Skocz do zawartości
elkrecik

Problem z pompą podciśnienia (Vacuum) w AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po wymiania pompy vacum objawy nie ustały. Passacik został podłączony do laptopa i okazało się, że im cieplejszy silnik tym bardziej "leje" na pierwszym garze. Diagnoza - uszkodzony uszczelniacz pompowtrysku. Wymienione zostały "gumki" na wszystkich pompowtryskach i miesięczna męczarnia zakończona :) szkoda tylko wydanych niepotrzebnie kilku stówek... ale przynajmniej mam nową pompke w baku i nową vacum, która miała już ślady wcześniejszej ingerencji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat w moim pasku awx też mam luźny króciec na vakum pompie i czasem słychać świst powietrza przy króćcu. Czy ta pompa może być powodem problemu że turbo nieraz później wstaje tak od ok 2400 obr.?? bo nieraz jest tak że wstaje normalnie a nieraz właśnie później. Nie muszę go gasić aby wszystko wróciło do normy. Hamulec też się zrobił mniej pewny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy piszą, że albo się poprawiło albo nie po zaklepaniu/zaklejeniu króćca.

 

Nie znalazłem jednak informacji co do pracy sprawnej pompy.

 

Czy przy sprawnej pompie (i serwo), na odpalonym silniku, na wolnych obrotach, na postoju można sobie deptać pedał hamulca ile razy się chce i cały czas pedał wciska się z tą samą siłą i nie twardnieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie ciężarówka ;p po jakimś czasie stwardnieje , pompa po prostu nie wydoli tak szybko pracować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie ciężarówka ;p po jakimś czasie stwardnieje , pompa po prostu nie wydoli tak szybko pracować

Dokładnie dlatego w nowszych autach dodatkowo jest elektryczna pompka wspomagająca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. I u mnie zaklepane i zaklejone ale nie wiele to dało. Ogólnie wszystko jeździ, hamuje itd.... Ale przy hamowaniu pulsacyjnym faktycznie pedał twardnieje. Poza tym coraz częsciej jest twardy jak auto postoi kilka godzin. Pozostaje serwo albo jeszcze wężyki po drodze.

 

na forum Audi znalazłem info, że problem może powodować też gumowy łącznik wchodzący do grodzi- zaznaczony na zielono na foto.

http://images69.fotosik.pl/1205/8069d5145c6f9c67.jpg

 

W co ten łącznik konkretnie wchodzi? Co jest za grodzią? Można bez problemu go wyciągnąć i obadać?

 

Zauważyłem też, że powietrze ucieka jeśli porusza się przewodem idącym od serwa przez gródź łączenie w grodzi centralnie przed serwem patrząc od przodu auta. Czy tam powinno być wszystko sztywne i nie powinno nic syczeć przy ruszaniu tym?

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to na zilono to jest tylko guma łaczaca tam przewod powinien byc sztywno i tyle nie ma prawa tam uciekac powietrze ta guma łaczy przewod od pompy z tym przewodem podcisnienia do serwa z zaworkiem jednokierunkowym. jezel iCi tam puszcza powietrze to albo na szrocie wytarskaj taka gume za grosze albo objedz teflkonem np krociec przewodu z jednej i drugiej strony zeby sztywno wchodzil i musi byc szczelnie chociaz tam nie ma co sie obruszac i obluzowac chyba ze czesto ktos to wyjmowałw co watpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączę się pod temat w moim pasku awx też mam luźny króciec na vakum pompie i czasem słychać świst powietrza przy króćcu. Czy ta pompa może być powodem problemu że turbo nieraz później wstaje tak od ok 2400 obr.?? bo nieraz jest tak że wstaje normalnie a nieraz właśnie później. Nie muszę go gasić aby wszystko wróciło do normy. Hamulec też się zrobił mniej pewny.

A powiedz mi jaki koszt wymiany uszczelnień na pompkach i koszt uszczelnień ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komplet uszczelek Boscha na pompkę kosztuje ok 30-40zł, wymiana ok 150-200zł, znajomy w AVF wymieniał i zapłacił chyba 150 za robotę. Filozofii nie ma, ja sam wymieniałem, po wymianie trzeba dobrze pompki ustawić żeby spalanie zostało w normie. Ale jak ktoś nie ma ręki do napraw to lepiej na warsztat skoczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Komplet uszczelek Boscha na pompkę kosztuje ok 30-40zł, wymiana ok 150-200zł, znajomy w AVF wymieniał i zapłacił chyba 150 za robotę. Filozofii nie ma, ja sam wymieniałem, po wymianie trzeba dobrze pompki ustawić żeby spalanie zostało w normie. Ale jak ktoś nie ma ręki do napraw to lepiej na warsztat skoczyć.

 

Też mam podobny problem kolego. Jak silnik jest mocno zagrzany na 3 pompce wzrasta korekcja. Normalnie mam 0,80 a po mocnym bucie 1,30 i później jak trochę pochodzi na wolnych obrotach to znów mam 0.80-0.90 u Ciebie było podobnie? Masz może logi przed i po wymianie uszczelek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to na zilono to jest tylko guma łaczaca tam przewod powinien byc sztywno i tyle nie ma prawa tam uciekac powietrze ta guma łaczy przewod od pompy z tym przewodem podcisnienia do serwa z zaworkiem jednokierunkowym. jezel iCi tam puszcza powietrze to albo na szrocie wytarskaj taka gume za grosze albo objedz teflkonem np krociec przewodu z jednej i drugiej strony zeby sztywno wchodzil i musi byc szczelnie chociaz tam nie ma co sie obruszac i obluzowac chyba ze czesto ktos to wyjmowałw co watpie.

na gumie ogólnie jest trochę luzu, niewielkie poruszenie tego ręką powoduje syczenie, a tak chyba być nie powinno. Co prawda jak się nie dotyka to niby nie syczy. Czy przewód idący od servo do grodzi i od grodzi do vac pompy są połączone jedynie tą gumą?

 

Pojawił mi się inny problem, bo przy sprawdzaniu tego wszystkiego pękło/odłamało mi się to cienkie odejście od króćca z rurki, która idzie od pompy vac. Do czego idą te cienkie przewody? Dokleiłem wczoraj to plastikowe odejście poxipolem i po kilku km dziś jeszcze trzyma. Czy tym wąskim przewodem idzie takie ciśnienie, że może rozsadzić to łączenie? Czy idzie ewentualnie kupić gdzieś sam ten króciec żebym nie musiał zamawiać całej rurki (koszt ok. 100zł w ASO) ?

O ten element mi chodzi:

93a1880e70fdb6db.jpg

 

EDIT

Klejenie słabo trzyma. Co gdyby zaślepić to małe odejście tymczasowo i ten wąski przewód, który na to wchodzi?

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wolno, tryb awaryjny gwarantowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam pytanie tego typu czy zaklejenoe tego klejem do szyb jest możliwe? U mnie ktoś tak zakleil i działa ale czy tak może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Na początku chciałbym się przywitać :-)

 

Pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat, gdyż mam nie mały problem z moim Passatem 1.9 TDI 115KM AJM 99r.

Po wymianie uszczelki pod głowicą(ciśnienie szło do układu chłodzenia ale normalnie jeździł), passat rzucił palenie, odpala głównie na plaka, nierówno pracuje i dopóki trzymam gaz to jakoś chodzi ale jak odpuszczę gaz to rzuca silnikiem i gaśnie. Początkowo myślałem, że przez to, że nie zalałem pompowtrysków ropą i się uszkodziły, więc kupiłem od pobliskiego handlarza częściami komplet o tym samym numerze, objaw ten sam. Idąc tokiem, że może też były uszkodzone kupiłem kolejne od znajomego, który miał je w pełni sprawne, lecz nadal to samo(za każdym razem dawałem nowe uszczelniacze).

 

Przypomniało mi się w między czasie, że odkręcając pompę vacuum niepotrzebnie odkręciłem jedną śrubę, ale na oko ją wkręciłem ponownie.

Teraz pytanie od czego jest ta śruba? Tam jest jakby zaworek, więc może trzeba ją wyregulować? Bo już nie mam sił do tego auta.

Dodaję zdjęcie o jaką śrubę mi chodzi.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

 

pompa_bosch.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, lecz zastanawia mnie czy do pomiaru ciśnienia nie jest ta obok z kołnierzem, tam nie ma zaworka i to by się zgadzało.

 

Jednak co to samego problemu to nic nie wniesie, bo podmieniłem pompę od sprawnego auta i nadal to samo...

Może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie co do mojego problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie skąd komputer bierze pomiar podciśnienia wytwarzanego przez pompę vacuum w 1.9 TDI-PD ?

Gdzie jest ten sensor, czujnik, sonda czy inne coś co dokonuje pomiaru wartości podciśnienia ?

 

Czy wartość tego podciśnienia powinna być identyczna jak na wyjściu pompy ?

 

 

Chodzi o to, że podłączyłem miernik pod pompę i tam mam ciągle wzorową wartość jak jadę.

Drugi pomiar obserwuję przez program TORQUE który pokazuje mi dane z czujnika który gdzieś tam jest i te dane nie zgadzają się często z pompą na wyjściu. 

Gdzie jak by uciekało po drodze podciśnienie. Mam problem z losowym heblem.  Raz zatrzymuje w miejscu, raz pedał twardy i hamowanie ledwie ledwie. 

 

Czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik podciśnienia z którego komputer czerpie dane ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności