta i juz się cieszyłem sukcesem, a tu zonk.

Mod z sygnałem z komfortu działa przez przekaźnik ale problem w tym ze sygnał nie ginie... po zamknięciu klapy samoczynnie zamek otwiera się ponownie.

Co dziwne gdy odepne przewód od siłownika i wepnę go ponownie to zamek nie rusza,  dopiero przytrzymanie kluczyka ponownie otwiera zamek i znów nie mogę zamknąć.

 

Sygnał z 4 pinu, lecz u mnie nie byl on wolny. Wychodzi z niego jasno zielony przewód...

Ktoś oprócz mnie i @vwtdi90 próbował?

Jakieś sugestie?

 

Moduł o nr 1c0 959 799 b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.01.2018 o 17:25, marcin_pesel napisał:

Rozebrałem pół  auta i juz się cieszyłem sukcesem, a tu zonk.

Mod z sygnałem z komfortu działa przez przekaźnik ale problem w tym ze sygnał nie ginie... po zamknięciu klapy samoczynnie zamek otwiera się ponownie.

Co dziwne gdy odepne przewód od siłownika i wepnę go ponownie to zamek nie rusza,  dopiero przytrzymanie kluczyka ponownie otwiera zamek i znów nie mogę zamknąć.

 

Sygnał z 4 pinu, lecz u mnie nie byl on wolny. Wychodzi z niego jasno zielony przewód...

Ktoś oprócz mnie i @vwtdi90 próbował?

Jakieś sugestie?

 

Moduł o nr 1c0 959 799 b

Kolega 09tp (Marcin) chyba ogarnął problem :ok 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz może w jaki sposób?

...ja juz wszystko poskładałem :dupablada

@09tp to tablicy :lol

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co wydaje mi się że ten jasno zielony przewód w kostce 23-pinowej to k-line. Ja natomiast sposobem Kamila podpiąłem żaróweczkę i metoda prób i błędów sprawdzałem każdy pin w dwóch kostkach na module komfortu . Zaobserwowałem że w kostce 15-pinowej na pinie 12 pojawia się szukany sygnał . Nie podłączyłem jeszcze wszystkiego na sztywno , gdyż strasznie wiało . Ale efekt był taki że klapa się otwierała po drugim wciśnięciu przycisku na pilocie ... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś trop, mnie również pogoda zniechęciła  i nawet nie szukałem dalej gdzie może być taki sygnał. 

No nic... póki co przekoduje moduł na sedana i będzie działać tak jak to w pierwszym poście, a jak będą to tego warunki to powalczę dalej. Daj znać jakbyś ogarnął to w 100% 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 2011. 06. 02. at 3:15 PM, Patrick said:

Wczoraj odkryłem w pracy, że maszyny tłocznie używają sprężynki takiego typu jak moje, tylko w różnych rozmiarach i kolorach:

DSC00799.jpg

Oczywiście nie omieszkam wypróbować innych ;) Zastanawiają mnie zwłaszcza te mniejszej średnicy-lepiej sie powinny komponować, o ile wejdą na siłownik, a myślę, że tak. Kolory oznaczają wytrzymałość sprężyny-kolejno od najsłabszej:zielona, niebieska, czerwona, żółta.

 

Poszukałem w necie i znalazłem firmę, która to sprzedaje w UK. Więc jak ktoś nie ma jak z PL ściągnąć, to może warto zapytać ile tu by kosztowały takie sprężynki:

http://www.assocspring.co.uk/media/PDF/Product%20Selector%20UK/Die%20Spring%20UK%20links.pdf

Hi, 

Can you tell me which type spring(product code?) is good to auto tailgate opening from www.assocspring.co.uk?

Thanks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do czego służy część oznaczona jako 3B0 953 236 D?? Czy ona powoduje automatyczne otwieranie tym razem maski samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3B0 953 236 to mikroprzełącznik zamka maski. Nie ma on nic wspólnego z automatycznym otwieraniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności