radekrp90 Zgłoś #1621 Napisano 30 Sierpnia 2018 Na początek - wyłącz całkowicie wszystkie opcje dotyczące świateł dziennych, tak aby w pozycji 0 nie świeciło się nic. Dopiero wtedy "diagnozuj" w ciągu dnia czujnik zmierzchu. Zapłon włączony (najlepiej silnik również), przełącznik świateł na Auto i wystarczy, że w pełnym słońcu zakryjesz czymś czujnik. Jeśli uruchomi światła mijania, a po zakryciu (z pewną zwłoką około 1-2 sekund z tego co pamiętam) je wyłączy można uznać, że układ działa poprawnie. Wtedy na zakrytym czujniku przełącz na "0" i również powinny się wyłączyć. Dopiero wtedy uruchom samą opcję świateł dziennych przez halogeny (bez USA i bez Skandynawia). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #1622 Napisano 30 Sierpnia 2018 Godzina 12.24 auto stoi w cieniu domu, świecą się halogeny po zapłonie. Zakryłem czujnik ręką i załączył mijania, po zdjęciu ręki przełączył na drl. Moim zdaniem kwestia tylko rlsa i tej szyby. Z tego co się bawiłem to najlepiej sprawdza się 84% korekcji szyba zielona. Jak zmieniałem na inną to od razu xenony startowały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1623 Napisano 30 Sierpnia 2018 Czyli czujnik światła działa poprawnie. Cóż więcej jeszcze chcesz kodować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #1624 Napisano 30 Sierpnia 2018 12 minut temu, radekrp90 napisał: Czyli czujnik światła działa poprawnie. Cóż więcej jeszcze chcesz kodować Na chwilę obecną nic. Teraz będę obserwować. Nawet udało mi się dziś wymusić działanie trybu amerykańskiego. Na zaciągniętym ręcznym DRLe gasły. A na pozycji 0 nic nie świeciło normalnie magia. Aż by się zaśpiewało "It's a kind of magic" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #1625 Napisano 30 Sierpnia 2018 To teraz Vanish albo Ace i wyczyść pasek ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1626 Napisano 31 Sierpnia 2018 @Jankus Spróbuj jeszcze sprawdzić Byte 25 Bit 5 (tzn zobacz czy jest odznaczone - gdy zaznaczone DRL działają tylko przy pozycji "0") i ewentualnie Byte 21 bit 7 (gdy zaznaczone mijania są stale włączone). Nie wiem czemu upierasz się przy tych trybach amerykańskich/skandynawskich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #1627 Napisano 31 Sierpnia 2018 Skandynawia jest wyłączona. A bajt 25 mam już pusty, żadnych opcji do zaznaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1628 Napisano 31 Sierpnia 2018 I co mimo trybu US w położeniu Auto nie masz świateł dziennych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #1629 Napisano 2 Września 2018 Dnia 31.08.2018 o 14:43, radekrp90 napisał: I co mimo trybu US w położeniu Auto nie masz świateł dziennych? Mam, ale jak jest bardzo jasno w zasadzie od godziny 8.00 tak do 17.00 może 18.00. Zauważyłem jeszcze że najlepiej jak włączę światła po włączeniu zapłonu. Możliwe czujniki zmierzchu dostaje za późno prąd z wiązki lampki w podsufitce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #1630 Napisano 2 Września 2018 (edytowane) Jankus, DRL świecą tylko wtedy, gdy jest bardzo jasno na dworze, bo masz ten przeklęty pasek, który przesłania czujnik zmierzchowy-gdyby tam było okienko w tym pasku, to wszystko by działało na cacy. radekrp90, widze, że chyba do końca nie ogarnąłeś tego tematu, więc już nie rób zamieszania. Wszystko jest u Jznkusa zakodowane poprawnie. Edytowane 2 Września 2018 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1631 Napisano 2 Września 2018 @Krawcol82 Wszystko dobrze ogarnąłem - widzę, że Ci na odcisk jednym postem stanąłem Dopytuje może zbyt często, bo Jankus nadal ćwiczy z DRL i jak widać sytuacja nie jest stabilna. @Jankus Skoro pracuje w takich godzinach (co przy aktualnej aurze sprawia, że brakuje Ci jeszcze jednej godziny) to masz dwie opcje - zmienić kodowanie (korekcję) czujnika lub wypolerować oczko wewnątrz uchwytu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hopfen Zgłoś #1632 Napisano 8 Lutego 2019 Witajcie koledzy. Potrzebuję fachowej pomocy. Otóż zakupiłem od chińczyka światełka do jazdy dziennej drl montowane obok halogenów. Tylko jest jeden problem, z kostki sterującej (automatu) wychodzą tylko dwa przewody: masa (czarny) oraz acc fuse (czerwony), który wg. instrukcji trzeba podłączyć do +12 po stacyjce. I światła świecą cały czas (po podłączeniu). Tylko, nie ma drugiego przewodu do podłączenia do samych świateł. I teraz nie wiem, czy mogę rozdzielić ten czerwony przewód na dwa: tzn. jeden podpinam do +12 po stacyjce a drugi np. do przewodu od postojowe? A możne tylko ten czerwony podpinam do postojowe? I wtedy faktycznie jeden przewód wystarczy? Czy może muszę rozebrać tę kostkę i wyprowadzić nowy przewód? Proszę o poradę....żeby czegoś nie spalić w aucie. Chińczyk podaje w instrukcji tylko podłączenie do acc 12+ po stacyjce (nie bezpośrednio do akumulatora) oraz masa. I światła dedykowane dla VW Passat B6 2005-2014. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hopfen Zgłoś #1633 Napisano 8 Lutego 2019 No właśnie chodzi o ten kabel aby automat wyłączał światła. Tego nie ma. Więc jak zrobić by te ledy się gasiły po włączeniu świateł mijania w aucie. Kostka jest tylko jedna (widoczna na fotce). Do której podłączone są same Ledy oraz wychodzą po jednym przewodzie : czerwonym i czarnym. W opisie nic nie było, tylko że jest automat. PS. Dzięki za poradę z lakierem. Na pewno skorzystam z rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #1634 Napisano 8 Lutego 2019 (edytowane) Ja mam podobne DRL, ale bez tych chromów. I teraz tak-jeden kabel na plus po stacyjce (podłączyłem pod zapalniczkę), masa do aku i mialem jeszcze dwa kabelki do postojówki-jeden po włączeniu postojówek gasi DRL, a drugi po podłączeniu do postojówek przygasza DRL o 50% czy jakoś tak-podłączasz jeden z tych kabli. Ja się wpiąłem do instalacji idącej do lewej lampy tuż za wtyczką od lampy (wygasza zypełnie DRL). Edytowane 8 Lutego 2019 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #1635 Napisano 8 Lutego 2019 2 minuty temu, hopfen napisał: W opisie nic nie było, tylko że jest automat. Automat to może taki, że jak pojawi się napięcie na czerwonym to światła załączą się automatycznie, same. 3 minuty temu, hopfen napisał: Więc jak zrobić by te ledy się gasiły po włączeniu świateł mijania w aucie. Po włączeniu pozycyjnych. Coś takiego będziesz potrzebował, zwykły przekaźnik rozłączny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hopfen Zgłoś #1636 Napisano 8 Lutego 2019 Hey, rozumiem, że taki przekaźnik montuje za tą kostką ode ledów? Czyli czerwony z kotki led do tego przekaznika czarny do masy. A reszta przewodów z przekaźnika do instalacji auta już (niebieski, biały, czarny)? 6 minut temu, Krawcol82 napisał: Ja mam podobne DRL, ale bez tych chromów. I teraz tak-jeden kabel na plus po stacyjce (podłączyłem pod zapalniczkę), masa do aku i mialem jeszcze dwa kabelko do postojówki-jeden po włączeniu postojówek gasi DRL, a drugi po podłączeniu do postojówek przygasza DRL-podłączasz jeden z tych kabli. Ja się wpiąłem do instalacji idącej do lewej lampy tuż za wtyczką od lampy ( No właśnie, ale Ty miałeś rozumiem, przewody z tej kostki dodatkowo do postojówek? A ja mam tylko czerwony i czarny przewód!!! 7 minut temu, jihad napisał: 13 minut temu, hopfen napisał: No właśnie, tak to czasem jest jak się kupuje od chinoli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #1637 Napisano 8 Lutego 2019 (edytowane) Tak, czerwony zasilający tę magiczną kostkę do styku 87A przekaźnika, a czarny do masy. Dalej do przekaźnika doprowadzasz zasilanie po stacyjce (30), masę i sygnał z żarówki pozycyjnej do 85 i 86 (bez znaczenia który gdzie). Edytowane 8 Lutego 2019 przez jihad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hopfen Zgłoś #1638 Napisano 8 Lutego 2019 To może tę kostkę automat zamienić? Można gdzieś kupić taką gotową? 2 minuty temu, jihad napisał: Tak, czerwony zasilający tę magiczną kostkę do styku 87A przekaźnika, a czarny do masy. Dalej do przekaźnika doprowadzasz zasilanie po stacyjce (30), masę i sygnał z żarówki pozycyjnej do 85 i 86 (bez znaczenia który gdzie). To już dużo ? To teraz pytanie gdzie kupić taki przekaźnik? A może lepiej wymienić całą kostkę? Bo przecież same Ledy mają uniwersalne wtyczki i powinny pasować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #1639 Napisano 8 Lutego 2019 1 minutę temu, hopfen napisał: To może tę kostkę automat zamienić? Można gdzieś kupić taką gotową? Niekoniecznie. Być może światła wzbudzą się dopiero po uzyskaniu przez alternator napięcia ponad 13V? Może to jest ten "automat"? Tak naprawdę można to wywalić całkowicie zapewne i zasilić oba światła z przekaźnika, ale zostaw najpierw jak jest. W ogóle to podłącz czerwony i czarny do akumulatora i zobacz czy się załączą, czy dopiero po odpaleniu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hopfen Zgłoś #1640 Napisano 8 Lutego 2019 Na krótkiej instrukcji od Chinola było napisane, żeby nie podłączać bezpośrednio do akku ? Nie chcę czegoś spalić :- A samo podłączenie tej kostki magicznej do plusa od świateł postojowych np? I do masy? Czy to by zadziałało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach