polonez15 Zgłoś #301 Napisano 1 Stycznia 2018 Czekaj czekaj, trzeba ciągnąć od przekaźnika do siłownika plus? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #302 Napisano 1 Stycznia 2018 Godzinę temu, polonez15 napisał: Czekaj czekaj, trzeba ciągnąć od przekaźnika do siłownika plus? Tak , przekaźnik zmienia masę z modułu na plus do siłownika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #303 Napisano 1 Stycznia 2018 (edytowane) Spoko, ale jak rozumiem w momencie wciśnięcia klamki na pinie 4 pojawia się masa? W ori jest on wolny czy podpięty? Ja myślałem, żeby zamienić piny klamki z pinem przycisku klapy w drzwiach, ale ten zapewne leci do sterownika przy szybie i dopiero CANem do komfortu... Edytowane 1 Stycznia 2018 przez polonez15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #304 Napisano 1 Stycznia 2018 Nie , jak naciśniesz z pilota środkowy przycisk to wtedy pojawia się masa . U mnie był wolny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opacik Zgłoś #305 Napisano 3 Stycznia 2018 Witam, Po udanej reanimacji obu nieżywych wkładek do zamków, postanowiłem zrobić sobie autootwieranie klapy. Zrobiłem sobie małe testy czy czasami mój moduł komfortu nie otwiera klapy już teraz, bez programowania. Zauważyłem, że po przekręceniu wkładki klapy do pozycji manualnego otwierania (czyli brak reakcji klapy na centralny zamek), wyciągnięciu kluczyka z wkładki, przyciśnięciu i przytrzymaniu przycisku otwarcia klapy przy klapie i jednoczesnym przyciśnięciu środkowego przycisku na pilocie, języczek zamka się odblokowuje, czyli klapa jest otwarta. Logika otwierania klapy jest taka, że w tej pozycji wkładki do zamka klapy nie powinno być żadnej reakcji przy wciskaniu przycisku otwierania przy klapie. I rzeczywiście, nie było reakcji. Natomiast jak widać, klapa się otwiera (tzn. języczek zamka klapy się odblokowuje) po przyciśnięciu tych obu przycisków. Oczywiście, może to być konsekwencją jakichś zmienionych ustawień w moim module komfortu, a może jest to standard w każdym pasku? Niewiele mi to daje w temacie auto-otwierania klapy z pilota, bo bez sensu jest dymać do klapy, trzymać przycisk i otwierać pilotem, ale może ktoś mając to info, wymyśli jakiś inny sposób (zamiast programowania modułu), aby zadziałało auto-otwieranie po przyciśnięciu środkowego przycisku na pilocie ?? Nie zależy mi na jednoczesnym działaniu przycisku klapy oraz przycisku na pilocie (temat z paru postów wyżej kolegi vwtdi90). Jak nie, to muszę kupić kabel vag-com, co jest następnym wydatkiem, a żal mi trochę bo mam już kabel vag-usb (bawiłem się w motordiag i w odblokowanie auto-zamykania szyb z pilota). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #306 Napisano 3 Stycznia 2018 Nie musisz nic programować. Przykład Kamila pokazuje ze wystarczy pociągnąć jeden przewód z modułu komfortu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opacik Zgłoś #307 Napisano 3 Stycznia 2018 (edytowane) Tylko że mam ten podstawowy problem, że jestem noga z elektroniki/automatyki Stąd nie rozumiem skrótów myślowych z postów kolegów, którzy zrobili już tego moda i na podstawie tych postów nawet nie wiedziałbym jak się za to zabrać (zdecydowanie lepiej radzę sobie w mechanice). To znaczy - jeżeli ktoś by mi napisał który kabelek z którym dokładnie połączyć (mam oczywiście wersję kombi b5fl) oraz jak i gdzie wpiąć ten przekaźnik i jaki to ma być przekaźnik to pewnie bym sobie poradził, koledzy pomóźcie proszę Jeżeli miałbym robić tego moda to czy muszę mieć wersję modułu komfortu dokładnie taką jak vwtdi90 oraz te same ustawienia komórek w module? Chodzi mi tylko o to, żebym żebym nie uwalił modułu i żeby nic się nie działo później podczas eksploatacji (np jakieś nagłe rozładowania akumulatora czy inne niespodzianki). Nie jestem pierwszym właścicielem tego paska i nie wiem czy oprócz mnie ktoś nie grzebał w module. W pasku z punktu widzenia logiki/automatyki działania oczywiście wszystko działa przez te parę lat jak go posiadam i nie chciałbym tego zmieniać. Ale oczywiście jestem gotowy zaryzykować. W temacie sprężyn mam ogólne pytanko: po wielu modach/wersjach, wypadkach itp radzicie stosować sprężyny z firmy metalimpex (zielone/niebieskie) o długości 32mm i średnicy wewnętrznej/zewnętrznej 10/20mm. Natomiast na aukcji http://allegro.pl/automatyczne-otwieranie-bagaznika-vw-passat-b5-fl-i6960819590.html widać, że sprężyny są co najmniej ze dwa razy dłuższe i na pierwszy rzut oka są wykonane z cieńszego drutu. Z jednej strony goście dają na te siłowniki rok gwarancji, a z drugiej strony koledzy w tym poście piszą, że rozwiązanie z krótszymi sprężynami działa im już ze 2-3 lata... z uwagi na to, że kupiłem już siłowniki i metalowe końcówki ale jestem jeszcze przed zakupem sprężyn, zastanawiam się które rozwiązanie sprężyn jest lepsze z punktu widzenia niezawodności i trwałości. I jeszcze jedno: ile kasy płacliście obecnie za te sprężyny z metalimpexu? Tamta firma z aukcji ma na alledrogo też do sprzedania różne sprężyny i zastanawiam się gdzie by taniej wyszło razem z przesyłką. Edytowane 3 Stycznia 2018 przez opacik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #308 Napisano 3 Stycznia 2018 http://allegro.pl/automatyczne-otwieranie-bagaznika-vw-passat-b5-fl-i6960819590.html Mam ten zestaw , na zdjęcie poglądowe nie patrz na sprężynka jest króciutka tak jak z firmy metalimpex, koszt 56 zł z wysyłką ... Sprężynki metalimpex są dostępne już . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #309 Napisano 6 Stycznia 2018 (edytowane) C-sb20032 A,D- sg20032 B- oznaczeń nie znam Tutaj sprężynki jakie testowałem A skrócona, C D- z metalimpex B - z tej aukcji http://allegro.pl/automatyczne-otwieranie-bagaznika-vw-passat-b5-fl-i6960819590.html dostajemy dystanse (u) żeby sprężynki nie latały Testy robione na siłownikach 530 N http://allegro.pl/silownik-teleskop-klapy-bagaznika-audi-a4-allroad-i6423185100.html Moje spostrzeżenia : Na sprężynkach B klapa raz się uniosła po zastosowaniu 2 podkładek x klapa unosiła się bez problemu po ok. tygodniu sprężynka powiedziała dość jest za słaba . Sprężynka D + podkładka świetnie się spisuje do tej pory nie mam zastrzeżeń Sprężynka AC + podkładka x mhhhm dość topornie się zamyka klapa i ten zestaw jest za mocny .... Testy były robione w niskich temperaturach -5/ 5 stopni powyżej 10 + będzie to śmigać ? Edytowane 6 Stycznia 2018 przez vwtdi90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vega_fe Zgłoś #310 Napisano 12 Stycznia 2018 Hi there, I'm from Hungary and I'm lost in lot of comment. I would like to mod my tailgate to automatic open. Can you help me what kind of spring need this? And where can I buy it? Thanks for your help! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #311 Napisano 15 Stycznia 2018 Springs number sg20031, You can buy it here http://www.metalimpex.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vega_fe Zgłoś #312 Napisano 17 Stycznia 2018 On 2018. 01. 15. at 9:49 AM, rekinek7 said: Springs number sg20031, You can buy it here http://www.metalimpex.pl I wrote an e-mail but don't get answer long ago. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #313 Napisano 19 Stycznia 2018 Rozebrałem pół auta i juz się cieszyłem sukcesem, a tu zonk. Mod z sygnałem z komfortu działa przez przekaźnik ale problem w tym ze sygnał nie ginie... po zamknięciu klapy samoczynnie zamek otwiera się ponownie. Co dziwne gdy odepne przewód od siłownika i wepnę go ponownie to zamek nie rusza, dopiero przytrzymanie kluczyka ponownie otwiera zamek i znów nie mogę zamknąć. Sygnał z 4 pinu, lecz u mnie nie byl on wolny. Wychodzi z niego jasno zielony przewód... Ktoś oprócz mnie i @vwtdi90 próbował? Jakieś sugestie? Moduł o nr 1c0 959 799 b Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #314 Napisano 21 Stycznia 2018 Dnia 19.01.2018 o 17:25, marcin_pesel napisał: Rozebrałem pół auta i juz się cieszyłem sukcesem, a tu zonk. Mod z sygnałem z komfortu działa przez przekaźnik ale problem w tym ze sygnał nie ginie... po zamknięciu klapy samoczynnie zamek otwiera się ponownie. Co dziwne gdy odepne przewód od siłownika i wepnę go ponownie to zamek nie rusza, dopiero przytrzymanie kluczyka ponownie otwiera zamek i znów nie mogę zamknąć. Sygnał z 4 pinu, lecz u mnie nie byl on wolny. Wychodzi z niego jasno zielony przewód... Ktoś oprócz mnie i @vwtdi90 próbował? Jakieś sugestie? Moduł o nr 1c0 959 799 b Kolega 09tp (Marcin) chyba ogarnął problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #315 Napisano 21 Stycznia 2018 Wiesz może w jaki sposób? ...ja juz wszystko poskładałem @09tp to tablicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
09tp Zgłoś #316 Napisano 21 Stycznia 2018 Wiesz co wydaje mi się że ten jasno zielony przewód w kostce 23-pinowej to k-line. Ja natomiast sposobem Kamila podpiąłem żaróweczkę i metoda prób i błędów sprawdzałem każdy pin w dwóch kostkach na module komfortu . Zaobserwowałem że w kostce 15-pinowej na pinie 12 pojawia się szukany sygnał . Nie podłączyłem jeszcze wszystkiego na sztywno , gdyż strasznie wiało . Ale efekt był taki że klapa się otwierała po drugim wciśnięciu przycisku na pilocie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #317 Napisano 21 Stycznia 2018 Jest jakiś trop, mnie również pogoda zniechęciła i nawet nie szukałem dalej gdzie może być taki sygnał. No nic... póki co przekoduje moduł na sedana i będzie działać tak jak to w pierwszym poście, a jak będą to tego warunki to powalczę dalej. Daj znać jakbyś ogarnął to w 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vega_fe Zgłoś #318 Napisano 22 Stycznia 2018 On 2011. 06. 02. at 3:15 PM, Patrick said: Wczoraj odkryłem w pracy, że maszyny tłocznie używają sprężynki takiego typu jak moje, tylko w różnych rozmiarach i kolorach: Oczywiście nie omieszkam wypróbować innych Zastanawiają mnie zwłaszcza te mniejszej średnicy-lepiej sie powinny komponować, o ile wejdą na siłownik, a myślę, że tak. Kolory oznaczają wytrzymałość sprężyny-kolejno od najsłabszej:zielona, niebieska, czerwona, żółta. Poszukałem w necie i znalazłem firmę, która to sprzedaje w UK. Więc jak ktoś nie ma jak z PL ściągnąć, to może warto zapytać ile tu by kosztowały takie sprężynki: http://www.assocspring.co.uk/media/PDF/Product%20Selector%20UK/Die%20Spring%20UK%20links.pdf Hi, Can you tell me which type spring(product code?) is good to auto tailgate opening from www.assocspring.co.uk? Thanks Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ruslan Zgłoś #319 Napisano 4 Lutego 2018 Do czego służy część oznaczona jako 3B0 953 236 D?? Czy ona powoduje automatyczne otwieranie tym razem maski samochodu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #320 Napisano 4 Lutego 2018 3B0 953 236 to mikroprzełącznik zamka maski. Nie ma on nic wspólnego z automatycznym otwieraniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach