kobsnay Zgłoś #1 Napisano 4 Kwietnia 2011 Witam! Wczoraj musiałem zjechać na pobocze, wys. około 5 cm, w trakcie zjazdu usłyszałem dziwny trzask w okolicach prawego przedniego koła. Jadąc później ostro w prawo pod lekka górkę usłyszałem jakby strzelanie prawego przegubu. Po wyjechaniu na prostą drogę zaczęło mi szarpać kierownicą lewo/prawo i jednocześnie ostro ściągała w lewo. Zatrzymałem się i stwierdziłem, że mam pękniętą na pół osłonę zew.przegubu prawego koła. Myślałem, że to ta luźna połowa osłony powodowała wibracje i ją usunąłem. Pojechałem dalej. Po wjeździe na autostradę, wibracje i ściąganie w lewo nie ustępowały. Na parkingu zdejmowałem przednie koła: opony i felgi w porządku, nie stwierdziłem żadnych luzów szarpiąc za koła, wahacze i stabilizator. Pojechałem dalej. dziwne jest to, że kierownicą nie szarpie cały czas. Pojawia się to na 3-5 km i ustępuje. Za chwilę powtórka z rozrywki i tak na zmianę. Dziś stwierdziłem, że przy wolnej jeździe słychać w okolicach koła jakby coś ocierało, a na postoju podczas ruszanie kierownicą słychać "chrupanie". Sorry za długi opis, ale chciałem to możliwie dokładnie zobrazować. Co to może być ??? Dzięki za porady. Pozdawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adametronics Zgłoś #2 Napisano 4 Kwietnia 2011 Co ci tak naodległość... Łożysko albo przegub musisz sprawdzic.. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mat1as Zgłoś #3 Napisano 5 Kwietnia 2011 hmm na to wygląda że może coś z tym przegubem nie teges (pęknięta osłona przykuwa uwagę)... chyba że ktoś miał identyczny przypadek - ale raczej bez kanału się nie obejdzie. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #4 Napisano 6 Kwietnia 2011 Tak jak napisał Ci kolega wcześniej .. łożysko usłyszysz jak podniesiesz auto i zakręcisz kołem, jak będzie cisza to przegub zewnętrzny na 99% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #5 Napisano 6 Kwietnia 2011 A walnięte łożysko może być przyczyną ściągania auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dj_tubass Zgłoś #6 Napisano 6 Kwietnia 2011 weług mnie jest to przegub dzieje sie tak jak sie zawiesi zostaje w jednym polazeniu i wtedy jest słyszalny stukot i sciaganie na jedna ze stron lub na też w druga na przemian w zależności od tego jak ułoży sie ten przegub ... przyczyna wiadoma brak smaru , nieszczelna osłona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #7 Napisano 6 Kwietnia 2011 Czyli to nie wina łożyska? Bo mam do wymiany z przodu jedno i po wymianie na letnie zaczęło mi auto ściągać i nie wiem co może być tego przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dj_tubass Zgłoś #8 Napisano 6 Kwietnia 2011 no ja miałem takie objawy przy zniszczonym przegubie ... może to to samo jak bym wsiadł i sie przejechał to bym wiedział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yanoosh Zgłoś #9 Napisano 4 Stycznia 2017 Passat B5 szarpanie kierownica podczas jazdy Witam Mam problem, w Pasacie kombi B5 z 2005 roku po przejechaniu okolo 100 km w wiekszosci na wolnych obrotach okolo 2000 obr/min zaczyna szarpac kierownica. Najpierw raz potem po kilku km znowu jednorazowo az po kolejnych 10 km zaczelo stale moco szarpac kierownica jakby sie jechalo po kartoflisku. Jednak jesli dodam gazu i obroty podniose do 3000 szarpanie ustaje i da sie dojechac do domu. Zjawisko to powtarza sie tylko gdy przejedzie sie ponad 100km ciglej jazdy, bylem juz u trzech fachowcow, zalozylem nowe opony przelozylem felgi z tylu do przodu, sprawdzali zawieszenie, kola i symetrie pojazdu, wszystko jest w porzadku, jednak nie mogli zauwazyc tego zjawiska bo dzieje sie to dopiero po okolo godzinie jazdy, a nikt z nich tego nie zrobil. Dodam ze szarpanie jest tylko na kierownicy, silnik chodzi rowno. Po prostu kierownica rusza na lewo i prawo tak ze trudno ja utrzymac w rekach. Czy moze mial ktos taki przypadek? Pozdrawiam Janusz [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yanoosh Zgłoś #10 Napisano 28 Lutego 2017 Problemem okazał się prawy zwenętrzny przegub (z ang. CV joint) po wymianie wszystko wróciło do normy i można znowu cieszyć sie jazdą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach