Skocz do zawartości
PIOTR_FOTO

Jak wybić sworzeń zwrotnicy w B4?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak prawidłowo wybić sworzeń ze zwrotnicy aby nic nie pouszkadzać. Kiedy jest zamontowana półoś to jest tam tak mało miejsca, że nie da się zastosować żadnego ściągacza. Ja musiałem sworzeń i tak wymienić to odkręciłem trzy śruby mocujące go do wahacza, wyciągnąłem półoś i z góry go wybiłem. Czy jest jakiś sposób na wybicie go bez demontazu półosi i odkręcania tych trzech śrub?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dajesz po zwrotnicy z młotka, a potem długa brecha lub twarda długa metalowa rurka, zahaczasz o wzmocnienie, stajesz nogą i przeważasz. nie wiem jak Ci to lepiej opisać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz łącznik stabilizatora od wahacza, wkładasz jakiś płaskownik, breszkę czy coś podobnego pomiędzy wahacz a zwrotnicę i wyciągasz sworzeń ze zwrotnicy. Ja czasem wbijałem płaski śrubokręt w nacięcie zwrotnicy, tam gdzie jest śruba trzymająca sworzeń zwrotnicy, było wtedy łatwiej wyciągnąć ten sworzeń. Nie jestem tylko pewien czy w B3/B4 jest to nacięcie.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja czasem wbijałem płaski śrubokręt w nacięcie zwrotnicy, tam gdzie jest śruba trzymająca sworzeń zwrotnicy, było wtedy łatwiej wyciągnąć ten sworzeń.

 

ten patent też stosowałem, ale już o nim zapomniałem, bo to dawno było ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak mówi Góral. Kiedyś walczyłem z tym 2 godziny i to nie z wyjęciem a z włożeniem! Nie mogłem pojąć jak to możliwe, że nowy sworzeń i wyczyszczony otwór nie chcą do siebie pasować. Dopiero gruby płaski wkrętak wbijany w szczelinę od góry dał możliwość złożenia wszystkiego palcami!!! To ucho zwrotnicy wygląda na masywne ale pod wpływem klina poddaje się idealnie. Wkrętak musi być dobrany, aby był na tyle gruby i za szybko nie oparł się ostrą częścią na dole zwrotnicy podczas wbijania i na tyle cienki, aby w ogóle wszedł w szczelinę. Często na krawędziach tej szczeliny widać ślady walki poprzednich mechaników, stosujących nieodpowiednie narzędzie. Najlepiej jest zrobić z płaskownika odpowiedni klin o bardzo małym skosie, ale idealnie dopasowany do szczeliny.

Edytowane przez brox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może banał, ale śrubę trzeba wyjąć - nie wystarczy jej poluzować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Banał nie banał, ale faktycznie trzeba wyjąć tą śrubę, bo sworzeń jest podtoczony po obwodzie właśnie pod tą śrubę, aby nie wypadł. Dlatego trzeba odkręcić jedną śrubę zacisku hamulca i ten zacisk odchylić do góry. Dopiero wtedy mamy dostęp do nakrętki i śruby zwrotnicy. Przy wymianie łożyska i sworznia, ta śruba z nakrętką jest nowa w zestawie i należy ją wymienić, bo zawsze mocno rdzewieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności