Jump to content
Sign in to follow this  
garet4

Stukanie/chrobotanie przy jeździe bez gazu.

Recommended Posts

Witam wszystkich.

 

Może ktoś z forumowiczów na początek rzuci jakieś przydatne sugestie do problemu jaki się u mnie pojawił. Podczas światecznej pordóży zacząłem obserwować dziwne odgłosy od czasu do czasu. Do dzisiaj zdążyło się to na tyle nasilić, że jestem w stanie powiedzieć kiedy to się dzieje, a mianowicie gdy podczas zdejmę nogę z gazu (nie przyspieszam, ale też nie chamuję) od strony prawego koła (z punktu widzenia kierowcy) zaczynam słyszeć stukanie bądź chrobotanie. Gdy siadłe na siedzeniu pasażera stwierdziłem że to nie może być przednie prawe koło, ale coś bardziej od osi pojazdu. Efekt jest zarówno na luzie jak i na dowolnym biegu. Podczas postuju nic. Więc nie wygląda to na wibracje silnika etc.Coś jakby podczas przyśpieszania i hamowania coś się napinało i wszystko pasuje, a jak nie ma naciągu to zaczyna stukać. I nieważne czy jade po bruku czy po równiutkim asfalcie, to nie stuki z powodu warunków zewnętrznych.

Jakieś sugestie? :)

Dla formalności mówimy o Pasku B5 FL 1.9 TDI wersja kombi.

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpowiem jak kolega rafal przeguby zew lub wew ale mam jeszcze dodatkowe pytanie czy te chrobotanie jest tez w czasie postoju czy tylko w czasie jazdy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko podczas jazdy. Na postoju jest spokój.

Wlazłem dzisiaj pod auto i ruszając wzdłużnie półosia było dosyć wyraźnie czuć luz I stukanie. Ale na kole brak przenoszenia jakiegoś bicia albo coś.

W razie jeśli to przegub to jak sprawdzić który to dokładnie (na słuch to zewnętrzny) I na ile to poważne. Muszę teraz zrobić czy mogę na majówkę skoczyć? :)

 

Pozdrawiam wszystkich :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tylko podczas jazdy. Na postoju jest spokój.

Wlazłem dzisiaj pod auto i ruszając wzdłużnie półosia było dosyć wyraźnie czuć luz I stukanie. Ale na kole brak przenoszenia jakiegoś bicia albo coś.

W razie jeśli to przegub to jak sprawdzić który to dokładnie (na słuch to zewnętrzny) I na ile to poważne. Muszę teraz zrobić czy mogę na majówkę skoczyć? :)

 

Pozdrawiam wszystkich :)

wleź pod auto i poruszaj półosią góra dół trzymając przy skrzyni i potem złap przy kole i to samo i z drugiej str to samo a dojdziesz który to chyba że to łożyska w skrzyni a dokładniej na mechanizmie różnicowym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Mielke.

 

Nie ma luzu w poprzek osi (góra dół, przód tył) ani przy kole, ani przy skrzyni. Jest tylko wzdłuż samej osi (od skrzyni do koła). W lewym też jest, ale dużo słabiej. Muszę się bardziej postarać żeby coś usłyszeć, a w prawej jest jakoś mocniej. Czy zatem to mogą być te łożyska w mechanizmie różnicowym czy raczej to któryś przegub albo może coś z samą półosią się stało?

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kolego Mielke.

 

Nie ma luzu w poprzek osi (góra dół, przód tył) ani przy kole, ani przy skrzyni. Jest tylko wzdłuż samej osi (od skrzyni do koła). W lewym też jest, ale dużo słabiej. Muszę się bardziej postarać żeby coś usłyszeć, a w prawej jest jakoś mocniej. Czy zatem to mogą być te łożyska w mechanizmie różnicowym czy raczej to któryś przegub albo może coś z samą półosią się stało?

 

Pozdrawiam,

Łukasz

luz wzdłużny to "fabryczny" a skoro nie ma luzów w poprzek to przeguby raczej ok a jak wyglądają osłony na nich i czy jak podniesiesz auto i zakręcisz kołem to słychać te dźwięki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osłony są ok. Prawa zewnętrzna była ostatnio wymieniana (ze dwa miesiące temu).

Nie próbowałem podnosić obu stron na raz (nie bardzo mam takie możliwości), ale jak z jednej strony podniosłem i ruszałem kołem to brak odgłosów. Tylko jak wrzuciłem bieg to takie stukanie jak kołem na boki ruszam, ale to chyba normalne na mechanizmie różnicowym (obrót o może 2-3 stopni). Zaczynają mi się kończyć pomysły :-)

 

Tak z ciekawostek, to jadąc luzie (bieg neutralny) też można to usłyszeć, ale jak dodam gazu lub zahamuje to przestaje. Teraz tylko nie wiem czy w sytuacji gdy dodatkowo mam wciśnięte czy nie :-) Jeszcze przetestuje.

A może to być rozsypujący się dwumas? Pewnie by mógł, ale wtedy to na postoju też byłoby słychać.

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Edited by garet4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Osłony są ok. Prawa zewnętrzna była ostatnio wymieniana (ze dwa miesiące temu).

Nie próbowałem podnosić obu stron na raz (nie bardzo mam takie możliwości), ale jak z jednej strony podniosłem i ruszałem kołem to brak odgłosów. Tylko jak wrzuciłem bieg to takie stukanie jak kołem na boki ruszam, ale to chyba normalne na mechanizmie różnicowym (obrót o może 2-3 stopni). Zaczynają mi się kończyć pomysły :-)

 

Tak z ciekawostek, to jadąc luzie (bieg neutralny) też można to usłyszeć, ale jak dodam gazu lub zahamuje to przestaje. Teraz tylko nie wiem czy w sytuacji gdy dodatkowo mam wciśnięte czy nie :-) Jeszcze przetestuje.

A może to być rozsypujący się dwumas? Pewnie by mógł, ale wtedy to na postoju też byłoby słychać.

 

Pozdrawiam,

Łukasz

koniec dwumasy objawia się drganiem auta, stukaniem na zmianie biegów, szarpaniem przy zmianie biegów, stukaniem na luzie w ekstremalnych przypadkach coś jakby ślizgało się sprzęgło

byś musiał jechać na warsztat na podnośnik i wrzucić bieg i pod auto osłuchać skąd ten dźwięk dochodzi

a jak wyglądają klocki tracze (może mają bicie), lub ABS wariuje, czy są jakieś błędy na kompie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taaa, z kompem teraz się bawię. Nie mogę odpalić na W7 kabla który pożyczyłem. Może wreszcie kupie własny :-) Klocki wymieniane w zeszłym roku. Tarcze też jeszcze są ok. Do diagnozy przydałoby się mieć nie wiem, podnośnik z rolkami, albo być pod autem podczas jazy ;-) Jak coś znajdę dam znać (mam na myśli wyniki z VAG i ewentualnej wizyty u jakiegoś mechanika, którym niestety nie ufam za grosz (bez urazy dla nikogo)).

W sprawie dwumasu to dobrze, mam nadzieję że jeszcze mnie wymiana nie czeka. Nie wiem czy innym objawem nie może być jeszcze sporadyczne (w zasadzie na zimnym silniku chyba tylko) potrafi zaszarpać przy ruszaniu z jedynki. Tak jakby silnik nie dawał rady albo sprzęgło przeskakiwało na ząbkach, których nie ma. Pomaga dodanie gazu albo zwiększenie wysprzęglenia. Ale to pewnie dwie osobne sprawy, bo to przy ruszaniu to mam sporadycznie od 2 lat :-)

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm to masz widocznie tak jak u mnie. Jak mam bieg wbity, ale puszczę gaz to stuka coś ostro łup, łup,łup i słyszę że prawy przód (pasażer też mowi że prawa strona), Ale na zewnętrzny przegub mi to nie wyglada bo przy skrecaniu nic sie nie dzieje. Objaw tak samo przestaje jak mam hamulec albo trzymam noge na gazie. Zrobilem na tym lekko tysiąc km i teraz zaczyna coraz bardziej dawać znac o sobie bo juz lekko podczas jazdy zaczyna stukac tzn jak nawet gaz mam wcisniety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Maryo.

 

Wygląda na ten sam temat. Daj proszę znać jak dojdziesz co jest nie tak. Ja po weekendzie też będę jechał gdzieś to sprawdzić więc jak bede pierwszy to na pewno napisze.

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz ja chyba wymienię wewnętrzny prawy przeguub, bo na nic innego mi nie wychodzi. Na początku było szuranie jakby i obstawiałem nawet prawe łożysko w kole, ale potem zaczęło stukać to już nie. Teraz Ci powiem, że jak jadę trzymając na gazie to właśnie albo mi się zdaje, albo nie, że deko stuka. Sprawdzałem na kanale czy jakieś może luzy na przegubach są czy coś i nic nie wyczaiłem, a szarpałem ostro :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, może to głupie ale czy próbowaliście podczas tego stukania wcisnać sprzęgło do oporu? Nie ustaje wtedy wam ten dźwięk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem i stuka nadal. Jak skręcam/latam slalomem po ulicy to nie stuka. Tylko na wprost i jak mam puszczony gaz, lub auto na luzie leci

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam wszystkich.

 

Może ktoś z forumowiczów na początek rzuci jakieś przydatne sugestie do problemu jaki się u mnie pojawił. Podczas światecznej pordóży zacząłem obserwować dziwne odgłosy od czasu do czasu. Do dzisiaj zdążyło się to na tyle nasilić, że jestem w stanie powiedzieć kiedy to się dzieje, a mianowicie gdy podczas zdejmę nogę z gazu (nie przyspieszam, ale też nie chamuję) od strony prawego koła (z punktu widzenia kierowcy) zaczynam słyszeć stukanie bądź chrobotanie. Gdy siadłe na siedzeniu pasażera stwierdziłem że to nie może być przednie prawe koło, ale coś bardziej od osi pojazdu. Efekt jest zarówno na luzie jak i na dowolnym biegu. Podczas postuju nic. Więc nie wygląda to na wibracje silnika etc.Coś jakby podczas przyśpieszania i hamowania coś się napinało i wszystko pasuje, a jak nie ma naciągu to zaczyna stukać. I nieważne czy jade po bruku czy po równiutkim asfalcie, to nie stuki z powodu warunków zewnętrznych.

Jakieś sugestie? :)

Dla formalności mówimy o Pasku B5 FL 1.9 TDI wersja kombi.

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Szukalbym przyczyny w skrzyni biegow

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak tylko na wprost to ja szukałbym przyczyny w łożyskach lub piaście. Śruby na max dokręcone? Sprawdzałeś ręcznie kluczem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam podobny problem. Przy jeździe na wprost, około 60-80km/h słychać delikatne stukanie chrobotanie tak jakby coś obcierało. Wydaje mi się ze prawa strona z przodu ale 100% pewności nie mam, odgłosy są zbyt ciche żeby stwierdzić dokładnie. Sprawdzałem czy nic w opony nie wlazło jakiś gwoźdź czy kamień, czy jakiś patyk nie wlazł w zacisk. Nawet zonę wypytałem czy gdzieś nie wjechała :) Wczoraj zauważyłem przy zawracaniu (max skręcone kola i bardzo powoli) słychać, obrót kola pyk obrót pyk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest podobnie.Prawa strona.Dzwięk podobny do chlupnięcia ,gdy mamy połowę paliwa w zbiorniku,ciężko to opisać.Szczególnie słychać,gdy auto zimne,potem jakby znika.Najczęściej przy wciskaniu sprzęgła(nie puszczaniu).Też myślałem o przegubach,ale jeżdżę już tak ok roku i się nie nasila.Zimą było dużo bardziej słyszalne,a wymieniać na chybił trafił nie ma sensu,bo pół auta można by wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już rok jeżdżę ze stukającym zawieszeniem o ile to coś w zawieszeniu, przy skrętach w prawo coś mi wali na lewym kole, przy jeździe na wprost tez styka lecz dużo ciszej a w lewo tak jak przy jeździe na wprost. byłem o dwóch różnych mechaników i niczego nie zdiagnozowali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy