adamb Zgłoś #1241 Napisano 1 Lipca 2015 ak ktoś lubi wiochę na aucie to zawsze można chińskie ledy sobie zainstalować. Nie koniecznie wiochę. Ja sam bym takie wstawil, bo one jeszcze lepiej rozpraszają światło. Mówię tu oczywiście o setach o odpowiedniej mocy, a nie jakichś ogarkach, jak poniektórzy mają. Mamy taki mocny secik w żony Lupo i jest bomba, no ale tam plastiki w porównaniu do B6 są pancerne W B6 moim zdaniem nie ma jakiegoś rozsądnego miejsca na ich umiejscowienie. Idealna byłaby zaślepka na halogen, ale ona trzyma się na słowo honoru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianwaniek Zgłoś #1242 Napisano 1 Lipca 2015 Damianwaniek. Ja niestety mam paska z 2005 roku gdzie nie mam opcji Auto na przełączniku zmiany świateł, mam też małe możliwości pokombinować coś w komputerze. Szukam rozwiązania, które jest tanie, pozwala mi używać świateł dziennych i w razie potrzeby świateł mijania. No i oczywiście, żeby się "miśki" nie czepiały:) A masz kolego xenony? Jeśli nie to spróbuj włączyć styl amerykański (nie skandynawski) wtedy będą się świeciły tylko mijania w pozycji 0. Ewentualnie jeśli masz halogeny to styl amerykański za pośrednictwem halogenów. Wtedy możesz zmniejszyć moc świecenia. Pamiętaj ze wartość jest podana w HEXA. ja mam 41 chyba albo 42 hex, połowa. Jak już powiedziałem nikt za to się nie przyczepi kolega tak samo ma jak pisze od 3 lat i ok. przegląd przejdzie bez problemu. a jak nawet przełączysz na mijania i niech spada. Gdyby gliniarze byli inteligentni nie pracowali by w policji:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr_Gi Zgłoś #1243 Napisano 3 Lipca 2015 A masz kolego xenony? Jeśli nie to spróbuj włączyć styl amerykański (nie skandynawski) wtedy będą się świeciły tylko mijania w pozycji 0. Ewentualnie jeśli masz halogeny to styl amerykański za pośrednictwem halogenów. Wtedy możesz zmniejszyć moc świecenia. Pamiętaj ze wartość jest podana w HEXA. ja mam 41 chyba albo 42 hex, połowa. Jak już powiedziałem nikt za to się nie przyczepi kolega tak samo ma jak pisze od 3 lat i ok. przegląd przejdzie bez problemu. a jak nawet przełączysz na mijania i niech spada. Gdyby gliniarze byli inteligentni nie pracowali by w policji:) Mam zwykłe żarówki h7 w światłach mijania i standardowe żarówki w halogenach przeciwmgielnych. Przypuszczalnie będę decydował się na wymianę tych halogenów przeciwmgielnych na LED DRL, które prezentowałem kilka postów wcześniej. Po montażu i testach dam znać co to warte. W razie potrzeby podczas kłopotów na drodze przełączę światła na mijania tak jak kolega sugeruje;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamb Zgłoś #1244 Napisano 3 Lipca 2015 czy po zmianie na ledy hb4 tez można je uzytkowac na 50% mocy czy trzeba wtedy wrocic na pełna moc swiecenia? Można i jest to nawet wskazane, ponieważ Ledy są zazwyczaj przystosowane do obciążeń do 12V. Przy 100% jest więcej niż 12V, dlatego żeby uniknąć ich szybkiego przegrzania i efektu stroboskopu dobrze jest zmniejszyć moc do około 90-95%. Poniżej tych wartości to już wg własnego uznania. Ja miałem na 85% i była gitara. 50% moim zdaniem dawało zbyt słabe światło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #1245 Napisano 3 Lipca 2015 własnie o to chodzi żeby swiatlo było słabsze, w ori halogeny mialem 93% a teraz jako dzienne mam ustawione 50%, w razie kontoli policyjnej zawsze jest jakies tam tłumaczenie że niby słabsze swiatło a jak włacze fizycznie halogeny to wtedy swiecą mocno itp. , trzeba jakoś czarować. aby światło było fajniesze i bardziej zbliżone do tych ledów , chciałbym wlasnie założyć w miejsce standardowych zarówek , żarówki ledowe hb4 i zostawać tak jak do tej pory, czyli dzienne na 50%, halogeny których chyba jeszcze ani razu nie użyłem - pełna moc,93% , tylko nie znam sie na tym i pytam czy w ledach tez można zmniejszać tak napiecie i czy oólnie jest sens- jedna dobra zarowka ledowa kosztuje ok 50zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamb Zgłoś #1246 Napisano 3 Lipca 2015 zmniejszać tak napiecie i czy oólnie jest sens- jedna dobra zarowka ledowa kosztuje ok 50zl Trzeba pokombinować po swojemu. Przy tym samym ustawieniu Led będzie dawał mniej światła niż halogen. U mnie ten przelicznik wygląda mniej więcej 45% halogen, a Led to 85%. Oczywiście jest to też uzależnione od tego jak mocną żarówkę Led mamy w posiadaniu. Czarować zawsze można odnośnie barwy światła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łoluś Zgłoś #1247 Napisano 23 Lipca 2015 Mam takie pytanie światła DRL podłączyć po zapłonie , wyczytałem że można pod zapalniczkę ( pytanie teoretyczne ) aby nie ciągnąć kabla do kabiny to na przykład podłączyć do jakiegoś czujnika nie wiem ABS lub oleju , płynu ? światła led nie maja dużego poboru prądu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubcio Zgłoś #1248 Napisano 23 Lipca 2015 Ale chodzi o to żeby światła do jazdy dziennej zostały wyłączone gdy zapalisz postojowe lub mijania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łoluś Zgłoś #1249 Napisano 23 Lipca 2015 (edytowane) Nie jasno sprecyzowałem pytanie Sorry chodzi o to światła do jazdy dziennej DRL zamontowane w kratkach maja automat z automatu wychodzą trzy kabelki jeden masa drugi do podłączenia pod pozycje a trzeci czerwony pod zasilanie po zapłonie i teraz pytanie kabelki nie są aż tak długie aby można przeciągnąć je do kabiny i podłączyć pod stacyjkę lub zapalniczkę ale za to przy silniku jest dużo czujników do których dochodzi prąd po przekręceniu stacyjki, czyli zamiast podłączenia pod stacyjkę podłączamy do czujnika dajmy temperatury i po przekręceniu stacyjki zapalają się światła DRL odpalmy i tak jeździmy do puki nie włączymy świateł w tedy wiadomo światła DRL gasną i tak pytam czy to nie było by lepsze rozwiązanie pobrać prąd do zasilania ledów z czujnika ? Edytowane 23 Lipca 2015 przez Łoluś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #1250 Napisano 24 Lipca 2015 Podłączanie się pod jakiekolwiek czujniki nie jest dobrym pomysłem ponieważ w większości są one bezpośrednio połączone ze sterownikiem silnika i albo można uwalić sterownik albo w najlepszym będzie źle odczytywał dane z czujnika do którego się wpiąłeś, lub po prostu wywali błąd. Chyba najlepiej podpiąć się pod skrzynkę z bezpiecznikami pod maską. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad.p Zgłoś #1251 Napisano 26 Lipca 2015 (edytowane) Nie jasno sprecyzowałem pytanie Sorry chodzi o to światła do jazdy dziennej DRL zamontowane w kratkach maja automat z automatu wychodzą trzy kabelki jeden masa drugi do podłączenia pod pozycje a trzeci czerwony pod zasilanie po zapłonie i teraz pytanie kabelki nie są aż tak długie aby można przeciągnąć je do kabiny i podłączyć pod stacyjkę lub zapalniczkę ale za to przy silniku jest dużo czujników do których dochodzi prąd po przekręceniu stacyjki, czyli zamiast podłączenia pod stacyjkę podłączamy do czujnika dajmy temperatury i po przekręceniu stacyjki zapalają się światła DRL odpalmy i tak jeździmy do puki nie włączymy świateł w tedy wiadomo światła DRL gasną i tak pytam czy to nie było by lepsze rozwiązanie pobrać prąd do zasilania ledów z czujnika ? Witaj. Sprawdź taki układ: podłącz zasilanie DRL pod (+30) czyli zasilanie po stacyjce - poszukaj w skrzynce bezpieczników pod maską, jeżeli nie chcesz mieszać z tym co dany bezpiecznik zasila to weź zasilanie z przed bezpiecznika i dodaj swój już na kablu. Minus z DRL pod uziemienie a sterujący podłącz pod + żarówki mijania. Wtedy DRL będzie świecił dopóki nie włączysz świateł mijania. Gdyby się zdarzyło że spali się żarówka światła mijania to włączy się DRL z danej strony dlatego podłącz każdego DRL osobno do każdej żarówki mijania. ps. Czujniki (chyba wszystkie ale mogę się mylić) pracują na masie i zmianie rezystancji także nic z nich nie wyciągniesz a tylko jak już kolega jarek.123 wspomniał możesz tylko coś zepsuć... Edytowane 26 Lipca 2015 przez konrad.p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #1252 Napisano 25 Sierpnia 2015 Podlaczam sie pod temat: Od miesiaca uzywam swiatel Model EinParts 401 DAYLINE zakupione przez allegro i musze powiedziec ze jestem rozczarowany. Niby nowy szyk i w ogole, ale swieca wg mnie po prostu slabo, wczesniejsze chinczyki dawaly o wiele wiecej lumenow. Czy ktos je montowal u siebie i moze sie podzielic wrazeniami? Nie wiem czy jest sens skladac reklamacje. Jak na razie to szczerze odradzam zakup... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qjawa Zgłoś #1253 Napisano 31 Sierpnia 2015 Od miesiaca uzywam swiatel Model EinParts 401 DAYLINE zakupione przez allegro i musze powiedziec ze jestem rozczarowany. Czyli to jest ta seria na światłowodzie. Nawet dziś oglądałem je na allegro i prawie się skusiłem ale dobrze, że trafiłem na Twojego posta. Czy może mógłbyś wstawić jakieś 2-3 poglądowe fotki?? Pytanie dla znawców tematu. Miałem wcześniej zakodowane przeciwmgielne jako dzienne ale zauważyłem, że przy skręcie zapalały się te od doświetlania zakrętów. Wy też tak macie?? Jak poprawnie zakodować aby paliły się jedynie halogeny bez doświetlania oczywiście w pozycji przełącznika na "0" lub "auto"?? Dzięki za odpowiedź! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #1254 Napisano 3 Września 2015 Postaram sie wrzucic fotki jak sie sciemni, generalnie jak jest ciemno to z bliska wydaje sie ze jest moc, ale jak auto w dzien jedzie z iwdze je ze 100m to w porownaniu z innymi na drodze to lipa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #1255 Napisano 3 Września 2015 Co do DRL najlepiej kupić Philipsa lub Osram. Czemu? Podłącza się je bezpośrednio do akumulatora i do kabla który zasila światła postojowe czy mijania. I nie trzeba kombinować z plusami po zapłonie. Światła się uruchamiają wtedy, gdy odpala się silnik i akumulator zaczyna być ładowany z alternatora. Jak włączy się zapłon one się nie świecą. No i gasną z 40 sekundowym opóźnieniem (kompatybilność dla systemów start/stop). Ja mam model, który się przyciemnia jak zapalam postojówki, więc u mnie za postojówki robi. I żaden policjant się do tego nie przyczepił, a sporo mnie w nocy zatrzymywało. Wystarczyło tylko zgasić światła i DRL rozbłyskały z pełną jasnością, a po włączeniu postojówek przyciemniały się. I nie ma z tym żadnego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #1256 Napisano 3 Września 2015 Pytanie dla znawców tematu. Miałem wcześniej zakodowane przeciwmgielne jako dzienne ale zauważyłem, że przy skręcie zapalały się te od doświetlania zakrętów. Wy też tak macie?? Jak poprawnie zakodować aby paliły się jedynie halogeny bez doświetlania oczywiście w pozycji przełącznika na "0" lub "auto"?? Dzięki za odpowiedź! Też tak mam. Trzeba się z tym pogodzić, bo według mojej wiedzy wyłączyć się tego VCDSem nie da. A szkoda, bo po kiego mi doświetlanie w dzień... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #1257 Napisano 4 Września 2015 Ja mam model, który się przyciemnia jak zapalam postojówki, więc u mnie za postojówki robi. Nie chcę się wymądrzać, bo nie o to tu chodzi (i do końca nie jestem pewny), ale wydaje mi się że dzienne powinny gasnąć gdy włączasz pozycje, a nie przyciemniać się. Po podłączeniu miałem to samo że po włączeniu postojowych dzienne świeciły dużo słabiej, a że wydało mi się to dziwne to dla sprawdzenia, przewód sterujący od dziennych podłączyłem bezpośrednio do plusa i wtedy gasły. I co się okazuje? Że nasze auta mają funkcję sprawdzania żarówek, a więc nie są zasilane prądem stałym tylko modulowanym co ma negatywny wpływ na światła dzienne, które nie są przystosowane do tego i zamiast się wygaszać świecą słabiej, oczywiście nie dotyczy to wszystkich świateł. Co zaś do zastępowania postojówek dziennymi to niby jest taka opcja ale pod warunkiem że przygasają, są odpowiednio oznaczone i oryginalne przednie postojówki nie świecą. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić bo sam jestem ciekawy jak to jest z naszymi przepisami i sam przerabiałem dzienne żeby gasły, a nie przyciemniały się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #1258 Napisano 4 Września 2015 mogą się przyciemnić do 30% standardowej jasności przepisy zezwalają na to. Jak zauważysz wiele nowych aut już ma takie rozwiązanie. Po włączeniu mijania dzienne przygasają ale nadal świecą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #1259 Napisano 4 Września 2015 Nie chcę się wymądrzać, bo nie o to tu chodzi (i do końca nie jestem pewny), ale wydaje mi się że dzienne powinny gasnąć gdy włączasz pozycje, a nie przyciemniać się. (...) Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić bo sam jestem ciekawy jak to jest z naszymi przepisami i sam przerabiałem dzienne żeby gasły, a nie przyciemniały się. Nie nie - wszystko jest w porządku z tymi lampami. Przyciemniają się na 30% i tam wyjmujesz postojówki a w ich miejsce wstawiasz taki siuwaks, który oszukuje komputer imitując żarówki, ale nie świeci, tylko tam jest. Światła o których pisałem to te: http://www.philips.pl/c-p/12825WLEDX1/led-daytime-lights-swiatla-do-jazdy-dziennej-12-v?int_origin=2_LI_all_slot1_pl_pl_carlights_drl_drlguideproduct A tak one działają: Przy czym ten pan nie wyjął żarówek z postojów, a przepisy zabraniają mieć 4 postojówki. Jedyne co utraciłem, to gdy zapalę prawe oświetlenie stronne (włączony kierunkowskaz przy wyłączonym zapłonie) to nie mam sygnalizacji z przodu. Świeci się tylko tył. Natomiast jak włączę lewe, to z przody świecą się ciemniej oba paski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #1260 Napisano 5 Września 2015 Też tak mam. Trzeba się z tym pogodzić, bo według mojej wiedzy wyłączyć się tego VCDSem nie da. A szkoda, bo po kiego mi doświetlanie w dzień... nie byłem pewny wiec się nie wypowiadałem ale z ciekawosci sprawdzilem dzisiaj jak jest w moim aucie, wydawalo mi sie ze u mnie nie ma doświetlania i rzeczywiście - mam włączone halogeny jako dzienne i tryb ameryka, tylko ameryka, i u mnie w ciągu dnia gdy działają dzienne nie ma doświetlania w lampach (lampy xenon) a jak właczą się mijania to jak najbardziej doświetlanie działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach