Skocz do zawartości
Gość cichy.pl

szarpie przy zmianie biegow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cichy.pl

witam mam problem gdy zmienie bieg po puszczeniu sprzęgla auto mi szarpie (sprzęgło puszczam delikatnie)

Jak powinno się zmieniać biegi przy jakich obrotach no i wogule proszę o dodatkowe informacje eksploatowania auta przy zmienianiu biegow Dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by spradzić czy to nie z powodu kończącego się sprzęgła (koło dwumasowe)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino

Witaj,

jak się uczyłem jeździć prawie 12 lat temu to instruktor mi powtarzał, że trzeba tak jeździć, aby obroty nie spadały poniżej 2 tys...ale to było dawno i to był Polonez :dobani:

 

Teraz jeżdżę automatem i to się wcale nie sprawdza, bo przecież wszystko jest sterowane przez komputery a przy delikatnym przyspieszaniu na 5 bieg wrzuca mi przy 70km/h a wtedy obrotomierz wskazuje około 1400. generalnie jak bym delikatnie przyspieszał (a tak nie zawsze jest :evil: ) i rozpędzał się do prędkości 100km/h, to mógłbym 2 tys obrotów nie przekroczyć na żadnym z biegów...

 

Wszystko zależy jak lubisz jeździć ale mi się wydaje, że jak się ma 1.8T to nie można za bardzo się szczypać z obrotami :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera
witam mam problem gdy zmienie bieg po puszczeniu sprzęgla auto mi szarpie (sprzęgło puszczam delikatnie)

Jak powinno się zmieniać biegi przy jakich obrotach no i wogule proszę o dodatkowe informacje eksploatowania auta przy zmienianiu biegow Dziękuje

Oprócz tego co powiedział Marek:

1. Kończy sie tarcza sprzęgła

2. Uszkodzony docisk

3. Wyrobione gumowe poduszki mocujące silnik do nadwozia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem w swoim passacie 1.8 20v apt 99r szarpie przy zmianie biegow i przy ruszaniu trzeba wczesniej wcisnac gaz aby zdazyl wejsc na obroty. Muj mechanik rozkłada rece i twierdzi ze one juz tak maja ja wiem ze gdy nacisne gaz to ma on wejsc odrazu i rowno na obroty a nie lapac jakoms dziure i dopiero sie rozkrecac jest to strasznie uciazliwe przy energicznej jezdzie prosze o jakies pomysły Wszystkie parametry sa poprawne nie pokazuje zadnych bledow a problem nadal gdzies tkwi moze ktos mial podobny problem prosze o podpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez zauwazyłem takie szarpanie u mnie w pasku szczegulnie na nizszych biegach.Ostatnio naprawialem siostrze audi a 4 tdi tez był zajebisty luz i szarpanie podczas ruszania i jazdy.Po wymianie 2 poduszek skrzyni i jednej silnika jest prawie jak w nowym aucie brak szarpania tyle ze tamto auto nie posiada dwumasu bo to 90 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A lewarek biegów się porusza? stawiam na poduszki skrzyni!!

Edytowane przez marqs85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie.szukam porady odnosnie mojego paska.na 1,2 biegu gdy jade na wolnych obrotach okolo 1200-1500 i puszczam gwaltownie gaz slyszalne jest jedno pojedyncze stukniecie oraz przy wciskaniu sprzegla tez 1,2 bieg czasem jest szarpniecie i przy zmianie biegow tez.Czy to objawy kola dwumasowego?dodam ze przod wahacze przeguby itd sa 100 % sprawne a typowych stukuw dla dwumasy na jalowym biegu tez nie ma.prosze o porade pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak juz pisalem te szarpniecia to to tylko i napewno obroty silnika dlatego szarpie bo za wolno wchodzi na obroty od zera ten pierwszy moment gdyby obroty wzrastaly bez tak zwanej dziury to bylo by ok tylko jak tej dziury sie pozbyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłącze sie pod temat ;)

Ostatnio jeździłem autem z automatem DSG i po powrocie do passata denerwuje mnie szarpanie podczas zmiany biegów.

 

Występuje głównie podczas zmiany z 1 na 2 bieg. Szarpnięcia można uniknąć idealnie puszczając sprzęgło. Nie jest to zdławienie silnika, czy brak mocy. W słabszych autach spotkałem się z tym, kiedy za szybko puszę sprzęgło.

 

Moim zdaniem problem leży w zbyt krótkim sprzęgle - łapie po 80%. Samo sprzęgło wygląda na sprawne. Nie ślizga sie, działa lekko i operując nim delikatnie wszystko jest dobrze. Skrzynia biegów również jest OK, biegi wchodzą łatwo, niezależnie od temperatury silnika.

 

Oczywiście przejrzałem forum. Wymiana sprzęgła rozwiązuje problem na ok 500 do 1000 km, potem problem powraca. Sprzęgła sie nie reguluje, i to najciekawsze :kwasny

google mówi, że we wszystkich passatach wysoko bierze

 

Poza tym auto jest w 100 % sprawne. Polski salon, przebieg < 200 tys. km.

 

Czy ktoś sie spotkał z takim problemem ?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś sie spotkał z takim problemem ?

Pozdrawiam

 

 

Mam tak samo. Z 1 na 2 trzeba się wykazać ultra precyzją i wyczuciem aby weszło bez szarpnięcia.

 

EDIT: i zgadzam się co do krótkiego sprzęgła. Poprostu z 1 na 2 trzeba zrobić manewr idealnie.

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam tak samo. Z 1 na 2 trzeba się wykazać ultra precyzją i wyczuciem aby weszło bez szarpnięcia.

 

EDIT: i zgadzam się co do krótkiego sprzęgła. Poprostu z 1 na 2 trzeba zrobić manewr idealnie.

 

Podobny problem występuje w wielu modelach auta. Nie nazywałbym tego nawet problemem, tylko kwestią przyzwyczajenia ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokleje sie od tematu z pewnym problemem dotyczacym szarpania.

A wiec gdy jady jade na 4 lub 5 biegu i puszcze gaz czuc delkiatne szarpniecie i jak po odpuszczeniu dodam go znowu to szarpnie autem czuc chwilowe zadlawienie doslownie sekundowe.

Redukujac bieg z 4 na 3 i dodaniu gazu tez wystepuje przez sekunde te szarpniecie z zadlawieniem pozniej mozna napedzac auto w calym zakresie obrotow i na kazdy biegu i idzie do przodu bez zadnego "ale". Najbardzij to odczuwalne w trasie przy hamowaniu slnikiem/puszczaniu gazu . W miescie ciezko to dostrzec.

Silnik to 1.8t AEB chodzi bardzo ladnie rowno i cicho nie dymi, przyspiesza bardzo ladnie. Ostatnio wymieniony filtr powietrza i paliwa oraz kolanko odmy bo bylo pekniete (myslalem ze przez to bylo te szarpanie, jednak nie)

Wydaje mi sie ze jest to bardziej odczuwalne gdy silnik jest juz po okolo 20km drogi przy letnim silniku raczej tego nie zauwazylem.

Zostala jeszcze opcja swiec. Czy one moga robic takie cuda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szarpało przy zmianie biegów i już nie szarpie. Przy okazji wymiany silnika/słupek/ wymieniłem kpl sprzęgła i przypuszczam ,że powodem szarpania było zużyte sprzęgło/przejechało 325 tys km-fabryczne Luk/ ponieważ cały osprzęt silnika przełożyłem ze starego i problemu szarpania nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

w wolnym czasie nadal drążę temat.

Tutaj:

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=54364&st=60

znalazłem wpis kolegi "marecek" o treści:

"pedał sprzęgła ma czujnik, który należy unieszkodliwić jeśli się chce płynnie zmieniać biegi (ogromne podziękowania dla Tune-Up z 3city!!!)"

Oczywiście przeszukałem internet i okazuje się wręcz odwrotnie: "jeśli szarpie to wymień czujnik sprzęgła".

 

Coś wiecie w tym temacie ?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności