rudy1988 Zgłoś #1 Napisano 6 Kwietnia 2011 nad filtrem paliwa jest zawór, jest to zawór zwrotny paliwa i ma trzymać paliwo przed cofaniem sie czy jak? na jednym rysunku zobaczylem ze nazywa sie to zawór regulacyjny. Mam problem z cofajacym sie paliwem i nie wiem czy to ten zawor jest tego powodem. przy temp ok 15stC podczas 'dmuchania' w ten zawor czus ze jest tam jakas kulka ale nie zawsze ona blokuje,,, raz zablokuje raz nie, chyba zaleznie od mocy dmuchania.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rudy1988 Zgłoś #2 Napisano 7 Kwietnia 2011 nikt nie wie czy to ma cos wspolnego z cofajacym sie paliwem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #3 Napisano 7 Kwietnia 2011 Nie wiem jak w PD ale a VP takie cos jest w pompie i nazywa sie to zawór zwrotny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneider Zgłoś #4 Napisano 7 Kwietnia 2011 (edytowane) Nic mi nie wiadomo o zaworze nad filtrem paliwa, za to napewno jest zawór na przewodzie idącym od filtra, taki czarny plastikowy. Tu masz opis http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=45779 Ostatnio go wymieniałem po perypetiach z porannym odpalaniem, ale u mnie przyczyna była walnieta pompka elektryczna paliwa w zbiorniku. Jeśli masz jak to napisałeś zawór nad filtrem to chyba raczej ktoś go sam tam zamontował. Ja również kombinowałem z zaworkami przy problemach z odpalaniem, ale jak poradził mi mechanior że w tym silniku to nic nie da, że albo pompa vacum, pompka w zbiorniku lub pompowtryski, ewentualnie nieszczelność jakiegoś z przewodów paliwowych. Edytowane 7 Kwietnia 2011 przez szneider Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #5 Napisano 7 Kwietnia 2011 Rudy - na filtrze masz zawór regulacyjny. Chodzi ci o ten mocowany spinką. Służy on do podgrzewania paliwa w filtrze za pomocą ciepłego paliwa powracającego z przewodów nadmiarowych. Nie jest to zawór zwrotny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneider Zgłoś #6 Napisano 7 Kwietnia 2011 Tylko, że w tym silniku nie ma żadnego zaworu ze spinką. Taki zawór występuję w silnikach z pompą VP a tu ma pompowtryski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #7 Napisano 7 Kwietnia 2011 (edytowane) Mój znajomy ma paska 115 km z 2002r. i ma taki zawór. Właśnie sprawdziłem w etce - 1J0 127 247 J - zawór regulacyjny, wystąpujący w PD. Edytowane 7 Kwietnia 2011 przez Jarkow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #8 Napisano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Tylko, że w tym silniku nie ma żadnego zaworu ze spinką. Taki zawór występuję w silnikach z pompą VP a tu ma pompowtryski kolego masz auto z 2001 ze starym filtrem, od 2002 do końca produkcji był montowany inny filtr i taki zawór. nie wiem, czy może być przyczyną cofającego się paliwa. ja kiedyś przy wymianie filtra puknąłem go lekko bo nie chciał wejść na miejsce i jak odpaliłem auto to filtr dosłownie pompował się ropą, wytwarzało się w nim ciśnienie i sikało ropą. po wymianie wszystko wróciło do normy. Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rudy1988 Zgłoś #9 Napisano 8 Kwietnia 2011 Dzięki Jarkow. W tym zaworku jest jakas kulka( cos na zasadzie zaworka zwrotnego), czyli słuzy ona do ''wybierania'' paliwa, ciepłe bierze , zimne przepuszcza, dobrze rozumiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #10 Napisano 9 Kwietnia 2011 Dobrze rozumiesz, działa on trochę jak termostat w zależności od temp. paliwa puszcza na filtr lub zbiornik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #11 Napisano 2 Lutego 2012 (edytowane) Hej Sorki za odgrzewanie kotleta, ale zwatpilem w dzialanie tego zaworka. Ktora zasada dzialania jest prawidłowa 1. Z Tandem pompy wraca na zaworekj przy filtrze paliwa i wpuszcza nadmiar paliwa do filtra(uzupelnia go poprzez zaworek) a gdy jest juz pelno w filtrze reszta leci na bak czy moze 2. Od spodu, od strony filtra gdy jest za duzo paliwa wypychany jest przez zaworek jego nadmiar i laczy sie w nim z paliwem wracjacym z Tandem pompy i trafia to do baku? Pzdr Rafal Powyższe pytania nie aktualne, ale mam inne. W moim oryginalnym zaworku, jak nim potrzasam to cos lata-przypuszzam ze to ta kulka o ktorej pisal jden z przedmowcow. Gdy dmucham zgodnie z kierunkiem strzalki ktora jest na nim umieszczona zaworek nie przepuszcza. Gdy dmucham w niego w kierunku przeciwnym niz wskazuje strzalka na nim przeplyw wystepuje. Czy to jest normalna praca tego zaworka czy moze musze go wymienic? Pytam bo sprawdzalem kiedys inny zaworek i nic w nim nie latalo i przedmuch byl zgodnie z kierunkiem strzalki jak i w przeciwnym kierunku. Edytowane 3 Lutego 2012 przez Sensor Znaleziono zgrubna zasade działania zaworka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #12 Napisano 4 Lutego 2012 Myślę że zamieszczony rysunek jak i wcześniejsze moje posty wyjaśniają wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #13 Napisano 6 Lutego 2012 Zasada sama w sobie jest juz w jasna,ale nadal mam watliwosci czy zwor o ktorym pisze ze ma przelot w kierunku przeciwnym niz strzalka na nim umieeszczona i blokujacy sie w keirunku zgodny ze stralka oraz latajace "cos" w srodku jest sprawny czy tez nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markowski.mm Zgłoś #14 Napisano 6 Lutego 2012 Kolego niestety nie wiem jaka powinna być zasada działania tego zaworku, ale dmuchając powietrzem w niego miałem podobne odczucie, że przelot był w przeciwnym kierunku. Wymieniłem go, bo cofało mi się paliwo, po dłuższym postoju przez chwile silnik pracował nierówno. (wyżej jest napisane, że nie jest to zawór zwrotny, tylko regulacyjny) Tak powiedział mi mechanik, że to może być wina tego zaworu, najpierw kupiłem jakiś tańszy za 15 zł, nie było poprawy dopiero jak kupiłem w Intercasie za około 30 zł, to problem z cofającym paliwem minął. Odnośnie Twoich objawów, to w starym i nowym zaworze coś w środku "latało" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #15 Napisano 6 Lutego 2012 Ok, rys. z postu 11. Poz.1 - przewód powrotny paliwa, jeżeli temp. paliwa jest większa niż 31 stopni, zawór w kierunku filtra jest zamknięty, otwarty jest przelot do baku, czyli poz. 6 na tym rys. Jeżeli temp. paliwa jest poniżej 15 stopni zawór otwiera się na filtr umożliwiając podgrzewania zimnego filtra i zawartego w nim paliwa przez ciepłe paliwo wracające z pompy. Jak z tego widać nie pełni on roli zaworu zapobiegającego cofaniu się paliwa, ale w niskich temp. zamknie on powrót do zbiornika a otworzy na filtr, więc z pewnością w jakimś stopniu pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas2087 Zgłoś #16 Napisano 23 Maja 2012 witam. mam pytanie jak nazywa sie ten przewod sztywny co wychodzi z filtra paliwa i idzie do pompy. bo u mnie sie przetarl i cieknie. a na allegro nie moge znalesc tego przewodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianiekno Zgłoś #17 Napisano 1 Czerwca 2014 odgrzewam kotleta. Niedawno zmieniłem filtr razem z tym zaworkiem. Teraz po nocy ciężko pali, muszę go kręcić naprawdę długo żeby zaskoczył. Jak zapali to jest okej. Też dmuchałem w ten zaworek i puszcza w obie strony, uznałem że tak nie powinno być i założyłem stary który jak dmuchałem puszczał tylko w jedna stronę. Czy ten zaworek powinien przepuszczać w obie strony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #18 Napisano 1 Czerwca 2014 odgrzewam kotleta.Niedawno zmieniłem filtr razem z tym zaworkiem. Teraz po nocy ciężko pali, muszę go kręcić naprawdę długo żeby zaskoczył. Jak zapali to jest okej. Też dmuchałem w ten zaworek i puszcza w obie strony, uznałem że tak nie powinno być i założyłem stary który jak dmuchałem puszczał tylko w jedna stronę. Czy ten zaworek powinien przepuszczać w obie strony? 1 stronę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caparzo Zgłoś #19 Napisano 12 Lutego 2017 Pojawił mi się problem z odpalaniem rano 1.9 tdi AHU.Kręcę kluczykiem i nie zapala.Jak już odpali za 5 razem to trzęsie autem zanim wejdzie na obroty.Samochód stoi na zewnątrz.Proszę o podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedpol Zgłoś #20 Napisano 12 Lutego 2017 sprawdź świece żarowe, napięcie czy dochodzi do świec. sprawdz też układ paliwowy czy się nie zapowietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach