Skocz do zawartości
rudy1988

Zawór regulacyjny- filtr paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

nad filtrem paliwa jest zawór, jest to zawór zwrotny paliwa i ma trzymać paliwo przed cofaniem sie czy jak? na jednym rysunku zobaczylem ze nazywa sie to zawór regulacyjny. Mam problem z cofajacym sie paliwem i nie wiem czy to ten zawor jest tego powodem. przy temp ok 15stC podczas 'dmuchania' w ten zawor czus ze jest tam jakas kulka ale nie zawsze ona blokuje,,, raz zablokuje raz nie, chyba zaleznie od mocy dmuchania....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nie wie czy to ma cos wspolnego z cofajacym sie paliwem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w PD ale a VP takie cos jest w pompie i nazywa sie to zawór zwrotny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic mi nie wiadomo o zaworze nad filtrem paliwa, za to napewno jest zawór na przewodzie idącym od filtra, taki czarny plastikowy.

Tu masz opis http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=45779

Ostatnio go wymieniałem po perypetiach z porannym odpalaniem, ale u mnie przyczyna była walnieta pompka elektryczna paliwa w zbiorniku. Jeśli masz jak to napisałeś zawór nad filtrem to chyba raczej ktoś go sam tam zamontował. Ja również kombinowałem z zaworkami przy problemach z odpalaniem, ale jak poradził mi mechanior że w tym silniku to nic nie da, że albo pompa vacum, pompka w zbiorniku lub pompowtryski, ewentualnie nieszczelność jakiegoś z przewodów paliwowych.

Edytowane przez szneider

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rudy - na filtrze masz zawór regulacyjny. Chodzi ci o ten mocowany spinką. Służy on do podgrzewania paliwa w filtrze za pomocą ciepłego paliwa powracającego z przewodów nadmiarowych. Nie jest to zawór zwrotny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w tym silniku nie ma żadnego zaworu ze spinką. Taki zawór występuję w silnikach z pompą VP a tu ma pompowtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy ma paska 115 km z 2002r. i ma taki zawór. Właśnie sprawdziłem w etce - 1J0 127 247 J - zawór regulacyjny, wystąpujący w PD.

Edytowane przez Jarkow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko, że w tym silniku nie ma żadnego zaworu ze spinką. Taki zawór występuję w silnikach z pompą VP a tu ma pompowtryski

 

kolego masz auto z 2001 ze starym filtrem, od 2002 do końca produkcji był montowany inny filtr i taki zawór.

 

nie wiem, czy może być przyczyną cofającego się paliwa. ja kiedyś przy wymianie filtra puknąłem go lekko bo nie chciał wejść na miejsce i jak odpaliłem auto to filtr dosłownie pompował się ropą, wytwarzało się w nim ciśnienie i sikało ropą. po wymianie wszystko wróciło do normy.

filtr paliwa.jpeg

Edytowane przez golab21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Jarkow. W tym zaworku jest jakas kulka( cos na zasadzie zaworka zwrotnego), czyli słuzy ona do ''wybierania'' paliwa, ciepłe bierze , zimne przepuszcza, dobrze rozumiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiesz, działa on trochę jak termostat w zależności od temp. paliwa puszcza na filtr lub zbiornik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Sorki za odgrzewanie kotleta, ale zwatpilem w dzialanie tego zaworka. Ktora zasada dzialania jest prawidłowa

1. Z Tandem pompy wraca na zaworekj przy filtrze paliwa i wpuszcza nadmiar paliwa do filtra(uzupelnia go poprzez zaworek) a gdy jest juz pelno w filtrze reszta leci na bak

 

czy moze

 

2. Od spodu, od strony filtra gdy jest za duzo paliwa wypychany jest przez zaworek jego nadmiar i laczy sie w nim z paliwem wracjacym z Tandem pompy i trafia to do baku?

 

Pzdr

Rafal

 

 

38da45bdde5ce4c9.jpg

 

 

Powyższe pytania nie aktualne, ale mam inne.

 

W moim oryginalnym zaworku, jak nim potrzasam to cos lata-przypuszzam ze to ta kulka o ktorej pisal jden z przedmowcow.

Gdy dmucham zgodnie z kierunkiem strzalki ktora jest na nim umieszczona zaworek nie przepuszcza.

Gdy dmucham w niego w kierunku przeciwnym niz wskazuje strzalka na nim przeplyw wystepuje.

 

Czy to jest normalna praca tego zaworka czy moze musze go wymienic?

Pytam bo sprawdzalem kiedys inny zaworek i nic w nim nie latalo i przedmuch byl zgodnie z kierunkiem strzalki jak i w przeciwnym kierunku.

Edytowane przez Sensor
Znaleziono zgrubna zasade działania zaworka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że zamieszczony rysunek jak i wcześniejsze moje posty wyjaśniają wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasada sama w sobie jest juz w jasna,ale nadal mam watliwosci czy zwor o ktorym pisze ze ma przelot w kierunku przeciwnym niz strzalka na nim umieeszczona i blokujacy sie w keirunku zgodny ze stralka oraz latajace "cos" w srodku jest sprawny czy tez nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego niestety nie wiem jaka powinna być zasada działania tego zaworku, ale dmuchając powietrzem w niego miałem podobne odczucie, że przelot był w przeciwnym kierunku.

Wymieniłem go, bo cofało mi się paliwo, po dłuższym postoju przez chwile silnik pracował nierówno. (wyżej jest napisane, że nie jest to zawór zwrotny, tylko regulacyjny)

Tak powiedział mi mechanik, że to może być wina tego zaworu, najpierw kupiłem jakiś tańszy za 15 zł, nie było poprawy dopiero jak kupiłem w Intercasie za około 30 zł, to problem z cofającym paliwem minął.

Odnośnie Twoich objawów, to w starym i nowym zaworze coś w środku "latało" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, rys. z postu 11. Poz.1 - przewód powrotny paliwa, jeżeli temp. paliwa jest większa niż 31 stopni, zawór w kierunku filtra jest zamknięty, otwarty jest przelot do baku, czyli poz. 6 na tym rys. Jeżeli temp. paliwa jest poniżej 15 stopni zawór otwiera się na filtr umożliwiając podgrzewania zimnego filtra i zawartego w nim paliwa przez ciepłe paliwo wracające z pompy. Jak z tego widać nie pełni on roli zaworu zapobiegającego cofaniu się paliwa, ale w niskich temp. zamknie on powrót do zbiornika a otworzy na filtr, więc z pewnością w jakimś stopniu pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

witam. mam pytanie jak nazywa sie ten przewod sztywny co wychodzi z filtra paliwa i idzie do pompy. bo u mnie sie przetarl i cieknie. a na allegro nie moge znalesc tego przewodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzewam kotleta.

Niedawno zmieniłem filtr razem z tym zaworkiem.

Teraz po nocy ciężko pali, muszę go kręcić naprawdę długo żeby zaskoczył. Jak zapali to jest okej.

Też dmuchałem w ten zaworek i puszcza w obie strony, uznałem że tak nie powinno być i założyłem stary który jak dmuchałem puszczał tylko w jedna stronę.

Czy ten zaworek powinien przepuszczać w obie strony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odgrzewam kotleta.

Niedawno zmieniłem filtr razem z tym zaworkiem.

Teraz po nocy ciężko pali, muszę go kręcić naprawdę długo żeby zaskoczył. Jak zapali to jest okej.

Też dmuchałem w ten zaworek i puszcza w obie strony, uznałem że tak nie powinno być i założyłem stary który jak dmuchałem puszczał tylko w jedna stronę.

Czy ten zaworek powinien przepuszczać w obie strony?

 

1 stronę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawił mi się problem z odpalaniem rano 1.9 tdi AHU.Kręcę kluczykiem i nie zapala.Jak już odpali za 5 razem to trzęsie autem zanim wejdzie na obroty.Samochód stoi na zewnątrz.Proszę o podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź świece żarowe, napięcie czy dochodzi do świec. sprawdz też układ paliwowy czy się nie zapowietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności