Skocz do zawartości
Fucker

Chyba pierwszy Passat B4 z silnikiem 1.6 TDint SB. Relacja

Rekomendowane odpowiedzi

Wcześniej w Passacie siedział silnik 1.8 ABS. Teraz już nie poznać, że siedział tam silnik benzynowy.

 

Jest mnóstwo małych przeróbek, które postaram się wyszczególnić na końcu tematu, ale ogólnie wszystko pasuje. Pod warunkiem, jak ma się dawcę, tzn. całe auto. Jak ktoś chce się pchać w przkładkę i ma tylko kupiony silnik z osprzętem, to odradzam takiego manewru. U mnie dawcami były dwa passaty. Jeden B3 (widoczny na zdjęciu) i B4 w TDI'ku.

 

Kilka fot z prac. Nie porobiłem zdjęć z każdej pierdoły co przerabiałem, bo za dużo by tego było.

Nie wiele, ale coś jest.

 

Lepiej zmienić bak i nie rzeźbić. Mniej roboty. Tzn.bak z diesla ma dużo mniejszy otwór na smok, bo nie ma pompy paliwa. Druga różnica to klapka i zwężenie przy wlewie, a trzecia różnica tkwi w odpowietrzeniu. Z benzyny idzie rurka z odpowietrzenia na sam przód samochodu, a w baku z diesla wszystko jest przy samaym zbiornku.

6cc6d843c3170bd0m.jpg

 

Na miejscu cewki teraz bezpiecznik.

7b114c7655fdf1a0m.jpg

 

Kompletowanie wiązki. Nic nie było cięte, czy lutowane. Wszystko podłączane jak fabryka.

8e2474773b8e898am.jpg

3241450f5ea36001m.jpg

 

Smok z Passata B4 TDI i B3 SB taki sam, ale chyba inna oporność.

c740b5cabb357a1dm.jpg

 

Silnik siedzi, ale dużo rzeczy nie podłączonych. Jak widać na zdjęciu.

7c40903efa65caa6m.jpg

 

Dopasowanie rurki do pompy wspomagania. Są inne końcówki.

1a06656bb7615a80m.jpg

503856a39ef728bfm.jpg

 

Tutaj pozbyłem się filtra z benzyny i wstawiona jest ori rurka. Nie skracałem jej, bo na końcach miała ładne kołnierze. Przewody paliwowe zostały z benzyny.

a047258084f050dcm.jpg

90baab99b2c776b7m.jpg

 

Dawca Passat B3 po kolizji. Karoseria złamana.

b09a02f82bff9e6dm.jpg

 

Bak z TDI po czyszczeniu, gotowy do założenia.

93981afc67593102m.jpg

 

Pierwsza praca silnika w nowej budzie. Jeszcze dużo rzeczy nie podłączonych... tłumik, intercooler, filtr, przyspieszacz itd.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=dxCdSUID2I0[/ame]

Tutaj już w 80'ciu procentach uporządkowałem pod maską

c964a2741f63945cmed.jpg

 

Dorabianie przyspieszacza...

0d4b002d93c6ae5bmed.jpg

 

a38342e3c0c78419med.jpg

 

Jak oryginał wyszło

d86d356e473a8b1dmed.jpg

 

Pod maską już wszystko uporządkowane

293c662e9abee3c5med.jpg

 

76f76e571f932d24med.jpg

 

9cfaa0c32b63d965med.jpg

 

7951dfc46b74dcf5med.jpg

 

 

Wszystko już działa jak należy. Licznik przełożony z B3. Cała wiązka z silnika benzynowego wyrzucona, na jej miejsce podłączyłem ori wiązke z silnika 1.6 TD intercoler. Niby diesel, ale swoją elektrykę ma m.in. grzanie świec, dodatkowa pompa wody (elektryczna) do chłodzenia turbiny, kilka czujników itd. Wygłuszenia z diesla również założyłem. Trochę rzeźby było, ale myślałem, że bedzie gorzej.

 

 

 

Zgodnie z obietnicą będę wymieniał co zostało przerobione (przeróbką to raczej nie można nazwać), ale:

 

-cały układ odpowietrzania baku z benzyny został wyrzucony, znajdował się on zaraz koło obudowy filtra powietrza, rurka odpowietrzająca, która była poprowadzona od baku benzyny aż na przód auta równiez jest usunięta.

 

-półosie pasowały "plug and play" z poprzedniego silnika 1.8 ABS pod skrzynie z SB. Porównywałem długości i grubości to te z benzyny, o ile dobrze pamiętam były nawet grubsze i w lepszym stanie niż te z silnika SB. Czy półosie z SB pasowały by pod piasty z B4 nie jestem w stanie powiedzieć, bo nawet nie próbowałem.

 

- łapy silnika poszły również z B3 1.6 TDint SB. Łapa od strony budy nie pasuje na pewno od silnika 1.8 ABS.

 

- w podłużnicach trzeba było wybić zaślepki pod rury z intercoolera. One tam są, ale zaślepione ładnie blachą na zgrzewach.

 

-z passata B3 przekładałem również uchwyty rur intercoolera. I oryginalne śruby, które trzeba wydłubać z podłużnicy i włożyć w puste otwory w B4. Wolałem zrobić jak oryginał niż spawać jakieś gwinty w podłużnicy, bo inaczej się nie da przymocować uchwytów. Dlatego pisałem, że trzeba mieć kompletnego dawce, bo kto ci sprzeda takie pierdoły, jak np. plastikowe zatrzski, które trzymają nakrętkę w podłużnicy. Takiego czegoś w sklepie nie można kupić.

 

- przewody od wspomagania zostały te same, tylko pompa wspomagania z silnika SB, to starszy model i trzeba mieć tą śrubę mocującą z nowszej pompy np. od tego silnika 1.8. Pokazałem tą śrubę nawet na zdjęciu wyżej.

 

- przewody paliwowe przy filtrze trzeba poskracać, bo z benzyny są za długie.

 

- licznik pasuje z B3, ja miałem szczęście, że wskaźnik prędkościomierza z poprzedniego silnika był również na linkę, tak jak w B3, więc linka została.

 

-wiązka z silnika benzynowego wyrzuciłem i w to miejsce przyszła wiązka z silnika SB. O ile dobrze sobie przypominam, musiałem odłączyć wtyczkę z wycieraczek. Bo wiazka z silnika SB była razem z wiązką wycieraczek i nie chaiłem pruć ori instalacji.

 

Jak coś sobie jeszcze przypomnę to dopiszę.

 

 

 

Jeżeli są jakies pytania lub sugestie, proszę pisać.

Edytowane przez Fucker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dodatkowa pompa wody (elektryczna) do chłodzenia turbiny
Turbiny nie widziałem w żadnym TD ani TDI chłodzonej wodą :o Masz fotki jakieś tego? Jeśli już to pompka w bloku silnika żeby woda krążyła i leciało ciepłe powietrze z kratek póki auto nie ostygnie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to teraz będziesz profesorem od przekładek z benzyny na diesla ;) gratuluje udanej przekładki, oby wszystko działało i się godnie sprawowało ;)

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbiny nie widziałem w żadnym TD ani TDI chłodzonej wodą

A była takowa właśnie w silniku SB.

 

Fucker, myślę że wykonałeś kawał dobrej roboty i wsadziłeś dobry silnik. Nie widziałem jeszcze SBka w b4:dobrze

Edytowane przez Woojtass
Edit cytatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fajnie Ci to wyszło, gratuluję :)

w elektryce wzorcowy porządek. Szkoda że już wyciąłeś dziurę w desce, bo mam pomysł na patent automatu do odpalania na zimno... wtedy nie musisz w ogóle pamiętać o tym cięgnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał qdlik Zobacz post

Turbiny nie widziałem w żadnym TD ani TDI chłodzonej wodą

A była takowa właśnie w silniku SB.

żle cytujesz, to nie ja napisał... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
automatu do odpalania na zimno...

 

Ehhhh, kurcze szkoda, że wcześniej nie wiedziałem. Dzisiaj właśnie przyspieszacz robiłem. Na pewno bym skorzystał z takiego systemu.

 

Dzięki za pomoc z poduszkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest mnóstwo małych przeróbek, które teraz nie będę wymieniać, ale ogólnie wszystko pasuje.

Fajnie by było gdybyś jednak wylistował te przeróbki. Było by dla potomnych.

Moje zielone B3 było po swapie z 2.0 benzyny na 1.9 diesel (swap wykonany przez poprzedniego właściciela) i jedynym uniedogodnieniem było to aby pamiętać w sklepie ze buda jest od 2.0 a silnik od 1.9 (różnice w hamulcach itp.)

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę dopisywać do gółwnego tematu, to, co mi się przypomni. Nie zapisywałem tego, więc ciężko sobie teraz wszystko przypomnieć. Ewentualnie proszę w temacie pytać, jak będę wiedział to odpowiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z tym przyśpieszaczem??

 

Jedyne co mi do głowy przychodzi to ten rezystor co oszukuje pompę i daje tam kilka kobył więcej. O to chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

O zmianę kąta wtrysku prz rozruchu silnika, do tego służy ta dźwignia.

 

Co do chłodzenia turbiny to spotakć można to w silniku RA i SB pierwszy bez ic zdrugi już ma ic oba mają węże poprowadzone do turba, których na pozór nie widać, a zobaczeć można ich jak sie jest pod autem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie dawcami były dwa passaty. Jeden B3 (widoczny na zdjęciu) i B4 w TDI'ku.

Takie przekładki to ja rozumiem. Kawał dobrej roboty ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeniosłem do warsztatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RA i SB pierwszy bez ic zdrugi już ma ic

 

Oba mają IC:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pozytywne komentarze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zapytam tylko, jak to jeździ?? W sensie przyspieszanie itp??

 

Edit: zapomniałbym, kawał dobrej roboty. Przede wszystkim fachowo zrobione. Teraz to tylko wsiadać i jaazda:)

Edytowane przez mcgregor88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ajakie masz weże wody w tym silniku 1.6 td twarde czy miekie na rozgrzanym bo ja twarde a niewiem czy tak musi byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ten silnik na pewno sobie lepiej radzi z budą, niż wcześniejszy silnik 1.8 90KM który tam siedział.

 

---------- Post added at 21:49 ---------- Previous post was at 21:48 ----------

 

kolego ajakie masz weże wody w tym silniku 1.6 td twarde czy miekie na rozgrzanym bo ja twarde a niewiem czy tak musi byc

 

No dosyć takie twarde są, ale bez przesady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie czy ktoś zna numer katalogowy przewodu olejowego który wychodzi z misy olejowej do góry chyba do turbiny mechanik nie mógł go uszczelnić i mówi że numer jest nieczytelny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko ładnie i pięknie ale ta pokrywa zaworów całość oszpeca albo ja pomalować na czarno proszkiem albo dać do chromowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności