Sajmon2213 Zgłoś #41 Napisano 16 Listopada 2020 Witam. Chciałem się zapytać czy ktoś wymieniał miedziane przewody hamulcowe, jakiej są one długości, z jakiego metalu wybrać końcowe śruby w przewodach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibo27 Zgłoś #42 Napisano 24 Maja 2022 Cześć I mnie spotkała przyjemność wymiany elastycznych przewodów hamulcowych z przodu. Stary pękł na szczęście podczas badania technicznego a nie podczas jazdy. Trochę jest z tym zabawy zwłaszcza odkręcenie starych elastycznych od miedzianych. Można przekręcić nakrętkę od miedzianych co właśnie uczyniłem z powodu braku odpowiednich kluczy, ale tak było zapieczone już, że później w imadle próbowałem odkręcić i ani drgnęło (masakra to była). Niestety miedzianych przewodów łączących elastyczny z zaciskiem nie kupi się już, więc mam dorobione i kupione ze strony https://przewody-hamulcowe.pl/pl/ (2x 250mm końcówki KPS-2 SF ) jakby ktoś szukał, bo ja szukałem tydzień, pisząc i dzwoniąc po różnych sklepach i salonach skoda, vw. - 7 zł za sztukę, kupiłem 3 sztuki jakby co, Na przód wpadły elastyczne w stalowym oplocie HEL w ładnej niebieskiej osłonce pod kolor auta (kolor do wyboru u producenta) zamawiane ze stronki https://fmic.pl/ - komplet 440 zł + 19zł przesyłka (2 x przód + 2 na tył, ale trzeba sprawdzić jaki ma się układ na tylnej osi, bo są różne. Ja mam akurat 8A, przewody odpowiednie dla mnie to vw-4-235 zastępują przewody elastyczne z przodu (numer 9) i krótkie odcinki elastyczne z tyłu nr 10 na schemacie.) dodatkowo zamówiłem w salonie skody nowe blaszki sprężynujące na połączeniu elastycznych z miedzianymi, Te stare są już pordzewiałe i przy odkręcaniu po prostu je zniszczyłem i dałem nowe. - koszt w salonie 26,24 zł za 8 sztuk. Na koło potrzeba 2 sztuki a kupiłem w zapasie na tył jeszcze. Najlepiej zaopatrzyć się z zestaw kluczy do przewodów hamulcowych. - za zestaw YATO na allegro zapłaciłem 40 zł, który bardzo się przydał, nie tylko do przewodów miedzianych ale także później do elastycznych. Polecam mieć, nie kombinować, bo ukręcisz końcówki. No i oczywiście WD40 kilka razy pryskać i zostawić na jakiś czas. Do odpowietrzników pełna nasadka 11, WD40 kilka razy, Nie bawić się płaskim lub oczkowych bo wiadomo co się stanie a układ trzeba cały odpowietrzyć, wlałem płyn DOT4 Nowy Oryginalny płyn hamulcowy numer katalogowy: B000750M3 1 litr kupiony. Taki cały zestaw i hamulce żyleta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach