Skocz do zawartości
Pawel_1983

RNS510 - nie działa sterowanie z kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wgrałem dziś sąsiadowi do VW Jetta 2007 soft 5238 Josi bez aktualizacji Gateway. Z podziałem 60-35-5.

Ma on sterownie w kierownicy i nie działa po aktualizacji. Niby sterownie w kole kierownicy jest poprawnie zakodowane. Bo nie działają tylko klawisze od sterowania głośnością RNS. Pozostałe klawisze działają od obsługi komputera MFD. W zegarach jest czerwony wyświetlacz.

 

Proszę o pomoc. W kodowaniu nawi nie widziałem opcji dotyczącej sterowania z kierownicy. Jakiej opcji trzeba szukać ? Bo w temacie jest podane kodowanie RNS510 ale dla passata.

 

roger31 napisał:
Ze wzgledu na b. duże zainteresowanie tematem podaje długie kodowanie RNS po którym kiera będzie żyła 000004000400002000. Niech będzie żal wszystkim tym , którzy chca na tym trzepać kasę. Mała dygresja do forum - na samym poczatku myśłałem że ludzie którzy sie tu spotykaja chcą sie wymieniać wiedzą ale byłem w wielkim błedzie. Panuje tutaj dewiza - zrobić sobie a reszte mam w d.... . Przepraszam tych, których obraziłem ale nie będzie ich zbyt wielu na tym forum.

 

Witam

Podpowiedz którą cyferkę zmieniłeś ? Bo mam taki problem u znajomego w jetta 2007.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć użytkownicy forum!

 

W tym temacie poruszony był problem braku wyświetlania wskazań/zakładek audio i nawigacji na wyświetlaczu FSI po aktualizacji RNS'a.

Pomimo, iż moderator Blop napisał nieco powyżej, że chodzi o "zakodowanie RNS" i że "było już nie raz podawane na forum co i jak", chciałbym napisać jak to wygląda u mnie i poprosić o wskazówki/poradę czy też linka do miejsca w internecie, gdzie będzie opisany sposób działania aby "sprawę" doprowadzić do porządku.

 

Kilka dni temu w RNS510 została mi wgrana aktualizacja map z 2017 roku - wcześniejsze (po poprzednim właścicielu były z ~2013 roku). Wgranie map zakończyło się sukcesem. Usługa wykonana przez profesjonalistę (działalność, dostałem fakturę za usługę), osobę zajmującą się tym już dłuższy czas. Generalnie bardzo OK.

Dzisiaj ruszając w dłuższą trasę zauważyłem, że z centralnego wyświetlacza FSI zniknęły wskazania/zakładki odpowiedzialne za audio i nawigację. Oczywiście skontaktowałem się z osobą wykonującą upgrade i umówiliśmy się na spotkanie po moim powrocie, ma zostać podłączony VAG i "zobaczymy co i jak i dlaczego tak jest i zrobimy by było dobrze, czyli tak jak przed wgraniem aktualizacji map".

 

:)

 

Będąc w trasie miałem po drodze salon i serwis VW, postanowiłem podjechać i zapytać o tę kwestię, jednak Pan, który ze mną rozmawiał, podobno długo, długo już koordynujący pracę serwisu, powiedział, że nie spotkał się jeszcze z takim problemem. No OK. Serwis był pełny, nikt nie miał czasu, pojechałem dalej.

 

Przestudiowałem, na ile mogłem, forum. Rozumiem zapis "zakodowanie RNS" w sposób właściwy, choć jako osoba nie mająca nic wspólnego z elektroniką czy programowaniem/kodowaniem nie wiem o co chodzi... :) Znalazłem kilka informacji o zmianie BAP w kodowaniu radia, które mogą za to odpowiadać oraz znalazłem wskazówki, że pomóc może też odłączenie akumulatora...

 

Mam prośbę - czy może ktoś wyrozumiały w miarę prosto opisać w czym i gdzie tkwi problem i jak można go naprawić, aby na FSI wróciły informacje z audio i nawigacji z RNS'a...? Chcę wiedzieć tak sam dla siebie (dociekliwy jestem...), znacząco zapewne pomoże to też osobie, która będzie po moim powrocie doprowadzać sytuację pomiędzy FSI a RNS do "pełnej sprawności"... Choć coś czuję, że tam już wszystko jasne, ze chłopak wie o co chodzi.

 

Auto to Passat B7 Comfortline, 2.0 TDI, 177KM, DSG.

Rok produkcji: koniec 2013; modelowo 2014.

 

Obecne dane wersji z RNS:

Delivery Part Number: 1T0035680P

HW-Version: H10

SW-Version: 5238

Map version HDD: 8477 (to obecna wersja po aktualizacji).

 

Dzięki, jeżeli ktoś zdecyduje się odpisać.

 

Pozdrawiam.

 

Piotrek

 

PS: Administratorów proszę o wyrozumiałość - tematów na forum jest sporo, w nich jeszcze więcej odpowiedzi i konwersacji. Do tego często użytkownicy ten sam problem opisują różnie, używając innych słów i zwrotów - czasem, nawet jeżeli "to już było", ciężko jest tę jedną właściwą odpowiedź, załatwiającą wszystko znaleźć (nawet używając wyszukiwania zaawansowanego).

 

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 1 jest trochę nie ścisłości w tym co piszesz bo jeżeli miałeś aktualizowane tylko mapy to nie ma takiej fizycznej możliwości by kodowanie radia i navi poszło w kosmos no nie ma

A po 2 ten fachowiec jak go nazwales to **** a nie fachowiec znajdź go czym prędzej spal mu chatę i zgwalc żonę bo cię oszukał wgral ci pewnie jeszcze jakiegoś z dupy softa który wywala kodowanie

Po 3 vcds da się przywrócić utracone przez ciebie opcje dla navi jest to napewno bap a dla radia nie pamiętam musiałbym zerknąć do auta ale dopiero po urlopie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

wracam z postem informującym o rozwiązaniu tematu poruszonego we wpisie z dnia 14'go września.

Na wstępie - dzięki ElNinijo za reakcję/odpowiedź. Zgadzam się z tym co napisałeś jako "po pierwsze" - logiczne jest to, że aktualizacja mapy nie powinna wpłynąć na kodowanie RNS'a. Mimo wszystko coś się w RNS'ie zadziało, a w opisie mojej sytuacji, nie ma nieścisłości - było dokładnie tak, jak napisałem. Wersja oprogramowania nie zmieniła się w stosunku do tego, który miałem wcześniej (5238), zaktualizowały się jedynie mapy - nic poza mapami nie było "robione" (widziałem cały proces). Zarówno osoba, która wykonywała mi aktualizację jak i Pan z serwisu ASO VW zareagowali i powiedzieli podobnie jak Ty - aktualizacja wersji map nie ma/nie powinna mieć wpływu na kodowanie RNS. Tak jak napisałem na początku, jest to logiczne i w pełni się zgadzam z tym tokiem myślenia... U mnie jednak coś "zrobiło się" z kodowaniem i komunikacją pomiędzy RNS a FSI.

Problem rozwiązałem 5-6 dni po napisaniu posta, jednak do dziś nie miałem czasu aby wrzucić o tym informację na forum. Skontaktowałem się z osobą, która wykonywała mi aktualizację, przedstawiłem problem oraz ogólne informacje co do jego rozwiązania, które zebrałem studiując forum. Umówiliśmy się na spotkanie. Do auta został podpięty komputer i za pomocą VCDS zmienione zostały ustawienia BAP dla RNS'a po czym został on zresetowany. Po tym procesie na FSI wróciły informacje i wskazania/zakładki dotyczące radia i nawigacji.

:)

Pozdrawiam.

Piotrek

PS: Przywrócenie "utraconych" ustawień poprzez VCDS przez osobę, która wgrywała nowe mapy obyła się bez pożaru i gwałtu...

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A u mnie nic się nie sprawdza :( 

A więc po kolei: RNS z początków produkcji bez żadnej literki nawet A, w oryginale soft w wersji 0400, został zaktualizowany softem 5238 by Josi, o ile dobrze nazwę pamiętam, podczas wgrywania softu wystąpił błąd aktualizacji  przy aktualizacji Gateway, pomogło SWL_fix radio odżyło jest polski język, wrzucone mapy, ale brak sterowania z kierownicy oraz wyświetlania na FIS. Mimo że aku nie rozładowywało myślę wina Gatewaya (był w wersji C) zmieniłem na H- dalej bez zmian, zaznaczanie i odznaczanie BAP nie pomaga, podobnie jak reset oraz odłączanie aku nawet na całą noc. Przyszła kolej na biały licznik i poprzednie zabiegi- odłączanie, kodowanie i wciąż nic nie wyświetla i nie daje się sterować z kiery. Na czerwonych zegarach było menu Audio i Nawi ale były puste bez żadnych komunikatów, na białych już brak tego menu, dodatkowo teraz nie da się nawet BAP wyłączyć cały czas zaznaczone pozostaje. Ktoś ma jakiś pomysł czemu to takie oporne?

Edytowane przez sansai

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam mały problem w moim passacie. Zaktualizowałem moje rns 510 do 4120A, wszystko działa dobrze, odczytuje piosenki z karty sd, otwiera filmy itd.

Problem wystepuje czasem i polega na niewykrywaniu radia przez komp pokładowy. Czasem po uruchomieniu silnika radio włącza się automatycznie, a czasem nie i muszę je uruchomić "z guzika". Podobnie przy wyłączaniu samochodu, po wyjęciu kluczyków radio automatycznie się wyłącza ale czasem pozostaje włączone i muszę wyłączyć je z guzika. kiedy radio samo się nie wzbudzi to komp pokładowy go nie wykrywa(nie wyświetla zakładki audio/navi i nie działają przyciski na kierownicy sterujące radiem), ale czasem podczas jazdy komp nagle wykrywa radio i wszystko wraca do normy, czasem też podczas jazdy komp pokładowy 'gubi" radio...

Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzę że nie ma chętnych do udzielenia pomocy,

poza @roger31 ...

A ja mam podobny problem. Po wgraniu softu 5238 (65-35-5 josi via pab567) nie działa sterowanie głośnością z multikierownicy,

a po włączeniu navi/radia na zegarach wprawdzie pojawia się menu Audio i Nawigacja, ale bez zawartości menu.

Stare kodowanie RNS510 = 00000400040000200

Nowe kodowanie RNS510 = 000004000400002000

I pomimo tego (@roger31) przyciski j.w. niestety nie działają! Resetowałem navi - bez skutku. Nie próbowałem z aku.

Zegary czerwone MFA+ (Tiguan 2008r.). Navi była ...680A a jest 680L. Gaetway był i jest L (bez aktualizacji).

 

uwaga: RNS510 posiada po wgraniu 5238 kodowanie 10-Bajtowe a Gateway pozostał dalej 9-Bajtowy … Może to jest problem?

Problem braku komunikacji RNS510 z zegarami poprzez Gateway? Poniższe zdjęcie na samym dole opisuje moją sugestię,

---> "do nawigacji z wyższymi numerami firmware Gateway powinien być 10-Bajtowy".

 

dziękuję za pomoc

 

leotdipl

RNS510-Mój-GATEWAY_1K0.907.530.L_HW_1K0.907.951.jpg

Edytowane przez leotdipl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.my-gti.com/3868/volkswagen-rns-510-firmware-download-repository

Ja do swojego rns510 aktualizacje wgrywalem z tej strony, tam pisze jakia wersja radia obsłuży jakie oprogramowanie, po aktualizacji zrobiłem kodowanie sam na czuja i wszystko działa jak należy, może se softami coś macie nie tak i dlatego multifunkcja nie działa. Albo sprubujcie niższa wersję oprogramowania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko śmiga jak należy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.05.2011 o 06:58, roger31 napisał:

Cześć Paweł. BAP nie pomaga ale temat już załatwiłem. Problem tkwi w długim kodowaniu RNS`a zmiana jednej cyferki i kiera znów żyje. Dla chętnych na PW prześle info co zmienić

Daj na priv co zrobic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.01.2021 o 23:05, szacher_21 napisał:

Daj na priv co zrobic

Czy to zadziala przy 12 przyciskach z golfa 6 zamontowanych do golfa 5  z pelnym fis ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności