pogromca Zgłoś #1 Napisano 11 Marca 2011 Mam lekki problem w pasku 1,9 BLS, który to praktycznie całą zimę przestał w garażu, tylko co jakiś czas go przepalałem. Teraz, gdy wreszcie wyjechałem, zauważyłem że drążek zmiany biegów nie powraca na swoje neutralne położenie "na luzie". Czyli np. gdy wrzucam wsteczny to muszę wcisnąć drążek i w lewo i w przód, potem wybijam bieg i drążek pozostaje przy lewej krawędzi i nie wyskakuje do góry, tylko muszę mu pomóc. Tak samo jest po prawej stronie, też nie wraca. Natomiast w przód i w tył chodzi elegancko. Zajrzałem pod mieszek ale tam wszystko jest nasmarowane i nie wygląda, aby coś powodowało ten problem w tym miejscu. Wydaje mi się, że coś się zastało, tylko gdzie zajrzeć i co ewentualnie nasmarować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 11 Marca 2011 poruszaj szybko drążkiem w każdą stronę pod czas postoju na odpalonym najlepiej rozgrzanym aucie jaka skrzynia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #3 Napisano 11 Marca 2011 Skrzynia piątka JCX, przejechałem kilkanaście kilometrów i nic się nie polepszyło, chyba że mu przejdzie z czasem, ale na razie nie wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 11 Marca 2011 Skrzynia piątka JCX, przejechałem kilkanaście kilometrów i nic się nie polepszyło, chyba że mu przejdzie z czasem, ale na razie nie wygląda. zerknij na nr [ATTACH]47957[/ATTACH] a dokładniej na koniec jego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2011 Zanim zaczniesz wymianę elementów skrzyni, to pojeźdź z tydzien, rozgrzej samochód porządnie, a później zrób przegląd i dopiero zacznij wymieniać..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkzibi Zgłoś #6 Napisano 24 Lipca 2015 Witam. Mam podobny temat. Biegi wchodzą bez problemu. Problem pojawia się gdy trzeba przesuwać drążek pomiędzy poziomem biegów 1i2 do 3i4 i 5 . Skrzynia pięciobiegowa. Przy takich przesuwach drążek ciężko chodzi i nie wraca do pozycji wyjściowej. Zdjąłem mieszek przesmarowałem wszystko ale bez poprawy. W czym problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #7 Napisano 26 Lipca 2015 Ja u siebie mam linki od gałki zmiany biegów do skrzyni, profilaktycznie smarowałem już te linki. Pod mieszkiem jest tylko mechanizm wybieraka (gałki), nasmarowane metalowe elementy i kilka plastikowych ruszające się względem siebie, tu nie ma prawa nic się dziać jak co kilka lat popsika się smarem białym półstałym. Do tego mechanizmu jeszcze głębiej w dół są zaczepione linki, jak się zajrzy głęboko i zaświeci to je trochę widać, psikanie czymś tam dużo nie pomoże bo nie widać pancerzy, a to w nich może się przycierać. Jedna linka jest od ruchu "gałki" przód tył a druga linka od ruchu prawo lewo. Lepiej wygląda to od strony komory silnika, po wyjęciu obudowy filtra powietrza już je widać, po wymontowaniu akumulatora i jego podstawy mamy wszystko jak na stole (jeśli chodzi o silnik diesla, w benzynie powinno być tak samo). Można odpiąć linki od mechanizmu skrzyni i sprawdzić jak wtedy chodzi "gałka" jak nadal ciężko znaczy że linki powinny być przyczyną, odchylić gumową harmonijkę na końcu linki i wlać jakiegoś specyfiku ruszając co jakiś czas linką aby wpłynęło to do środka (strzykawka z jakimś olejkiem i kropla po kropelce przez godzinę, im bliżej pancerza w który wchodzi linka tym lepiej). Ogólnie to powinno się linki wymienić jak już się przycierają. Jeżeli odłączymy linki i "gałka" będzie lekko chodziła znaczy że przyciera się coś na skrzyni, możemy poruszać wajchami widocznymi na skrzyni, jedna współgra z drugą, mechanizm między nimi powinien być nasmarowany. Przy okazji mamy dostęp do rozrusznika i kabla masowego z ramy na silnik, odkręcić, przeczyścić, nasmarować i przy okazji na zaś jedno mniej do roboty. Ja tak robiłem, Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek810316 Zgłoś #8 Napisano 16 Czerwca 2016 a ja mam taki maly problem...jak wlaczam 5 bieg czyli galka najbardziej w prawo to cos mi zelikatnie skrzypi dokladnie pod mieszkiem tak jakby skrzypiala jakas guma o gume...czy mozna tam cos nasmarowac? - - - - - aktualizacja - - - - - czy tam mozna cos pod tym mieszkiem przesmarowac? bo jak daje maksymalnie drazek w prawo to skrzypi tak jakby guma o gume... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #9 Napisano 26 Grudnia 2022 No i mnie dopadal problem z powrotem drążka na neutralną pozycję... Zauważyłem,ze czasami dobrze działa w zależności od temperatury na zewnątrz. Poczekam do wiosny jak się cieplej zrobi i wtedy poszperam przy tym. Może przez te lata ktoś znalazł przyczynę ? Temat rozpracowany. Trzeba bylo zdjąć i przeczyścić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach