Skocz do zawartości
marcin9962

Światła do jazdy dziennej DRL ( LED )

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, hopfen napisał:

Na krótkiej instrukcji od Chinola było napisane, żeby nie podłączać bezpośrednio do akku ?

Nie chcę czegoś spalić :-

No a jak inaczej je załączać? ;)\

Przecież i tak akumulator je będzie je zasilał, tyle że poprzez stacyjkę.

Mam na myśli podłączenie, zasilenie magicznej kostki, aby dowiedzieć się czy załączą się od razu czy po uruchomieniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Sprawdzę i dam znać ? Póki co dziękuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale LED musi gasnąć po uruchomieniu pozycyjnych więc bez dodatkowego przekaźnika się nie obędzie.

@hopfen Na próbę podłącz to w ogóle do zasilania (pod zapalniczkę), a następnie działaj jak opisał wyżej kolega @jihad

Na koniec daj zdjęcie jak to w ogóle świeci :) Ma to jakiekolwiek znaki homologacji na "szkle"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, hopfen napisał:

ale Ty miałeś rozumiem, przewody z tej kostki dodatkowo do postojówek?

Tak, miałem przewody do postojówek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, radekrp90 napisał:

Ale LED musi gasnąć po uruchomieniu pozycyjnych

Chyba nie musi w żony megane z 2015 ledy świecą ciągle tylko mocniej albo słabiej... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, przejmują funkcję świateł pozycyjnych i to jest zgodne z przepisami (o ile oczywiście mają to w homologacji :D ). Ja sam mam tak teraz ze swoimi, i w reflektorze na pozycjach nic się nie pali tylko LED ze zmniejszoną mocą.

Ale świecić pełną mocą nie mogą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, radekrp90 napisał:

Ale świecić pełną mocą nie mogą

Dlaczego? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Dreyfus napisał:

Dlaczego? 

Bo takie są przepisy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciąg z przepisów (opracowanie Hella):

Cytuj

Światła postojowe przednie (ECE-R48 § 6.12 i ECE-R7)

  • Montaż (ECE-R48 § 6.12.1)
    • Dopuszczalne w pojazdach o długości ≤ 6 m i szerokości ≤ 2 m.
    • We wszystkich innych pojazdach zabronione.
  • Liczba (ECE-R48 § 6.12.2):
    • 2 światła z przodu i 2 światła z tyłu albo 1 światło po każdej stronie.
  • Barwa (ECE-R48 § 5.15)
    • Biała
  • Szerokość montażu (ECE-R48 § 6.12.4.1)
    • Maks. 400 mm od najbardziej zewnętrznego punktu szerokości pojazdu.
    • Jeżeli zamontowane są tylko 2 światła na całym pojeździe, to montaż na bokach pojazdu
  • Wysokość montażu (ECE-R48 § 6.12.4.2)
    • W pojazdach kat. M1 i N1 brak specj. przepisów.
    • We wszystkich innych kat. pojazdów: min. 350 mm, maks. 1500 mm (wyj.: 2100 mm)*.
  • Geom. kąt widzenia (ECE-R48 § 6.12.5)
    • Poziomo ± 45°, pionowo ± 15°, ale przy wysokości montażowej < 750 mm także 5° na dół.
  • Obwód elektryczny (ECE-R48 § 6.12.7)
    • Musi być dostępna możliwość włączania świateł postojowych niezależnie od wszystkich innych funkcji.
  • Kontrola włączenia (ECE-R48 § 6.12.8)
    • Dopuszczalne.
    • Jeżeli występuje, nie może zostać pomylona z elementem kontrolnym świateł pozycyjnych bocznych i tylnych.
  • Pozostałe przepisy (ECE-R48 § 6.12.9)
    • Z reguły funkcję świateł postojowych spełniają tylne i boczne światła pozycyjne.

* Wyjątek jest możliwy tylko wtedy, gdy geometria pojazdu nie pozwala na regularny montażu.

Cytuj

Światła do jazdy dziennej (ECE-R48 § 6.19 i ECE-R87)

  • Montaż (ECE-R48 § 6.19.1)
    • Wymagane we wszystkich klasach pojazdów.
  • Liczba (ECE-R48 § 6.19.2)
    • 2 szt.
  • Barwa (ECE-R48 § 5.15)
    • Biała
  • Szerokość montażu (ECE-R48 § 6.19.4.1)
    • Min. 600 mm między obydwoma światłami do jazdy dziennej, ale min. 400 mm przy szerokości pojazdu < 1300 mm.
  • Wysokość montażu (ECE-R48 § 6.19.4.2)
    • Min. 250 mm, maks. 1500 mm.
  • Geom. kąt widzenia (ECE-R48 § 6.19.5)
    • Poziomo ± 20°.
    • Pionowo ± 10°.
  • Obwód elektryczny (ECE-R48 § 6.19.7)
    • Automatyczne włączanie przy uruchamianiu silnika.
    • Światła do jazdy dziennej muszą się wyłączać automatycznie, gdy zostaną włączone światła mijania, pozycyjne lub przeciwmgłowe.
  • Kontrola włączenia (ECE-R48 § 6.19.8)
    • Dopuszczalne

Źródło:
https://www.hella.com/truck/assets/media/673_Legal Requirements_Brochure_HELLA_PL.pdf

Nie mogę znaleźć o jasności ale z tego co pamiętam to maksymalna wartość dla świateł pozycyjnych była dużo niższa niż minimum dla DRL co powoduje konieczność ich przygaszania.

EDIT:

- światła dzienne wg ECE 87: min 400 cd, max 1200 cd;
- światła pozycyjne zintegrowane z lampą przednią wg ECE 7: min 4 cd, max 140 cd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey, już po sprawdzeniu. Generalnie to te światła żadnego automatu nie mają. Masakra. Jak podłączam do akku odrazu się zapalają.

Niezależnie czy auto zapalone czy wyłączone.

Na moje pytanie chińczyk odpisał:

Włączenie świateł: auto odpala się - włączają się ledy

Wyłączanie świateł: auto gaśnie - ledy się wyłaczają

Hehe, i po co ogóle ta czarna kostka w takim przypadku. Niestety nie dopytałem przed kupnem. Aukcja miała w opisie automat i dedykowane do VW Paasat b6 (2005-204).

Pomyślałem, że musi być ok :-(

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślał indyk o niedzieli... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ok. Zorganizuje sobie ten przekaźnik i będzie dobrze. Hehe.

Jeszcze pytanko, czy w starszych wersjach szkrzynek bezpieczników w komorze silnika w tych passatach jest gdzieś +12 po stacyjce?

Bo akurat mam starszą jak na foto i nie umiem zlokalizować?

Czy trzeba ciągnąć przewód do kabiny?

bezpieczniki.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej skrzynce coś byś znalazł ale ja bym ciągnął z kabiny bezpośrednio z wtyczki przy Bordnetz (ja tak miałem wcześniej, można zobaczyć w moim temacie: https://forum.vw-passat.pl/topic/57787-passat-b6-comfortlinelimousine-whitegold-14-tsi/?page=3&amp;tab=comments#comment-1870138). Nie ma tam zdjęcia wtyczki ale jest pokazane przejście do kabiny.

Ja podłączałem zasilanie pod pin 2 wtyczki L, a kabel od pozycyjnych pod wtyczka A pin 7 (chyba ten, bo jest kilka pozycyjnych ale to bez różnicy) - ten kabel podłączysz pod przekaźnik o którym pisano wcześniej.

obraz.png.87915e562854b68ba9bdc27b87ac2b10.png

Jeśli jednak upierasz się przy tej skrzynce to można coś poszukać - ewentualnie kupić przejściówkę z gniazda bezpiecznika:

obraz.png.f7364acfa2a020a7e033f7cc1a8a6f04.png

Co do samego "sterownika" to jest w nim zapewne regulator napięcia/prądu (tzw. driver) więc warto go zostawić aby choć dać podziałać trochę tym LEDom ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, radekrp90 napisał:

Co do samego "sterownika" to jest w nim zapewne regulator napięcia/prądu (tzw. driver) więc warto go zostawić aby choć dać podziałać trochę tym LEDom ;)

Tak, to może być dodatkowy stabilizator, choć mam wrażenie, że najdroższym elementem tegoż jest obudowa. xD

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te przejściówki mam. Nawet kilka. Nie lubię niszczyć okablowania fabrycznego, wiec się zaopatrzyłem. 

Czyli jeśli przeciągam kabelki do środka to rozumiem ze w komorze silnika  nic nie podłączam? Tylko ten sterownik zostawiam od ledow od niego przewody do przekaźnika i wszystko za pomocą tych pinów w skrzynce wewnątrz kabiny daje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podłączył przekaźnik wewnątrz kabiny. Zasilisz go napięciem po stacyjce, do tego masa i sygnał ze światła pozycyjnego. Do komory silnika wychodzi jeden przewód, czerwony, zasilający magiczną chińską kostkę. Masę na tę kostkę (czarny) znajdziesz gdziekolwiek w komorze silnika. 

Ewentualnie masa ta sama, która zasili przekaźnik może pójść do komory silnika, wtedy przeciągasz dwa przewody.

Edytowane przez jihad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Dziękuje bardzo. Tak zrobię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze pytanko. Jakimi bezpiecznikami zabezpieczyć te magiczna kostkę oraz sygnał z pozycyjnych? Bo będę podłączam takimi przejściówkami do bezpieczników. Myślałem o 10A. Myślicie ze wystarczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za dużo. To tylko sygnał - 2.5A będzie aż nadto (tam będzie prąd około 0.1-0.5A).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności