Skocz do zawartości
Bimbasz

[Instrukcja] – Zamiana licznika B6 na CC (białe podświetlenie zegarów, biały FIS)

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wymieniłem na licznik premium i nie mam menu komfortu. Czekam na ten konwerter :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, wiesiok81 napisał:

gdzie ten konwerter można kupić i gdzie to sie montuje  bo ja tez go chciałbym mieć/ kupić

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Major napisał:

no konwerter żebyś miał menu  komfortu i bordnetz  w liczniku z BAP  ... bez wymiany na BCM

To ja rozumiem. Nie wiem tylko co to za protokoły (?) DAP i BAP ;) Jest to w jakimś SSP opisane?

Przy okazji - czy konwerter będzie tylko do licznika czy jest plan na więcej modułów, jak np.: moduł FLA bronken'a?

Edytowane przez radekrp90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2017 o 14:18, Major napisał:

Bzdura 

3C8 ale tylko jakis stary  do 2009 chyba  dziala jeszcze na DAP, 

Niedługo będzie konwerter Bordnetz / Komfort pod wszystkie nowe liczniki  wiec nic nie trzeba bedzie wymieniac by miec menu na nowych zegarach 

Źle ująłem moją wypowiedź, o to mi chodziło że część 3C8 ma wsparcie do obsługi komfortu.

 

Co do konwertera, wiadomo kiedy będzie można taki zakupić / pomóc testować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Daku napisał:

Źle ująłem moją wypowiedź, o to mi chodziło że część 3C8 ma wsparcie do obsługi komfortu.

 

Co do konwertera, wiadomo kiedy będzie można taki zakupić / pomóc testować ?

jaka część , ?

uświadom sobie ze CC było  wyposażane w BCM jak i Bordnetz 

Wczesne 3C8 dzialaja po DDP,  poźniejsze po BAP ...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można to jakoś rozpoznać czy bez testów się nie da? Podsumowując, mając te "lepsze" zegary 3C8 można używać elektroniki pokładowej z aut z BCM z zachowaniem całej funkcjonalności menu w MFA, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

menu komfortu i świateł będzie  zrobione z końcem roku. Cały świat na to czeka .... od Australii po USA ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wymieniłem licznik na białe i mam problem z prędkościomierzem , cyfrowy wskazuje dobrze a wskazówkowy źle, w module 17 zaznaczone ma Germany 

Sprawa druga w nie pokazuje mi w Fisie radia, gateway mam z końcówką L, radio to RNS 510 dodam że na czerwonych zegarach było wszytko ok 

Prosze o radę ...

 

licznik.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładna przeróbka z licznika w milach na km, tylko ktoś po taniości zmienił tylko tarcze ;)

Co do radia to musisz zakodować BAP w radiu, zaznacz w bit 7 w bajcie 7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2-ga prędkość zawsze pokazuje przeciwną ? tzn

Mam KM/h -> MPH i odwrotnie ?

 

Czy da się zrobić żeby mała prędkość w KM/h pokazywała to co na tarczy xD ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta mała prędkość zawsze jest przeciwna (w SETUP opisane jest to jako "Prędkość alternatywna"). Aby mieć identyczną z rzeczywistością prędkość na MFA musisz zaznaczyć w Setup odpowiednią opcje w liście do wyboru (wybierasz tam prędkość, temperaturę oleju, średnie spalanie, itp.). Ale wtedy ona wyświetla się jako duże cyfry, a nie te małe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy coś wiadome już na temat tego  konwertera DDP  -> BAP ,  menu komfortu z nowymi zegarami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, wiesiok81 napisał:

czy coś wiadome już na temat tego  konwertera DDP  -> BAP ,  menu komfortu z nowymi zegarami ?

nic, brak czasu , ale możesz usiąść do tematu sam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie kupic zegary z niebieskimi wskazowkami? Nie wiecie czy w serwisie dostane? Czy jest to "bialy kruk" i raczej taich nie znajde.

Moze ktos z forum takowe ma na sell?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić same wskazówki. Na niemieckim ebay-u jeden knedel sprzedaje po ok 60 ojro. Kompletnych zegarów raczej nie znajdziesz a jak znajdziesz to do niczego ci się nie przydadzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - ebay lub cars-equipment - ceny porównywalne

tu masz link do wskazówek http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/pointers/oem-vw-blue-pointers-set-include/

ja akurat zamawiałem u nich bo w czasie kiedy mi się wkręciły wskazówki chwilowo na ebayu nie było :P

Edytowane przez strzala3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie z innej beczki powiedz mi moze byc na PW jakie diody zamontowales w liczniku oraz jakie oporniki / rezystory masz do nich.

 

Moze byc pw, co do stagingu da sie wlaczyc podswietlwnie tarcz 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ledy były w komplecie ze wskazówkami i na bank nie było żadnych oporów - co do mocy ledow zabij nie pamiętam. Ale jak szukałem wskazówek na ebayu - tam były bez ledow w komplecie to gdzieś na necie doszukałem się jakiej mocy powinny być ledy żeby nie raziły po oczach - jak to znajdę to dam jeszcze znać 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z ledami. Niebieskie pracuja w przedziale min 3v mam 3.5 temperatura i paliwo nawet ok ale jak doloze 4x diode na obrotomierz i predkosciomierz to raczej nie zagra

 

Mniej niz 3v nie znalazlem.

20180223_210154.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diody niebieskie i białe mają większe napięcie progowe (3..4V) i tego nie przeskoczysz, ale możesz połączyć po 2 diody przez osobny rezystor i wtedy nie ma problemu.

Intensywność świecenia można regulować wartością rezystora, więc gdy diody są "za mocne" to można je "przykręcić".  

Możesz obrócić foto bo szyja boli. ;)

Oryginalnie wszystkie 4 diody wskazówek są połączone szeregowo z rezystorem 511R (przy czerwonych diodach) i zasilane z linii 12V.

Powinna być tam na płytce także opcja podłączenia tych diod po 2 w szeregu + rezystor - zasilanie z 12V - co chyba jest zrobione z myślą o diodach niebieskich czy białych. Wystarczy że przelutujesz ten rezystor w inne miejsce i dołożysz drugi taki w kolejne i powinno zadziałać. Pytanie czy jesteś w stanie namierzyć te puste miejsca pod rezystory?

Tu masz przykład licznika 3C0920960K - czerwony rezystor trzeba zdjąć, a w niebieskie miejsca zalutować:

 

licznik.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności