jihad Zgłoś #1641 Napisano 8 Lutego 2019 Teraz, hopfen napisał: Na krótkiej instrukcji od Chinola było napisane, żeby nie podłączać bezpośrednio do akku ? Nie chcę czegoś spalić :- No a jak inaczej je załączać? \ Przecież i tak akumulator je będzie je zasilał, tyle że poprzez stacyjkę. Mam na myśli podłączenie, zasilenie magicznej kostki, aby dowiedzieć się czy załączą się od razu czy po uruchomieniu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hopfen Zgłoś #1642 Napisano 8 Lutego 2019 Ok. Sprawdzę i dam znać ? Póki co dziękuje za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #1643 Napisano 8 Lutego 2019 Przekaźnik w każdym motoryzacyjnym za 10 zł. https://allegro.pl/oferta/przekaznik-uniwersalny-nc-no-przelaczajacy-12v-40a-5973184491 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1644 Napisano 8 Lutego 2019 Ale LED musi gasnąć po uruchomieniu pozycyjnych więc bez dodatkowego przekaźnika się nie obędzie. @hopfen Na próbę podłącz to w ogóle do zasilania (pod zapalniczkę), a następnie działaj jak opisał wyżej kolega @jihad Na koniec daj zdjęcie jak to w ogóle świeci Ma to jakiekolwiek znaki homologacji na "szkle"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #1645 Napisano 8 Lutego 2019 2 godziny temu, hopfen napisał: ale Ty miałeś rozumiem, przewody z tej kostki dodatkowo do postojówek? Tak, miałem przewody do postojówek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #1646 Napisano 8 Lutego 2019 2 godziny temu, radekrp90 napisał: Ale LED musi gasnąć po uruchomieniu pozycyjnych Chyba nie musi w żony megane z 2015 ledy świecą ciągle tylko mocniej albo słabiej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1647 Napisano 8 Lutego 2019 Tak, przejmują funkcję świateł pozycyjnych i to jest zgodne z przepisami (o ile oczywiście mają to w homologacji ). Ja sam mam tak teraz ze swoimi, i w reflektorze na pozycjach nic się nie pali tylko LED ze zmniejszoną mocą. Ale świecić pełną mocą nie mogą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #1648 Napisano 8 Lutego 2019 6 minut temu, radekrp90 napisał: Ale świecić pełną mocą nie mogą Dlaczego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #1649 Napisano 8 Lutego 2019 2 minuty temu, Dreyfus napisał: Dlaczego? Bo takie są przepisy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1650 Napisano 8 Lutego 2019 Wyciąg z przepisów (opracowanie Hella): Cytuj Światła postojowe przednie (ECE-R48 § 6.12 i ECE-R7) Montaż (ECE-R48 § 6.12.1) Dopuszczalne w pojazdach o długości ≤ 6 m i szerokości ≤ 2 m. We wszystkich innych pojazdach zabronione. Liczba (ECE-R48 § 6.12.2): 2 światła z przodu i 2 światła z tyłu albo 1 światło po każdej stronie. Barwa (ECE-R48 § 5.15) Biała Szerokość montażu (ECE-R48 § 6.12.4.1) Maks. 400 mm od najbardziej zewnętrznego punktu szerokości pojazdu. Jeżeli zamontowane są tylko 2 światła na całym pojeździe, to montaż na bokach pojazdu Wysokość montażu (ECE-R48 § 6.12.4.2) W pojazdach kat. M1 i N1 brak specj. przepisów. We wszystkich innych kat. pojazdów: min. 350 mm, maks. 1500 mm (wyj.: 2100 mm)*. Geom. kąt widzenia (ECE-R48 § 6.12.5) Poziomo ± 45°, pionowo ± 15°, ale przy wysokości montażowej < 750 mm także 5° na dół. Obwód elektryczny (ECE-R48 § 6.12.7) Musi być dostępna możliwość włączania świateł postojowych niezależnie od wszystkich innych funkcji. Kontrola włączenia (ECE-R48 § 6.12.8) Dopuszczalne. Jeżeli występuje, nie może zostać pomylona z elementem kontrolnym świateł pozycyjnych bocznych i tylnych. Pozostałe przepisy (ECE-R48 § 6.12.9) Z reguły funkcję świateł postojowych spełniają tylne i boczne światła pozycyjne. * Wyjątek jest możliwy tylko wtedy, gdy geometria pojazdu nie pozwala na regularny montażu. Cytuj Światła do jazdy dziennej (ECE-R48 § 6.19 i ECE-R87) Montaż (ECE-R48 § 6.19.1) Wymagane we wszystkich klasach pojazdów. Liczba (ECE-R48 § 6.19.2) 2 szt. Barwa (ECE-R48 § 5.15) Biała Szerokość montażu (ECE-R48 § 6.19.4.1) Min. 600 mm między obydwoma światłami do jazdy dziennej, ale min. 400 mm przy szerokości pojazdu < 1300 mm. Wysokość montażu (ECE-R48 § 6.19.4.2) Min. 250 mm, maks. 1500 mm. Geom. kąt widzenia (ECE-R48 § 6.19.5) Poziomo ± 20°. Pionowo ± 10°. Obwód elektryczny (ECE-R48 § 6.19.7) Automatyczne włączanie przy uruchamianiu silnika. Światła do jazdy dziennej muszą się wyłączać automatycznie, gdy zostaną włączone światła mijania, pozycyjne lub przeciwmgłowe. Kontrola włączenia (ECE-R48 § 6.19.8) Dopuszczalne Źródło:https://www.hella.com/truck/assets/media/673_Legal Requirements_Brochure_HELLA_PL.pdf Nie mogę znaleźć o jasności ale z tego co pamiętam to maksymalna wartość dla świateł pozycyjnych była dużo niższa niż minimum dla DRL co powoduje konieczność ich przygaszania. EDIT: - światła dzienne wg ECE 87: min 400 cd, max 1200 cd; - światła pozycyjne zintegrowane z lampą przednią wg ECE 7: min 4 cd, max 140 cd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hopfen Zgłoś #1651 Napisano 8 Lutego 2019 Hey, już po sprawdzeniu. Generalnie to te światła żadnego automatu nie mają. Masakra. Jak podłączam do akku odrazu się zapalają. Niezależnie czy auto zapalone czy wyłączone. Na moje pytanie chińczyk odpisał: Włączenie świateł: auto odpala się - włączają się ledy Wyłączanie świateł: auto gaśnie - ledy się wyłaczają Hehe, i po co ogóle ta czarna kostka w takim przypadku. Niestety nie dopytałem przed kupnem. Aukcja miała w opisie automat i dedykowane do VW Paasat b6 (2005-204). Pomyślałem, że musi być ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #1652 Napisano 8 Lutego 2019 Myślał indyk o niedzieli... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hopfen Zgłoś #1653 Napisano 8 Lutego 2019 Ale ok. Zorganizuje sobie ten przekaźnik i będzie dobrze. Hehe. Jeszcze pytanko, czy w starszych wersjach szkrzynek bezpieczników w komorze silnika w tych passatach jest gdzieś +12 po stacyjce? Bo akurat mam starszą jak na foto i nie umiem zlokalizować? Czy trzeba ciągnąć przewód do kabiny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1654 Napisano 8 Lutego 2019 W tej skrzynce coś byś znalazł ale ja bym ciągnął z kabiny bezpośrednio z wtyczki przy Bordnetz (ja tak miałem wcześniej, można zobaczyć w moim temacie: https://forum.vw-passat.pl/topic/57787-passat-b6-comfortlinelimousine-whitegold-14-tsi/?page=3&tab=comments#comment-1870138). Nie ma tam zdjęcia wtyczki ale jest pokazane przejście do kabiny. Ja podłączałem zasilanie pod pin 2 wtyczki L, a kabel od pozycyjnych pod wtyczka A pin 7 (chyba ten, bo jest kilka pozycyjnych ale to bez różnicy) - ten kabel podłączysz pod przekaźnik o którym pisano wcześniej. Jeśli jednak upierasz się przy tej skrzynce to można coś poszukać - ewentualnie kupić przejściówkę z gniazda bezpiecznika: Co do samego "sterownika" to jest w nim zapewne regulator napięcia/prądu (tzw. driver) więc warto go zostawić aby choć dać podziałać trochę tym LEDom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #1655 Napisano 9 Lutego 2019 9 godzin temu, radekrp90 napisał: Co do samego "sterownika" to jest w nim zapewne regulator napięcia/prądu (tzw. driver) więc warto go zostawić aby choć dać podziałać trochę tym LEDom Tak, to może być dodatkowy stabilizator, choć mam wrażenie, że najdroższym elementem tegoż jest obudowa. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hopfen Zgłoś #1656 Napisano 9 Lutego 2019 Te przejściówki mam. Nawet kilka. Nie lubię niszczyć okablowania fabrycznego, wiec się zaopatrzyłem. Czyli jeśli przeciągam kabelki do środka to rozumiem ze w komorze silnika nic nie podłączam? Tylko ten sterownik zostawiam od ledow od niego przewody do przekaźnika i wszystko za pomocą tych pinów w skrzynce wewnątrz kabiny daje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #1657 Napisano 9 Lutego 2019 (edytowane) Ja bym podłączył przekaźnik wewnątrz kabiny. Zasilisz go napięciem po stacyjce, do tego masa i sygnał ze światła pozycyjnego. Do komory silnika wychodzi jeden przewód, czerwony, zasilający magiczną chińską kostkę. Masę na tę kostkę (czarny) znajdziesz gdziekolwiek w komorze silnika. Ewentualnie masa ta sama, która zasili przekaźnik może pójść do komory silnika, wtedy przeciągasz dwa przewody. Edytowane 9 Lutego 2019 przez jihad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hopfen Zgłoś #1658 Napisano 9 Lutego 2019 OK. Dziękuje bardzo. Tak zrobię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hopfen Zgłoś #1659 Napisano 10 Lutego 2019 A jeszcze pytanko. Jakimi bezpiecznikami zabezpieczyć te magiczna kostkę oraz sygnał z pozycyjnych? Bo będę podłączam takimi przejściówkami do bezpieczników. Myślałem o 10A. Myślicie ze wystarczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1660 Napisano 10 Lutego 2019 Za dużo. To tylko sygnał - 2.5A będzie aż nadto (tam będzie prąd około 0.1-0.5A). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach