Jump to content
Lemac

Błąd 16804 - problem

    Recommended Posts

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1997

    Witam serdecznie po raz kolejny.

     

    Tym razem mam problem z błędem:

    16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

    P0420 - 35-00 - -

     

    Błąd wyskakuje co około 30 km, zapala się dioda check engine samochód jednak nie traci na mocy. Dodam jeszcze, że wymieniany był czujnik G62 co jest czasami przyczyną wyskakiwania tego błędu.

     

    Przypomnę, że posiadam audi A3 1.8T AUM 150 KM. Bardzo proszę o jakieś rady.

    Edited by Lemac

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 1999

    lambda świruje lub katalizator zapchany

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2000

    Czy możecie napisać jak uporaliście się z błędem 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold? Zarejestrowałem u siebie taki błąd i ciekaw jestem czy to rzeczywiście koniec katalizatora czy może coś innego?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest resi

    mam ten sam błąd, zamówiłem zamiennik katalizatora na allegro - w dziale technicznym jest temat o kacie w AWT i tam masz link. Jutro powinna być przesyłka i po montażu dam znać co i jak.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2006

    I jak? Przesylka dosza, kat wymieniony? Jakas roznica? Jesli jest lepiej, co zamowiles dokladnie? Dzieki za odp.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2000

    Skasowałem błąd 16804 i po jakiś 200km znowu wyskoczył. Muszę jeszcze sprawdzić jak działa 2-ga sonda. Może to coś rozjaśni.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest resi

    Przesyłka doszła, uszczelki skompletowałem, ale nie mam chwilowo kanału aby to wymienić. Na czwartek jestem umówiony.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2000

    Wykręciłem sondę i założyłem wynalazek jak na zdjęciu. Jutro robię trasę, jakieś 700km. Zobaczę czy błąd wyskoczy. Przy okazji dodałem fotkę sondy. Jak oceniacie spalanie?

    DSC01110.jpg

    DSC01101.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2000

    Jak na razie obiecująco. Błąd się nie pojawił.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2001

    witam jestem tu nowy. Posiadam VW Passata B5 3bg zapaliła mi sie kontrolka check engine po podłączeniu kompa pokazało błąd 16804 lub P0420 powedzili mi że katalizator padł wymieniłem go na zamiennik. Pojeździłem 3 dni i znowu zapaliła sie kontrolka i ten sam błąd, powiedzieli że trzeba by wymienić jeszcze sondy wymieniłem obie. poprosiłem o wymiane swiec jeszcze bo czytałem że od tego tez może sie zapalac ta kontrolka. Pojeździłem 3 dni i znowu sie zapaliło!!!!!! już nie mam siły ani pomysłu! czy ktos może miał taki przypadek??? prosze o rady.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.6 102KM (ALZ)
    Rok prod: ---
    ... Posiadam VW Passata B5 3bg zapaliła mi sie kontrolka check engine po podłączeniu kompa pokazało błąd 16804 lub P0420 powedzili mi że katalizator padł wymieniłem go na zamiennik. Pojeździłem 3 dni i znowu zapaliła sie kontrolka i ten sam błąd, powiedzieli że trzeba by wymienić jeszcze sondy wymieniłem obie. poprosiłem o wymiane swiec jeszcze bo czytałem że od tego tez może sie zapalac ta kontrolka. Pojeździłem 3 dni i znowu sie zapaliło!!!!!! .

     

    Tez miałem taki błąd u mnie okazał sie katalizator był rozsypany założyłem używkę i pomogło dziś sprawdzałem na kompie i błąd sie nie pojawia.jesli masz kabelek i Vag zrób test katalizatora na na bloku 46 nie wiem nie wypowiadam sie ale moze zamiennik nie dopala jak powinien.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2001

    dob12=dzięki za odpowiedz pojade do serwisu i zrobie ten test wyniki napisze na forum.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Według instrukcji ten błąd oznacza jedynie padnięty katalizator :fajny Wiec świece raczej nie mają tu nic do tego.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2009

    jezeli sonda jest za laczka elastyczna wydechu czesto zdarza sie ze przez ta laczke ( plecionke ) elastyczna wywala takie bledy tz ma ona dziurke ktorej nie widac dostaje sie przez nia powietrze i uciekaja spaliny wprowadzajac sonde w blad

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001
    powedzili mi że katalizator padł wymieniłem go na zamiennik

     

    daje głowę że zamiennik jest do d..y, musi być oryginał (nawet sprawna używka). Ale jak patrzę i widzę ile kasy wywaliłeś to nie lepiej podjechać do tunera by ogarnął temat z drugą sondą, ja byłem miesiąc temu wyłączyć drugą sondę u Aligatora i kosztowało to 400 zł (zamiast kata mam tłumik przelotowy)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.6 102KM (ALZ)
    Rok prod: ---
    jezeli sonda jest za laczka elastyczna wydechu czesto zdarza sie ze przez ta laczke ( plecionke ) elastyczna wywala takie bledy tz ma ona dziurke ktorej nie widac dostaje sie przez nia powietrze i uciekaja spaliny wprowadzajac sonde w blad

     

    sonda jest zaraz za wkładem katalizatora (w jego obudowie)przed złączka ale jesli sondy tez wymieniłes na nowe a założyłeś jakies zamienniki albo uniwersalne to też jak sie wydarzą do wskazują dobrze a jak nie to nie.

    Edited by dob12

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2001

    sondy załozyłem orginalne. dzięki WOJTA sprawdze te plecionke jeszcze we wtorek jade do mechanika u którego wymieniałem kata i sondy i powiem mu o waszych przypuszczeniach,możliwe że to katalizator jest wadliwy.mam nadzieje ze uda sie to zlokalizować tzn ten błąd......

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2001

    witam nadal pali mi sie ta kontrolka posprawdzałem wszystkie mozliwości i niec. dziaij jade do servisu na diagnostyke wyniki napisze na forum.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.6 102KM (ALZ)
    Rok prod: ---
    witam nadal pali mi sie ta kontrolka posprawdzałem wszystkie mozliwości i niec...

     

    Kolego jeśli wszystko jest wymienione jak piszesz ,sondy i nowy katalizator ,to może jednak być wina tego zamiennika katalizatora,i druga sonda za katalizatorem wywala ten błąd bo tak odczytuje skład spalin,jesli by to było przyczyną to zastosuj taką redukcje pod sondę jak kolega w 8 poście tego wątku .pomaga to na tyle że do sondy dociera mniej spalin i odczyt jet prawidłowy.Wywalanie tego błędu 16804 skutkuje tym że komputer źle dobiera mieszankę paliwowo powietrzną i wzrasta spalanie noi autko nie jest takie dynamiczne niestety.A jak nie chcesz sie bawić w takie redukcje no to pozostaje tylko załatwić jakąś używkę ale ja bm spróbował z tą redukcją na allegro mozna ją kupić za pare złotych.

    Edited by dob12

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2001

    hej byłem w serwisie i powiedzieli mize to zamienik jest do d.. a mój mechanik upiera sie że jest dobry. W serwisie zrobili tes katalizatora i okazało sie, że sondy pracują dobrze tylko katralizator sobie nie radzi. Mechanik sugeruje mi zrobić jeszcze tes wydechu aby potwierdzić teze złego kata czy napewno spaliny wydychane są wieksze niż powinny być. Jeżeli faktycznie to zamiennik jest do dupy to zwróce go mam gwarancje i założe jakąś używke orginał. A te redukcja w moim przypatku jak katalizator bedzie wadliwy i tak nie pomoże bo zlikwiduje problem zapalania sie lamki, ale pozostanie kwestja wydalania spalin i nie przejde przeglądu bo ja używam auta w anglii a tutaj jest to dogłębnie sprawdzana ale dzieki za rade. sprubuje jeszcze ten test spalin wydalanych a potem zobaczymy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy