Skocz do zawartości
Patrick

Automatycznie podnoszona klapa w KOMBI-to działa!

Rekomendowane odpowiedzi

@vipereeek niby tak ale nie do końca ;) kratki te działają w jednym kierunku, i to przeciwnym. 

Otwierają się gdy zamykasz drzwi/klapę wyrównując ciśnienie w środku ale zasysając powietrze w wewnątrz podczas otwierania np. klapy  gumki w kratkach szczelnie przylegają do nich blokując przepływ powietrza 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niedawno miałem zrzucony zderzak tylny i tak jest ;) coś za zasadzie zaworu zwrotnego, puszcza tylko w jedną stronę, na zewnątrz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, marcin_pesel napisał:

niedawno miałem zrzucony zderzak tylny i tak jest ;) coś za zasadzie zaworu zwrotnego, puszcza tylko w jedną stronę, na zewnątrz 

No i z perspektywy działania klapy jest to błąd. :nuda

Zastanawiam się czy choć w minimalnym stopniu ich zamknięcie pełni funkcję ochrony przed dostaniem się wody do środka bo jak nie to można by było pozbyć się po jednym najwyższym listku z każdej strony. :)

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Woda nie powinna być jakimś wielkim problemem, kratki osłonięte są zderzakiem i znajdują się dosyć wysoko. ewentualnie można by pokusić się o jakiś nawiert/odpływ poniżej kratek.

Bardziej bym obawiał się zapachu spalin na postoju, wydech jest dosyć  blisko lewej kratki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, vipereeek napisał:

lapa w momencie otwierania się walczy z dodatkową siłą podciśnienia które występuje w kabinie.

Zrób eksperyment i pobaw się klapą przy otwartych dowolnych drzwiach.

Gwarantuję Ci że klapa będzie się otwierała za każdym razem. :)

Ja połowicznie poradziłem sobie z tym problemem wywalając połowę niepotrzebnych gratów które wozi się w bocznych schowkach bagażnika.

Skutecznie blokowały one przepływ powietrza do kratek wentylacyjnych znajdujących się na spodach tych że schowków. 

masz rację otwarcie drzwi zawsze pomaga, ale np lekkie uchylenie szyby już nie bardzo więc zakładam że te małe kratki w bagażniku też będą za małe ...

na dniach będę kombinował żeby dać cieńszą/węższą nakrętkę i ~1,5 sprężynki wyliczając dokładnie jej max  długość w przypadku zamknięcia klapy. Plan jest taki że swobodna długość ~1,5 sprężyny i mniejszej nakrętki będzie większa niż 1 sprężyna + dotychczasowa nakrętka, powinno to spowodować wyrzucenie klapy kilka cm wyżej w pierwszej fazie i wtedy teleskopy powinny mieć troszkę łatwiej...

a może zamiast sprężyny do zwykłych obciążeń SG założyć do podwyższonych obciążeń SB o tych samych wymiarach...??

Edytowane przez Vpuchaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomożecie gdzie znaleźć można te odbojniki z sirocco obszukalem się wszędzie i nigdzie tego nie ma? Może jest cos innego zamiast ich?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, radekpls napisał:

Panowie pomożecie gdzie znaleźć można te odbojniki z sirocco obszukalem się wszędzie i nigdzie tego nie ma? Może jest cos innego zamiast ich?

coś słabo szukałeś...

http://allegro.pl/odbojnik-odbijak-klapy-bagaznik-vw-1k8827761d-i6976077415.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem do sirocco a nie ogólnie do vw ale dzięki wielki za pomoc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie max długie mogą być sprężyny? Mam takie o dł 53, po sciśnięciu ok 30mm. Nadadzą się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, marcin_pesel napisał:

Jakie max długie mogą być sprężyny? Mam takie o dł 53, po sciśnięciu ok 30mm. Nadadzą się?

Odpada, przy max ściśnięciu sprężyna ma ok 2cm z małym groszem. 

Jutro ją dokładnie pomierzę. 

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2017 o 18:23, marcin_pesel napisał:

Jakie max długie mogą być sprężyny? Mam takie o dł 53, po sciśnięciu ok 30mm. Nadadzą się?

tego co wyliczyłem to:

sb20032 max zgięta/ściśnięta ma długość 19,4mm
sg20032 max zgięta/ściśnięta ma długość 18,6mm

to 0,8mm różnicy tylko, więc ta twardsza SB będzie lepsza tym bardziej do klapy z wygłuszeniem (cięższa)

* - dane z katalogu producenta

 

Edytowane przez Vpuchaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat klapy w końcu ogarnięty....

finalnie wpadła sprężyna sb20032 (do podwyższonych obciążeń) + sg20032 (do normalnych obciążeń) ucięta - zostawiłem 4 zwoje, a zamiast nakrętki która okazałą się za gruba podłożyłem 2 podkładki (łącznie ~3mm). Sprężyna słabsza jest zgniatana w całości (jak się wyrobi to wymienię, a ta mocniejsza nie jest całkiem zgniatana przy zamykaniu klapy.

tu klapa na 1 sg20032 + gruba nakrętka (sprężyna była prawie całkiem zgniatana przy zamkniętej klapie), próby przy otwartych oknach (brak walki z podciśnieniem) oraz auto po długim postoju w temp ok 19st.C:

widać spowolnienie gdy sprężyny i odboje już nie pracują a teleskopy jeszcze nie mają siły... (generalnie raz działało raz nie...)

 

 

a tu kolejna próba na 1 sb20032 + 4zwoje sg20032 + 2 cienkie podkładki, próby przy całkiem zamkniętym aucie, które długo stało w temp ok 9st.C

klapa podnosi się znacznie chętniej, bez tego spowolnienia, skuteczność za każdym razem

 

przypomniałem sobie że oprócz maty jest jeszcze dodatkowo alubutyl i kawałek cienkiej gumy pod tablicą rejestracyjną żeby nie rezonowała, więc klapa cięższa od seryjnego golasa o ok 2-2,5kg...

tu foto jak to wygląda, kosmetyka wkrótce, może folią termokurczliwą złapie wszystko...?

IMG_20171017_202857.thumb.jpg.fdac806e7d525dc6d2d4809968bb1e63.jpg

 

Edytowane przez Vpuchaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ładnie ci to wyszło Krzysiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2017 o 07:35, Vpuchaty napisał:

Temat klapy w końcu ogarnięty....

finalnie wpadła sprężyna sb20032 (do podwyższonych obciążeń) + sg20032 (do normalnych obciążeń) ucięta - zostawiłem 4 zwoje, a zamiast nakrętki która okazałą się za gruba podłożyłem 2 podkładki (łącznie ~3mm). Sprężyna słabsza jest zgniatana w całości (jak się wyrobi to wymienię, a ta mocniejsza nie jest całkiem zgniatana przy zamykaniu klapy.

tu klapa na 1 sg20032 + gruba nakrętka (sprężyna była prawie całkiem zgniatana przy zamkniętej klapie), próby przy otwartych oknach (brak walki z podciśnieniem) oraz auto po długim postoju w temp ok 19st.C:

widać spowolnienie gdy sprężyny i odboje już nie pracują a teleskopy jeszcze nie mają siły... (generalnie raz działało raz nie...)

 

 

a tu kolejna próba na 1 sb20032 + 4zwoje sg20032 + 2 cienkie podkładki, próby przy całkiem zamkniętym aucie, które długo stało w temp ok 9st.C

klapa podnosi się znacznie chętniej, bez tego spowolnienia, skuteczność za każdym razem

 

przypomniałem sobie że oprócz maty jest jeszcze dodatkowo alubutyl i kawałek cienkiej gumy pod tablicą rejestracyjną żeby nie rezonowała, więc klapa cięższa od seryjnego golasa o ok 2-2,5kg...

tu foto jak to wygląda, kosmetyka wkrótce, może folią termokurczliwą złapie wszystko...?

IMG_20171017_202857.thumb.jpg.fdac806e7d525dc6d2d4809968bb1e63.jpg

 

 

Podpowiecie gdzie zakupić te sprężyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie fajnie to wyglada tez takie cus chce ale problem w tym ze mi klapa sie nie otwiera ani z pilota ani z guzika w drzwiach. Podopiecie co i jak zrobic bo silowniki widzialem dedykowane do b5 fl

Edytowane przez Tomek84
Korekta
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś temat czy tylko tytuł? 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To inaczej czy jest moze ktos z olsztyna lub okolic co by mogl mi przestawic odpowiednio modul za pomoca programu bo jak czytam o tych programach to w sumie nic nie kumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały update : 

Wszystko ori na 1C0 klamka klapy jest aktywna plus otwieranie z pilota  

Magiczny pin 4 w module komfortu pozwolił na sterowanie klamką i pilota .

Sterowany jest masą więc trafił przekaźnik 

85 & 87- plus na stale (+) 
86 - masa (-) z 1C0 (impuls do otwarcia) (pin4 z komfortu)
30 - kabel (+) do siłownika 

I mamy tuning klapy przy czym nie tracimy możliwości otwierania klapy z klamki  

 

 

 

 

Siłowniki 530 N : http://allegro.pl/silownik-teleskop-klapy-bagaznika-audi-a4-allroad-i6423185100.html
Główki : http://allegro.pl/gniazdo-przegubu-kulowego-glowka-lacznika-stalowa-i6874478583.html
Sprężynka SB20032 ,SG20032 podobno są dostępne już

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności