Patryk_ Zgłoś #1 Napisano 6 Marca 2011 (edytowane) Elo Jak w temacie-kurs na operatora wózków i konserwatora za jednym razem.Poszukuję jakichś pomocy naukowych,ewentualnie jakieś podpowiedzi pytań jakie mogą być na tych dwóch egzaminach.Sprawa dotyczy tylko wózków spalinowych-elektryczne mnie nie interesują (jeżeli chodzi o konserwację) bo musiałbym mieć uprawnienia SEP'owskie. Edytowane 6 Marca 2011 przez Patryk_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 6 Marca 2011 elo o co chodzi ? Ja ma takie uprawnienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #3 Napisano 6 Marca 2011 elo o co chodzi ?Ja ma takie uprawnienia Jakieś pomoce naukowe?Na kursie koleś z UDT leci z materiałem i zanotować się nawet za bardzo nieda A rzuca czasami jakimiś paragrafami-ponoć ważnymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 6 Marca 2011 nie mam już tych materiałów niestety ale skoro robisz kurs z UTD to powinni ci dać jakieś materiały ja dostałem całą teczkę od nich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #5 Napisano 6 Marca 2011 Ja gdzieś miałem troche materiałów po kursie jak znajde to dam ci znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #6 Napisano 6 Marca 2011 Tak półżartem, dobry filmik instruktażowy: [ame] [/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #7 Napisano 6 Marca 2011 nie mam już tych materiałów niestety ale skoro robisz kurs z UTD to powinni ci dać jakieś materiały ja dostałem całą teczkę od nich UDeT mi nic nie dał niestety więc żadnych materiałów niemam...A jak wygląda sam egzamin na operatora wózka?Z tym nie będzie raczej problemu bo jeżdżę już 5 lat,ale jestem ciekaw co będzie na egzaminie na konserwatora wózków Tak czy inaczej-każde materiały pomocnicze mile widziane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 6 Marca 2011 UDeT mi nic nie dał niestety więc żadnych materiałów niemam...A jak wygląda sam egzamin na operatora wózka?Z tym nie będzie raczej problemu bo jeżdżę już 5 lat,ale jestem ciekaw co będzie na egzaminie na konserwatora wózków Tak czy inaczej-każde materiały pomocnicze mile widziane na egzaminie masz do przewiezienia pustą paletę z miejsca A do B i wymianę butli z godnie z BHP i psychotesty mam symulatro wózka widłowego jak chcesz i koparki (ten słaby jest) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #9 Napisano 6 Marca 2011 na egzaminie masz do przewiezienia pustą paletę z miejsca A do B i wymianę butli z godnie z BHP i psychotesty mam symulatro wózka widłowego jak chcesz i koparki (ten słaby jest) Dawaj,może się przydać-wystarczy mi w zupełności na wózek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek87 Zgłoś #10 Napisano 6 Marca 2011 Na samego operatora to śmieszny egzamin Przewiezienie palety i ułożenie jej trochę wyżej, do tego slalom z paletą i coś jeszcze Pytania też banalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zyndram Zgłoś #11 Napisano 7 Marca 2011 Jak ja robiłem uprawnienia na wózki widłowe ok 3 lat temu, to już wtedy nie było podziału na wózki elektryczne czy spalinowe. Jest jedna kategoria na wszystkie wózki, łącznie z uprawnieniem do tych platform na 4 kółkach. I w sekretariacie za 30 zł wypożyczało się książkę do nauk. Egzamin praktyczny, to przede wszystkim sprawdzanie wszystkich szczegółów. Nie bądź za cwany, że już 5 lat jeździsz. Zachowuj się jak pierdoła która siedzi pierwszy raz na wózku. Jak wsiądziesz, to sprawdź czy hamulec ręczny jest zaciągnięty. Zanim odpalisz sprawdź butle. Jak już odpalisz i przechodzisz do jazdy, to musi być wciśnięty hamulec nożny. dopiero spuszczasz ręczny i wrzucasz bieg. Tych szczegółów można wypisywać do usra... śmi... Nas na tym kursie przestrzegał o tym i oblewał kolesi. Niby prosty przejazd, bo podjechać do palet, cofnąć, opuścić, wycofać ze skrętem 90', podjechać do drugiego stanowiska i odstawić. Aha, jeździłem starym spalinowym szrotem, gdzie wszystko latało jak się czegoś dotknąłeś. I pamiętaj przed wsiadaniem do wózka na egzaminie o założeniu kasku. Bynajmniej u mnie tego wszystkiego przestrzegali. ps. Wymiany butli nie mam, bo nie było jak tego wymienić (na czym). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #12 Napisano 7 Marca 2011 Jak ja robiłem uprawnienia na wózki widłowe ok 3 lat temu, to już wtedy nie było podziału na wózki elektryczne czy spalinowe. Jest jedna kategoria na wszystkie wózki, łącznie z uprawnieniem do tych platform na 4 kółkach. I w sekretariacie za 30 zł wypożyczało się książkę do nauk. Egzamin praktyczny, to przede wszystkim sprawdzanie wszystkich szczegółów. Nie bądź za cwany, że już 5 lat jeździsz. Zachowuj się jak pierdoła która siedzi pierwszy raz na wózku. Jak wsiądziesz, to sprawdź czy hamulec ręczny jest zaciągnięty. Zanim odpalisz sprawdź butle. Jak już odpalisz i przechodzisz do jazdy, to musi być wciśnięty hamulec nożny. dopiero spuszczasz ręczny i wrzucasz bieg. Tych szczegółów można wypisywać do usra... śmi... Nas na tym kursie przestrzegał o tym i oblewał kolesi. Niby prosty przejazd, bo podjechać do palet, cofnąć, opuścić, wycofać ze skrętem 90', podjechać do drugiego stanowiska i odstawić. Aha, jeździłem starym spalinowym szrotem, gdzie wszystko latało jak się czegoś dotknąłeś. I pamiętaj przed wsiadaniem do wózka na egzaminie o założeniu kasku. Bynajmniej u mnie tego wszystkiego przestrzegali. ps. Wymiany butli nie mam, bo nie było jak tego wymienić (na czym). Spoczes,dzięki za porady Podział na spalinowe i elektryczne-tutaj już chodziło mi o uprawnienia konserwatorskie,bo na elektryczny trzeba mieć uprawnienia SEP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 7 Marca 2011 Spoczes,dzięki za porady Podział na spalinowe i elektryczne-tutaj już chodziło mi o uprawnienia konserwatorskie,bo na elektryczny trzeba mieć uprawnienia SEP. ja mam na wszystkie typy wózków a nie mam tego SEP-a a mogę nawet melexem jeździć i spalinowym i elektrycznym normalnym i bocznym tzw paleciakiem no każdym badania lekarskie na 5 lat mam robiłem w zeszłym roku w lato Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek87 Zgłoś #14 Napisano 7 Marca 2011 ja mam na wszystkie typy wózków a nie mam tego SEP-a a mogę nawet melexem jeździć i spalinowym i elektrycznym normalnym i bocznym tzw paleciakiem no każdym badania lekarskie na 5 lat mam robiłem w zeszłym roku w lato To chyba nie masz uprawnień konserwatora tylko operatora Konserwator musi znać budowę wózków, przeprowadzać naprawy, przeglądy, prowadzić księgi rewizyjne lub chociaż dzienniki konserwacji Do tego konserwator musi być obecny przy każdym badaniu UDT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 7 Marca 2011 To chyba nie masz uprawnień konserwatora tylko operatora Konserwator musi znać budowę wózków, przeprowadzać naprawy, przeglądy, prowadzić księgi rewizyjne lub chociaż dzienniki konserwacji Do tego konserwator musi być obecny przy każdym badaniu UDT no faktycznie nie mam konserwatora ale zato nadrabiam tech mech Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #16 Napisano 7 Marca 2011 To chyba nie masz uprawnień konserwatora tylko operatora Konserwator musi znać budowę wózków, przeprowadzać naprawy, przeglądy, prowadzić księgi rewizyjne lub chociaż dzienniki konserwacji Do tego konserwator musi być obecny przy każdym badaniu UDT Otóż to,wreszcie ktoś załapał Konserwator to już inna bajka,ale wrzuciłem do jednego wora I właśnie dlatego muszą być na wózki elektryczne uprawnienia SEP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #17 Napisano 9 Marca 2011 (edytowane) M. Chimiak. Konserwacja wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia. Wydawnictwo "KaBe" s.c. Krosno, 2006 r. Wydanie . Cena 20,00 zł/egz. (30 zł) Książka zawiera ujęte w sposób zwięzły podstawowe wiadomości, które powinni posiadać kandydaci na konserwatorów wózków jezdniowych podnośnikowych z napędem mechanicznym. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla osób ubiegających się o uzyskanie wymaganych przepisami uprawnień, a także dla innych osób zajmujących się eksploatacją wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia. Spis treści OD WYDAWCY 1. Akty prawne dotyczące dozoru technicznego 1.1. Ważniejsze postanowienia zawarte w przepisach dotyczących dozoru technicznego 1.2. Wybrane postanowienia przepisów dotyczących dozoru technicznego w odniesieniu do wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia 1.2.1. Wymagania dozoru technicznego dotyczące dokumentacji technicznej odbiorczej dla wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia 1.2.2. Wymagania dozoru technicznego, jakie powinny spełniać wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia 1.2.2.1. Sprawdzanie działania urządzeń i układów sterowniczych 1.2.2.2. Sprawdzanie działania ograniczników ruchów roboczych mechanizmów (łączników krańcowych i końcowych, zaworów hydraulicznych, pneumatycznych itp.) 1.2.2.3. Sprawdzanie urządzenia do manipulowania ładunkiem, stanu cięgien, ich zamocowania oraz elementów zawieszenia 1.2.2.4. Sprawdzanie skuteczności działania urządzeń zabezpieczających przed nadmiernym wzrostem prędkości 1.2.2.5. Sprawdzanie mechanizmów wózka 1.2.2.6. Sprawdzanie układów hydraulicznych wózka 1.2.2.7. Przeprowadzanie próby statycznej i dynamicznej wózka 1.2.2.8. Sprawdzanie działania wskaźników, sygnalizacji i oświetlenia 1.2.2.9. Kontrola stanu konstrukcji nośnej w miejscach dostępnych do oględzin 1.2.2.10. Sprawdzanie zbiornika i instalacji na paliwo gazowe 1.2.2.11. Wykonywanie badań technicznych wózka przez dozór techniczny 1.2.3. Warunki, jakie powinny spełniać osoby ubiegające się o uprawnienia do konserwacji wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia 2. Wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia 2.1. Rodzaje i podział 2.2. Budowa typowych wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia 2.2.1. Rama wózka z przeciwciężarem 2.2.2. Mosty (osie) z zestawem kół jezdnych 2.2.3. Układy napędowe 2.2.3.1. Napęd za pomocą silnika spalinowego 2.2.3.2. Podstawowe wiadomości o napędach spalinowych 2.2.3.3. Sprzęgła i zmiennik momentu 2.2.4. Sterowanie jazdą wózka 2.2.5. Układ podnoszenia 2.2.5.1. Maszt 2.2.5.2. Mechanizm podnoszenia 2.2.5.3. Łańcuch 2.2.6. Wyposażenie i elementy hydrauliczne wózka 2.2.6.1. Schemat instalacji hydraulicznej wózka podnośnikowego 2.2.6.2. Rodzaje i budowa pomp hydraulicznych 2.2.6.3. Siłowniki hydrauliczne 2.2.6.4. Rodzaje i budowa zaworów 2.2.7. Układ kierowania wózków podnośnikowych 2.2.7.1. Układ kierowniczy mechaniczny 2.2.7.2. Hydrauliczny układ kierowania wózka 2.2.8. Układy hamulcowe wózków podnośnikowych 2.2.8.1. Hamulce zasadnicze 2.2.8.2. Hamulec postojowy 2.2.9. Instalacja elektryczna wózków podnośnikowych z napędem spalinowym 2.2.10. Wyposażenie dodatkowe 2.2.10.1. Kraty ochronne 2.2.10.2. Dach ochronny 2.2.10.3. Zabezpieczenia przed przeciążeniem 2.3. Budowa typowych wózków podnośnikowych z napędem elektrycznym 2.3.1. Napęd jazdy wózka 2.3.2. Napęd mechanizmu podnoszenia i przechyłu masztu 2.3.3. Sterowanie przechyłem masztu i kierowanie jazdą wózka 2.3.4. Instalacje i urządzenia elektryczne wózka podnośnikowego z napędem elektrycznym 2.4. Koła jezdne przedniego i tylnego mostu wózka 2.5. Silniki spalinowe zasilane gazem z butli 2.5.1. Butle gazowe 2.5.2. Gazy stosowane do zasilania silników 3. Konserwacja wózków jezdniowych podnośnikowych z MECHANICZNYM napędem PODNOSZENIA 3.1. Obowiązki i zadania konserwatora 3.1.1. Przeglądy konserwacyjne 3.1.2. Części i zespoły przeznaczone do wymiany 3.1.3. Wpływ stateczności wózka na jego bezpieczną eksploatację 3.2. Obsługa techniczna oraz zakres czynności, jakie powinny być wykonane podczas jej przeprowadzania 3.2.1. Obsługa techniczna w okresie docierania (OTD) 3.2.2. Obsługa techniczna codzienna (OTC) 3.2.3. Obsługa techniczna okresowa (OTO) 3.2.4. Obsługa techniczna sezonowa (OTS) 3.3. Wykaz typowych usterek występujących przy przeglądach konserwacyjnych wózków jezdniowych podnośnikowych i sposób ich usuwania 3.4. Wykaz typowych usterek w zakresie części elektrycznej przy wózkach podnośnikowych i sposób ich usuwania 4. Zasady BHP przy konserwacji wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia 5. Awarie i nieszczęśliwe wypadki występujące przy konserwacji i eksploatacji wózków Akty prawne Dokumentacje techniczno-ruchowe wytwórców wózków Ta książka powinna ci wystarczyć - sam z niej korzystałem i egzamin poszedł "śpiewająco" Będziesz miał pytania - pisz. Edytowane 9 Marca 2011 przez neurojarre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #18 Napisano 10 Marca 2011 Będziesz miał pytania - pisz.[/b][/color] Jakieś materiały online? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #19 Napisano 27 Kwietnia 2011 Jeden egzamin zdany,ale na konserwatora UDT jakoś się ociąga Sam nie wiem kiedy mam go mieć,jeszcze nikt nie dzwonił do mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #20 Napisano 30 Lipca 2011 Zapomniałem napisać-od miesiąca jestem uprawnionym przez UDT konserwatorem wózków spalinowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach