Skocz do zawartości
Bimbasz

[Instrukcja] – Zamiana licznika B6 na CC (białe podświetlenie zegarów, biały FIS)

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG
    Rok prod: 2012

    Sam zakup licznika z CC można dokonać na ogólnie dostępnych serwisach aukcyjnych, giełdach etc. np licznik nr 3C8 920 870 A będzie dobry dla diesla. Licznik może być używany z tym że należy pamiętać o różnicach (obrotomierz) liczników do diesla i benzyny. Ale też o tym iż używany licznik ma zapisany stan kilometrów w swojej pamięci i to ten stan będzie widoczny. Przejechane kilometry będą się zwiększać w liczniku jak i kompie auta.

     

    Największym problemem przy zamianie licznika z B6 na CC jest niekompatybilność wtyczek zasilających liczniki. Wtyczka licznika B6 ma złącze 36 pinowe z tego 8 pinów jest innej wielkości jak w wtyczce zasilającej CC, która to ma tylko 32 identyczne piny.

     

    Rozmieszczenie na poszczególnych pinach sygnałów jest inne dla każdego z liczników, dlatego przy wymianie licznika trzeba poprzekładać odpowiednie piny z jednej wtyczki w drugą, z tym że stara wtyczka z B6 nie podejdzie do nowego licznika, dlatego trzeba się zaopatrzyć w nową obudowę wtyczki o nr 3C0 972 977 A oraz kable naprawcze 2 sztuki o numerze 000 979 009 do podmiany pinów.

     

    Problemem jest również to iż w liczniku CC jest umieszczone gniazdo w innym miejscu jak w liczniku B6, przez co sama zamiana wtyczki i pinów może nie wystarczyć do tego aby nową wtyczkę włożyć w licznik CC ponieważ zabraknie kilku cm kabla. Dlatego też należy przedłużyć wszystkie kabelki o jakieś 20-40cm aby mieć łatwość manipulacji wtyczką przy podłączaniu licznika.

     

     

    Wtyczka do licznika CC

     

    wtyczkalicznikcc1.th.jpg

     

    wtyczkalicznikcc2.th.jpg

     

     

    Zestaw przewodów do zmiany pinów z wtyczki B6 na CC

     

    pinlicznikcc.th.jpg

     

     

     

    Instruments.VW.Passat.3C.B6.jpg

     

     

     

     

    .

    Licznik.CC.schemat.zlacza.pdf

    Licznik.B6.schemat.zlacza.pdf

    Edytowane przez Bimbasz

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---
    hsv! a wiesz jakie piny ze starej wtyczki ida do nowej? Znaczy jak to wszystko połączyć?

     

    Czy trzeba jeszcze cos wymieniać? Can-gatway a moze CCM?

     

    Potrzebujesz nowa wtyczke nr czesci 1J0 972 977 D, 4 sztuki pinow o numerach 000 979 009 E. Wiazki nie musisz przedluzac bo jest inaczej umiejscowiona jak w wesji z kierownica po lewej stronie. Gateway raczej tez do wymiany bo nie bedzie komunikacji z zegarami, chyba ze jakims cudem bedzie ok. Nowa ramka, w serwisie okolo 150Ł. Jak podasz maila to Ci podesle rozpiske pinow. Pozdro

    Edytowane przez Blop

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2005

    bimbasz

    widzę że też zaczynasz modować poważniej swoje auto ;-)

    ja niestety nie mam już czasu na pisanie instrukcji...

     

    ale.

    1. ze starych zegarów zostanie jeden nieużywany pin - wzbudzenie CAN - przy nowych tego nie ma

    2. gateway musi być minimum z końcówką E (ja testowałem od F)

    3. w autach europejskich - tak jak napisałeś - trzeba przedłużać wiązkę w angielskich powinno wystarczyć przewodu

    4. w nowszych zegarach (nie od cc a od nowego b6 czy nawet b7) poza podziałem na diesla i benzynę, jest jeszcze podział na wersję nadwozia - sedan/variant. w praktycznym działaniu różni się tylko wyświetlaniem budy przy otwartych drzwiach ale nie jest to do zmiany przez kodowanie (chyba że jest gdzieś mocno schowane).

    5. nowe zegary współpracują zarówno ze starego typu kierownicą MF (8 przycisków) jak i z nową (12 przycisków)

    6. białe zegary mają w priorytecie współpracę z manetką - czyli jeśli jest manetka obsługi komputera pokładowego to zawsze będzie menu z listą (przyciski na kierownicy od komputera staja się nieaktywne). w starych zegarach jeśli tylko się założyło kierownicę MF to zegary permanentnie przełączały się na współpracę z kierą i nie znalazłem jak do tej pory na to odwrotu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2014

    Witam, dokonalem zmiany zegarów na białe bez przedłużania wiązki. Muszę przyznać, że mało brakowało i nie podłączyłbym wtyczki do licznika. Na szczeście się udało, ale jak by ktoś mial zakladać nowy licznik to polecam posłuchać się kolegów i przedłużyć wiązkę min. o 10 cm.

     

    Przy okazji mam pytanie do kolegów Michała i Bimbasza, mianowicie brakuje mi w menu opcji wyświetlania temperatury oleju oraz ustawiania stałego załączenia AutoHold, choć w tym drugim przypadku nie wiem, czy nie jest to standard w aucie z automatyczną skrzynią, a ja mam manualną.

    Czy możecie mi podpowiedzieć, czy coś trzeba zmienić w kodowaniu?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG
    Rok prod: 2012
    wyświetlania temperatury oleju oraz ustawiania stałego załączenia AutoHold

     

    Jednego jak i drugiego nie mam u siebie również, oleju nie mam nigdzie w menu, nie mogę też tego włączyć VCDSem, na razie nie doszedłem co jest za to odpowiedzialne. Może to od wersji licznika zależy, ja mam taką 3C8 920 870 A

    AutoHold też u mnie nie występuje w funkcji automatycznego załączania, może dlatego że tak jak Ty mam manuala.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2014

    U mnie w liczniku co jakiś czas też pojawia się błąd, swiadczacy o braku danych. Być może ma to związek z temp. oleju. Mój licznik pochodzi z passata b6 z 2008 roku, i jeśli dobrze pamiętam to numer jest z końcówką T. Szkoda, że nie udało mi się trafić na licznik z 2010 roku, wtedy można by było ustawić "staging" - a to by się wpisywało w sportowy wizerunek auta:bleble

    No nic, bez tego można żyć, cieszę się że wszystko inne działa jak należy m.in. telefon, nawigacja.

    Na forum w tym wątku

    http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=94038&highlight=funkcje+bia%B3e+zegary

    był informacja, że po zastosowaniu następujących kodów:

    4444hh666666677777ok

    455488768788768788ok

    123333444332432422 no

    000000000000111111 cancel

    uzyskać można informację dot temp.płynu hamulcowego.

    Pomijam potrzebę posiadania tej informacji, natomiast zainteresowała mnie sama możliwość dokodowania / zakodowania "białych zegarów" tak aby uzyskac jakieś dodatkowe info.

    Zapytałem o to autora posta missiu ale nie uzyskałem odpowiedzi. Na i jak wpisać (gdzie) takie kodowanie?

    Edytowane przez Fedwo

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2005

    ciekawe to co piszesz o tych kodach...

     

    co do Auto holda to nie zależy to od zegarów (tzn muszą być białe) a od sterownika ręcznego (3c8 zamiast 3c0). temat przetestowany na aucie z 2010 modelowego.

     

    nie polecam zamieniać sterownika od ręcznego bo się skasuje kodowanie na abs i wizyta w aso gwarantowana (u mnie tak się skończyło ale ja akurat mam tam kumpla i kosztowało mnie to 2 flaszki ;-) )

     

     

    wyswietlanie temperatur tych pozostałych też chyba zależy od silnika a nie od zegarów ale tego pewien nie jestem.

     

    też ciekaw jestem gdzie te kody można wprowadzić...

     

    acha... jeszcze jedno:

    a w menu settings masz wszystko?? tzn: confort i light and vision?

    bo zakładałem ostatnio białe u jednego forowicza i light and vision mu wcięło. u mnie jest ale u mnie od jakiegoś czasu już siedzi bordnet'z od CC

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2014

    Wszystkie składowe menu jakie miałem w poprzednich zegarach, tzn. lights&vision, zamykanie szyb w czasie deszczu (Rain Close) oraz ATA confirm pojawiły się w nowych białych zegarach. Oprócz Gateway'a nic nie musialem zmienić (zmieniałem go podczas instalowania OPS i RVC). O module kierownicy nie wspominam, bo raczej z light&vision nie ma zbyt wiele wspólnego (założyłem AJ). Moduł Comfortu i całą resztę mam oryginalne; auto jest z listopada 2006.

     

    Ciekawie wygląda programowanie w nowym liczniku, m.in. ustawianie parametrów związanych z jakością oleju i wiele innych parametrow - prawdopodobnie potrzebnych m.in. do obliczenia czasu do następnego przeglądu. Na razie nic nie zmieniałem, muszę trochę zgłębić temat "co do czego służy" aby niepotrzebnie nie namieszać. Niestety, jak na razie nic nie znalazłem w necie na ten temat...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG
    Rok prod: 2012
    Np. od hamulca ręcznego, przełącznik świateł.

     

    deka.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012

    Witam wszystkich

    Wczoraj wymieniłem licznik i wszystko śmiga nawet wyświetla temp. oleju można zmieniać ustawienia:mlaskProblem w tym że znikło mi z menu licznika

    radio i nawigacja.Co może być nie tak??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG
    Rok prod: 2012

    masz RNS 510? jak tak to zobacz czy masz zakodowane w nim BAP, Bit 7 Byte 7

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012

    Tak mam rns 510.niestety moj kabelek nie ma pomocy przy kodowaniu:dolamamteraz kodowanie wyglada tak 461f00.nic wiecej sie nie wyswietla.jak dojsc do byte7 bit 7??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG
    Rok prod: 2012

    wchodzisz w 37 Navigation potem w Coding-07 potem Long Coding Helper a tam już szukasz bit 7 byte 7

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2006

    Uwaga !!!!! jesli ktos kupuje licznik w wtyczką to trzeba pamietac ze sa dwie ver wtyczki do nowych zegarów Białych starsza ma te same piny co w naszym passacie tylko sie zmienia 4 piny a 2 ver wtyczka ma stałe piny i tu jest Du.a blada bo tego nie da sie podłaczyc bo jak obetniesz koncówki piny ze starej to braknie ci kabli

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM DSG6
    Rok prod: 2014

    Wojtku, a czy gniazda w białym liczniku też są różne w zależności czy starsze czy nowsze? Jeśli nie, to wtyczkę i tak kupujemy w ASO i przekładamy piny ze starej wtyczki od zegarów niebieskich.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2006

    Wojtek gniazda są te same

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2006

    karol.lolecki jaki masz nr licznika jesli koncówka 872 lub wyzsza menu komfortu nie bedzie w liczniku bedzie znikało!!!!!!!!!! dla ciebie najwyzszy model licznika to 871 Ti wtedy bedzie wszystko a propo kontrolki oleju odłacz czujnik kabelek z czujnika oleju i zobaczysz

    Edytowane przez romeo9999

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2006

    testowałem rózne liczniki (białe) a mianowicie jak w białym liczniku nie było tempomatu to ty go tez nie bedziesz miał potrzebna adaptacja tempomatu robią to w aso koszt 200 zł

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2006
    marekgalla licznik ci zagada ale nie całkowicie a wiec bedzie problem z wizualizacją dzwi no i do komfortu nie wejdziesz wymiana gateway na L tez ci nic nie da jest inne sterowanie zamkami dla tego zostawiłem sobie licznik ten co mam biały z mfa+który pokazuje mi bude w kombi

     

    Czyli kolorowy ladnie wyglada ale nie do konca chodzi tak jak powinien :dolamam

     

    No to ja se go odpuszcze bo bialy mam taki jak ty i wszystko smiga jak trzeba (buda w kombi sie wyswietla).

     

    a czy ktos moze sprawdzic te piny w B7 bo kostka jest ta sama ale nie chodzi wskaznik paliwa (numer czesci licznika zaczyna sie z 3AA)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM DSG
    Rok prod: 2012
    zy ktos moze sprawdzic te piny w B7 bo kostka jest ta sama ale nie chodzi wskaznik paliwa (numer czesci licznika zaczyna sie z 3AA)

     

    w CC MY 2012 i w Passacie MY 2012 jest dokładnie tak samo jak na schemacie CC załączonym w 1 poście, na 1 i 2 PINie poziom paliwa, a 3 i 4 poziom paliwa w aucie 4x4

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności