Skocz do zawartości
guutson

Lista zadowolonych użytkowników TDI-CR

Rekomendowane odpowiedzi

Ok. Dobrze wiedzieć. Zastanawiam się czy jest sens zaglądać tam profilaktycznie, skoro nic się nie dzieje. Dzięki Marku za informację...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz tankował normalnego diesla, na pewnych stacjach to możesz spokojnie zapomnieć o pompie do przebiegu 350-400kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym odpowietrzaniem też trzeba uważać - niedawno dowiedziałem się, że nie powinno się odpowietrzać (np. po wymianie filtra) kluczykiem - tylko przez kompa, chodzi o to, żeby pompa nigdy nie pracowała na sucho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co za różnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co za różnica?

 

Bardzo duża. Kompem uruchamiasz procedurę odpowietrzania a kluczykiem to tak nie bardzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem po wymianie pompy i wtrysków, wiem od technologa Boscha, że przyczyną znakomitej większości przypadków opiłkowania pomp wysokiego ciśnienia jest nieprawidłowa praca tłoczka pompy wynikająca z niewłaściwego odpowietrzenia - odpowietrzając kluczykiem powodujesz krótką ale jednak pracę pompy wysokiego ciśnienia na sucho, z kompa wymuszasz pracę pompy w zbiorniku i pompy paliwa, czyli bezpieczne z punktu widzenia tłoczka pompy odpowietrzenie,

 

podstawowa sprawa to oczywiście dobry ON + regularna wymiana filtra paliwa,

 

pompy wytrzymują - średnio - do około 400 000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kluczykiem powoduje pracę pompy wysokiego cisnienia na sucho? Sory chłopaki ale co wy tu wypisujecie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, dokładnie tak, jakkolwiek by to brzmiało, tak mi powiedzieli i ma to sens - po wyjęciu filtra spada ciśnienie w pompie, odpowietrzając kluczykiem powodujesz, że pompa ze zbiornika nie uzupełnia ciśnienia, tylko wg standardowych nastaw, komp wymusza pracę pompy w zbiorniku i odpowietrzenie

 

a dlaczego uważam, że ma sens - jak odpowietrzałem kluczykiem - kręcił dłużej przy pierwszym starcie po wymianie filtra paliwa, po odpowietrzeniu kompem - odpalał jak przed wymianą filtra,

 

chodzi oczywiście o odpowietrzanie i odpalanie po wymianie filtra paliwa

 

tyle z moich informacji i praktyki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silnikach 2.0 z PD po przekręceniu kluczyka, pompa paliwa podaje paliwo. W silnikach z CR pompa w zbiorniku nie podaje paliwa, dlatego trzeba VCDS-em lub ręcznie zalać filtr paliwa. Nic nie trzeba odpowietrzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ręczne zalanie też, ponoć, nic nie daje

 

dla mnie to trochę magiczne, ale z trzech niezależnych źródeł słyszałem, że odpowietrzanie tylko komputerem, każda inna metoda (a w sumie to jest tylko kluczyk albo zalanie filtra) powoduje niebezpieczeństwo dla pompy paliwa....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pitolicie - włożenie kluczyka i uruchomienie zapłonu (czyt. kontrolek, nie silnika) nie powoduje uruchomienia pompy HP-CR! Pompa CR jest napędzana od paska rozrządu więc jak sam zapłon ma ją ruszyć?

 

Uruchamia się tylko pompka w zbiorniku. Kilka takich uruchomień może umożliwić napełnienie układu choć najlepiej robi się to komputera, bo pompa pracuje dłużej więc szybciej napełnia układ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale pitolicie - włożenie kluczyka i uruchomienie zapłonu (czyt. kontrolek, nie silnika) nie powoduje uruchomienia pompy HP-CR! Pompa CR jest napędzana od paska rozrządu więc jak sam zapłon ma ją ruszyć?

 

Racja nie ruszy ale jak nie odpowietrzysz układu to przy odpalaniu przez chwilę pompa idzie na sucho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj całość. Uruchamiają kilka razy zapłon jednocześnie odpowietrzasz układ, bo pompa kilka razy poda paliwo. Można sobie odkręcić wężyk powrotny żeby widzieć kiedy to nastąpi. Wydaje się, że takie dzialanie ma sens choć według mnie to pozorna oszczędność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek,

 

serio robisz zamieszanie i w błąd niektórych wprowadzasz.

 

Co do b7 CR: Podczas posiadania auta wymieniłem filtr paliwa częściej niż inni przez całe życie wymienią.

 

Nigdy nie ruszy pompka w baku zapłonem samym. Musisz odpalić samochód. Inaczej nie ma szans.

 

Przerabiałem cały ten temat.

 

Elegancko się napełniał paliwem filterek właśnie przy procedurze z VCDSa.

 

ale później robiłem to w sposób łatwiejszy. Miałem małą banieczkę z ropą, wyczysciłem koszyk, założyłem nowy filterek i zalałem całość ropą. Również odpalał od strzała.

 

ale samym zapłonem nic a nic się nie działo. nawet po 10 razach :) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok - sądziłem, że się uruchamia aby wytworzyć wstępne ciśnienie. Mea culpa w takim razie.

A podanie, bez dostępu do VCDS'a, 12V na pompkę coś da? Czy jest ona tak osterownikowana, że nie załapie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do KDX

 

Zobacz film który podesłałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sylwek, to chyba Ty kiedys mi to podsyłaleś... i ja własnie sposobem z tego filmiku zawsze wymieniałem, odpalał wzorowo.

 

A co do podpięcia na szybko pod pompkę 12v :) na pewno ruszy :)

 

fajne rozwiązanie jest w CR kangoo naszych autkach w firmie... przy filtrze jest pompka - gruszka taka do naciskania... wygląda jak do lewatywy :) :) pare ruchów i napompowany filterek nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kangoo to wół roboczy - takie rzeczy to nie w lymuzynie.

 

Z drugiej strony, mercedesowski 2.2 CDI, bez pompki w zbiorniku nic sobie nie robi z odpalania na suchym układzie. Trochę pokręcić i pociągać go na lince, i gada. Ale to już prawie 15 letni dostawczak więc znów nie ta kategoria ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 6/8/2017 at 12:43 PM, Mlody_tm said:

fajne rozwiązanie jest w CR kangoo naszych autkach w firmie... przy filtrze jest pompka - gruszka taka do naciskania... wygląda jak do lewatywy :):) pare ruchów i napompowany filterek nowy.

w Qashqaiu też to mam (2.0dCi), ale to w sumie renault...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W naszym przypadku wystarczy kilka(naście) razy włączyć(i wyłączyć) zapłon i też napompuje paliwa do puszki z filtrem. Oczywiście można wcześniej zalać filtr paliwem i wtedy mniej razy trzeba włączać zapłon.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności