Skocz do zawartości
cervandes

Hamulce w B4 a inne auta

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro jednak na starym zacisku było okey a na nowym nie to może sprawdź dobrze czy klocki nie siedzą za sztywno w prowadnicach, profilaktycznie oczyść je, można pilnikiem i posmaruj miedziowym smarem.

 

Klocki siedzą luźno. Dziś już dałem sobie na luz, ale spróbuj e jeszcze z tym przewodem zrobić tak jak pisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawór zwrotny pompy Vacum

W tych rocznikach przy pompie z ABSem wspomaganie nie było na podciśnieniu tylko elektryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tych rocznikach przy pompie z ABSem wspomaganie nie było na podciśnieniu tylko elektryczne.

 

A no widzisz,człowiek uczy się całe życie :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tłoczek się przycina to za wiele opcji to nie ma:

1. Tłoczek może ciężko chodzić w zacisku. Odkręć zacisk i zostaw go na przewodzie, odkręć korek zbiorniczka z płynem i spróbuj cofnąć tłoczek ręcznie, jak nie idzie to żabą lub zaciskiem stolarskim. Jak się nie da to odkręć przewód od zacisku i spróbuj ponownie. Sprawny tłoczek da się wcisnąć palcami a wysunąć uderzając zaciskiem o krawężnik. Można jeszcze dmuchnąć delikatnie sprężarką aby wysunąć tłoczek, ale dobrze sobie kawałek deski włożyć do środka aby Ci palców nie obiło jak tłoczek wystrzeli.

 

2. Spuchnięty przewód elastyczny potrafi pracować jak zawór jednokierunkowy. Nie ściskałeś go przypadkiem morsem jak zmieniałeś zacisk? Może się zmiażdżył? Nie mam za bardzo pomysłu jak go sprawdzić bez wymiany. Standardowo po odkręceniu zacisku płyn hydrauliczny sobie dosyć żwawo wykapuje z przewodu.

 

3. Prowadniczki zacisku mogą się kleszczyć w jarzmie. można je wyjąć, przeczyścić i złożyć z powrotem na smar miedziany. Mają pracować lekko i bez przycięć.

 

4. Klocki mogą się kleszczyć w jarzmie, osobiście nigdy nie spotkałem ale kto wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Tłoczek może ciężko chodzić w zacisku. Odkręć zacisk i zostaw go na przewodzie, odkręć korek zbiorniczka z płynem i spróbuj cofnąć tłoczek ręcznie, jak nie idzie to żabą lub zaciskiem stolarskim. Jak się nie da to odkręć przewód od zacisku i spróbuj ponownie. Sprawny tłoczek da się wcisnąć palcami a wysunąć uderzając zaciskiem o krawężnik. Można jeszcze dmuchnąć delikatnie sprężarką aby wysunąć tłoczek, ale dobrze sobie kawałek deski włożyć do środka aby Ci palców nie obiło jak tłoczek wystrzeli.

 

Był cofany i pracuje bez problemu, a jednak po złożeniu wszystkiego nie cofa go.

 

 

2. Spuchnięty przewód elastyczny potrafi pracować jak zawór jednokierunkowy. Nie ściskałeś go przypadkiem morsem jak zmieniałeś zacisk? Może się zmiażdżył? Nie mam za bardzo pomysłu jak go sprawdzić bez wymiany. Standardowo po odkręceniu zacisku płyn hydrauliczny sobie dosyć żwawo wykapuje z przewodu.

 

Nie był niczym ściskany, wymieniane były 4 przewody elastyczne ( każde koło ), dodatkowo, żeby wyeliminować to co piszesz kupiłem drugi i efekt ten sam.

 

 

3. Prowadniczki zacisku mogą się kleszczyć w jarzmie. można je wyjąć, przeczyścić i złożyć z powrotem na smar miedziany. Mają pracować lekko i bez przycięć.

 

Prowadnice chodzą delikatnie bez przycięć. Wymienione osłony gumowe i nasmarowane prowadnice.

 

 

4. Klocki mogą się kleszczyć w jarzmie, osobiście nigdy nie spotkałem ale kto wie?

 

Klocki siedzą luźno

 

Pozostaje jeszcze opcja o której pisał kolega lebow z tym przewodem od pompy do zacisku.

Na razie nie miałem kiedy, ale muszę się położyć pod auto i zlokalizować jak idzie ten przewód do pompy i w którym miejscu w pompie jest przykręcony.

 

Oprócz przedmuchania całego przewodu, sprawdzałem już wszystko, zacisk dwa razy rozebrany, dokładnie wyczyszczony, zestaw naprawczy ogarnięty, prowadnice sprawdzone.

 

 

 

No i zrobiłem tak jak podpowiadał kolega lebow, przewentylowałem przewód, dodatkowo wyczyściłem jarzmo i klocki z syfu, trochę jak by lepiej, ale pozostała jeszcze kwestia tego typu, że czasem nawet jak delikatnie dotknę pedał hamulca to od razu załącza się ABS i pedał jest barfzo twardy na samej górze.

Jest też coś takiego że samoczynnie trak jak by coś burczało i jak nacisnę hamulec to jest on bardzo twardy. Tak jak by jakaś pompa załączała się bez naciśnięcia hamulca.

Edytowane przez zdzichu290186

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cuda wianki normalnie, tam się nie ma co zepsuć.

A może masz wersję z EDS i sterownikowi odwaliło że przyhamowuje jedno koło. Chyba że ABS też może coś nabruździć.

A podpinałeś pod komputer?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności