Skocz do zawartości
marcin9962

Światła do jazdy dziennej DRL ( LED )

Rekomendowane odpowiedzi

To ja w zasadzie o tym samym: albo albo.

Poza tym niewiadomo jak by to wyglądało, gdyby jednocześnie załączać oba kolory.

A w tym wydaniu to jakoś słabo. O homologację się nie martwię, mam tył tak zrobiony,że postojowe są w ringach i w czasie migania kierunków czerwone zamienia się w pomarańcz. Przeszło już 4 przeglądy i 1 kontrolę drogową :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież w nowych audi (i nie tylko) normą jest że drl i kierunek są na jednej taśmie led i że w czasie działania kierunku drl gaśnie a po wyłączeniu normalnie się zapala. Więc z tymi chińskimi kierunkami też nie powinno być problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z chińskimi LED'ami jest taki, że nie mają w większości homologacji. Te w kierunkach i kratkach, które oferowane są na Ali nie mają więc nie ma znaczenia jak działają bo i tak nie można ich zgodnie z prawem używać.

 

Ale przecież w nowych audi (i nie tylko) normą jest że drl i kierunek są na jednej taśmie led i że w czasie działania kierunku drl gaśnie a po wyłączeniu normalnie się zapala. Więc z tymi chińskimi kierunkami też nie powinno być problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem z chińskimi LED'ami jest taki, że nie mają w większości homologacji. Te w kierunkach i kratkach, które oferowane są na Ali nie mają więc nie ma znaczenia jak działają bo i tak nie można ich zgodnie z prawem używać.

 

Zgadza się, ale nie spotkałem się z diagnostą, który sprawdzał homologację reflektorów. Policja czy stacje diagnostyczne patrzą tylko wtedy, kiedy lampy ewidentnie wyglądają na chiński tunning, co w w/w przypadku może grozić.

 

Swoją drogą, jak widzę jakie badziewia ludzie zakładają na DRL, w jaki sposób są montowane i jak to (nie)świeci, to nie wiem gdzie jest policja i co robią diagności...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...bo dobry diagnosta to taki, który nic nie widzi poza banknotem w dowodzie.

 

Takie mamy (niestety) realia i wymagania kierofcuf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli samochód brał udział w wypadku (nie mylić z kolizją) jest wtedy poddany dokładnym oględzinom.

Sprawdzane jest wszystko i wszystko wpisane jest w akta sprawy. W takim przypadku, opony i oświetlenie (homologacja) to podstawa.

To, że pojazd został dopuszczony do ruchu przez diagnostę z oświetleniem bez homologacji to nie jest problem diagnosty (on zawsze powie, że zamontowałeś coś niezgodnego po przeglądzie) tylko Twój.

 

Jeżeli będziesz szukał kontaktu do nowo poznanej dziewczyny w komórce i niechcący zjedziesz na lewy pas i przyjmiesz inny pojazd na maskę powodując wypadek, to Twój Papuga zapoznając się z aktami sprawy jeśli stwierdzi, że pojazd jadący z naprzeciwka miał oświetlenie bez homologacji oprze swoją obronę na tekście:

 

"Pojazd nadjeżdżający z przeciwnego kierunku w chwili zdarzenia poruszał się po drodze publicznej używając niedopuszczonego w kraju oświetlenia, które oślepiło mojego klienta po czym nawet nie był świadomy, że zjechał na przeciwległy pas... etc.".

 

I kop się wtedy z koniem :(

 

 

 

Zgadza się, ale nie spotkałem się z diagnostą, który sprawdzał homologację reflektorów. Policja czy stacje diagnostyczne patrzą tylko wtedy, kiedy lampy ewidentnie wyglądają na chiński tunning, co w w/w przypadku może grozić.

 

Swoją drogą, jak widzę jakie badziewia ludzie zakładają na DRL, w jaki sposób są montowane i jak to (nie)świeci, to nie wiem gdzie jest policja i co robią diagności...

Edytowane przez karolevsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli samochód brał udział w wypadku (nie mylić z kolizją) jest wtedy poddany dokładnym oględzinom.

Sprawdzane jest wszystko i wszystko wpisane jest w akta sprawy. W takim przypadku, opony i oświetlenie (homologacja) to podstawa.

To, że pojazd został dopuszczony do ruchu przez diagnostę z oświetleniem bez homologacji to nie jest problem diagnosty (on zawsze powie, że zamontowałeś coś niezgodnego po przeglądzie) tylko Twój.

 

Jeżeli będziesz szukał kontaktu do nowo poznanej dziewczyny w komórce i niechcący zjedziesz na lewy pas i przyjmiesz inny pojazd na maskę powodując wypadek, to Twój Papuga zapoznając się z aktami sprawy jeśli stwierdzi, że pojazd jadący z naprzeciwka miał oświetlenie bez homologacji oprze swoją obronę na tekście:

 

"Pojazd nadjeżdżający z przeciwnego kierunku w chwili zdarzenia poruszał się po drodze publicznej używając niedopuszczonego w kraju oświetlenia, które oślepiło mojego klienta po czym nawet nie był świadomy, że zjechał na przeciwległy pas... etc.".

 

I kop się wtedy z koniem :(

 

Zgodzę się z\ Karolem wszystko wychodzi po wypadku nie ważne kto zawinił auto jest dokładnie sprawdzane i co za tym idzie może wina spaść na ciebie i odszkodowania nie dostaniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę się robi offtop ( może zrobić osobny watek?)

Kolego karolevsky, swoje twierdzenia opierasz na doświadczeniu czy teorii?

Zdarzało mi się podrapać trochę blach w życiu, bez względu na sprawcę NIGDY nikt nie sprawdzał tych elementów, o których piszesz.

Jedyny raz, to sytuacja, kiedy w wypadku brał udział pieszy, wówczas policjant rzucił okiem na opony (zima była).

Idźmy dalej: czy jakikolwiek nadruk, czy przetłoczenie na lampie stanowi jakiś problem dla chińczyków? A Wówczas policjant co zrobi? będzie szukał producenta i żądał papieru na te części?

Widzisz DarkFace, owo dokładne sprawdzanie zdarzało mi się przechodzić wyłacznie na granicy NRD-RFN, czy ukrańsko-polskiej. W "tamtych" czasach..

Nie przesadzajmy więc.Piszecie jak być powinno. A w życiu...cóż...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie sprawdzają. Chyba, że prokurator siedzi ale wtedy homologacja lub jej brak to najmniejszy problem.

 

Oznaczenia można wygrawerować lub nakleić. Są firmy, które robią takie rzeczy (choćby przeróbki na xenon).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Czy ktoś może kodowal vscanem vag5053 its halogeny jako do jazdy dziennej w passacie b6 bo nie mam vcdsa a podobno tym coś można kodowac ale nie wiem czy to ogarnie a jak tak to w jaki sposób. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kodował,kodował :-)

Jest gdzieś opis na forum.Szukaj hasła "tryb skandynawski"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem... Nie mylić kolizji z wypadkiem. Wypadek jest wtedy kiedy ranni przebywają w szpitalu więcej niż 7 dni.

 

W ww. przypadku samochód trafia z urzędu na parking policyjny i właśnie tam poddawany jest dogłębnym oględzinom i uwierz mi, że homologacji części na pewno nikt nie pominie na takich oględzinach, sprawdza się nawet żarówki stopu czy działały podczas wypadku jeżeli jest przesłanka, że mogły nie działać.

 

Nie uważam, żeby moja wypowiedź to był offtop, nadal dotyczy oświetlenia RL00.

 

PS. Nikomu nie życzę takich przygód...

 

 

 

Trochę się robi offtop ( może zrobić osobny watek?)

Kolego karolevsky, swoje twierdzenia opierasz na doświadczeniu czy teorii?

Zdarzało mi się podrapać trochę blach w życiu, bez względu na sprawcę NIGDY nikt nie sprawdzał tych elementów, o których piszesz.

Jedyny raz, to sytuacja, kiedy w wypadku brał udział pieszy, wówczas policjant rzucił okiem na opony (zima była).

Idźmy dalej: czy jakikolwiek nadruk, czy przetłoczenie na lampie stanowi jakiś problem dla chińczyków? A Wówczas policjant co zrobi? będzie szukał producenta i żądał papieru na te części?

Widzisz DarkFace, owo dokładne sprawdzanie zdarzało mi się przechodzić wyłacznie na granicy NRD-RFN, czy ukrańsko-polskiej. W "tamtych" czasach..

Nie przesadzajmy więc.Piszecie jak być powinno. A w życiu...cóż...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kodował,kodował :-)

Jest gdzieś opis na forum.Szukaj hasła "tryb skandynawski"

 

do bixenona też idzie ? moje świecą na 0, auto i ON. Tylko na ustawieniu postojówek świecą tylko postojówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyglada ciekawie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wada to kompletny brak homologacji... więc nic to nie daje poza względami wizualnymi. Wolałbym już firmowe paski LED.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wada to kompletny brak homologacji... więc nic to nie daje poza względami wizualnymi. Wolałbym już firmowe paski LED.

 

Zgadzam się ale efekt jest bardzo fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, można polemizować..

Kierunkowskaz kosztem dziennego, bez sensu...Bardziej by mi pasowały dzienne zintegrowane z kierunkami.Ale działające razem, nie zamiennie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmmm, można polemizować..

Kierunkowskaz kosztem dziennego, bez sensu...Bardziej by mi pasowały dzienne zintegrowane z kierunkami.Ale działające razem, nie zamiennie.

 

w nowych wozach niby inaczej jest? też kierunek wygasza/przygasza dzienne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w nowych wozach niby inaczej jest? też kierunek wygasza/przygasza dzienne.

Wobec tego jak się to ma do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 4 maja 2009 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów

oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia pkt 9 (tabelka)"włączanie kierunkowskazów ma być niezależne od włączania innych świateł"?

Dz.U nr 75 z 2009r

Edytowane przez wektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności