Gość cichy.pl Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2006 witam mam problem gdy zmienie bieg po puszczeniu sprzęgla auto mi szarpie (sprzęgło puszczam delikatnie) Jak powinno się zmieniać biegi przy jakich obrotach no i wogule proszę o dodatkowe informacje eksploatowania auta przy zmienianiu biegow Dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2006 Trzeba by spradzić czy to nie z powodu kończącego się sprzęgła (koło dwumasowe) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcino Zgłoś #3 Napisano 23 Listopada 2006 Witaj, jak się uczyłem jeździć prawie 12 lat temu to instruktor mi powtarzał, że trzeba tak jeździć, aby obroty nie spadały poniżej 2 tys...ale to było dawno i to był Polonez Teraz jeżdżę automatem i to się wcale nie sprawdza, bo przecież wszystko jest sterowane przez komputery a przy delikatnym przyspieszaniu na 5 bieg wrzuca mi przy 70km/h a wtedy obrotomierz wskazuje około 1400. generalnie jak bym delikatnie przyspieszał (a tak nie zawsze jest ) i rozpędzał się do prędkości 100km/h, to mógłbym 2 tys obrotów nie przekroczyć na żadnym z biegów... Wszystko zależy jak lubisz jeździć ale mi się wydaje, że jak się ma 1.8T to nie można za bardzo się szczypać z obrotami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #4 Napisano 24 Listopada 2006 witam mam problem gdy zmienie bieg po puszczeniu sprzęgla auto mi szarpie (sprzęgło puszczam delikatnie)Jak powinno się zmieniać biegi przy jakich obrotach no i wogule proszę o dodatkowe informacje eksploatowania auta przy zmienianiu biegow Dziękuje Oprócz tego co powiedział Marek: 1. Kończy sie tarcza sprzęgła 2. Uszkodzony docisk 3. Wyrobione gumowe poduszki mocujące silnik do nadwozia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yogi380 Zgłoś #5 Napisano 26 Sierpnia 2012 Witam mam ten sam problem w swoim passacie 1.8 20v apt 99r szarpie przy zmianie biegow i przy ruszaniu trzeba wczesniej wcisnac gaz aby zdazyl wejsc na obroty. Muj mechanik rozkłada rece i twierdzi ze one juz tak maja ja wiem ze gdy nacisne gaz to ma on wejsc odrazu i rowno na obroty a nie lapac jakoms dziure i dopiero sie rozkrecac jest to strasznie uciazliwe przy energicznej jezdzie prosze o jakies pomysły Wszystkie parametry sa poprawne nie pokazuje zadnych bledow a problem nadal gdzies tkwi moze ktos mial podobny problem prosze o podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #6 Napisano 26 Sierpnia 2012 Ja tez zauwazyłem takie szarpanie u mnie w pasku szczegulnie na nizszych biegach.Ostatnio naprawialem siostrze audi a 4 tdi tez był zajebisty luz i szarpanie podczas ruszania i jazdy.Po wymianie 2 poduszek skrzyni i jednej silnika jest prawie jak w nowym aucie brak szarpania tyle ze tamto auto nie posiada dwumasu bo to 90 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marqs85 Zgłoś #7 Napisano 26 Sierpnia 2012 (edytowane) A lewarek biegów się porusza? stawiam na poduszki skrzyni!! Edytowane 26 Sierpnia 2012 przez marqs85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrian14_03 Zgłoś #8 Napisano 26 Sierpnia 2012 witam serdecznie.szukam porady odnosnie mojego paska.na 1,2 biegu gdy jade na wolnych obrotach okolo 1200-1500 i puszczam gwaltownie gaz slyszalne jest jedno pojedyncze stukniecie oraz przy wciskaniu sprzegla tez 1,2 bieg czasem jest szarpniecie i przy zmianie biegow tez.Czy to objawy kola dwumasowego?dodam ze przod wahacze przeguby itd sa 100 % sprawne a typowych stukuw dla dwumasy na jalowym biegu tez nie ma.prosze o porade pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yogi380 Zgłoś #9 Napisano 26 Sierpnia 2012 jak juz pisalem te szarpniecia to to tylko i napewno obroty silnika dlatego szarpie bo za wolno wchodzi na obroty od zera ten pierwszy moment gdyby obroty wzrastaly bez tak zwanej dziury to bylo by ok tylko jak tej dziury sie pozbyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #10 Napisano 3 Maja 2016 Witam, podłącze sie pod temat Ostatnio jeździłem autem z automatem DSG i po powrocie do passata denerwuje mnie szarpanie podczas zmiany biegów. Występuje głównie podczas zmiany z 1 na 2 bieg. Szarpnięcia można uniknąć idealnie puszczając sprzęgło. Nie jest to zdławienie silnika, czy brak mocy. W słabszych autach spotkałem się z tym, kiedy za szybko puszę sprzęgło. Moim zdaniem problem leży w zbyt krótkim sprzęgle - łapie po 80%. Samo sprzęgło wygląda na sprawne. Nie ślizga sie, działa lekko i operując nim delikatnie wszystko jest dobrze. Skrzynia biegów również jest OK, biegi wchodzą łatwo, niezależnie od temperatury silnika. Oczywiście przejrzałem forum. Wymiana sprzęgła rozwiązuje problem na ok 500 do 1000 km, potem problem powraca. Sprzęgła sie nie reguluje, i to najciekawsze google mówi, że we wszystkich passatach wysoko bierze Poza tym auto jest w 100 % sprawne. Polski salon, przebieg < 200 tys. km. Czy ktoś sie spotkał z takim problemem ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #11 Napisano 3 Maja 2016 (edytowane) Czy ktoś sie spotkał z takim problemem ? Pozdrawiam Mam tak samo. Z 1 na 2 trzeba się wykazać ultra precyzją i wyczuciem aby weszło bez szarpnięcia. EDIT: i zgadzam się co do krótkiego sprzęgła. Poprostu z 1 na 2 trzeba zrobić manewr idealnie. Edytowane 3 Maja 2016 przez StreamHD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DystrybutorSKV Zgłoś #12 Napisano 6 Maja 2016 Mam tak samo. Z 1 na 2 trzeba się wykazać ultra precyzją i wyczuciem aby weszło bez szarpnięcia. EDIT: i zgadzam się co do krótkiego sprzęgła. Poprostu z 1 na 2 trzeba zrobić manewr idealnie. Podobny problem występuje w wielu modelach auta. Nie nazywałbym tego nawet problemem, tylko kwestią przyzwyczajenia . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrol Zgłoś #13 Napisano 9 Lipca 2016 dokleje sie od tematu z pewnym problemem dotyczacym szarpania. A wiec gdy jady jade na 4 lub 5 biegu i puszcze gaz czuc delkiatne szarpniecie i jak po odpuszczeniu dodam go znowu to szarpnie autem czuc chwilowe zadlawienie doslownie sekundowe. Redukujac bieg z 4 na 3 i dodaniu gazu tez wystepuje przez sekunde te szarpniecie z zadlawieniem pozniej mozna napedzac auto w calym zakresie obrotow i na kazdy biegu i idzie do przodu bez zadnego "ale". Najbardzij to odczuwalne w trasie przy hamowaniu slnikiem/puszczaniu gazu . W miescie ciezko to dostrzec. Silnik to 1.8t AEB chodzi bardzo ladnie rowno i cicho nie dymi, przyspiesza bardzo ladnie. Ostatnio wymieniony filtr powietrza i paliwa oraz kolanko odmy bo bylo pekniete (myslalem ze przez to bylo te szarpanie, jednak nie) Wydaje mi sie ze jest to bardziej odczuwalne gdy silnik jest juz po okolo 20km drogi przy letnim silniku raczej tego nie zauwazylem. Zostala jeszcze opcja swiec. Czy one moga robic takie cuda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #14 Napisano 10 Lipca 2016 Szarpało przy zmianie biegów i już nie szarpie. Przy okazji wymiany silnika/słupek/ wymieniłem kpl sprzęgła i przypuszczam ,że powodem szarpania było zużyte sprzęgło/przejechało 325 tys km-fabryczne Luk/ ponieważ cały osprzęt silnika przełożyłem ze starego i problemu szarpania nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #15 Napisano 3 Lutego 2017 Witam ponownie, w wolnym czasie nadal drążę temat. Tutaj: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=54364&st=60 znalazłem wpis kolegi "marecek" o treści: "pedał sprzęgła ma czujnik, który należy unieszkodliwić jeśli się chce płynnie zmieniać biegi (ogromne podziękowania dla Tune-Up z 3city!!!)" Oczywiście przeszukałem internet i okazuje się wręcz odwrotnie: "jeśli szarpie to wymień czujnik sprzęgła". Coś wiecie w tym temacie ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach