Skocz do zawartości
Pawel_1983

RNS510 - nie działa sterowanie z kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem rns 510 w passacie b6. Po odpaleniu auta nie mam sterowania z kierownicy brak wizji z kamery oraz samoistne rozjasnia sie ekran w radiu (nie ma auto przyciemniania). Po przejachani kilku kilometrow wszystko powraca do normy. Zaznacze tez ze problem ten pojawia sie tez podczas jazdy . Prosze o parade pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co,to podepnij vcds i zobacz czy nawigacja ,,sypie jakimiś błędami'' ........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, to mój pierwszy wpis.

Półtora mesiąca temu stałem się szczęśliwym posiadaczem VW Passata B6 2008r, auto sprowadzone z niemiec, i jest w nim RNS 510, i tu zaczynają się schody, problem jest taki że znam się na Hondach, i nie wiem jak wygląda wiązka CAN, co to jest Gatweey, nie wiem jaki mam soft w tym radyjku itd itp.

Przejdzmy do rzeczy,niby radio działa(gra,ustawienia głośników itd itp działają, nawi działa), ale nie działa ster z kierownicy (tzn, głośniej ciszej) nie świecą się klawisze na radiu, nie pokazuje kompasa na wyświetlaczu na zegarach (chyba to jest FIS), nie działa czujnik zmierzchu, i wyłącza się co 30 min, tzn radio widzi że auto ma wyłączony zapłon. Dodam ze od czasu do czasu to wie wszystko włączy i przez chwile jest ok na 15 min podczas jazdy, lub też częściowo, że zapalą się klawisze na radiu.

przy odpalaniu muszę właczac radio nie uruchamia się samo po włączeniu zapłonu, i wtedy jak je włacze to klawisze na radiu się załączają ale po chwili gasną.

 

Czy ktoś orientuję się czy jest walnięty CAN czy wystaczy pobawić się wgrywaniem softów, czy miał ktoś podobny problem ??

Poomóżcie proszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś orientuję się czy jest walnięty CAN czy wystaczy pobawić się wgrywaniem softów, czy miał ktoś podobny problem ??

Poomóżcie proszę.

 

pierwsze co,to podepnij vcds i zobacz czy nawigacja ,,sypie jakimiś błędami'' ........

tak jak Blop pisze

tu nikt nie jest jasnowidzem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli jest możliwość ze navi pokazuje błędy, tego nie wiedziałem, mam kogoś kto ma VCDS'a wiec podłączymy radjko, dopytuje tu na forum bo może jest możliwość ze nie będę "płacił fachowcom astronomicznych pieniędzy" chciałbym sam rozwiązać tą zagadke tym bardziej ze chciałbym poznac troszkę VW od str. elektroniki, bo jestem mechanikiem, dowiadywałem się o te usterke u fachowców z pod Wrszawy i z góry założyli ze coś z CAN'em i ze wymiana 350 pln a do tego za demontaż i montaż radia 100 pln, wiec troszkę mnie to zdziwiło, bo to 5 min roboty żeby wyjąć radio z paska, byłem na odczytaniu kodu w VW Auto VIVA (ASO) i za demontaż i montaż radia zapłaciłem 17 pln, a odczytanie kodu kosztowało mnie 150 pln, fachowiec z pod Wawy chciał 200 pln netto. Więc boje się ze mogą troszkę naciągac klientów.

Ale dzięki za podpowiedź.

jak coś zdiagnozujemy to opisze to.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej popros kogos z forum z Twojego regionu aby ci to sprawdzil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

kolega ma passata b6 z nawigacja mfd2 i wielofunkcyjną kierownicą.

Problem jest taki, że po wejściu do menu między zegarami brakuje opcji radia i navi. Nie można zmienić stacji radiowej przyciskiem na kierownicy.

 

Wcześniej było wszystko ok.

 

Sprawdziłem VCDSem i kierownica wielofunkcyjna jest zakodowana.

 

Spotkaliście się z takim problemem kiedyś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam Passata CC z modułem BT premium, sterowaniem w kierownicy, czujnikami parkowania przód + tył z wizualizacją. Wcześniej miałem RCD510, zmieniłem teraz na RNS510 i nie działa mi sterowanie z kierownicy ani wyświetlacz komend z nawigacji w liczniku. Wcześniej z RCD510 działała zarówno kierownica jak i wyświetlacz między zegarami. Mam VCDS zaznaczyłem nawigacje w gatewayu, w zakładce NAWIGACJA też myślę że wszystko poprawnie zakodowałem. Odznaczyłem protokół BAP (i nadal nie działa wyświetlanie w zegarach) oraz zaznaczyłem multifunkcyjną kierownicę. Zaaktualizowałem soft (3810 z PL menu i PL lektorem + dvd free + odblokowane ukryte menu) w tym RNS510 i zmieniło mi na numer na 7L6035680C (podobno to soft pod touarega, żaden inny nie chciał wejść, próbowałem wszystkie wersje). Pozostało mi wpisać gotowe kodowanie i właśnie mam prośbę żeby ktoś mi przepisał te cyfry z kodowania po wejściu w navigation. Wpiszę sobie takie kodowanie bez wchodzenia w helper i powinno wszystko działać (tak wyczytałem na jednym forum). Chyba, że ktoś ma inny pomysł jak ożywić kierownicę + wyświetlacz między zegarami ? Na forum seata wyczytałem że trzeba zmienić specjalnym kablem do rns510 znacznik z touareg na EU Passat. Czy to jedyny sposób ?? Nie uruchomię tego VCDS-em ??

 

Zdjęcia z VCDS poniżej:

1_t.jpg 2_t.jpg 3_t.jpg 4_t.jpg 5_t.jpg 6_t.jpg 7_t.jpg 8_t.jpg 9_t.jpg 10_t.jpg 11_t.jpg 12_t.jpg 13_t.jpg

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Zdjęcia z VCDS poniżej:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pomoże ?? Chociaż niech mi ktoś przepisze długie kodowanie z zakładki nawigacja. Na forum znalazłem długie kodowanie w postaci 18 znaków, moje ma 20 znaków. Także chyba musi być to z passata po 2008 roku żeby pasowało do mojego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chociaż niech mi ktoś przepisze długie kodowanie z zakładki nawigacja. Na forum znalazłem długie kodowanie w postaci 18 znaków, moje ma 20 znaków. Także chyba musi być to z passata po 2008 roku żeby pasowało do mojego

 

Kodowanie: 04050002010000A00011

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Bimbasz za kodowanie. Wpisałem je, restart rns-a i następnie po wejściu w helpera jest zaznaczone dynaudio, odznaczone sterowanie w kierownicy i zaznaczony protokół BAP. Z tymi ustawieniami nie ruszyło sterowanie w kierownicy i wyświetlacz. Problem nie do przejścia bez kabla serwisowego. Widocznie tkwi w tym znaczniku z touarega...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie.

Dziś wsadziłem RNS510(ver.P na led) soft 5238. Gatewaya mam z końcówką F.

Kodowanie w navi mam takie jak damian406 tylko w bajcie pierwszym nie mam nic zaznaczone.

 

Problem w tym że nie mam navi ani radia na FISie(fis duży czerwony). Kiera 8 przycisków - co ciekawe podgłaszanie i mute działa a fis nie.

 

W Navi jest błąd:

01305 - magistrala danych inforozrywki

004 - Brak sygnału/brak kominukacji

 

oraz

 

01299 - Interfejs diagnostyczny magistrali danych (j533)(Adako gateway)

004- Brak sygnału/brak kominukacji

 

W gatewayu mam taki sam błąd jak w navi:

01305 - magistrala danych inforozrywki

004 - Brak sygnału/brak kominukacji

 

Niby wszystko dobrze zakodowane w gatewayu i navi. BAP mam zaznaczone w navi - może odznaczyć?

 

Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BAP mam zaznaczone w navi - może odznaczyć?

przy czerwonych zegarach BAP nie ma byc zaznaczone

po kodowaniu reset navi SETUP + TONE + Wyjecie plyty

jak nie da skutku

odłączenie aku na godzine

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Działa. Dzięki Bimbasz. Odhaczyłem BAP, restart przez 3 przyciski i chodzi :mlask

 

Przy okazji zmieniłem Gatewaya na L.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dzisiaj wgrać soft 5238 do moje RNS-a, ściągnąłem go z my-gti :) Myślałem, że zmieni mi automatycznie wersje na minimum D, ale tak się nie stało. Dalej mam 7L6035680C (przed aktualizacjami softu oryginalnie miałem 1TO035680B). Mam białe zegary więc zaznaczony mam protokół BAP, po zaznaczeniu i restarcie doszła dodatkowa zakładka AUDIO ale na niej cały czas wyświetlany jest napis Volkswagen Navigation i nic więcej. Sterowanie z kierownicy pomimo wielu zmian kodowań dalej nie ruszyło. Bit 0 w bajcie 7 czyli sterowanie z kierownicy ma być wreszcie zaznaczone czy nie ? Bo w kodowaniu od Bimbasza było odznaczone + zaznaczony protokół BAP.

Edytowane przez damian406

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem. Po wgraniu softu 4120 na kierownicy przestała mi działać funkcja przełączania stacji radiowych. Działa tylko podgłaśnianie i ściszanie. Kombinowałem coś z kodowaniem, ale nie dało rezultatów. Restart navi też nie pomógł. Może poda ktoś długie kodowanie, żeby wypróbować? Nadmieniam, ze mam system Dynaudio.

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, odkopię troszkę temat i załączę małe fotostory. Mam octavię II i z RNS 510 w wersji A. Po aktualizacji firmware z wersji 1100 do 4120A wysiadło sterowanie z kierownicy. Działa FIS i inne cuda wianki bez ruszania kodowania, a ze sterowaniem nie mogę dojść do ładu. Do tego wyskakuje mi w logach "złe kodowanie navi i radia". Nie działało gdy w długim kodowaniu miałem włączoną shortpress steering wheel buttons installed , voice control inactive i wyłączony BAP - 00000200020100030000. Brak reakcji navi/radia na przyciski. Oczywiście reset radia robiony, sterowanie w kierownicy nie działa. Próbowałem włączyć BAP, ale otrzymałem błąd przy kodowaniu:

coding rejectedddd.jpg

Jednak kodowanie zmieniło się na 00000200020100820000 i przy każdej próbie jego zmiany mam błąd jak poniżej:

coding rejected.jpg

Jakieś pomysły czy poprawne kodowanie ?

 

log skrócony o sekcje bez błędów:

Tuesday,30,December,2014,22:09:35:62939

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator

VCDS Version: 12.12.0.0

Data version: 20130910

 

 

VIN: TMBGS61Z382074215 License Plate:

Mileage: 203400km-126386mi Repair Order:

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Chassis Type: 1Z (1K0)

Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 37 42 44 46 52 55 56 62 72 76

 

VIN: TMBGS61Z382074215 Mileage: 203400km/126386miles

 

01-Engine -- Status: Malfunction 0010

03-ABS Brakes -- Status: OK 0000

04-Steering Angle -- Status: OK 0000

08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010

09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000

15-Airbags -- Status: OK 0000

16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010

17-Instruments -- Status: OK 0000

19-CAN Gateway -- Status: OK 0000

25-Immobilizer -- Status: Malfunction 0010

37-Navigation -- Status: Malfunction 0010

42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

44-Steering Assist -- Status: OK 0000

46-Central Conv. -- Status: OK 0000

52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

55-Xenon Range -- Status: OK 0000

56-Radio -- Status: Malfunction 0010

62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000

72-Door, Rear Right -- Status: Malfunction 0010

76-Park Assist -- Status: OK 0000

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb

Part No SW: 03G 906 021 RH HW: 03G 906 021 AB

Component: R4 1,9L EDC G000SG 1343

Revision: --H07--- Serial number: SKZ7Z0G4465987

Coding: 0000071

Shop #: WSC 20036 000 1048576

VCID: 76E300530132E6AEBEF-8023

 

3 Faults Found:

005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11)

P161B - 000 - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 239686 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 09:12:12

 

Freeze Frame:

RPM: 1554 /min

Speed: 25.0 km/h

Load: 24.3 %

Voltage: 14.44 V

Bin. Bits: 00101000

Temperature: 12.6°C

Bin. Bits: 10110000

 

005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10)

P161A - 000 - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 242432 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 10:03:51

 

Freeze Frame:

RPM: 840 /min

Speed: 9.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 14.44 V

Bin. Bits: 00101111

Temperature: 14.4°C

Bin. Bits: 10110000

 

005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12)

P161C - 000 - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 252642 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 11:20:03

 

Freeze Frame:

RPM: 1092 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 11.63 V

Bin. Bits: 00101111

Temperature: 3.6°C

Bin. Bits: 10110000

 

Readiness: 0 0 0 0 0

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl

Part No SW: 1K0 953 549 AQ HW: 1K0 953 549 AQ

Component: J0527 036 0070

Coding: 0002042

Shop #: WSC 00818 211 88223

VCID: 8109E38FD8FC51161BD-80D4

 

Subsystem 1 - Part No: XXXXXXXXXXX

Component: E0221 002 0010

 

1 Fault Found:

00888 - Wiper Switch for Intermittent Operation (E22)

014 - Defective - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.clb

Part No SW: 1Z0 920 842 D HW: 1Z0 920 842 D

Component: IMMO VD1 1612

Revision: V1612036 Serial number: SKZ7Z0G4465987

Shop #: WSC 00000 000 00000

VCID: 387FCE6B4BA650DE6C3-806D

 

1 Fault Found:

00003 - Control Module

014 - Defective

Freeze Frame:

Fault Status: 01101110

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 0 km

Time Indication: 0

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 37: Navigation (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb

Part No SW: 3T0 035 680 B HW: 1Z0 035 680 A

Component: RNS-MID H05 4120

Revision: AB001001 Serial number: SKZ6Z7K8075016

Coding: 00000200020100830000

Shop #: WSC 00818 211 88223

VCID: 2F6DF5377EE897663D9-807A

 

Subsystem 1 - Part No: 3T0 051 859 AF

Component: EU West V12 8195

 

2 Faults Found:

00856 - Radio Antenna

011 - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01101011

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 254

Reset counter: 207

Mileage: 200088 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 09:31:55

 

01044 - Control Module Incorrectly Coded

000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 254

Reset counter: 207

Mileage: 200088 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 09:36:39

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 56: Radio (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb

Part No SW: 3T0 035 680 B HW: 1Z0 035 680 A

Component: RNS-MID H05 4120

Revision: AB001001 Serial number: SKZ6Z7K8075016

Coding: 00000200020100830000

Shop #: WSC 00818 211 88223

VCID: 2F6DF5377EE897663D9-807A

 

Subsystem 1 - Part No: 3T0 051 859 AF

Component: EU West V12 8195

 

2 Faults Found:

00856 - Radio Antenna

011 - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01101011

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 254

Reset counter: 207

Mileage: 200088 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 09:31:55

 

01044 - Control Module Incorrectly Coded

000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 254

Reset counter: 207

Mileage: 200088 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 09:36:39

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN3.lbl

Part No SW: 1K0 959 703 J HW: 1K0 959 703 J

Component: Tuer-SG 006 1201

Coding: 0000144

Shop #: WSC 73430 790 1012544

VCID: 377DCD5746B85FA6659-8062

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl

Part No SW: 1K0 959 704 J HW: 1K0 959 704 J

Component: Tuer-SG 006 1201

Coding: 0000144

Shop #: WSC 73430 790 1012544

VCID: 387FCE6B4BA650DE6C3-806D

 

1 Fault Found:

00935 - Electric Window Motor; Rear Right (V27)

005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent

 

End ---------------------------------------------------------------------

Edytowane przez delosk8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmien podczas ostatniej fazy kodowania

Workshop code na 12345

Importer na 123

Equipt na 12345

 

I potem nacisnij Do It

 

Moze to pomoze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie, odkopię troszkę temat i załączę małe fotostory. Mam octavię II i z RNS 510 w wersji A. Po aktualizacji firmware z wersji 1100 do 4120A wysiadło sterowanie z kierownicy. Działa FIS i inne cuda wianki bez ruszania kodowania, a ze sterowaniem nie mogę dojść do ładu. Do tego wyskakuje mi w logach "złe kodowanie navi i radia". Nie działało gdy w długim kodowaniu miałem włączoną shortpress steering wheel buttons installed , voice control inactive i wyłączony BAP - 00000200020100030000. Brak reakcji navi/radia na przyciski. Oczywiście reset radia robiony, sterowanie w kierownicy nie działa. Próbowałem włączyć BAP, ale otrzymałem błąd przy kodowaniu:

W Octavii II zawsze ginie kierownica po wgraniu softu 4120A . Trzeba załadować łatkę którą stworzyli koledzy z forum Skody . Nagrywasz to jak soft i ładujesz jak soft tylko ze to sie ładuje 5 minut. W zwiazku z tym ze nie podajemy tutaj linków , inforamcję przesyłam na priv.

Nie rób nic VCDS-em wgraj to co ci przesłałem Ci na priv ,a potem ciesz sie "multikierownica" i chłodz alkohole na Sylwestra.

Edytowane przez rrafalek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kodowaniu już nic nie ruszałem. Wrzuciłem fixa od kol. rrafalek i było bomba :) Za co serdecznie jeszcze raz koledze dziękuję. Kierownica działa i wszystko inne też. Dziś rano mimo iż nie było mrozu auto zastałem z padniętym akumulatorem i błędem wspomagania. Narazie akumulator się ładuje. Czy mogłem coś namięszać kodowaniem radia na 00000200020100820000 co miało wpływ na rozładowanie akumulatora? Czy to tylko dziwny zbieg okoliczności?

Jak aku się naładuje to zmierzę na nim napięcie o powiedzmy 15 i o 22, zobaczę czy coś go rozładowuje...

Jeśli będzie rozładowywał to w głowie już siedzi mi pomysł na wgranie fabrycznego 4120, który zmienia partycje, kodowanie itd, a później dogranie 4120a i łatki dla kierownicy. Ma to sens?

 

Może powinienem wgrać jakiś inny soft ? Nadmienię iż ten działał ok do momentu kombinacji z kodowaniem i nowymi mapami oraz łatką na multifunkcję. Daję zdjęcia navi, może wg nich doradzicie mi jakiś inny sprawdzony soft

IMG_20141229_232033.jpg

IMG_20141229_231731.jpg

IMG_20141229_231741.jpg

IMG_20141229_231750.jpg

IMG_20141229_231845.jpg

IMG_20141229_231859.jpg

IMG_20141229_231912.jpg

IMG_20141229_231925.jpg

IMG_20141229_231932.jpg

IMG_20141229_231940.jpg

Edytowane przez Bimbasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności