Jump to content
lenda91

Wkładka zamka

Recommended Posts

Witam przeszukałem kilkanaście stron na forum i oczywiście dokumenty + "szukaj" ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak w temacie wyjąć wkładkę zamka w przednich drzwiach z lewej i prawej strony. Problem polega na tym że jest centralny i poprzedni właściciel lał na to żeby od czasu do czasu wsadzić kluczyk do zamka i chciałbym je samemu wyjąć i zregenerować krok po kroku.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o nie usuwanie postu.

Pasztet b5 3b 2000r. sedan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak otworzysz drzwi, to z boku zobaczysz gumową zaślepkę. Zdejm ją i wykręć śrubę (torx), ale nie do końca, bo wpadnie do drzwi.

Jak będzies zwykręcał, to z wyczuciem ruszaj wkładką (przy odciągniętej klamce-tak jakbys chciał otworzyć drzwi) i w pewnym momencie wkładka sie wysunie.

Montaż w odwrotnej kolejności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki serdeczne jutro podziałam przed pracą i zobaczymy co z tego wyjdzie :) a jeżeli chodzi o te "piny" wkładki to czy dostane je w obojętnie jakim punkcie dorabiania kluczyków do samochodów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak otworzysz drzwi, to z boku zobaczysz gumową zaślepkę. Zdejm ją i wykręć śrubę (torx), ale nie do końca, bo wpadnie do drzwi.

 

 

 

może odkręcac do konca ta srubke ona nie wypadnie do drzwi tak jest zrobione ze ma nie wypaść a reszta tak jak opisał kolega wyżej ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wypadnie to teoria, a w praktyce wiem, że wypadają.

Ja tam wolę uważać, żeby nie musieć drzwi rozbierać, szczególnie jeśli nie wiem co i kto tam grzebal przede mną ;-)

 

Co do pinów, to jeśli będą zacięte, to wkładkę po wyjeciu wrzuć do wrzątku i rozpuszczonym kwaskiem cytrynowym, lub jakimś odkamieniaczem do np czajników.

Powinno odpuścić, ale potem wysusz dobrze i bardzo dokładnie nasmaruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wiem z praktyki a nie z teori ze nie ma prawa wypaść ,a jak nie wykreci tej srubki do konca to bedzie miał problemu z wyciągnieciem wkładki i nie obrażaj sie ale nie wierze w rade gościa który pisze że filtr paliwa w dieslu wymienia sie co 60 tyś

Edited by bolo02

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja wiem z praktyki a nie z teori ze nie ma prawa wypaść ,a jak nie wykreci tej srubki do konca to bedzie miał problemu z wyciągnieciem wkładki i nie obrażaj sie ale nie wierze w rade gościa który pisze że filtr paliwa w dieslu wymienia sie co 60 tyś

 

Po pierwsze wiem z praktyki, że wpada do drzwi, nawet jest to napisane w tym temacie : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834 : (cytat)

"...Konieczność rozbiórki drzwi wyniknęła z dwóch faktów: przy demontażu wkładki zamka do drzwi wpadła mi blaszka, która trzyma wkładkę w drzwiach..."

 

Po drugie, co do wymiany filtra to napisałem, że co 60 tysięcy, bo tak podają materiały ( poza tym to nie ten temat, anie nie do Ciebie więc się nie czepiaj ).

 

Po trzecie, kończę tą dyskusję, nie będę się kłócił bo to nie ma sensu.

Edited by Pablosx

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja wiem z praktyki a nie z teori ze nie ma prawa wypaść
Ja wiem z praktyki, że śrubka ta nie wypadnie bo tydzień temu rozkręcałem całe drzwi i krecilem śrubś tyle aś mi się znudziło i nie wpadła do środka. Nie wiem jak to wyglada w 3B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja wiem z praktyki, że śrubka ta nie wypadnie bo tydzień temu rozkręcałem całe drzwi i krecilem śrubś tyle aś mi się znudziło i nie wpadła do środka. Nie wiem jak to wyglada w 3B
u mnie też nie wypada ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śruba nie wypadnie, ale jak się ją nie odkręci do końca (lekko wyczuwalny opór) to przy wkładaniu wkładki/zaślepki można łatwo strącić pierścień metalowy (blokuje/zabezpieczna przed wyciągnięciem wkładkę) który wykonuje obrót za pomocą łba tejże śruby.

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po pierwsze wiem z praktyki, że wpada do drzwi, nawet jest to napisane w tym temacie : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834 : (cytat)

"...Konieczność rozbiórki drzwi wyniknęła z dwóch faktów: przy demontażu wkładki zamka do drzwi wpadła mi blaszka, która trzyma wkładkę w drzwiach..."

 

Po drugie, co do wymiany filtra to napisałem, że co 60 tysięcy, bo tak podają materiały ( poza tym to nie ten temat, anie nie do Ciebie więc się nie czepiaj ).

 

Po trzecie, kończę tą dyskusję, nie będę się kłócił bo to nie ma sensu

 

 

,twoja sprawa kolego ,jak sobie myślisz ,kto robił to to wie że nie ma prawa wypaść ta srubka i potwierdzaja to koledzy wyżej,a dyskusji nie powinieneś kończyć bo możesz sie czegoś dowiedziec mądrego od forumowiczów bo teoria a praktyka zawsze sie mija wieć ,nie patrz na """materiały"" tylko wymieniaj filter częściej niż co 60 tyś a zobaczysz ze ci to wyjdzie na dobre dla autka i dla kieszeni,pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
,twoja sprawa kolego ,jak sobie myślisz ,kto robił to to wie że nie ma prawa wypaść ta srubka i potwierdzaja to koledzy wyżej,a dyskusji nie powinieneś kończyć bo możesz sie czegoś dowiedziec mądrego od forumowiczów bo teoria a praktyka zawsze sie mija wieć ,nie patrz na """materiały"" tylko wymieniaj filter częściej niż co 60 tyś a zobaczysz ze ci to wyjdzie na dobre dla autka i dla kieszeni,pozdro

Nie chce się tutaj kłocić.

Co do filtra, to napisałem tak podają materiały, a czy to jest dobre czy złe to możnaby dyskutować latami.

Zresztą to nie moja działka, akurat dieslem nie jeżdżę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, odświeżę delikatnie.

Dla potomnych:

Dziś chciałem naprawić wkładkę.

Odkręciłem śrubę w drzwiach- do końca. Później już tylko się kręci w miejscu, bo plastyk w którym jest osadzona jest na tyle długi że bez naszej celowej ingerencji śruba nie wypadnie. Po wyjęciu wkładki wkręciłem śrubę, bo wiedziałem że będę jeździł chwilę bez niej i to był mój błąd. Wkładkę blokuje specjalnie uformowana blacha która podczas odkecania śruby odwraca się wkoło własnej osi pozwalając na wyjęcie wkładki. Tą blachę można zdjąć w pozycji "prawie max wkręconej śruby"- i właśnie u mnie podczas dokręcania śruby blacha wpadła mi do drzwi. Efekt: wkładkę można było wkładać i wyjmować i nie dało się jej zablokować śrubą, a wszystko wróciło do normy dopiero po rozmontowaniu całej tapicerki drzwi wraz ze wszelkimi wnętrznościami. A tak na marginesie wkładka była chyba kiedyś potraktowana łamakiem, bo w środku jest wymielona. Czyli nic nie poprawiłem, ale za to narobiłem sobie roboty łącznie na 3h!!:hehe:hehe:hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać kwestia sporna, jednak w moim przypadku blaszka ta również spadła, przysparzając tym samym sporo problemów z jej późniejszym poprawnym zamocowaniem. Być może kwestia umiejętności, dlatego jednym "wypaduje" a drugim nie :swirus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, nieco odgrzeję temat.

 

Mi wpadła ta blaszka do środka drzwi. Rozebrałem wszystko, zamontowałem, ale znów spadła. W związku z tym mam pytanie : jak powinna być założona ta blaszka blokująca wkładkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak na tym foto : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1cb5036e0f745eea

A tu cały temat z wymianą i naprawą wkładki zamka na przykładzie Golfa IV (w Passacie B5 jest identycznie) :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=175564&sid=d2b51f88ae22402904df49aa056fb7e2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio robiłem ten zamek, ta blaszka wpada jak się nie do końca odkręci tę śrubę torx. Chodzi o to że przy ok. 75% rowki blaszki pokrywają się z wypustkami na klamce i blaszka wychodzi wtedy. Co do wykręcania tej śruby, to u mnie nie wypada, tylko przeskakuje na końcu (ciekawe czemu, skoro innym wypada), to przeskakiwanie to znak, że jest pełne wykręcenie i że blaszka nie wypadnie. Na tym zdjęciu u kolegi Sztomel widać dokładnie gdzie blaszka ma rowki.

 

Dokładnie obejrzałem ten system, bo mi też blaszka wpadła i rozbierałem całe drzwi :]

 

Odpowiadając na pytanie:

Zakładasz blaszkę, wykręcasz śrubę do końca i dopiero wtedy montujesz. Jak włożysz wkładkę to ją trzymasz żeby nie latała i kręcisz torxa delikatnie do końca.

Edited by @[email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za pomoc @[email protected] i Sztomel. Udalo sie ja zalozyc dzieki obrazkowi i przymocowac dzieki opisowi. Nie bylo tak zle ;) pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, wybaczcie że się dopisuje po takim czasie ale mam ogromny problem.

Mianowicie rozsypała mi się wkładka zamka od strony kierowcy, kombinując i szukając czułego punktu idzie auto otworzyć.

Natomiast od momentu zakupu wkładka od pasażera i z bagażnika były też zepsute, i teraz szukam nowych.

Czy jest możliwość zakupu wszystkich trzech wkładek, albo chociaż dwóch do przodu tak aby były pod jeden kluczyk?

Tzn czy istnieje jakiś komplet? Bo szukając na internecie znajduje każdą osobno i z osobnym kluczykiem.

Albo jak już znajdę jakieś używane to sprzedają je razem ze stacyjką która mi jest nie potrzebna.

Druga rzecz to czy jeśli wymienię wkładkę to kluczykiem otworze wszystkie drzwi naraz, jak było wcześniej?

Bo kluczyk posiadam bez pilota, i otwieram drzwi kierowcy po czym centralny otwiera wszystkie.

Proszę o możliwie szybką pomoc, gdyż samochód stoi z rozsypaną wkładką i prętem idzie to otworzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy