Skocz do zawartości
tomas_at

Dziwne stuki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

od jakiegoś czasu borykam się z problemem głośnego metalicznego stukania spod maski. Stuka na biegu jałowym. Są to metaliczne uderzenia czasem cykliczne np. 4 pod rząd a czasem nieregularne po 1 lub 2 + różne przerwy miedzy nimi. Po wizycie u 2-3 magików diagnoza była ta sama - dwumas. Cały kompletny dwumas ze sprzęgłem i wysprzeglikiem wymieniłem i dalej to samo. Wydaje mi się, że dźwięki dochodzą z lewej strony silnika. Napinacz paska wielorowkowego stoi w miejscu nie wariuje. Ma ktoś pomysł co z tym fantem zrobić?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony zgodnie z pkt. 2.1.a regulaminu forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpadnij do mnie do Legionowa to zdiagnozujemy co jest przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chętnie zajadę! Prowadzisz jakiś warsztat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warsztat pod blokiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim 1.9 td aaz slicząc stuki jak na filmiku https://youtu.be/_Gxh-xJVQc4. Niezależnie od temperatury silnika. Czy ktoś wie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiatm panowie ja mam taki problem że po wymianie kola dwu masowego (ślizgało sie) mam taki problem że czasami jadę oojetne na jakim biegu i nagle auto nie przyspiesza nie reaguje wogole na gaz czy to wina sprzęgła i powinienem je tez wymienic, prosze was o pomoc w tej sprawie z góry dzięki

 

Bardzo prosto sprawdzić czy wina leży w całym mechanizmie sprzęgła (tarcza,docisk,wysprzęglik), musisz podczas wystąpienia tego objawu spojrzeć na obrotościomierz, jeżeli przy wciskaniu pedału gazu, wskazówka dość nienaturalnie gwałtownie pnie się w górę a auto jak jechało tak jedzie to ewidentnie wina sprzęgła.

 

 

Co do koła dwu-masowego to metaliczne stukanie bardzo mocno zależy od rodzaju luzu jaki akurat w twoim przypadku wystąpił. Jest luz promieniowy i poprzeczny.

 

Przedstawiam filmik mojego autorstwa z mojego drugiego samochodu:

 

 

Nadmienię, że w tym przypadku nie występowały żadne stuki, a mechanik stwierdził, że już ten stan kwalifikował koło do wymiany. Wymieniałem na zamiennik Valeo ze sztywnym kołem zamachowym ponieważ podnosiłem moc silnika i zależało mi na trwałości.

 

Oto zdjęcia na których aż nadto widać różnice między lichymi pyrdkami sprężynkami w dwumasie a ich odpowiednikiem w zamienniku ze sztywnym kołem zamachowym:

dwumas: Obraz 007.jpg

 

Widać jakie luzy miał stary dwumas promieniowy czyli ten pierwszy pokazany na filmiku miał aż 15mm a dopuszczalny jest max 6mm, drugi to luz na łożysku którego normalnie w ogóle nie powinno być i to luz poprzeczny jest najbardziej niebezpieczny. O ile promieniowy to po prostu konsekwencja wyrobionych sprężyn tłumiących i zmniejszenie komfortu tłumienia drgań to przy rozwaleniu łożyska może doprowadzić do oderwania się od siebie obydwu kuł masowych.

 

Bardzo mnie wkurza jak właściciele klekotów podnoszą moc a nie pomyślą, ze bardzo duży przyrost momentu obrotowego jak jest konsekwencją chip-tuningu w dieslach bo to on jest winowajcą, masakruje skutecznie i w szybkim czasie koła dwumasowe.

Ja rozumie, że wiejski tuning bo taniej wgrać wirusa i szpanować, ale jedna modyfikacja pociąga drugą. Zresztą obecne koła dwumasowe są kiepskiej jakości i nawet fabryczna moc silnika daje im radę.

sprzeglo-kolo-dwumasowe-docisk-wysprzeglik-20-307826957.jpg

Edytowane przez Patyk0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

od jakiegoś czasu borykam się z problemem głośnego metalicznego stukania spod maski. Stuka na biegu jałowym. Są to metaliczne uderzenia czasem cykliczne np. 4 pod rząd a czasem nieregularne po 1 lub 2 + różne przerwy miedzy nimi. Po wizycie u 2-3 magików diagnoza była ta sama - dwumas. Cały kompletny dwumas ze sprzęgłem i wysprzeglikiem wymieniłem i dalej to samo. Wydaje mi się, że dźwięki dochodzą z lewej strony silnika. Napinacz paska wielorowkowego stoi w miejscu nie wariuje. Ma ktoś pomysł co z tym fantem zrobić?

 

Witam udało mi się zlokalizować stuki.

Stuki ustają po wyciągniecie lub przekręceniu bagnetu od oleju. Miał ktoś taki przypadek? Co może być w misce? CO może o co uderzać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności