skladak998 Zgłoś #201 Napisano 16 Kwietnia 2015 Witam. Po wymiania pompy vacum objawy nie ustały. Passacik został podłączony do laptopa i okazało się, że im cieplejszy silnik tym bardziej "leje" na pierwszym garze. Diagnoza - uszkodzony uszczelniacz pompowtrysku. Wymienione zostały "gumki" na wszystkich pompowtryskach i miesięczna męczarnia zakończona szkoda tylko wydanych niepotrzebnie kilku stówek... ale przynajmniej mam nową pompke w baku i nową vacum, która miała już ślady wcześniejszej ingerencji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek B5 Zgłoś #202 Napisano 1 Maja 2015 Podłączę się pod temat w moim pasku awx też mam luźny króciec na vakum pompie i czasem słychać świst powietrza przy króćcu. Czy ta pompa może być powodem problemu że turbo nieraz później wstaje tak od ok 2400 obr.?? bo nieraz jest tak że wstaje normalnie a nieraz właśnie później. Nie muszę go gasić aby wszystko wróciło do normy. Hamulec też się zrobił mniej pewny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #203 Napisano 23 Września 2015 Wszyscy piszą, że albo się poprawiło albo nie po zaklepaniu/zaklejeniu króćca. Nie znalazłem jednak informacji co do pracy sprawnej pompy. Czy przy sprawnej pompie (i serwo), na odpalonym silniku, na wolnych obrotach, na postoju można sobie deptać pedał hamulca ile razy się chce i cały czas pedał wciska się z tą samą siłą i nie twardnieje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krojcu Zgłoś #204 Napisano 24 Września 2015 To nie ciężarówka ;p po jakimś czasie stwardnieje , pompa po prostu nie wydoli tak szybko pracować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #205 Napisano 25 Września 2015 To nie ciężarówka ;p po jakimś czasie stwardnieje , pompa po prostu nie wydoli tak szybko pracować Dokładnie dlatego w nowszych autach dodatkowo jest elektryczna pompka wspomagająca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #206 Napisano 25 Września 2015 (edytowane) ok. I u mnie zaklepane i zaklejone ale nie wiele to dało. Ogólnie wszystko jeździ, hamuje itd.... Ale przy hamowaniu pulsacyjnym faktycznie pedał twardnieje. Poza tym coraz częsciej jest twardy jak auto postoi kilka godzin. Pozostaje serwo albo jeszcze wężyki po drodze. na forum Audi znalazłem info, że problem może powodować też gumowy łącznik wchodzący do grodzi- zaznaczony na zielono na foto. http://images69.fotosik.pl/1205/8069d5145c6f9c67.jpg W co ten łącznik konkretnie wchodzi? Co jest za grodzią? Można bez problemu go wyciągnąć i obadać? Zauważyłem też, że powietrze ucieka jeśli porusza się przewodem idącym od serwa przez gródź łączenie w grodzi centralnie przed serwem patrząc od przodu auta. Czy tam powinno być wszystko sztywne i nie powinno nic syczeć przy ruszaniu tym? Edytowane 25 Września 2015 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #207 Napisano 25 Września 2015 to na zilono to jest tylko guma łaczaca tam przewod powinien byc sztywno i tyle nie ma prawa tam uciekac powietrze ta guma łaczy przewod od pompy z tym przewodem podcisnienia do serwa z zaworkiem jednokierunkowym. jezel iCi tam puszcza powietrze to albo na szrocie wytarskaj taka gume za grosze albo objedz teflkonem np krociec przewodu z jednej i drugiej strony zeby sztywno wchodzil i musi byc szczelnie chociaz tam nie ma co sie obruszac i obluzowac chyba ze czesto ktos to wyjmowałw co watpie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #208 Napisano 25 Września 2015 Podłączę się pod temat w moim pasku awx też mam luźny króciec na vakum pompie i czasem słychać świst powietrza przy króćcu. Czy ta pompa może być powodem problemu że turbo nieraz później wstaje tak od ok 2400 obr.?? bo nieraz jest tak że wstaje normalnie a nieraz właśnie później. Nie muszę go gasić aby wszystko wróciło do normy. Hamulec też się zrobił mniej pewny. A powiedz mi jaki koszt wymiany uszczelnień na pompkach i koszt uszczelnień ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #209 Napisano 28 Września 2015 Komplet uszczelek Boscha na pompkę kosztuje ok 30-40zł, wymiana ok 150-200zł, znajomy w AVF wymieniał i zapłacił chyba 150 za robotę. Filozofii nie ma, ja sam wymieniałem, po wymianie trzeba dobrze pompki ustawić żeby spalanie zostało w normie. Ale jak ktoś nie ma ręki do napraw to lepiej na warsztat skoczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #210 Napisano 29 Września 2015 Komplet uszczelek Boscha na pompkę kosztuje ok 30-40zł, wymiana ok 150-200zł, znajomy w AVF wymieniał i zapłacił chyba 150 za robotę. Filozofii nie ma, ja sam wymieniałem, po wymianie trzeba dobrze pompki ustawić żeby spalanie zostało w normie. Ale jak ktoś nie ma ręki do napraw to lepiej na warsztat skoczyć. Też mam podobny problem kolego. Jak silnik jest mocno zagrzany na 3 pompce wzrasta korekcja. Normalnie mam 0,80 a po mocnym bucie 1,30 i później jak trochę pochodzi na wolnych obrotach to znów mam 0.80-0.90 u Ciebie było podobnie? Masz może logi przed i po wymianie uszczelek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #211 Napisano 29 Września 2015 (edytowane) to na zilono to jest tylko guma łaczaca tam przewod powinien byc sztywno i tyle nie ma prawa tam uciekac powietrze ta guma łaczy przewod od pompy z tym przewodem podcisnienia do serwa z zaworkiem jednokierunkowym. jezel iCi tam puszcza powietrze to albo na szrocie wytarskaj taka gume za grosze albo objedz teflkonem np krociec przewodu z jednej i drugiej strony zeby sztywno wchodzil i musi byc szczelnie chociaz tam nie ma co sie obruszac i obluzowac chyba ze czesto ktos to wyjmowałw co watpie. na gumie ogólnie jest trochę luzu, niewielkie poruszenie tego ręką powoduje syczenie, a tak chyba być nie powinno. Co prawda jak się nie dotyka to niby nie syczy. Czy przewód idący od servo do grodzi i od grodzi do vac pompy są połączone jedynie tą gumą? Pojawił mi się inny problem, bo przy sprawdzaniu tego wszystkiego pękło/odłamało mi się to cienkie odejście od króćca z rurki, która idzie od pompy vac. Do czego idą te cienkie przewody? Dokleiłem wczoraj to plastikowe odejście poxipolem i po kilku km dziś jeszcze trzyma. Czy tym wąskim przewodem idzie takie ciśnienie, że może rozsadzić to łączenie? Czy idzie ewentualnie kupić gdzieś sam ten króciec żebym nie musiał zamawiać całej rurki (koszt ok. 100zł w ASO) ? O ten element mi chodzi: EDIT Klejenie słabo trzyma. Co gdyby zaślepić to małe odejście tymczasowo i ten wąski przewód, który na to wchodzi? Edytowane 29 Września 2015 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #212 Napisano 29 Września 2015 Nie wolno, tryb awaryjny gwarantowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DavidkaS09 Zgłoś #213 Napisano 4 Stycznia 2017 Witam, ja mam pytanie tego typu czy zaklejenoe tego klejem do szyb jest możliwe? U mnie ktoś tak zakleil i działa ale czy tak może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endriuuxd Zgłoś #214 Napisano 23 Maja 2017 Witam serdecznie, Na początku chciałbym się przywitać :-) Pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat, gdyż mam nie mały problem z moim Passatem 1.9 TDI 115KM AJM 99r. Po wymianie uszczelki pod głowicą(ciśnienie szło do układu chłodzenia ale normalnie jeździł), passat rzucił palenie, odpala głównie na plaka, nierówno pracuje i dopóki trzymam gaz to jakoś chodzi ale jak odpuszczę gaz to rzuca silnikiem i gaśnie. Początkowo myślałem, że przez to, że nie zalałem pompowtrysków ropą i się uszkodziły, więc kupiłem od pobliskiego handlarza częściami komplet o tym samym numerze, objaw ten sam. Idąc tokiem, że może też były uszkodzone kupiłem kolejne od znajomego, który miał je w pełni sprawne, lecz nadal to samo(za każdym razem dawałem nowe uszczelniacze). Przypomniało mi się w między czasie, że odkręcając pompę vacuum niepotrzebnie odkręciłem jedną śrubę, ale na oko ją wkręciłem ponownie. Teraz pytanie od czego jest ta śruba? Tam jest jakby zaworek, więc może trzeba ją wyregulować? Bo już nie mam sił do tego auta. Dodaję zdjęcie o jaką śrubę mi chodzi. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #215 Napisano 24 Maja 2017 (edytowane) Służy ona do podpięcia manometru i sprawdzenia ciśnienia paliwa. https://zapodaj.net/ac0aebaa183b3.jpg.html Edytowane 24 Maja 2017 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endriuuxd Zgłoś #216 Napisano 25 Maja 2017 Dziękuję za odpowiedź, lecz zastanawia mnie czy do pomiaru ciśnienia nie jest ta obok z kołnierzem, tam nie ma zaworka i to by się zgadzało. Jednak co to samego problemu to nic nie wniesie, bo podmieniłem pompę od sprawnego auta i nadal to samo... Może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie co do mojego problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #217 Napisano 25 Września 2017 Panowie skąd komputer bierze pomiar podciśnienia wytwarzanego przez pompę vacuum w 1.9 TDI-PD ? Gdzie jest ten sensor, czujnik, sonda czy inne coś co dokonuje pomiaru wartości podciśnienia ? Czy wartość tego podciśnienia powinna być identyczna jak na wyjściu pompy ? Chodzi o to, że podłączyłem miernik pod pompę i tam mam ciągle wzorową wartość jak jadę. Drugi pomiar obserwuję przez program TORQUE który pokazuje mi dane z czujnika który gdzieś tam jest i te dane nie zgadzają się często z pompą na wyjściu. Gdzie jak by uciekało po drodze podciśnienie. Mam problem z losowym heblem. Raz zatrzymuje w miejscu, raz pedał twardy i hamowanie ledwie ledwie. Czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik podciśnienia z którego komputer czerpie dane ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach