bobasspr Zgłoś #1 Napisano 2 Kwietnia 2011 Felgi 15'' 7JH15 ET25 195/65/15 Czy beda dobre?? Czy jest to "zestaw" na którym się bedzie DOBRZE jeździło?? Proszę o opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 2 Kwietnia 2011 użyj szukaj-ki !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #3 Napisano 2 Kwietnia 2011 Dobra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #4 Napisano 3 Kwietnia 2011 Było ale nie da się na tym jeździć testowałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf_1984 Zgłoś #5 Napisano 3 Kwietnia 2011 a to dlaczego? ja mam et13 przy 15calach i przód nie trze wogule, a tył dopiero jak go mocno dociążę,przy et25, czyli 12mm głębiej raczej i z tyłu nic by nie tarło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #6 Napisano 3 Kwietnia 2011 Opony zdecydowanie za duże , jak już co to 195/55-15 idealny zamiennik seryjnego rozmiaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #7 Napisano 3 Kwietnia 2011 (edytowane) Ogumienie mam kompletne więc już nie będę nic zmienaiał niestety. Kapcie YOKOHAMA A-Drive. Czekam jeszcze na śruby i stąd pytanie. P.S. Czemu kolego piszesz że nie da się na tym jeździć???? Poza tym miałem założoną felge z oponą Baruma 205/50/15 i opona jak dla mnie była poprostu za niska, wyglądała "moimi oczmi" jak spalony lać nie nadający się do jazdy. Ale to już kwestia gustu. CHodzi mi w sumie o to ET czy nie za szeroko bedzie..... wiem że gumy są bardziej "emeryckie"niż sportowe. ale już poporstu są........ Edytowane 3 Kwietnia 2011 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kiślaq Zgłoś #8 Napisano 3 Kwietnia 2011 Przy wjeżdzaniu na krawężnik ze skręconymi kołami pogniesz sobie błotniki z przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #9 Napisano 3 Kwietnia 2011 CHodzi mi w sumie o to ET czy nie za szeroko bedzie..... wiem że gumy są bardziej "emeryckie"niż sportowe. ale już poporstu są........ Tu nie chodzi jakie są , tylko chodzi o to ze są za duże , licznik będzie zaniżał prędkośc,auto straci na elastyczności nie wspominając że zawieszenie też dostanie i układ napędowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #10 Napisano 3 Kwietnia 2011 co Ty gadasz? a co powiedzą Ci co maja powsadzane 18calowe felgi na niskim profilu? tutaj jedyną wada takich kapci bedzie to ze auto stanie sie mułowate, bo zawieszenie wcale niedostanie a bym powiedział ze nawet bardziej na plus bo to są duze balony i dużo nierównosci wyłapuja, tylko to et jak dla mnie zamałe beda smiesznie wystawać, ja mam et38 i mam wrazenie ze przód jest za bardzo szeroko bo tył sie inaczej chowa:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #11 Napisano 3 Kwietnia 2011 dd0_0bbWiększa masa nie resorowana, wolę mieć wysokość (obwód)koła tak jak należy niż większe wynalazki,ma 205/45-16 i powiem szczerze że żałuję że nie kupiłem 17calowych felg a miałem okazję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #12 Napisano 4 Kwietnia 2011 dobrze tylko na naszych grogach na takich balonach nieraz sie zle jezdzi a co powiedzieć niższy profil? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #13 Napisano 4 Kwietnia 2011 Tu nie chodzi jakie są , tylko chodzi o to ze są za duże , licznik będzie zaniżał prędkośc,auto straci na elastyczności nie wspominając że zawieszenie też dostanie i układ napędowy mylisz się. Ja założyłem 195/65r15 bo miałem dość zniszczonych opon, krzywych felg mając 205/50r15 i... licznik NADAL ZANIŻA. O niewiele ale nadal licznikowe 100 to wg GPS 98-99km\h. A zawieszenie nie dostaje, bo koło na alu 15" i takim rozmiarze i tak jest lżejsze niż przy 14" kółku stalowym jakie mam na zimę. Nie przesadzaj więc z tą masą nieresorowaną. Samochód owszem, jeździ gorzej, tzn zakręty ostre itp robi się ciężej (przechyły itp) ale za to jest bardziej miękko i komfortowo, ciszej. A takiej taczce jak passatowi b3 i b4 niczego bardziej nie brakuje niż wybierania nierówności. I nic mi nie urywa błotnika przy wjeżdżaniu na krawężniki, zrobiłem już około 2k km i jestem super zadowolony z zakupu opon o wiele większych ale i dzięki temu dokładnie o połowę tańszych niż 205/50r15. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kiślaq Zgłoś #14 Napisano 4 Kwietnia 2011 mylisz się. Ja założyłem 195/65r15 bo miałem dość zniszczonych opon, krzywych felg mając 205/50r15 i... licznik NADAL ZANIŻA. O niewiele ale nadal licznikowe 100 to wg GPS 98-99km\h. A zawieszenie nie dostaje, bo koło na alu 15" i takim rozmiarze i tak jest lżejsze niż przy 14" kółku stalowym jakie mam na zimę. Nie przesadzaj więc z tą masą nieresorowaną. Samochód owszem, jeździ gorzej, tzn zakręty ostre itp robi się ciężej (przechyły itp) ale za to jest bardziej miękko i komfortowo, ciszej. A takiej taczce jak passatowi b3 i b4 niczego bardziej nie brakuje niż wybierania nierówności. I nic mi nie urywa błotnika przy wjeżdżaniu na krawężniki, zrobiłem już około 2k km i jestem super zadowolony z zakupu opon o wiele większych ale i dzięki temu dokładnie o połowę tańszych niż 205/50r15. No u mnie przy wjeżdżaniu ze skręconymi kołami trze i pogięło mi dwa razy. Musiałem klepać. Może w b4 są większe nadkola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf_1984 Zgłoś #15 Napisano 4 Kwietnia 2011 sory nie zauwarzyłem ,że takie balony, ja mam 195 55, i tył przyciera, 195 65 napewno nie wejdzie, takze radze sie posłuchać kolegów, jak nie chcesz sobie roboty dołożyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kiślaq Zgłoś #16 Napisano 4 Kwietnia 2011 Własnie na tyle nic nie przyciera. przy 195/65/15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #17 Napisano 4 Kwietnia 2011 Jak dla mnie przy założeniu takich opon to życzę jakiegoś wypadku i niech druga strona stwierdzi że masz złe opony wtedy się przekonacie co to znaczy stosowanie za dużych rozmiarów, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #18 Napisano 4 Kwietnia 2011 ale teraz głupoty gadasz... jak mozna komus zyczyć wypadku to po pierwsze a po drugie co maja do tego opony? najwyzej bedzie mu przycierac na dołkach w co watpie mam 195/60R15 i jest duzo luzu jeszcze a jezdze zawsze obładowanym autem tj 4os plus bagaż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #19 Napisano 4 Kwietnia 2011 Jeśli komuś w B4 przy seryjnym zawiasie i seryjnej feldze 15'' obcierają opony w rozmiarze 195/65R15 to proponuję zabrać się za naprawę zawieszenia Przelatałem na takim zestawie jakieś 80k km i zaczęło obcierać na nierównościach tylko wtedy, gdy amorki mi wylały z przodu. Poza tym 195/65R15 to nie jest jakiś przesadnie wielki balon i polecam każdemu, kto dużo jeździ po naszych polskich dziurawych drogach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #20 Napisano 5 Kwietnia 2011 Jak dla mnie przy założeniu takich opon to życzę jakiegoś wypadku i niech druga strona stwierdzi że masz złe opony wtedy się przekonacie co to znaczy stosowanie za dużych rozmiarów, Może jeszcze raka mi życz? Zlustrowałem temat i wiem, że producent jedynie ZALECA ogumienie w danych rozmiarach a przepisy ograniczają ich stosowanie : takie same bieżniki i takie samo zużycie na jednej osi, opona nie może wystawać poza obrys samochodu. Nikt nie zabrania pakowania większych czy mniejszych felg, różnego ET a także zmiany rozmiaru opon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach