Skocz do zawartości
marcin9962

Światła do jazdy dziennej DRL ( LED )

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek - wyłącz całkowicie wszystkie opcje dotyczące świateł dziennych, tak aby w pozycji 0 nie świeciło się nic. Dopiero wtedy "diagnozuj" w ciągu dnia czujnik zmierzchu.

Zapłon włączony (najlepiej silnik również), przełącznik świateł na Auto i wystarczy,  że w pełnym słońcu zakryjesz czymś czujnik. Jeśli uruchomi światła mijania, a po zakryciu (z pewną zwłoką około 1-2 sekund z tego co pamiętam) je wyłączy można uznać, że układ działa poprawnie. Wtedy na zakrytym czujniku przełącz na "0" i również powinny się wyłączyć.

Dopiero wtedy uruchom samą opcję świateł dziennych przez halogeny (bez USA i bez Skandynawia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzina 12.24 auto stoi w cieniu domu, świecą się halogeny po zapłonie. Zakryłem czujnik ręką i załączył mijania, po zdjęciu ręki przełączył na drl. Moim zdaniem kwestia tylko rlsa i tej szyby.

 

Z tego co się bawiłem to najlepiej sprawdza się 84% korekcji szyba zielona. Jak zmieniałem na inną to od razu xenony startowały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli czujnik światła działa poprawnie. Cóż więcej jeszcze chcesz kodować :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, radekrp90 napisał:

Czyli czujnik światła działa poprawnie. Cóż więcej jeszcze chcesz kodować :D

Na chwilę obecną nic. Teraz będę obserwować. Nawet udało mi się dziś wymusić działanie trybu amerykańskiego. Na zaciągniętym ręcznym DRLe gasły. A na pozycji 0 nic nie świeciło normalnie magia. Aż by się zaśpiewało "It's a kind of magic"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz Vanish albo Ace i wyczyść pasek ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Jankus Spróbuj jeszcze sprawdzić Byte 25 Bit 5 (tzn zobacz czy jest odznaczone - gdy zaznaczone DRL działają tylko przy pozycji "0") i ewentualnie Byte 21 bit 7 (gdy zaznaczone mijania są stale włączone). Nie wiem czemu upierasz się przy tych trybach amerykańskich/skandynawskich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skandynawia jest wyłączona. A bajt 25 mam już pusty, żadnych opcji do zaznaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co mimo trybu US w położeniu Auto nie masz świateł dziennych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.08.2018 o 14:43, radekrp90 napisał:

I co mimo trybu US w położeniu Auto nie masz świateł dziennych?

Mam, ale jak jest bardzo jasno w zasadzie od godziny 8.00 tak do 17.00 może 18.00. Zauważyłem jeszcze że najlepiej jak włączę światła po włączeniu zapłonu. Możliwe czujniki zmierzchu dostaje za późno prąd z wiązki lampki w podsufitce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jankus, DRL świecą tylko wtedy, gdy jest bardzo jasno na dworze, bo masz ten przeklęty pasek, który przesłania czujnik zmierzchowy-gdyby tam było okienko w tym pasku, to wszystko by działało na cacy.

radekrp90, widze, że chyba do końca nie ogarnąłeś tego tematu, więc już nie rób zamieszania. Wszystko jest u Jznkusa zakodowane poprawnie.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Krawcol82 Wszystko dobrze ogarnąłem - widzę, że Ci na odcisk jednym postem stanąłem ;) Dopytuje może zbyt często, bo Jankus nadal ćwiczy z DRL i jak widać sytuacja nie jest stabilna.

@Jankus Skoro pracuje w takich godzinach (co przy aktualnej aurze sprawia, że brakuje Ci jeszcze jednej godziny) to masz dwie opcje - zmienić kodowanie (korekcję) czujnika lub wypolerować oczko wewnątrz uchwytu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy. Potrzebuję fachowej pomocy. Otóż zakupiłem od chińczyka światełka do jazdy dziennej drl montowane obok halogenów.

Tylko jest jeden problem, z kostki sterującej (automatu) wychodzą tylko dwa przewody: masa (czarny) oraz acc fuse (czerwony), który wg. instrukcji trzeba podłączyć do +12 po stacyjce. I światła świecą cały czas (po podłączeniu). 

Tylko, nie ma drugiego przewodu do podłączenia do samych świateł. I teraz nie wiem, czy mogę rozdzielić ten czerwony przewód na dwa: tzn. jeden podpinam do +12 po stacyjce a drugi np. do przewodu od postojowe? A możne tylko ten czerwony podpinam do postojowe? I wtedy faktycznie jeden przewód wystarczy?  Czy może muszę rozebrać tę kostkę i wyprowadzić nowy przewód? Proszę o poradę....żeby czegoś nie spalić w aucie.

Chińczyk podaje w instrukcji tylko podłączenie do acc 12+ po stacyjce (nie bezpośrednio do akumulatora) oraz masa. I światła dedykowane dla VW Passat B6 2005-2014.

passat_led2.jpg

passat_led1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi o ten kabel aby automat wyłączał światła. Tego nie ma. Więc jak zrobić by te ledy się gasiły po włączeniu świateł mijania  w aucie. Kostka jest tylko jedna (widoczna na fotce). Do której podłączone są same Ledy oraz wychodzą po jednym przewodzie : czerwonym i czarnym. W opisie nic nie było, tylko że jest automat. 

PS. Dzięki za poradę z lakierem. Na pewno skorzystam z rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne DRL, ale bez tych chromów. I teraz tak-jeden kabel na plus po stacyjce (podłączyłem pod zapalniczkę), masa do aku i mialem jeszcze dwa kabelki do postojówki-jeden po włączeniu postojówek gasi DRL, a drugi po podłączeniu do postojówek przygasza DRL o 50% czy jakoś tak-podłączasz jeden z tych kabli. Ja się wpiąłem do instalacji idącej do lewej lampy tuż za wtyczką od lampy (wygasza zypełnie DRL).

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, hopfen napisał:

W opisie nic nie było, tylko że jest automat. 

Automat to może taki, że jak pojawi się napięcie na czerwonym to światła załączą się automatycznie, same. xD

 

3 minuty temu, hopfen napisał:

Więc jak zrobić by te ledy się gasiły po włączeniu świateł mijania  w aucie.

Po włączeniu pozycyjnych.

Coś takiego będziesz potrzebował, zwykły przekaźnik rozłączny.

d4566bea442fa129068d9cfd4537

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey, rozumiem, że taki przekaźnik montuje za tą kostką ode ledów? Czyli czerwony z kotki led do tego przekaznika czarny do masy. A reszta przewodów z przekaźnika do instalacji auta już (niebieski, biały, czarny)?

6 minut temu, Krawcol82 napisał:

Ja mam podobne DRL, ale bez tych chromów. I teraz tak-jeden kabel na plus po stacyjce (podłączyłem pod zapalniczkę), masa do aku i mialem jeszcze dwa kabelko do postojówki-jeden po włączeniu postojówek gasi DRL, a drugi po podłączeniu do postojówek przygasza DRL-podłączasz jeden z tych kabli. Ja się wpiąłem do instalacji idącej do lewej lampy tuż za wtyczką od lampy (

No właśnie, ale Ty miałeś rozumiem, przewody z tej kostki dodatkowo do postojówek?  A ja mam tylko czerwony i czarny przewód!!!

7 minut temu, jihad napisał:
13 minut temu, hopfen napisał:

 

 

No właśnie, tak to czasem jest jak się kupuje od chinoli. :-( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, czerwony zasilający tę magiczną kostkę do styku 87A przekaźnika, a czarny do masy.

Dalej do przekaźnika doprowadzasz zasilanie po stacyjce (30), masę i sygnał z żarówki pozycyjnej do 85 i 86 (bez znaczenia który gdzie).

 

Edytowane przez jihad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może tę kostkę automat zamienić? Można gdzieś kupić taką gotową? 

2 minuty temu, jihad napisał:

Tak, czerwony zasilający tę magiczną kostkę do styku 87A przekaźnika, a czarny do masy.

Dalej do przekaźnika doprowadzasz zasilanie po stacyjce (30), masę i sygnał z żarówki pozycyjnej do 85 i 86 (bez znaczenia który gdzie).

 

To już dużo ? To teraz pytanie gdzie kupić taki przekaźnik? 

A może lepiej wymienić całą kostkę? Bo przecież same Ledy mają uniwersalne wtyczki i powinny pasować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, hopfen napisał:

To może tę kostkę automat zamienić? Można gdzieś kupić taką gotową? 

Niekoniecznie. Być może światła wzbudzą się dopiero po uzyskaniu przez alternator napięcia ponad 13V? Może to jest ten "automat"?

Tak naprawdę można to wywalić całkowicie zapewne i zasilić oba światła z przekaźnika, ale zostaw najpierw jak jest.

 

W ogóle to podłącz czerwony i czarny do akumulatora i zobacz czy się załączą, czy dopiero po odpaleniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na krótkiej instrukcji od Chinola było napisane, żeby nie podłączać bezpośrednio do akku ?

Nie chcę czegoś spalić :-

A samo podłączenie tej kostki magicznej do plusa od świateł postojowych np? I do masy?  Czy to by zadziałało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności