Skocz do zawartości
marcin9962

Światła do jazdy dziennej DRL ( LED )

Rekomendowane odpowiedzi

Wobec tego jak się to ma do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 4 maja 2009 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów

oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia pkt 9 (tabelka)"włączanie kierunkowskazów ma być niezależne od włączania innych świateł"?

Dz.U nr 75 z 2009r

 

a to pytanie do producentów jak dostali homologacje i inne pierdoły do nowych fur.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wobec tego jak się to ma do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 4 maja 2009 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów

oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia pkt 9 (tabelka)"włączanie kierunkowskazów ma być niezależne od włączania innych świateł"?

Dz.U nr 75 z 2009r

 

Kluczowe jest słowo "włączanie" - tu chodzi o to, że niezależnie od tego czy masz włączone światła czy nie, możesz uruchomić kierunkowskazy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zakładałem w Jazzie takie ledy w kierunki, fajnie to wygląda i jak oryginał. Sam bym nie poznał widząc takie auto. Oczywiście musi to "wizualnie" pasować do modelu auta. Jak założymy coś takiego do Paska B3 to wiadomo że się skapną i zabiorą dowód. Ale jak auto jest nowocześniejsze i pasuje to do wyglądu to ciekawy temat. W Jazzie II wygląda to bardzo fajnie. Teraz myślimy nad kolegi poliftowej Vectrze C. Tam już trochę gorzej. Na necie czy YouTube są filmiki chyba już z każdym autem i tego typu dziennymi z kierunkami. Świeci to porównywalnie do mocnych dziennych świateł dokładanych na zderzaki lub nawet lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie się zastanawiam czy do B6 w kierunki w zderzak by to weszło ? tam jest pomarańczowa żarówka czy klosz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żarówka halogenowa 21W o ile pamiętam.Więc pewnie wewnątrz jest jakaś "farbowana szybka"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy wyskoczył komunikat o nie działającym świetle postojowym. W moim przypadku są to diody w przednim prawym reflektorze Depo i nagle wszystkie(x9) przestały się palić. Docisnąłem wtyczkę,  odpiąłem ją i wpiąłem ponownie,  sprawdziłem bezpieczniki. Co można jeszcze zweryfikować aby znaleźć przyczynę? Dodam jeszcze, że co jakiś czas tylko z tej strony gasły te diody i po wył i wł świateł paliły się dalej. Z drugiej strony ledy działają. W załączniku na starym zdjęciu widać pas owych ledów.

swiatla_1.jpg

Edytowane przez mnowak02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się co począć z moim pojazdem - otóż nie chcę używać non-stop pełnego oświetlenia (ksenon+pozycyjne) więc przymierzam się do zakupu i montażu świateł dziennych.

Najbardziej oczywistą opcją wydaje się LED z Skody RS ale ich cena jest co by nie mówić wysoka. Dlatego zastanawiam się nad kilkoma innymi opcjami i proszę o opinie co o tym myślicie:
- NSSC DRL 523HP mini - czy ktoś to posiada? Czy można ich lampy mają wbudowany zasilacz? Jak z filtracją zakłóceń przetwornicy DC? Jeśli ktoś ma jak z dopasowaniem do kratki świateł p.mgielnych (po wymiarach z sieci wydaje się, że OK). Tutaj pisano jak już o wersji normalnej, szerokiej.
- kratki z LED z chin - prawdopodobnie nie ma to homologacji ale pytanie jak z trwałością, wykonaniem i przede wszystkim świeceniem. Dodatkowo jak wyżej - czy można pominąć ich oryginalne sterowniki i czy powodują jakieś zakłócenia?

Cenowo chciałbym się zamknąć w około 200-250 PLN za komplet. Instalacji nie liczę, bo to robię we własnym zakresie, a "graty" do elektryki również się znajdą.

Ogólnie szukam czegoś homologowanego z czym nie będę miał problemów zarówno w PL jak i w za granicą. Z tego względu mam pewne opory przed zakupem czegoś z Chin (nie znalazłem niczego z homologacją na UE), a i LED z Fabii RS jakoś mnie nie do końca zachęca (bo przekładanie klosza też nie jest do końca jasne w świetle przepisów choć skoro w Niemczech to przechodzi to i u nas nie powinno być problemu).

Czekam więc na wasze propozycję i odpowiedzi ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wymiana naszych p.mgielnych na homologowane DRL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ANDRIUBIKER napisał:

W cenie 150-250 pln sa swiatla drl np magnetti marelli, w niemal kazdym sklepie mot chocby z akcesoriami do ciezarowek, wiec spokojnie dobre drl zakupisz w tej kwocie

O tej firmie nie pomyślałem.

2 godziny temu, wektor napisał:

A wymiana naszych p.mgielnych na homologowane DRL?

Problem jest tego typu, że tracimy stylistyczne dopasowanie do krzywizny kratki - oryginalny halogen p.mgielny ma szybkę która jest dopasowana. Zamiennik będzie płaski i zawieszony gdzieś w kratce, a pod oryginalną szybkę tego nie dołożę. Ewentualnie można by się pokusić o kupno chińskiego zamiennika halogena i spisując go na straty spolerować oznaczenia i włożyć w środek DRL zamiennikowy - ale jaki to ma sens?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa - w moim przypadku kompletnie nie zauważam działania świateł przeciwmgielnych. Może to kwestia jeszcze dobrych ksenonów, może słabych żarówek halogenowych - nie chce mi się ich wymieniać, bo i tak tych świateł nie używam.
Druga sprawa - w B6 doświetlanie zakrętów mam w reflektorze głównym żarówką H7. Poza tym Bordnetz nie obsługuje doświetlania przez światła p.mgielne (z tego co wiem tylko BCM).
Trzecia sprawa - CH i LH przez światła p.mgielne to również chyba nie obsługiwana opcja w Bordnetz i dotyczy tylko aut z BCM.

Więc wszystkie Twoje argumenty nie trafione :D Oczywiście gdyby się takie LED z RS'a trafiły w komplecie za jakieś 300 zł to bym się może nawet szarpnął ale to nadal jakieś ryzyko ;)

Dziś znalazłem odrysowane szablony NSSC 523 i 523 mini - może dziś, może jutro zdemontuję kratkę i przymierzę co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa, bordy niektóre obsługują statyczne doświetlanie przez halogen.

Trzecia sprawa, to zgadza się nietrafiona, bo nie ma takiego borda obsługującego ch&lh przez halogen, wszyskie to robią przez światła mijania(sprawdzone na najwyższym starym i najnowszym bordzie)

Jest jeszcze zamiennik DEPO https://www.ebay.co.uk/itm/DEPO-LED-Daytime-Running-Light-DRL-RIGHT-Fits-SKODA-Octavia-Estate-2012-/162479506889

ale jakoś ostatnio nie widzę ich na allegro, jak były to komplet ok 400-450pln więc nie jakoś dużo taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz.Ja mam tak: P-mgielne halogeny mają pełną funkcjonalność.Dzienne realizuję tak: Włączony tryb USA,i halogeny robią za dzienne,świecą na 60%.Doświetlenie statyczne zakrętów w reflektorze głównym (xenon+H7). Żeby być w zgodzie z prawem musiałbym tylko załatwić na szkle p-mgielnych homologację dziennych ew.je zamienić. Wydaje się proste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, ANDRIUBIKER napisał:

, ale doświetlanie przez halogen działa w b6 na bank,

Potwierdzam, masz racje :),  link z magneti bardzo fajny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie, jak niżej i nie musiałem rezygnować z halogenów. Jestem z nich zadowolony-jeżdżą już prawie dwa lata i nic się z nimi nie dzieje :-)

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7265738276

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ANDRIUBIKER napisał:

Wszystkie trafione niestety, bo ze w Twoim nie da sie ustawic, nie znaczy ze nie da sie u innych, a sie da bo sam tak ustawialem znajomym (b6 z 2008 i golf 6 z 2007 wiec na bordnetz jest to w kodowaniach), jesli twierdzisz ze nic nie daja halogeny to ja nie wiem co tam masz zamontowane, ale przeciwmgielny jak sama nazwa wskazuje poprawia widocznosc w mgle i nie ma znaczenia czy xenony ktos ma sprawne czy nie, doswietlanie zakretow takze dziala sprawnie mowa o statycznym przez halogeny, wiec to ze subiektywnie Tobie nie dzialaja to nie oznacza ze we wszystkich to nie dziala... ja podaje argumenty ogolnie odnosnie pozbawienia sie halogenow, a nie ze sie ich pozbawia ktos kto je ma ,nie wiedziec z jakiego powodu nieskuteczne :)

Oczywiscie jak ktos halogenow nie potrzebuje to jak juz pisalem mozna zastosowac w ich miejscu okragle drl, sa dostepne, w koncu niektorzy wcale nie maja halogenow ani drl i tez im to nie przeszkadza

Cofam - faktycznie doświetlanie da się ustawić ale z CH/LH to widziałem tylko w BCM (przeglądałem labele z VCDS'a).

Jeśli chodzi o samo świecenie p.mgielnych - oczywiście widać ich włączenie. Bardziej mam jednak na myśli to, że we mgle nie jest to coś czego bym po nich oczekiwał - w moim przypadku w lampach z AFS'em włączyłem je raptem 3-4 razy, bardziej aby uruchomić tylne niż aby poprawić sobie widoczność.

W gęstej mgle i tak, żadne światło nie pomoże, bo ma się przed sobą "ścianę" ale oczywiście dobre, nisko osadzone światło halogenowe może się przydać. Stąd pomysł z lampami NCCS'a lub kratkami z AliEx. Ale zostaje chyba przy komponowaniu LED w kratkę ;)

Mam wtedy oryginalną instalację p.mgielnych, mam DRL'e z homologacją. Chcąc być w pełni zgodnym z przepisami po instalacji lamp z Fabii RS należy zmienić przełącznik świateł na wersję bez przednich p.mgielnych - o tym wielu zapomina, a nadgorliwy diagnosta może się przyczepić.

Drugie pytanie - te lampy Magneti Marellii wyglądem do złudzenia przypominają te z Fabii RS bez klosza - czyżby wymiar i mocowanie było takie samo?

@Krawcol82 Cena za te Ein-parts'y to przegięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, ANDRIUBIKER napisał:

przecież cały czas jest o tym mowa :D chodzi o wymianę halogenów przeciwmgielnych na lampy drl, tyle ,że wtedy pozbywasz się halogenów, więc chcąc je mieć nadal trzeba dołożyć osobno drl

Czyli w nowoczesnym świecie nie istnieje 2 w 1??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, radekrp90 napisał:

 

@Krawcol82 Cena za te Ein-parts'y to przegięcie.

Ale przynajmniej zgrabnie wyglądają w tych kratkach, a nie jak jakieś ledy dokręcane do zderzaka czy czegoś tam na wkręty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się robi na dopasowanych i z głową to nic nie widać, a zawsze te 300-400 pln można przeznaczyć na coś innego. Nie przeczę - wyglądają te kratki na prawdę porządnie ale za te pieniądze to ja już wolę jednak LED z Fabii.

Podsumowując - widzę, że na moje pytanie padła w zasadzie spodziewana odpowiedź, więc jak tylko pomierzę dokładnie kratkę prawdopodobnie kupię te NSSC w wersji mini.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może instalował światła do jazdy dziennej w serwisie VW? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności