michawar Zgłoś #1 Napisano 22 Kwietnia 2011 (edytowane) Elastyczne przewody hamulcowe wymieniał ktoś ? Na przeglądzie diagnosta stwierdził że tworzą się mikropęknięcia na nich i ze względów bezpieczeństwa lepiej je wymienić. Jakie mogą być koszty zakupu i wymiany ? Szukać ich w ASO czy w niezależnych sklepach ? Z drugiej strony troszkę się dziwię bo jak sprzedawałem 14 letniego Golfa III to przewody były ok a tu dziewiąty roczek samochodu i trzeba robić. Pozdrawiam Edytowane 11 Grudnia 2015 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #2 Napisano 22 Kwietnia 2011 Radziłbym wymienić ja to robiłem jakiś miesiąc temu tez były popękane i sparciałe kolego z tego co pamiętam zapłaciłem wraz z robota 130zł chyba oczywiście w cenie były przewody. Wymień na bezpieczeństwie się nie oszczędza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shikoba Zgłoś #3 Napisano 22 Kwietnia 2011 W serwisie VW powiedzieli mi że przewody elastyczne często bywają do wymiany w passkach. Koszty nie są duże, bo o ile się nie mylę od 80 do 150zł można znaleźć spokojnie bez głębszego szukania w allegro. Lepiej wymienić, nie daj borze spotka się mocne hamowanie i przewód pójdzie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #4 Napisano 22 Kwietnia 2011 Przewody elastyczne są bardzo często do wymiany w passatach z tego względu że nie są one za długie z przodu i dosyć mocno sie naciągają przy maksymalnym skręcie. Koszty przewodów nie są duże i sama wymiana nie jest trudna wystarczyć odkręcić przewód od zacisku i z drugiej strony od rurki hamulcowej do wszystkiego wystarczy klucz 11 dobrze jak jest typowo do rurek, po wymianie wystarczy odpowietrzyć zaciski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemasss Zgłoś #5 Napisano 22 Kwietnia 2011 tak jak koledzy pisali koszt nie jest wielki a na bezpieczenstwie nie warto oszczedzac, ja tez zmienilem profilaktycznie bo byly juztroche sparciale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #6 Napisano 23 Kwietnia 2011 Jakie 80 zl... Dwa tygodnie temu wymienialem przewody - 22 zł sztuka. Robiłem to samo. Jednak za wymiane i zalanie plynem bierzemy zazwyczaj ok. 40 zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy225 Zgłoś #7 Napisano 24 Kwietnia 2011 witam przewody elastyczne czesto padaja w paskach, jak juz peknie pierwsza warstwa najlepiej wymieniac oba bo drugi moze walnac szybko nawet jesli jest caly, koszt tak jak powyzej kolega pisal okolo 30 zl , ja tak dawalem, do tego gumy od przegobow przy okazji , nie ma co oszczedzac ze jeszcze sie polata itp pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 24 Kwietnia 2011 wymien tez podkladki miedziane przy zacisku hamulcowym sa dwa przy kazdym zaplacisz pewnie po 50 gr za sztuke a nie bedzie cieknac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 24 Kwietnia 2011 wymien tez podkladki miedziane przy zacisku hamulcowym sa dwa przy kazdym zaplacisz pewnie po 50 gr za sztuke a nie bedzie cieknac ale do zacisku dochodzi sztywny przewód a do nie go nie musisz podkładek dawać jak dobrze skręcisz Sory za wtrącenie się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #10 Napisano 24 Kwietnia 2011 ale do zacisku dochodzi sztywny przewód a do nie go nie musisz podkładek dawać jak dobrze skręcisz Sory za wtrącenie się rafalku napewno jest to przewod elastyczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 24 Kwietnia 2011 rafalku napewno jest to przewod elastyczny faktycznie :respect pomyliłem ze przodem :hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #12 Napisano 24 Kwietnia 2011 wydaje mi sie ze nie wazne czy przod czy tyl sa elastyczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #13 Napisano 24 Kwietnia 2011 Z tyłu do zacisku jest przykręcany przewód elastyczny i również polecam wymiane uszczelek gdyż stare się ugniatają i przy nowym przewodzie moga podciekać, natomiast z przodu z zacisku wychodzi krótka rurka hamulcowa do której przykręca się przewód elastyczny i tam nic poza przewodem się nie wymienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #14 Napisano 24 Kwietnia 2011 napewno do zacisku nie idzie bezposrednio elastyczny ? malo mialem doczynienia z hamulcami passat czlowiek cale zycie sie uczy pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 25 Kwietnia 2011 napewno do zacisku nie idzie bezposrednio elastyczny ? malo mialem doczynienia z hamulcami passat czlowiek cale zycie sie uczy pozdrawiam z przodu do zacisku jest metalowa rurka i od niej wychodzi gumowy do kolejnej rurki metalowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michawar Zgłoś #16 Napisano 26 Kwietnia 2011 A po wymianie przewodów elastycznych jak odpowietrzyć układ za pomocą pompowania pedałem hamulca czy metodą podciśnieniową (serwis) ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 26 Kwietnia 2011 A po wymianie przewodów elastycznych jak odpowietrzyć układ za pomocą pompowania pedałem hamulca czy metodą podciśnieniową (serwis) ?Pozdrawiam jak chcesz tylko jak masz ABS to kluczyk w stacyjce na zapłon ustaw i możesz spokojnie odpowietrzyć cały układ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #18 Napisano 26 Kwietnia 2011 A po wymianie przewodów elastycznych jak odpowietrzyć układ za pomocą pompowania pedałem hamulca czy metodą podciśnieniową (serwis) ?Pozdrawiam mozesz na zasadzie pompowania tz kolega naciska 5 razy pedal za piatym razem trzyma ty odkrecasz odpowietrznik pedal schodzi do podlogi ty zakrecasz odpowietrznik kolega pompuje dalej lub taksamo tylko bez pompowania tylko jak rafal napisal gdy masz abs prtzekrec kluczyk w stacyjce i odpowietrzaj zaczynajac od najdalszego kola w ukladzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrev75 Zgłoś #19 Napisano 27 Grudnia 2011 Witam kolegów, pękł mi przewód elastyczny z przodu i mam pytanie jak zdjąć sprężynę mocującą,( na zdjęciu z ETKI wyżej pod numerem 12) obracać, ścisnąć czy coś podobnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #20 Napisano 27 Grudnia 2011 jak zdjąć sprężynę mocującąona tylko napręża połączenie żeby nie obijało się niepotrzebnie kręci się w koło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach