Skocz do zawartości
marcin9962

Światła do jazdy dziennej DRL ( LED )

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam takie pytanko, a mianowicie jak zrobić i czy w ogóle jest to możliwe żeby światła do jazdy dziennej współpracowały z czujnikiem zmierzchu. Czyli gdy zrobi się ciemno automatycznie przełączy się z świateł dziennych na mijania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że się da. Kwestia sparowania czujnika z centralką/sterownikiem DRL. Mam tak w Qashqaiu (dokładane DRL). Dźwignia w pozycji OFF -> działa DRL, Auto -> DRL/xenon (zależnie od pory dnia), mijania -> xenon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście, że się da. Kwestia sparowania czujnika z centralką/sterownikiem DRL. Mam tak w Qashqaiu (dokładane DRL). Dźwignia w pozycji OFF -> działa DRL, Auto -> DRL/xenon (zależnie od pory dnia), mijania -> xenon

 

 

Sam to podlaczales?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam to podlaczales? Jeśli tak to jak to zrobić w Passacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam to podlaczales? Jeśli tak to jak to zrobić w Passacie?

 

jaką człowiek tu masz filozofie z podpięciem tego???

przeciez czujnik zmierzchu steruje ci swiatłami mijania - jest jasno nie zapala swiateł jest ciemno zapala, dokładając swiatełka dzienne podłaczasz je przeciez minus na aku, plus po zaplonie i już sie światełka zawsze swiecą. trzeci kabelek zazwyczaj kol zóltego -sterujacy (to juz jak chcesz) albo pod postojówke lub plus mijania i juz wszystko masz jak chciałes. w zalezności co czujnik zmiezchu wykryje czyli jak jasno to nie zapala mijania wiec swiecą sie drl a gdy ciemno swiecą tylko mijania

 

ja w obu autach mam takie moduły plus lampki i działa tak jak piszesz /chcesz - mankamęt- nie da sie tego wyłaczyć, chcąc postac sobie gdzies w ustronnym miejscu przy właczonym silniku zawsze jakkolwiek by nie kombinował pokretlem od swiateł zawsze dzienne beda sie świeciły, trzeba by ciagnac dwa kabelki do kabiny i przełacznik odcinający np mase i wtedy by można sie przytulac juz przy zgaszonym świetle

Swiatla_led_501HP-4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie jest tak, ze jak zaciagasz reczny to wtedy dzienne gasna. Oczywiscie mowa o halogenach ustawionych jako drl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oryginalnie jest tak, ze jak zaciagasz reczny to wtedy dzienne gasna. Oczywiscie mowa o halogenach ustawionych jako drl.

można zrobić i tak tylko że halogen to halogen i nie ma nic wspólnego z drl , wiec wszystko w interpretacji policjanta kontrolujacego, diagnosty i czego nie zycze nikomu, likwidatora po wypadku/kolizji bo przez głupie ustawienie a brak homologacji na halogenach jak sie ktoś zna i dopatrzy można stracić dowód, odszkodowanie, ale to tak w nawiasie mówiąc

sam jezdziłem przez rok na halogenach i okolicznym pieskom nie koniecznie to sie podobało wiec wkońcu zalożyłem nawet ładnie pasujace i świecace,ukośne nssc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moto-talk.de jest poradnik dot montażu DRL z Fabii RS. Podłącza się to niby pod wyjście dla świateł obrysowych (dot. bordnetz 30-byte). Nie sprawdzałem, czy kodowanie będzie przyjmowane ale gdy może kiedyś będzie okazja (i będę miał w miarę swobodny dostęp do wtyczek) sprawdzę jak to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można zrobić i tak tylko że halogen to halogen i nie ma nic wspólnego z drl , wiec wszystko w interpretacji policjanta kontrolujacego, diagnosty i czego nie zycze nikomu, likwidatora po wypadku/kolizji bo przez głupie ustawienie a brak homologacji na halogenach jak sie ktoś zna i dopatrzy można stracić dowód, odszkodowanie, ale to tak w nawiasie mówiąc

sam jezdziłem przez rok na halogenach i okolicznym pieskom nie koniecznie to sie podobało wiec wkońcu zalożyłem nawet ładnie pasujace i świecace,ukośne nssc

 

Tak, masz racje. Ja z rok temu kupilem zarowki ledowe i wyglada jakby to fabrycznie bylo. Zwlaszcza, ze rozne wozy maja homologowane drle w podobnym miejscu gdzie Passat halogeny. Tematem wyjsciowym jednak bylo wylaczanie ich wiec w takim przypadku tylko przez "zaciagniecie" recznego.

 

Ps.

Diagnosta i policja nie zauwazyli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można zrobić i tak tylko że halogen to halogen i nie ma nic wspólnego z drl
halogeny nie są obowiązkowym elementem wyposażenia, więc można spokojnie w ich miejsce zamontować DRL-e (choćby właśnie z fabii RS). Ich plus jest taki, że mają homologację rl na lustrze, więc wystarczy zeszlifować homologację B ze szkieł i policja może ci definitywnie naskoczyć. W praktyce jest tak, że jak świecą na ledowo to nikt się i tak nie przyczepi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj na forum tez jest opis. wszystko robisz jak na hakogenach tylko wywala je fizycznie i zakładasz ori drl od fabi. kształt podobny do pasatowskich ale jednak trzeba trochę porzeźbić.a wszystko po to ze tamte są i maja na szkle wybitą homologacje drl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tutaj na forum tez jest opis. wszystko robisz jak na hakogenach tylko wywala je fizycznie i zakładasz ori drl od fabi. kształt podobny do pasatowskich ale jednak trzeba trochę porzeźbić.a wszystko po to ze tamte są i maja na szkle wybitą homologacje drl
Chłopie widać, że na oczy tego nie widziałeś :lol3. Lampy są identyczne. Nie trzeba nic rzeźbić tylko wymienia się szkła. drl-e z fabii nie mają homologacji na szkle tylko na lustrze. Szkło jest gładkie jak **** niemowlęcia. Trochę zabawy jest za to przy podłączeniu bo trzeba zmienić wtyczki i rozwiązać błąd spalonej żarówki albo dodając oporniki, albo grzebiąc w bordnetzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marku dokładnie jak piszesz. tylko trzeba wziąć tez pod uwagę to ze te rs nie są tanie do tego dochodzi rzeźba wtyczki jakiś opornik wiec tańszym kosztem można założyć tez oczywiście rzeźbiąc fajne skośne obok halogenow światełka. trochę czasu i staranności i wygląda też przyzwoicie. minus taki ze świecą zawsze po zapłonie chyba ze zrobimy jakiś wyłącznik dodatkowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko wtedy niestety jest to jeszcze większa wiocha niż moje zegary z syrenki :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaką człowiek tu masz filozofie z podpięciem tego???

przeciez czujnik zmierzchu steruje ci swiatłami mijania - jest jasno nie zapala swiateł jest ciemno zapala, dokładając swiatełka dzienne podłaczasz je przeciez minus na aku, plus po zaplonie i już sie światełka zawsze swiecą. trzeci kabelek zazwyczaj kol zóltego -sterujacy (to juz jak chcesz) albo pod postojówke lub plus mijania i juz wszystko masz jak chciałes. w zalezności co czujnik zmiezchu wykryje czyli jak jasno to nie zapala mijania wiec swiecą sie drl a gdy ciemno swiecą tylko mijania

 

ja w obu autach mam takie moduły plus lampki i działa tak jak piszesz /chcesz - mankamęt- nie da sie tego wyłaczyć, chcąc postac sobie gdzies w ustronnym miejscu przy właczonym silniku zawsze jakkolwiek by nie kombinował pokretlem od swiateł zawsze dzienne beda sie świeciły, trzeba by ciagnac dwa kabelki do kabiny i przełacznik odcinający np mase i wtedy by można sie przytulac juz przy zgaszonym świetle

[ATTACH=CONFIG]153923[/ATTACH]

 

W sumie masz rację, dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi by pasowało wsadzenie LEDów w biała (ciasną) część kierunkowskazów...

Tak jest, rzeźba, ale wyglądałoby na fabryczne rozwiązanie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie bardziej zastanawia opisane w niemieckim poradniku podłączenie pod wyjście świateł obrysowych. Gdyby tak faktycznie było, można by podłączyć homologowane paski LED, sterowane przez sterownik auta i jednocześnie oryginalne halogeny. Same plusy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na alliexpres wpisujac drl passat b6 jest wiele rozwiązań, zwłaszcza gotowych kratek które równiez wyglądają jak fabryczne, kwestia mocy swiecenia samych lampek bo to chyba najważniejsze może miec troche do życzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem u chinoli niemal całkowite rozwiązanie: drl w kierunkowskazach:

11.jpg

Jednak mają 2 poważne mankamenty:

1. Cena

2. Po włączeniu kierunku, białe ledy gasną a palą się żółte. Zamiennie. Czarno widzę przegląd:-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też patrzyłem na to, o ile:

1 - do przełknięcia

2 - N/A (jeśli chodzi Ci że kierunek miga pomarańcz - białe - pomarańcz - białe, to tak nie jest. Drl gaśnie i miga sam kierunek)

https://www.drive2.ru/l/9442735/

3 - homologacja, jest nie do ominięcia - niestety jej nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności